طراحی تاسیسات بوم گردی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 26 آبان 1402
بازدید : 6329
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 

طراحی اقامتگاه بومگردی به دلیل افزایش توانایی در آشنا کردن گردشگران با فرهنگ محلی و عناصر طبیعی یک منطقه، نقش مهمی در صنعت گردشگری دارند. یکی از عوامل اصلی ترغیب گردشگران به بوم گردی و اقامت در این خانه های بوم گردی، طراحی جذابی و ساخت ویلا است که از معماری سنتی خانه نشات می گیرد. از این رو در این مقاله به نحوه طراحی خانه بوم گردی با توجه به معماری سنتی ایرانی می پردازیم.


بررسی محل اقامت توریستی

اکوتوریسم سفری است برای مشاهده محیط زیست و طبیعت یک منطقه و بیش از هر چیز به طبیعت و حفظ آن توجه دارد. اقامتگاه بومگردی همچنین مکانی برای پذیرایی از عشایر یا سایر مسافران علاقه مند به حفظ طبیعت است.

 این اقامتگاه ها به گونه ای ساخته شده اند که کمترین آسیب را به اکوسیستم منطقه وارد کرده و سعی در انعکاس فرهنگ منطقه تا حدودی و انتقال عناصر اجتماعی و فرهنگی منطقه دارند. بنابراین این اقامتگاه ها بیشتر توسط افراد محلی اداره می شود

طراحی خانه سازگار با محیط زیست

ویژگی های طراحی اقامتگاه توریستی

1. طراحی طراح

2. گروه های اقامتی بوم گردی بیشتر مردم محلی هستند.

3. غذا و نوشیدنی: هر نوع غذا و نوشیدنی محلی مشخصه همان منطقه.

4. دکور: دکور اتاق شرکت آرین پاراکس به گونه ای طراحی شده است که حس مهمان بودن در خانه افراد محلی را منتقل کند.

5. رعايت آيين هاي محلي: به آيين هاي سنتي محلي در آن منطقه اطلاق مي شود.

6. خدمات بهداشتی

7. هزینه مناسب برای زندگی در محل

8. راهنماهای محلی: این افراد ساکنان محلی هستند که هر قسمت از منطقه را می شناسند و می توانند شما را با خیال راحت به هر مکانی که انتخاب می کنید راهنمایی کنند.

به محیط زیست توجه کنید

خانه های بوم گردی با هدف در نظر گرفتن محیط زیست و کمترین آسیب به اکوسیستم ساخته می شوند، طراحی خانه های سنتی مهم ترین و مهم ترین ویژگی خانه های بوم گردی است. یکی از راه های جذب گردشگر، طراحی این پناهگاه ها با استفاده از معماری سنتی خاص منطقه است.

در واقع هدف از طراحی تاسیسات بوم گردی، ایجاد حداقل آسیب به اکوسیستم منطقه است. معماری یک ساختمان، اگر با آب و هوای آن سازگار باشد، می‌تواند با بازتاب ویژگی‌های فرهنگی منحصربه‌فرد و باورها و عملکردهای منطقه، به حفظ انرژی کمک کند. بنابراین طراحی اقامتگاه توریستی باید هم فرهنگ منطقه و هم محیط و اقلیم منطقه را منعکس کند. ما در آریان پاراکس، حفظ طراحی و فرهنگ منطقه را اولین اصل می دانیم.

طراحی اقامتگاه بوم گردی سنتی

در طراحی های این مجموعه از سبکی ساده و مدرن با المان های شهری، منطقه ای و روستایی استفاده شده است. از ویژگی های جذاب این مجموعه استفاده از تنه خرما خشک شده است.

همچنین پذیرایی و رستوران در همان کلبه قرار گرفته اند و به فضای روستایی و مبلمان جان تازه ای بخشیده اند.

طراحی معماری اقامتگاه بومردی

گاهی وجود تخته سیاه در این قسمت می تواند تکمیل کننده دکور و دکوراسیون زیبا اما قدیمی منطقه باشد. هر خانه ییلاقی دارای بالکن مشرف به استخر است. آرین پاراکس می تواند یک اتاق کوچک برای شما طراحی کند.

پلان معماری اقامتگاه بومردی

طراحی خانه های چوبی

این یک کلبه چوبی مجلل است که کاملاً با محیط منطقه مطابقت دارد. در دهکده ای ویلایی در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و با طراحی ویلای چوبی با استفاده از چوب های موجود در منطقه و ایجاد آتش مرکزی، حس و حال کوهستانی به گردشگران داده می شود.

طراحی مسکونی به سه صورت

طراحی اقامتگاه توریستی باید برای هر منطقه مناسب باشد زیرا هدف از سفر و بازدید از این مناطق چیزی جز این نیست و افراد دوست دارند حتی برای یک شب از فضای زندگی در یک منطقه کوهستانی، ساحلی یا کویری لذت ببرند.

پروژه معماری آپارتمان بومردی

اقامتگاه سنتی ایرانی چیست؟

آنچه می تواند گردشگران و بوم گردی ها را به اقامت در این اقامتگاه ها ترغیب کند، طراحی بر اساس معماری سنتی ایرانی است. اما این معماری به چه معناست؟

هنر سنتی یکی از سبک های هنری است و هر منطقه در ایران سبک سنتی خود را دارد. در هر منطقه جغرافیایی بر اساس فرهنگ و اقلیم منطقه و مصالح مورد استفاده، ساختار فرهنگی خاصی از منطقه ایجاد می شود.

با توجه به آب و هوای متفاوت هر منطقه از ایران، معماری سنتی هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و ما در آرین پاراکس این اصل را در طراحی خود رعایت می کنیم. توجه به این تفاوت در طراحی اقامتگاه های بوم گردی بسیار مهم است و می تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد.

در ادامه مقاله به تحلیل تاثیر معماری سنتی ایران بر محیط های مختلف و طراحی اقامتگاه های توریستی می پردازیم. توجه به بناهای سنتی ایران در طراحی پارک های بوم گردی بسیار حائز اهمیت است.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com