همه چیز در مورد آزمون ریاضی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 4 تير 1402
بازدید : 14295
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


کنکور ریاضی و موضوعات آن یکی از دروس مهم کنکور سراسری است که هر ساله توسط داوطلبان زیادی در این زیر گروه شرکت می شود، امروز می خواهیم همه چیز را در مورد کنکور ریاضی برای شما توضیح دهیم. آزمون دولتی هر ساله در ماه جولای برگزار می شود. کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از ابتدای تیرماه به مدت یک هفته در دسترس خواهد بود و داوطلبان می توانند در این مدت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

تعداد شرکت کنندگان در کنکور امسال 164 هزار و 278 نفر است. در این مقاله سعی داریم هر آنچه در مورد کنکور ریاضی داوطلبان موفق رشته ریاضی بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا موارد ضروری برای موفقیت در رشته ریاضی و ورود به دانشگاه را داشته باشید.

همه چیز در مورد آزمون ریاضی

در مقاله پیش رو به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ریاضی و تاریخچه کنکور و نکات مهم در مورد کنکور ریاضی می پردازیم. در ادامه تمامی موارد مربوط به آزمون ریاضی، فیزیک و برنامه ریزی کنکور مطرح خواهد شد.



همه چیز درباره تست های ریاضی

همه چیز درباره امتحان ریاضی - شانس درس در امتحان ریاضی

این شامل اطلاعاتی است که ممکن است برای همه داوطلبان ریاضی مهم و بسیار مهم باشد. ضرایب هر درس از گروه ریاضی در کنکور می باشد. ضرایب دروس ریاضی سال آینده همانند سال گذشته بوده و تغییری نکرده است. طبق این قانون ضرایب مطالعات مشترک به شرح زیر خواهد بود:

بالاترین عمق برنامه درسی ادبیات فارسی 4 است و پس از آن برنامه درسی ادبیات فرهنگ و معارف اسلامی با 3، درس عربی با 2 و برنامه درسی زبان انگلیسی با 2 قرار دارد. از ضرب اولین قدم را در برنامه ریزی موفقیت در آزمون سراسری ریاضی برداشته ایم.

اما ضرایب دروس خاص با توجه به رشته انتخابی داوطلب متفاوت است و در سه زیر گروه قرار می گیرد.

بخش اول شامل دروسی مانند مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی دریا، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی هوافضا و ... می باشد.

دوره های دروس تخصصی این زیر گروه ریاضی با 4 ضریب، فیزیک با 3 ضریب و شیمی با 2 ضریب می باشد.

زیر گروه 2 شامل مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی نفت و برخی رشته های مرتبط و غیره می باشد.

ضرایب دروس تخصصی متعلق به این زیر گروه در ریاضی 4، فیزیک 3 و شیمی 3 می باشد.

زیرمجموعه 3 رشته کاردانی کاردانی مهندسی، کاردانی مهندسی، کاردانی مهندسی معدن، کاردانی صنایع غذایی و کاردانی مهندسی عمران است.

ضریب کارشناسی برای ریاضی 3، برای فیزیک 2 و برای شیمی 3 است.

همه چیز درباره تست های ریاضی - منابع تست ریاضی

مبلغ کنکور ریاضی به دو قسمت درس عمومی و درس اختصاصی تقسیم می شود. دوره های رایج شامل دروس ادبیات سال دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی، دوره دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی دروس فرهنگ و معارف اسلامی، دوره سوم دبیرستان و دوره های زبان انگلیسی پیش دانشگاهی می باشد.

اما در دروس تخصصی ریاضی کنکور ریاضی درس ریاضی شامل ریاضی 2، هندسه 1، آمار و مدل ها، هندسه 2، حساب دیفرانسیل و انتگرال، جبر و احتمال، ریاضیات گسسته، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه خطی و جبر خطی می باشد.

درس فیزیک شامل فیزیک اول متوسطه، فیزیک سوم دبیرستان و فیزیک پیش دانشگاهی است. درس شیمی شامل شیمی 2، شیمی 3 و شیمی پیش دانشگاهی می باشد.



همه چیز درباره امتحان ریاضی 3

همه چیز درباره کنکور ریاضی - تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر نمرات امتحان نهایی سال سوم دبیرستان در امتحان ریاضی امسال 35 درصد خواهد بود. تاثیر نمره امتحان نهایی پیش دانشگاهی در امتحان ریاضی 5 درصد خواهد بود.

اما تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون ریاضی مثبت است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

همه چیز درباره امتحان ریاضی - سختی سوالات در امتحان ریاضی

اکثر سوالات کنکور، چه سوالات عمومی و چه سوالات اختصاصی، جنبه مفهومی دارند و صرف مفهومی بودن آن به معنای سخت بودن آن نیست.

اکثر سوالات امتحانی در سطح متوسط ​​هستند و طراحان باید هنگام طراحی سوالات از دستورالعمل های زیر استفاده کنند.

20-30 درصد سوالات آزمون سراسری سطح پایین است و می توان گفت تقریباً آسان است · 40-60 درصد سؤالات سطح متوسط ​​​​ · 20-30 درصد سؤالات سطح متوسط ​​​​آزمون هستند. برای پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری ریاضی، برنامه ریزی و تلاش بیشتری انجام دهید.

همه چیز درباره تست های ریاضی - برنامه ریزی برای تست های ریاضی

همه قبول دارند که برنامه ریزی در کنکور مهم است و بدون برنامه نمی توان در کنکور مردود شد.

برنامه ریزی در کنکور ریاضی به سه قسمت برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود.

مشاوران ما در مرکز ایران تحصیل، راهنمایی و برنامه های کاملی را در زمینه کنکور ریاضی برای شما داوطلبان عزیز ارائه می کنند.

مراجعه به مرجع: https://lotusmath.ir/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com