کاهش وزن چه تاثیری در زیبایی و پاکسازی پوست دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 4 آذر 1400
بازدید : 67874
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

یکی از توصیه‌هایی که کارشناسان سلامت و بهداشت برای داشتن رژیم های لاغری و کاهش وزن می‌کنند، انجام پیاده‌روی تند به حساب می‌آید که یک ورزش هوازی و کالری سوز هست. میزان پیاده‌روی موثر در روز چقدر باشد تا وزن به طور محسوسی کاهش پیدا کند؟ اثرات پیاده‌‌روی در کاهش وزن بسیار چشمگیر بوده و افراد آن را احساس می‌کند. رازهای کاهش وزن بدون استفاده از دارو در ادامه مقاله مفصلا پرداخته خواهد شد.

چگونه وزنتان را کاهش دهید؟

برای این که بتوانید به وزن ایده‌آلتان برسید لازم است در روز ۳۰ الی ۹۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. می‌توانید گاهی اوقات از میزان آن کم بکنید و در مواقع دیگر به میزان آن اضافه کنید ولی در کل باید پیاده‌روی روزانه را داشته باشید که کمترین میزان آن در هفته ۱۵۰ دقیقه یعنی دو ساعت و نیم می رسد.

البته می‌توانید مدت پیاده روی را تقسیم بندی کنید تا به راحتی قادر به انجام آن باشید به طور مثال آن را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید هنگامی که پس از گرم نمودن بدن به مدت ۳۰ دقیقه به صورت تندتر و بدون وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی سوزی بیشتری رخ می‌دهد. در صورتی که به تازگی مشغول به پیاده روی شده اید، اوایل مدت زمان کم‌تری به پیاده روی بپردازید و سپس به طور تدریجی و مستمر این زمان را اضافه کنید. یک پیشنهاد جالب برای کسانی که به تازگی به پیاده روی می پردازند این است که شما می توانید به طور یک روز در میان این کار را انجام دهید و تدریجا به مدت زمان پیاده روی اضافه کنید.

شما در یک پیاده‌روی که به صورت پیاده روی تند انجام می شود نیم ساعت طول می‌کشد تا ۱۰۰ الی ۳۰۰ کالری یا با یک ساعت پیاده روی معمولی بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ کالری از بسوزانید. این حجم از کالری به وزن فرد ورزشکار نیز بستگی دارد. در صورتی که نیم ساعت یا بیشتر بدون وقفه به پیاده روی مشغول باشید، مقداری از کالری که بدن شما برای انجام آن می‌سوزاند به چربی ذخبره شده در بدن شمت ارتباط دارد. در نیم ساعت ابتدایی ورزش، بدن فرد قند ذخیره شده را به عنوان سوخت استفاده می‌کند که این میزان بعد از حدود ۳۰ دقیقه افزایش پیدا می‌کند. بدن برای تداوم این روند چربی‌ها را از سلول‌های چربی آزاد کرده و از آن ها به عنوان سوخت بهره می برد. این چربی ذخیره شده، دقیقا همان چیزی است که برای افراد آزاردهنده بوده و می‌خواهند از دست آن نجات پیدا کنند! همین نکته نقطه قوتی به حساب می‌آید تا افراد در پیاده‌روی‌شان استقامت داشته باشند، بنابراین بهتر است بی وقفه بیش از نیم ساعت به پیاده روی مشغول شوند. تلاش کنید اکثر روزهای هفته دست کم نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا در کل بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید و وضعیت عمومی بدنتان روز به روز بهبود پیدا کند. در صورتی که فرد در مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی انجام دهد مسافتی معادل ۲.۵ الی ۳.۳ کیلومتر پیاده روی خواهد کرد.

با میانگین حدود ۱.۸ متر مربع ، پوست بزرگترین اندام بدن انسان است که نه تنها خود انسان ، بلکه  انواع مختلف میکروارگانیسم ها نیز از آن سهمی دارند. نقش اصلی پوست محافظت از بدن ما در برابر نفوذ میکروارگانیسم های خارجی و سموم به عنوان یک مانع فیزیکی است. پوست همچنین با محیط خارجی در تماس است و همچنین از طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها – از جمله باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها – و همچنین از انگل های خارجی محافظت می شود. در حقیقت ، حتی زمانی که احساس تنهایی می کنید ، میلیاردها دوست نامرئی و وفادار که حتی اسمشان را نمی دانید ، شما را احاطه کرده اند. آنها بسیار نزدیک به شما هستند ، بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید. در واقع ، آنها نه تنها درون شما بلکه روی بدن شما نیز هستند!

این دوستان نامرئی باکتری ها ، قارچ ها و کپک های طبیعی برای پوست ما هستند که از عرق ، چربی و سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و به نوبه خود ما را از باکتری ها و قارچ های پاتوژن محافظت می کنند. این ارگانیسم ها تمام قسمت های پوست را به گونه ای می پوشانند که جایی برای موجودات خارجی و متعارض باقی نمی گذارند.

اکثر آنها برای میزبان خود بی ضرر یا حتی مفید هستند. ارگانیسم های مفید “فلور ساپروفیتیک” و موجودات مضر و متخاصم ما “فلور بیماری زا” نامیده می شوند.

جالب است بدانید که فلور مفید بدن در شرایطی مانند جابجایی یا مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها می تواند بیماری زا شود. برای مثال Pseudomonas aeruginosa ، نمونه ای از یک باکتری است که می تواند هم خوب و هم بد باشد. این باکتری تا زمانیکه برروی پوست بدن ساکن است ، دوست مهربان پوست شماست اما با تغییرِ مکان بیولوژیک خود و در صورت ورود به جریان خون ،  می تواند باعث ایجاد عفونت در استخوان ها ، مفاصل و دستگاه های روده ، دستگاه گوارشی و دستگاه تنفس و گاها مرگ شود. می توانید از صفحه اموزش پاکسازی تخصصی پوست اطلاعات بیشتری را در مورد آموزش پاکسازی پوست بدست آورید.

منبع:

https://fatemehhabashi.com/secrets-of-weight-loss-without-the-use-of-drugs/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com