خانه چوبی بهتر است یا آجری؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 20 آذر 1402
بازدید : 19459
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


ویلای چوبی یا آجری کدام بهتر است؟ این سوال یکی از سوالات متداول خریداران احتمالی ویلا است! انتخاب متریال مناسب برای ساخت ویلا نکته مهمی است که هرگز نباید فراموش شود زیرا راحتی و آرامش شما به آن بستگی دارد. فرض کنید در خانه‌ای زندگی می‌کنید که در اثر زلزله یا طوفان به راحتی آسیب می‌بیند. این برای کسی خوب نخواهد بود چوب و آجر از مصالح معروف، کاربردی و زیبا هستند که در رنگ ها و طرح های مختلف در ساخت ساختمان های مختلف استفاده می شوند. اما اکنون باید تصمیم بگیرید که کدام یک بهترین است. خانه چوبی یا ویلای آجری؟

مقدمه ای بر ساخت خانه در تاریخ بشر

یکی از قدیمی ترین مواد یافت شده در سیاره زمین چوب است. ساختن خانه از چوب سابقه ای طولانی دارد و قرن هاست که در بین مردم در هر سنی محبوبیت داشته است. اکنون پس از گذشت سال‌ها، مردم در ساختن ساختمان‌ها و بناهای مختلف پیشرفت کرده‌اند و تنها خانه‌ها و ویلاها را از چوب نمی‌سازند. آنها پل ها، کلیساها و صدها ساختمان دیگر را ساختند.

در قرن شانزدهم، مهاجران اروپایی تصمیم گرفتند در ساخت ویلاها و خانه های خود تجدید نظر کنند. آنها دیگر دائماً به دنبال سنگ آهک برای تولید آجر و ساخت ویلاهای آجری نبودند. اروپایی ها به جای انتخاب روش دشوار ساخت آجر، تصمیم گرفتند از جنگل های وسیع و سرسبز آمریکا برای ساخت و ساز استفاده کنند. تا به امروز ساختن خانه از درخت مرسوم است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. اگر بخواهیم به تاریخ چوب ایران بپردازیم باید بگوییم که در دوران کوچار از چوب در ساخت و سازهای آن دوره به اشکال مختلف استفاده می شد. در واقع چوب یکی از پرطرفدارترین مصالح در صد سال اخیر است و مردم بیشتر به خانه چوبی علاقه دارند تا ویلای آجری!

برای صرفه جویی در سرعت و زمان طراحی ویلا چوبی



همه ما می خواهیم کارمان سریع و ارزان انجام شود. در مقایسه با یک خانه آجری، یک خانه چوبی به سرعت ساخته می شود و می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید! مطمئناً می دانید که صرفه جویی در زمان باعث صرفه جویی در هزینه و کار نیز می شود. به خصوص در هوای سخت مانند برف و باران، این ویژگی بسیار موثر است. زیرا با این شرایط ساخت ویلا ادامه خواهد داشت و از برنامه های خود عقب نخواهید ماند.

یکی از دلایلی که بهتر است به این نتیجه برسیم که ویلای چوبی یا آجری بهتر است این است که خانه های چوبی را می توان به راحتی در حین ساخت و حتی بعد از ساخت چیدمان کرد. جالب است بدانید که برخی از کارخانه های چوب می توانند یک سازه 100 متری در یک هفته بسازند!

امروزه چوب به دلیل کاربردی بودن، مقرون به صرفه بودن و تطبیق پذیری انتخابی محبوب است، اما ساخت ویلاهای آجری یا بتنی زمان زیادی می برد و هزینه بسیار بیشتری نسبت به خانه ها و ویلاهای چوبی دارد. حتی بر اساس نظر برخی کارشناسان، طراحی پلان کف و تاسیسات الکترومکانیکی در سازه های چوبی بسیار راحت تر از بنایی است.

مزایای ویلاهای چوبی

بدون اغراق، چوب یکی از بهترین ابزار در صنعت ساختمان است. چوب یک عایق صوتی ویژه است که از عبور آلودگی صوتی جلوگیری می کند. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از چوب در ساخت ویلا استفاده می شود. چوب علاوه بر عایق صدا مزایای بسیار خوبی دارد که ما آنها را برای شما خلاصه می کنیم و کمی برای شما توضیح می دهیم که ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری؟

1- نور سازه چوبی

چوب به دلیل خواص ویژه ای که دارد نسبت به سایر مصالح ساختمانی بسیار سبک بوده و شکل دهی آن بسیار آسان است. وزن آن نیز سبک است، بنابراین برای حمل آن مشکلی نخواهید داشت. به طور کلی اگر بخواهید دقیق محاسبه کنید، وزن یک ویلای چوبی کمتر از یک خانه آجری در همان منطقه است.

2- قیمت مناسب

خانه چوبی از نظر هزینه بهتر است یا خانه آجری؟ پول بدون شک یکی از دغدغه های اصلی مردم است. بیش از 5000 نوع چوب برای ساخت و ساز در جهان وجود دارد و تعداد این مصالح ساختمانی بسیار زیاد است. بنابراین، ارزان و بادوام در نظر گرفته می شود. البته در این روزهای گرم شدن زمین و جنگل زدایی، قیمت چوب همچنان در حال افزایش است، اما باید گفت در مقایسه با سایر موارد همچنان مقرون به صرفه است که تصمیم عاقلانه ای است. ویلاسازان.

3- زیبایی منحصر به فرد

آیا تا به حال الگوی چوب طبیعی دیده اید؟ بافت طبیعی چوب رنگ ها و نقش های منحصر به فردی دارد و بوی چوب طبیعتی بسیار اغوا کننده و آرام دارد. حالا باید بفهمید که چرا چوب در معماری اینقدر طرفدار دارد و کمی به این سوال فکر کنید: ویلای چوبی خوب است یا ویلای آجری!

4- صرفه جویی در مصرف انرژی

چوب نه تنها یک عایق صوتی است، بلکه یک عایق حرارتی عالی است. این مصالح ساختمانی خاصیت حرارتی دارند و به ویلا گرما می بخشند. بهتر است بگوییم که اگر ویلا چوبی باشد گرمای لازم را دارد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. این ویژگی یکی از برگ برنده هایی است که می تواند به شما بگوید ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری.

5- سازگاری با شرایط آب و هوایی

در هر کجای دنیا می توانید با چوب خانه بسازید. زیرا این مصالح ساختمانی برای تمامی شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب هستند. بنابراین، بر خلاف ویلای آجری، اگر در مکانی گرم و خشک و یا در یک مکان سرد و مرطوب مشغول ساخت و ساز هستید، نگران نباشید!

6- هماهنگی با طبیعت

چوب ماده ای است که از دل طبیعت ساخته شده و شکل آن تغییر نکرده است، بنابراین برخلاف چنگال های آجری، چنگال های چوبی دوستدار محیط زیست محسوب می شوند! بنابراین چوب بهترین ماده ای است که می توانید از نظر سازگاری با طبیعت استفاده کنید. علاوه بر همه اینها، چوب یک ماده تجدیدپذیر است و به راحتی قابل بازیافت است.

معایب خانه چوبی

برای درک بهتر آنچه بهتر است: خانه چوبی یا آجری، باید معایب چوب را بدانید. در خانه‌های بزرگ‌تر با گرمایش مرکزی، بیشتر چوب‌ها اگر از چوب سخت ساخته شده باشند، دوام بیشتری خواهند داشت. به طور کلی در مقایسه با سایر مصالحی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، باید گفت که چوب مصالح کم دوام برای ساخت ویلا است. اما اگر کمی به گذشته، ساختمان های باستانی مانند پشت بام ها فکر کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از سازه های مهم مانند پل ها از چوب ساخته شده اند. بهتر است بدانید امروزه از چوب برای ساخت عمارت ها و خانه های مدرن استفاده می شود.

حال برای روشن شدن اینکه آیا خانه ییلاقی چوبی یا آجری برای شما بهتر است، معایب استفاده از چوب در ساخت و ساز را ذکر می کنیم.

چوب خیلی راحت لکه و خراش می گیرد.

اگر محل اتصال چوب و پیشخوان را آب بندی نکنید، از بین می رود.

چوب به راحتی خم می شود و خم می شود.

این ماده در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. بنابراین، شما باید تمام مناطق را با مواد آرام بخش کاملاً بپوشانید.

چوب را نمی توان به شکل اصلی خود دوباره استفاده کرد.

مقاومت کمی در برابر حشرات و علف های هرز دارد.

این ماده می تواند به راحتی پاره شود و آسیب ببیند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com