اموزش پاکسازی تخصصی پوست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 4 آذر 1400
بازدید : 150855
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

با میانگین حدود ۱.۸ متر مربع ، پوست بزرگترین اندام بدن انسان است که نه تنها خود انسان ، بلکه  انواع مختلف میکروارگانیسم ها نیز از آن سهمی دارند. نقش اصلی پوست محافظت از بدن ما در برابر نفوذ میکروارگانیسم های خارجی و سموم به عنوان یک مانع فیزیکی است. پوست همچنین با محیط خارجی در تماس است و همچنین از طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها – از جمله باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها – و همچنین از انگل های خارجی محافظت می شود. در حقیقت ، حتی زمانی که احساس تنهایی می کنید ، میلیاردها دوست نامرئی و وفادار که حتی اسمشان را نمی دانید ، شما را احاطه کرده اند. آنها بسیار نزدیک به شما هستند ، بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید. در واقع ، آنها نه تنها درون شما بلکه روی بدن شما نیز هستند!

این دوستان نامرئی باکتری ها ، قارچ ها و کپک های طبیعی برای پوست ما هستند که از عرق ، چربی و سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و به نوبه خود ما را از باکتری ها و قارچ های پاتوژن محافظت می کنند. این ارگانیسم ها تمام قسمت های پوست را به گونه ای می پوشانند که جایی برای موجودات خارجی و متعارض باقی نمی گذارند.

اکثر آنها برای میزبان خود بی ضرر یا حتی مفید هستند. ارگانیسم های مفید “فلور ساپروفیتیک” و موجودات مضر و متخاصم ما “فلور بیماری زا” نامیده می شوند.

جالب است بدانید که فلور مفید بدن در شرایطی مانند جابجایی یا مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها می تواند بیماری زا شود. برای مثال Pseudomonas aeruginosa ، نمونه ای از یک باکتری است که می تواند هم خوب و هم بد باشد. این باکتری تا زمانیکه برروی پوست بدن ساکن است ، دوست مهربان پوست شماست اما با تغییرِ مکان بیولوژیک خود و در صورت ورود به جریان خون ،  می تواند باعث ایجاد عفونت در استخوان ها ، مفاصل و دستگاه های روده ، دستگاه گوارشی و دستگاه تنفس و گاها مرگ شود.

اگر با آناتومی پوست آشنا باشید، حتما می‌دانید چه ساختار شگفت‎‌انگیزی دارد! پوست انسان مساحتی حدود دو متر مربع طول دارد، بزرگترین عضو بدن است و وزن آن حدود ۲.۵ کیلوگرم است. پوست بدن همچون ساختار محکم ،سپر دفاعی در برابر فشار، گرما، سرما، حمله ویروس‌ها و میکروب‌ها و … است.

فیزیولوژی پوست به این صورت است که با داشتن میلیون‌ها سلول عصبی و به عنوان اندام حسی، از بدن محافظت می‌کند. همچنین خارجی‌ترین عضو بدن بوده و به دلیل ارتباط با محیط بیرونی، خاصیت خود التیامی و بازسازی حیرت‌آوری دارد. ضخامت پوست با توجه به محل عضو، نژاد، جنسیت، عوامل محیطی و همچنین ژنتیکی متغیر بوده و معمولا بین ۱.۴ تا ۴ میلی متر، متغیر است.

اهمیت آشنایی با آناتومی پوست جهت حفظ سلامتی و شادابی
آشنایی با آناتومی پوست، باعث می‌شود، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی برای سلامت پوست، به زیبایی و طول عمر پوست هم توجه ویژه‌ای گردد. اموزش پاکسازی تخصصی پوست جهت شناخت بیشتر، نکات لازم برای جلوگیری از بیماری یا حتی شناخت عامل بیماری، آسانتر صورت خواهد گرفت.

جوان‌سازی پوست، یکی از دغدغه انسان‌ها مخصوصا خانم‌ها است. برای زیباسازی و پیش از آموزش پاکسازی پوست بهتر است با ساختار پوست آشنا شده و سپس نحوه مراقبت از آن را یاد بگیریم. برای سفر مهیج به درون ساختار پوست آماده‌اید؟

منبع:

https://fatemehhabashi.com/skin-anatomy/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com