عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1402
بازدید : 23211
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 

این دو روستا جزء زیباترین و جذاب ترین جاهای دیدنی رامسر هستند که در نزدیکی جنگل دالخانی قرار دارند. این بازار در بخش قدیمی گرگان قرار گرفته و میتوان آن را یکی از زیباترین بازارهای شمال ایران معرفی کرد. در صورت خوب بودن هوا میتوان به بیرون رفت و آسمان را برای مدتهای مدیدی نگاه کرد و لذت برد. شبها - چنانچه طاقت سرمای هوای این منطقه را داشته باشید و هوا ابری نباشد - بارش شهاب در آسمان این منطقه شما را شگفت زده خواهد کرد. در انتهای دشت چند کلبه وجود دارد که متعلق به دامپروران منطقه می باشد و در فصولی که خود آنها در آنجا نباشند می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه مطلب، لحظه آخر قصد دارد تمام و كمال شما را با اين روستا آشنا كند، پس همراه ما باشيد. اگر قصد دارید در اردیبهشت ماه سفر کنید ما به شما دشت دریاسر در مازندران / تنکابن را پیشنهاد مي کنیم کــه همراه با هیجان ، زیبایی و سلامتی برایتان خواهد بود. با فرا رسیدن بهار، لباسی از جنس گل های زردرنگ برتن این دشت مي نشیند کــه در ميان سبزه ها خودنمایی مي کنند. همه این زیبایی ها به علاوه کوه های پوشیده شده از جنگل های انبوه در اطراف دشت و قله سیالان با یخچال های بزرگ که در مقابل، خودنمایی می کند شاهد این مدعا است که دشت دریاسر را بهشت اردیبهشت ایران بخوانیم. در فصل بهار چشمه های جوشان که از کف دشت جاری می شوند، چمن های سبز رنگ که سرتاسر دشت را می پوشانند، گلهای زرد رنگ که اندازه شان در حدود ۲۰-۳۰ سانتی متر است از یک سو، کوه های پوشیده شده از جنگل های انبوه از سوی دیگر، و قله سیالان با یخچال های بزرگ از سمت دیگر، را می توان در یک نگاه دید.

#روستایی #فيلبند #filband #مازندران #سياحه #iran #جنگل #گيلان #سفر #تهران#ايران #بهشت #طهران مسیر سوم اما، از سمت منطقهء دوهزار استان مازندران و با عبور از منطقهء عسل محله انجام میشود. برای آشنایی بیشتر با این دشت زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید. گفتیم که باید برای سفر چند وسیله بسیار ضروری را با خود همراه داشته باشید تا سفر بدون دردسری داشته باشید. بهار: این دشت در بهار بسیار خوش آب و هواســت و رویش گل های زرد جلوه ی خاصی به آن مي دهد. این رودخانه با عبور خود از ميان دشت جلوه ای دیدنی به آن مي بخشد و همچون رگی حیاتی بر تن آن جاری مي شود. زمستان: لباس سپیدِ برفی، چهره ی تازه ای را به دشت مي بخشد اما ارتفاع زیاد آن از سطح دریا باعث شده تا زمستان های بسیار سردی بر منطقه حاکم شود . سد میجران در20 کیلومتری رامسر قرار دارد و یکی دیگر از مناطق بسیار زیبای مازندران و جاهای دیدنی رامسر به شمار می رود. این آبشار زیبا که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل و روستای کوته کومه قرار دارد ارتفاع زیادی دارد و در واقع بلندترین آبشار استان گیلان است. در مسیر رسیدن به این مکان زیبا باید از جاده رویایی دوهزار گذر کرد، جاده ای مارپیچ گونه کــه با درختان بلند احاطه شده کــه ممکن اســت شما را از مقصد باز دارد و همان جنگل را به عنوان مقصد انتخاب کنید، در صورتی هم کــه به مسیر ادامه دهید اما بار ها و بارها توقف خواهید داشت تا از زیبایی های جنگل دوهزار غافل نشوید، در واقع همه جذابیت های این سفر به مقصد ختم نمي شود و مسیر هم برایتان جالب و دوست داشتنی خواهد بود. زیبایی های این جاده به حدی اســت کــه ممکن اســت بارها و بارها در آن توقف کنید و برای لذت بردن از مناظر چشم نواز از خودروی خود پیاده شوید.

جاده پیچدرپیچ و پوشیده شده از درختان پرتقال که عطر و بوی خاصی به فضا بخشیده است. در صورت خوب بودن هوا (شبها معمولا هوا اگر ابری نباشد البته هوا خیلی سرد است)، می توان به بیرون رفت و آسمان را برای مدتهای مدیدی نگاه کرد و لذت برد. کوه های بلندی کــه گویی آسمان را شکافته اند در هر سوی این دشت به چشم مي خورند. به دلیل کم بودن آلودگی های نوری مي توانید در آسمان دریاسر به راحتی ستاره ها را ببینید و شاهد شهاب باران باشید. این هتل آپارتمان ۳ ستاره سابقه زیاد و درخشانی در صنعت هتلداری دارد. عمارتی متعلق به دوران حکومت پهلوی اول و یکی از کاخهای خانواده پهلوی است که در شهر گرگان قرار دارد. اجاره سوئیت و ویلا یکی از این انتخابها است. طول پیست کارتینگ نمک آبرود برای بزرگسالان ۶۰۰ متر و برای نوجوانان ۲۰۰ متر است. قابل توجه دوستان در عکس ها کوهی که مشاهد میکنید کوه سیالان میباشد با ارتفاع ۴۱۸۵ متر در رشته کوه های البرز غربی و در مرز بین دره ی الموت و دره ی دوهزار (۲۰۰۰) واقع شده است. و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در لواسانات شهرستان شمیران در استان تهران واقع شده است. از ویژگیهای این پل میتوان به 5 چشمه و 2 دهنهی بزرگ اصلی آن اشاره کرد که چشمهی میانی از چشمههای دیگر بزرگتر بوده و با طاق جناغی و سیل برگردانهایی در اطراف پل به نمایش گذاشته شده است. همان طور کــه اشاره کردیم نام دیگر این دشت بهشت اردیبهشت اســت کــه از وجود همين گل ها نشات مي گیرد و موجب شده برای دیدن این منظره فوق العاده زیبا گردشگران راهی این مقصد شوند. قله سیالان یکی از آنهاســت کــه با صلابت و شکوه ایستاده و از دشت محافظت مي کند و در کنار آن یخچال های طبیعی وجود دارند.

در این مسیر دو جانپناه وجود دارد؛ یکی جانپناه یادبود در انتهای دشت دریاسر، و دیگری جانپناه سیالان؛ جذابیت صعود قله سالان تنوع اقلیمی قابل مشاهده در مسیر است. پارک توسکا در کنار جاده ساحلی چمخاله قرار گرفته و پس از گذر از پل اصلی چمخاله که معروف به (پل فلزی) است، حدود یک کیلومتر تا پل چوبی چمخاله فاصله است. از وسط جاده چالوس به سمت رویان . در فصل بهار چشمه های جوشان که از کف دشت جاری می شوند، چمن های سبز رنگ که سرتاسر دشت را می پوشانند، گلهای زرد رنگ که اندازه شان در حدود 20-30 سانتی متر است از یک سو، کوههای پوشیده شده از جنگلهای انبوه از سوی دیگر، و قله سیالان با یخچالهای بزرگ از سمت دیگر را می توان در یک نگاه دید. این قلعه در سالهای ۸۰ تا ۸۳ مورد مرمت قرار گرفت ولی پوشش گیاهی، رطوبت زیاد جنگل، ریشههای درختچهها و سرمای محیطی زیاد ترکهای عمیقی در قلعه ایجاد کرده است. چشمانداز این قلعه گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به سوی خود میکشد و یکی از جاهای دیدنی رامسر است. یکی از جذابیت های بی بدیل این جنگل هوای مه آلود آن است. این شهر 24 امین شهر پرجمعیت کشور ایران است. در صورتی که از تهران قصد سفر به گیسوم را دارید، خود را به شهر قزوین و سپس رشت برسانید. در گیلان ابتدا به سمت شهر رشت حرکت کنید. از سمت جنوب غربی کوه الموت بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است.

وجود مناطق جنگلی النگدره در کنار دریاچه سد و وجود ماهیهای مختلف در آب دریاچه فضایی زیبا به این محیط بخشیده است. اگر مایل به اقامت در ویلا هستید، میتوانید به روستاهای نزدیک دریاچه بروید و در آن ویلاها ساکن شوید. علاوه بر این در دیگر روستاهای این شهرستان نیز بازارهای هفتگی در بیشتر روزهای هفته برگزار میشود. فرماندار شهرستان گالیکش گلستان با اشاره به حضور تیمهای پایش حریق در عرصههای پرریسک و مستعد خطر پارک ملی گلستان برای جلوگیری از شروع مجدد آتشسوزی گفت که دلیل اصلی این حریقها عامل انسانی و سهلانگاری مردم بود. بنا بر روی تپهای صخرهای و در آغوش کوههای سر بهفلک کشیده ساخته شده که دسترسیپذیری آن را سخت کرده و همین امر جنبه تدافعی و احتمال قلعه بودن بنا را شدت بخشیده و از دیگر سوی، گذشتگان عموما پرستشگاههای خود را بر بلندای صخرهها و در آرامش کوهستانها بنا میکردهاند و این امر احتمال پرستشگاه بودن آن را نیز قوت بخشیده، اما در هر حال آنچه که امروز از این بنا پس از گذر دوران و حوادث طبیعی و یا تخریبهای انسانی سهوی و عمدی در اختیار است، بهطور یقینی نمیتوان گفت این بنای باستانی قلعه است یا پرستشگاه. با وجود یک غار آهکی در زیر آن که مدتها به عنوان معدن از آن استفاده شد و در حال حاضر غیرفعال است و وجود دفینه های زیاد در این محل می توان گفت سکونت پادشاهان و حاکمان دیار سخت سر نیز در آن دور از احتمال نیست. از دیگر اقدامات ارزنده و زیرکانه مهندسان، احداث تونلی در زیر رودخانه ورسک است. تصور اینکه در دامنه ی کوه هایی سرسبز پیش روی کنید و اسب هایی پر صلابت را ببینید که با شکوه و زیبایی هرچه تمام در حال دویدن در دامنه های کوه هستند و یال های پریشان آن ها زیر نور خورشید درخشان تر از همیشه به نظر می رسد حس و حالی عجیب به انسان خواهد داد.

یکی دیگر از صحنه های عجیبی که می توان در این دشت و در شب مشاهده کرد شهاب سنگها هستند که نور بسیار زیادی دارند. بهتر است به وسایل مورد نیاز خود، پاور بانک و کم ضد آفتاب نیز اضافه کنید و اگر فصول گرم سال را برای سفر انتخاب کنید، باید با خود کلاه و عینک آفتابی نیز ببرید تا نور آفتاب باعث آسیب رساندن به شما نشود. برای رفتن به دشت دریاسر اولین وسیله ی مورد نیاز شما کفش مناسب اســت تا از پس یک ساعت و نیم کوهپیمایی بر بیایید. دشت دریاسر یکی از مناطق طبیعی خاص ایران اســت کــه امکان تماشای دشت پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف را به یک باره برای شما فراهم مي کند. برای رسیدن به دشت دریاسر باید از جاده دوهزار گذشت، جاده ای پر پیچ و خم کــه توسط درختان احاطه شده اســت و از قلب یک منطقه جنگلی عبور مي کند. جاده دوهزار به روستایی به نام عسل محله ختم مي شود، ممکن اســت اطرافتان توده های ابر را مشاهده کنید اما پیشنهاد مي شود باز هم به مسیر خود این بار پیاده و حدود یک یا یک ساعت و نیم در شیب ادامه دهید و با عبور از ميان جنگل به مقصد مورد نظرتان برسید. جاده دوهزار به روستایی به نام عسل محله ختم می شود، ممکن است اطرافتان توده های ابر را مشاهده کنید اما پیشنهاد می شود باز هم به مسیر خود این بار پیاده و حدود یک یا یک ساعت و نیم در شیب ادامه دهید و با عبور از میان جنگل به مقصد مورد نظرتان برسید. فاصله ي این آبشار از بازار شهر حویق 9 کیلومتر است که قسمتی از جاده آسفالت و بقیه جاده خاکی است که کوهستانی بوده واز طبیعت بخصوصی برخوردار است که می توان برخی ییلاقات شهرحویق را مشاهده کرد.

برخی از حیوانات ایران را میتوان در جنگل دالخانی مشاهده کرد. برای خرید از برج نادری پس از رسیدن به لاهیجان کافیست به طرف جنوب شرقی این شهر رفته و خیابان استقلال را دنبال نمایید. مي توانید مناظر و زیبایی های جدیدی را در این دشت کشف کنید و خاطره ای خوش را در ذهنتان ثبت نمایید. می توانید مناظر و زیبایی های جدیدی را در این دشت کشف کنید و خاطره ای خوش را در ذهنتان ثبت نمایید. بعد از طی کردن جاده دوهزار ، وقتی به پای کوه رسیدید باید خودروتان را پارک کنید ، نگران امنیت نباشید چون منطقه توسط افرادی کاملا محافظت می شود، ورودی 5000 هزار تومانی از شما دریافت می شود و می توانید کناره های خیابان خودروتان را پارک کنید و کوهنوردی را شروع نمایید. برای رفتن به دشت دریاسر به شهر تنکابن بروید و مسیر جاده دوهزار را در پیش بگیرید تا به یک دوراهی به نام امامزاده قاسم برسید. چادر مجهز و ضدآب ( در صورت تمایل به کمپینگ زدن) اگر بارندگی بود ، می توانید کف چادر و روی آن را نایلون بگیرید تا از نم و خیس شدن در امان باشید. برای رفتن به دشت دریاسر به شهر تنکابن بروید و مسير جاده دوهزار را در پیش بگیرید تا به یک دوراهی به نام امامزاده قاسم برسید. در مسیر رسیدن به این مکان زیبا باید از جاده رویایی دوهزار گذر کرد، جاده ای مارپیچ گونه که با درختان بلند احاطه شده که ممکن است شما را از مقصد باز دارد و همان جنگل را به عنوان مقصد انتخاب کنید، در صورتی هم که به مسیر ادامه دهید اما بار ها و بارها توقف خواهید داشت تا از زیبایی های جنگل دوهزار غافل نشوید، در واقع همه جذابیت های این سفر به مقصد ختم نمی شود و مسیر هم برایتان جالب و دوست داشتنی خواهد بود.

روزهای تعطیل افراد زیادی به این منطقه می آیند و ممکن است با شلوغی در راه و ترافیک انسانی هم مواجه شوید. البته در وسط تابستان هم ممکن است باران ببارد و واقعیت این است که آب و هوای غیر قابل پیش بینی دارد. آبشار باران کوه در جنگلهای شصت کلاته قرار دارد. از جالب ترین ویژگی های این دشت آن است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه ها به بیرون می جوشد بطوریکه در فصل بهار که آب زیاد است به سختی مکان خشکی را می توان در دشت پیدا کرد و همچنین رودخانه پر آبی نیز از وسط این دشت جاریست که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد و بر زیبایی دشت بطور خیره کننده ای می افزاید. سطح این دشت زیبا در فصل بهار پر از گل های زرد رنگی می شود که در میان چمن های سبز رنگ رخ می نمایانند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. سطح این دشت در فصل بهار پر از گلهای زرد رنگ می شود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. سطح این دشت در فصل بهار پر از گلهای زرد رنگی می شود که در میان چمن های سبزرنگ رخ می نمایانند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، به سرزمين چهار فصل شهرت دارد و در هر زمانی از سال، گوشه گوشه ی آن، رنگ تازه ای به خود مي گیرد. از جالب ترین ویژگی های این دشت این است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه ها به بیرون می جوشد به گونه ای که در فصل بهار به سختی می توان مکان خشکی را در دشت پیدا کرد و زیباتر از این ها، اینکه رودخانه ای پر آب که از ارتفاعات سیالان سرچشمه گرفته است از وسط این دشت وسیع در جریان است.

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دشت دریاسر آشنا خواهیم کرد. در این مقاله به معرفی زیباترین آبشارهای استان گیلان پرداخته شده است. بدنه آن نیز بسیار ساده ساخته شده و آجرچینی معمولی دارد و با تزیینات گچ کاری پوشیده شده است. این تالاب علاوه بر داشتن زیبایی های چشمگیر در اقتصاد منطقه هم نقش بسیار مهمی دارد. دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران بوده که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد. شمال ایران یکی از همين مناطق اســت کــه به عنوان دیار سبز ایران شناخته مي شود و سایه اش را بر سر این سرزمين افکنده اســت. در بخشی دیگر از این دشت درختان سر به فلک کشیده ای به چشم مي خورد کــه به عنوان جنگل دوهزار شناخته مي شوند. همچنین رودخانه ای در ميان دشت به چشم مي خورد کــه از سبلان سرچشمه مي گیرد و زیبایی این دشت را صد چندان مي کند. رفتن به این ارتفاعات به کوهنوردان این امکان را مي دهد کــه از بالا به تماشای زیبایی های دشت دریاسر بنشینند و شاهد تصویری متفاوت از آن باشند. کوه های اطراف دشت دریاسر فرصت خوبی را برای کوهنوردان به وجود آورده اند و می توانند میزبان خوبی برای آنها باشند. کوه های اطراف دشت دریاسر فرصت خوبی را برای کوهنوردان به وجود آورده اند و مي توانند ميزبان خوبی برای آنها باشند. بسیاری از کوهنوردان از دیوار کنار آبشار بالا میروند تا به بالای آن برسند. عکاس: نامشخصروستای زیارت در میان ارتفاعات قرار دارد و یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان به شمار میآید.

به رغم آنکه از پارک ملی گلستان خبر میرسد که جمعیت چارپایان این زیستگاه افزایش ۱۵ درصدی داشته است، شواهد و قرائن حکایت از آینده شومی برای این زیستگاه ارزشمند دارد. خوشبختانه مشکلی در رابطه با عملکرد این سازهی ارزشمند ملی کشور، وجود ندارد. در این ميان مناطقی وجود دارند کــه نمایشی خاص از هنرنمایی طبیعت هستند و مي توانند برای ساعت ها با آغوشی پر از آرامش ميزبان شما باشند. این گل ها کــه حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رشد مي کنند، همه دشت را در بر مي گیرد. این جنگل ها در هر قسمتی از خود جاذبه ای خاص دارند کــه دیدنشان بر لذت سفر مي افزاید. بلدترین کوهی کــه این دشت را محاصره کرده کوه الموت اســت کــه در سمت جنوب غربی آن قرار دارد. درختان بلوط زیادی در این منطقه وجود دارد و به همین دلیل نام مازیچال به معنی گودالهای پر از بلوط را برایش برگزیدهاند. طبق نظریه دوم، سقالک معرب شده «سیالخ» بهمعنای خار سه پهلو است و سار، معنی سر را میدهد. تمام این حرفها به این معنی نیست که در زمستان نمیتوانید از قلعه رودخان بازدید کنید. در وسط قلعه سردابی پیدا کرده اند که قبلا فکر می کردند تونلی مخفی است که راه به باغی در نزدیکی ساحل دارد و ساکنان قلعه در صورت لزوم از طریق این تونل فرار می کردند. راه دیگر که چندان مورد استفاده قرار نمیگیرد، از انتهای دره مشرف بر قلعه الموت در مسیر خط الراس قله و پس از صعود به قله کندیکان امکان پذیر میباشد. علاوه بر کانونهای تفریحی برشمرده شده، تعدادی مهمانسرا در قسمتهای مختلف پارک ساخته شده که مورد استفاده بازدیدکنندگان و محققین قرار میگیرد. علاوه بر موارد گفته شده، جت اسکی نیز یکی دیگر از امکانات تفریحی بسیار محبوب و هیجان انگیز موجود در جزیره فلامینگو است که در آن می توان با سرعت بسیار زیاد بر روی سطح آب و موج های خروشان آن حرکت کرده و لذتی بی نظیر و منحصر به فرد را تجربه کرد.

پارک ملل بزرگترین مجموعه تفریحی شمال کشور نیز محسوب میشود. آبشار لونک از مجموعه دو آبشار شبیه به هم با عرض ۲۰ متر تشکیل شده است که از ارتفاع ۶ متری در کنار جنگلی انبوه به پایین میریزند و رودخانهای با آب زلال در پایین دست آبشار تشکیل میدهند. زیارتگاه نقره عباس در دشتی زیبا و وسیع، پیش از روستای جواهردشت رودسر قرار گرفته است که از آنجا چشم انداز زیبایی از منطقه خواهید داشت. جواهردشت یا در زبان محلی جوردشت نام روستایی ییلاقی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری و در فاصله ۱۰ کیومتری از جواهرده در استان مازندران است. دشت دریاسر آب و هوای عجیبی دارد: در زمستان بسیار سرد است (بدلیل کوهستانی بودن منطقه)، در بهار بسیار خوش آب و هوا است، در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها سرد است و پاییز هم تقریبأ همیشه بارانی است. در ميان دشت رودخانه ای وجود دارد کــه بسیار پرآب اســت و از ارتفاعات سبلان سرچشمه مي گیرد. دریاسر نام دشتی در جنوب شهر تنکابن مي باشد کــه در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا و در ميان 4 کوه بلند جای گرفته اســت. دشت دریاسر تنکابن در جنوب این شهر، در ارتفاع دوهزار متری از سطح دریا و در میان چهار کوه بلند قرار گرفته است. آب گرم لاویج برای بیماریهای پوستی و درد مفاصل فوقالعاده است. یکی از ویژگی های جالب توجه دشت دریاسر، وجود چشمه هایی در کف آن اســت کــه آب را از قلب زمين در ميان سبزه ها جاری مي سازد. این مسیر نیز جاذبه های خاص خودش را دارد کــه خستگی را بی معنا جلوه مي دهد. یکی دیگر از جاذبههای گردشگری و جاهای دیدنی گرگان، بازار آن است که در بین مردم به نعلبندان نیز شهرت دارد.

وجود این گلها یکی از دلایل شهرت دریاسر اســت کــه لقب بهشت اردیبهشت ایران را نصیب این دشت کرده و همه ساله گردشگران زیادی را برای تماشایشان راهی این منطقه مي کند. در سمت چپ، مسیری وجود دارد کــه سمت دره مي رود و به روستای عسل محله ختم مي گردد. طبیعت هميشه برایمان شگفتی های تازه ای دارد. در اطراف نیز کوه های بلندی قرار گرفته کــه نام های آنها سیالان، های تنگ لات خان بن، سیاه کل و کل تلا مي باشد. بردن آب به دریاسر آنقدرها ضروری نیست چرا کــه چشمه های این دشت آب مورد نیاز شما را تامين خواهند کرد، تنها مقداری آب برای مسیرتان بردارید. اگر در بازدید از دشت دریاسر به اقامت نیاز پیدا کردید، گزینههایی چون کمپینگ در دشت، خانهها و اقامتگاههای محلی در نزدیکی دشت و هتل در شهرهای نزدیک مثل تنکابن در فاصله 36 کیلومتری پیش روی شماست. آیا تجربه کمپینگ در طبیعت آبشاری را دارید؟ برای تجربه انواع تفریحات میتوانید سری به دهکده دودانگه بزنید. اسبسواری در طبیعت، تجربه جتاسکی در آبهای دریای خزر و چشیدن غذاهای محلی در بهترین رستورانها، بخشی از این تفریحات و امکانات هستند. این مراسم جزء کهن ترین جشن های ایرانی محسوب می شود و هر ساله مردم طبرستان (سرزمین هایی بین دریای خزر و کوه های البرز) به برگزاری آن اقدام می کردند. طبیعت گردان، این شهر را به طبیعتی زیبا و چشم نوار می شناسند که در آن هر لحظه می توان با چشم اندازی رویایی روبرو شد. بدون شک دشت دریاسر یکی از دیدنی ترین نقاط این شهر است. این دشت در فصل بهار یکی از دیدنی ترین نقاط ایران است، بستری مخملی و سبز رنگ که با هزاران گل وحشی زرد و بنفش پوشیده شده است و به همین دلیل بهشت اردیبهشت ایران نام گرفته است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com