اجرای چندین سیستم تهویه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402
بازدید : 56393
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


چیلرهای روتاری و چیلرهای پیچی از محبوب ترین و کارآمدترین چیلرها در دنیای تهویه مطبوع امروزی هستند. یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام خرید چیلر با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی و مرتبط در انتخاب کولر گازی مناسب است.

پکیج سقفی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که در ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر ابتدا به کولرهای غلتکی و پیچی می پردازیم و در نهایت نکاتی را برای نگهداری صحیح پکیج سقفی ارائه می دهیم. تفاوت کولر اسکرول با کولر اسکرو در نوع کمپرسور است. نام این کولرها نیز از کمپرسور گرفته شده است.



برو سرد

چیلر اسکرول یعنی چیلر با کمپرسور اسکرول. کمپرسورهای کویل در انواع معمولی، دیجیتال و اینورتر تولید می شوند. ظرفیت این کمپرسورها کمتر از کمپرسورهای اسکرو است و در نتیجه می توان از یک تا هشت کمپرسور برای تامین سرمایش مطلوب در کولر گازی چیلر استفاده کرد. تعداد کمپرسورهای چیلر علاوه بر افزایش ضریب اطمینان دستگاه، قدرت را کنترل می کند (همه کمپرسورهای رایج یک مرحله دارند) و باعث بهبود طول عمر دستگاه می شود.

ظرفیت کولر یکپارچه خودرو معمولا از 2 تن شروع می شود و به حدود 300 تن می رسد (ظرفیت آن در برندهای مختلف کمی متفاوت است). در مورد کولرهای گازی با ظرفیت سرمایش کمتر از 100 تن، تقریباً 90 درصد چیلرها از کمپرسورهای روتاری استفاده می کنند، زیرا در ظرفیت های پایین، کمپرسورهای دوار اصلاً تولید نمی شوند.

کمپرسورهای کویل کولر گازی معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. البته شرکت های زیادی در زمینه فروش این کمپرسورها در ایران فعالیت می کنند که به راحتی می توان این نوع کمپرسور را تهیه کرد.

هزینه کم، حمل و نقل آسان و فراوانی در بازار از مزایای کمپرسورهای روتاری است.

یکی دیگر از مزیت های تهویه مطبوع با چیلر اسکرول، صدای کم به دلیل کمپرسور کوچک است.

برای چیلرهایی با ظرفیت کمتر از 150 تن مبرد، چیلرهای اسکرول اغلب مقرون به صرفه تر از چیلرهای پیچی هستند.

 

تبرید

انتخاب بین تهویه مطبوع پیچی و تفاوت بین کولرهای اسکرول و پیچی مدتهاست که بحث انگیزشی بین کارفرمایان محترم بوده است. اول اینکه تعیین امکان سنجی واقعی پروژه با مشاور می تواند اولین قدم مهم در انتخاب نوع چیلر باشد. کولرهای کوچک معمولاً کولرهای کمپرسور پیچی و کولرهای کمپرسور اسکرو بزرگ هستند، اما اندازه های متوسط ​​انتخاب بین این دو را دشوار می کند.

کمپرسورهای اسکرو پیچیدگی بیشتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند و معمولاً به پرسنل متخصص نیاز دارند. این کمپرسورهای تبرید اسکرو قابلیت سرویس دهی دارند، اما قابلیت دسترسی و حمل و نقل را می توان به دلیل اندازه و وزن زیاد از معایب آن در نظر گرفت.

کولر گازی پیچی از یک تا سه نوع مختلف از یک موتور القایی استفاده می کند.

کمپرسورهای اسکرو بزرگ قوی‌تر، کارآمدتر و مطمئناً گران‌تر از کمپرسورهای اسکرال هستند.

ظرفیت کنترل این کمپرسورها معمولاً چهار سطح برای کنترل ظرفیت تجمعی یا خطی است.

راندمان تهویه مطبوع چیلرهای اسکرو به طور کلی بالاتر از چیلرهای کمپرسور اسکرال است.

با ظرفیت خنک کنندگی بیش از 150 تن، استفاده از این چیلرها گزینه مناسبی است.



پکیج سقفی

اگر شما یک تکنسین مسکونی هستید که عمدتاً روی بسته‌های عرشه‌ای زیر 5 تن کار می‌کنید، سیستمی که استفاده می‌کنید شباهت زیادی با بسته‌های عرشه‌ای 5 تا 20 تنی رایج در بازار تجاری سبک دارد. در مورد تجهیزات بزرگتر موارد اضافی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم

فیلتر سقف خورشیدی را از بسته بندی بشویید

در حالی که دریافت هوای تازه به طور فزاینده ای در صنعت رایج است، در محیط های تجاری به طور فزاینده ای رایج است. فیلترهای هوای تازه تهویه مطبوع اغلب از توری فلزی ساخته می شوند و اگر در نزدیکی هود هستند باید به طور مرتب با شلنگ و احتمالاً چربی زدا تمیز شوند.



فشار سقف بسته را بررسی کنید

تسمه های بانجی بسته سقفی همیشه به درستی سفت نمی شوند. این باعث افزایش فشار دمنده، شکستگی تسمه، کشش بیش از حد و سایش یاتاقان می شود. می‌خواهید تسمه تهویه مطبوع آنقدر محکم باشد که پکیج سانروف از لغزش یا لرزش بیش از حد جلوگیری کند.

اکثر تعمیرکاران از قانون کشش 1/2 اینچی یا چیزی مشابه برای اندازه گیری کشش تسمه استفاده می کنند. مشکل اینجاست که در این قانون طول کابل یا میزان فشاری که برای چرخاندن کولر استفاده می شود در نظر گرفته نمی شود. اکثر متخصصان با تجربه حس خوبی نسبت به تنش مناسب پنل خورشیدی دارند. اما حتی این احساس گاهی اوقات می تواند از ارزش واقعی دور باشد.

کشنده تسمه مورد نیاز است. می توانید از این برای اطمینان از اینکه برنامه بهترین تنش را دارد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تسمه های قفسه چمدان را به طور مرتب تعویض کنید. اگر یک تسمه به دلیل کشش پس از دوره شکست اولیه شروع به شل شدن قابل توجهی کرد، بهتر است به جای سفت کردن آن، آن را تعویض کنید. این محصول در تهویه کارخانجات مختلف مانند کارخانه تولید پلاستیک کاربرد دارد.



قرقره های کولر گازی را تراز کنید

هنگام تراز کردن سیم پیچ ها، به یاد داشته باشید که مرکز سیم پیچ ها را با یکدیگر، هر دو از راست به چپ، و "کمبر" یا زاویه خود سیم پیچ ها را ردیف کنید. اغلب زمانی که یکی از پیچ‌های نگهدارنده مجموعه سانروف روی پایه موتور شروع به لیز خوردن می‌کند، یا اگر یک قرقره تنظیم یا تعویض شده باشد، یک قرقره معیوب ممکن است رخ دهد. این محصول از همان مواد اولیه بچ آف ساخته شده است.

قرقره های نامناسب می تواند باعث پرتاب یا آسیب تسمه، آسیب یاتاقان و صدای غیرعادی شود. علاوه بر تراز کردن قرقره ها، به یاد داشته باشید که قرقره ها می توانند به مرور زمان فرسوده شوند و شکل طراحی شده خود را از دست بدهند یا در کناره های خود ترک ایجاد کنند. اگر قرقره سقف فرسوده شود، باعث جریان ضعیف هوا، صدای غیرعادی و عمر کوتاه تسمه می شود.



پکیج مدیریت کندانسور سقفی

شما باید کندانسور روی سقف بسته را تمیز کنید. در صورت لزوم جدا کنید بسیاری از تهویه مطبوع تجاری دارای کندانسورهای چند مرحله ای هستند که باید هر از گاهی برای تمیز کردن کامل آنها را جدا کرد. تعمیر بستگی به وضعیت دستگاه و میزان کثیفی موجود در هوا دارد.



اخرین حرف

تهیه تهویه مطبوع متناسب با نیاز شما می تواند آسان باشد. تدبیر و تدبه مندق از طریق سایت ttmenterprise.com انواع دستگاه های پاسخگوی نیاز بازار ایران را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. این شرکت همواره رضایت مشتری را در اولویت قرار داده است و با گستره محصولات و قطعات با کیفیت خود، خرید کولر گازی انتخاب مناسبی است.

مطالعه مقاله کامل:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887259-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com