قبرس شمالی کجاست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 6 مرداد 1402
بازدید : 13533
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


قبرس شمالی جزیره ای رویایی در آب های دریای مدیترانه است و سالانه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان برای گذراندن تعطیلات خود در سواحل این جزیره به جمهوری خودمختار قبرس شمالی می آیند. قبرس شمالی در واقع بخشی از جزیره بزرگ قبرس است، قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. پس از استقلال، دولت این منطقه روابط نزدیک بسیار خوبی با ترکیه برقرار کرد و به همین دلیل بسیاری از گردشگران این منطقه را به نام قبرس ترک می شناسند. اکثر ساکنان این منطقه از جزیره قبرس، ترکی یا یونانی الاصل هستند و بیشتر به زبان ترکی با لهجه قبرسی صحبت می کنند.

از آنجایی که قبرس شمالی یک جزیره توریستی است، البته مردم محلی به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند. این منطقه در مجموع شش منطقه دارد و شهر نیکوزیا پایتخت جزیره قبرس شمالی است. در این مقاله از مجله مسافرتی الی گشت،  مهاجرت به قبرس  همه چیز مربوط به جزیره قبرس شمالی از سیر گرفته تا پیاز را با شما به اشتراک می گذاریم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای رفتن به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی به 6 منطقه به نام های فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، نیکوزیا، لیماسول و پافوس تقسیم می شود و آب و هوای این منطقه در اکثر روزهای سال برای سفر و تفریح ​​مناسب است. قبرس شمالی واقعا مانند جواهری زیبا در دریای مدیترانه می درخشد و گردشگران خارجی هر روز از سال برای سفر و تفریح ​​به این جزیره زیبا می آیند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بستگی به موقعیت مکانی دارد، آب و هوای جزیره قبرس شمالی در بیشتر روزهای سال معتدل و مرطوب است و گردشگران زیادی از اواسط اسفند تا اوایل خرداد از طریق دریا به این جزیره سفر می کنند. او دریای مدیترانه را انتخاب کرد. البته برای شنا در دریای مدیترانه و لذت بردن از سواحل این جزیره بهترین زمان سفر به قبرس شمالی در فصل تابستان است.

اطلاعات شهر قبرس شمالی

پس از سفر به جزیره قبرس شمالی اکثر گردشگران زیبایی های طبیعی این کشور را می ستایند، تعداد زیاد گردشگران در این کشور باعث شده صنعت گردشگری قبرس شمالی در سال های اخیر رونق بگیرد و مردم درآمد خوبی از گردشگران کسب کنند. در این منطقه امنیت در سطح مطلوبی قرار دارد و بهترین راه برای سفر به این جزیره استفاده از تور است. ساکنان قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی صحبت می کنند و بیشتر ساکنان این جزیره را مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس تشکیل می دهند. واحد پول رایج در این کشور لیر ترکیه می باشد و هزینه زندگی در قبرس شمالی برای گردشگران ارزان و مقرون به صرفه می باشد. خزید زمین در قبرس شمالی یورومای از مهمترین اطلاعات شهر قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اختلاف ساعت با تهران: تهران یک ساعت و نیم عقب است.

زبان رسمی: ترکی استانبولی

گاو: لیر ترکیه

کد تلفن قبرس شمالی: +357

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ارجان، قبرس شمالی

شماره های اورژانس: آتش نشانی: 199، واحد امداد و نجات: 111، آمبولانس: 112، پلیس: 115.

سفر به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

وقتی در مورد قبرس شمالی صحبت می کنیم حتما در نظر خواهید داشت که چرا این منطقه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است و آیا سفر به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ این منطقه تا چند سال پیش یک جزیره واحد بود، دو کشور ترکیه و یونان همیشه بر سر حاکمیت این منطقه با هم اختلاف داشتند تا اینکه قبرس شمالی استقلال خود را اعلام کرد و از آن جدا شد.قبرس جنوبی به عنوان جمهوری خودمختار قبرس شمالی.

قبرس شمالی اکنون تحت نفوذ دولت ترکیه است و روابط خوبی با این کشور دارد. اما قسمت جنوبی این جزیره که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست روابط خوبی با دولت یونان دارد و اگر به قبرس شمالی سفر کرده باشید تا 6 سال اجازه رفتن به قبرس جنوبی را ندارید.هزینه سفر به قبرس جنوبی بالاتر است. آنها از قبرس شمالی هستند و غذا و اقامت در قبرس شمالی ارزان تر از قبرس جنوبی است. اگر همه این نکات را کنار هم بگذاریم، سفر به قبرس شمالی یا قبرس ترکی منطق اقتصادی بیشتری دارد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com