معرفی 3 نوع پکینگ لاستیکی پر کاربرد (پنوماتیک، پیستونی، پلی اورتان)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 31 شهريور 1401
بازدید : 581
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

بررسی پکینگ لاستیکی

پکینگ لاستیکی قطعه ای لاستیکی می باشد. از این قطعه برای آب بندی کردن پیستون و پمپ استفاده می شود. جنس پکینگ لاستیکی از آزبستوس و متالیک است. عمر مفید پکینگ های لاستیکی وابسته به جنس مواد اولیه سازنده آنها می باشد. پکینگ لاستیکی معمولاً از انواع لاستیک های طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. برای بالا بردن آستانه تحمل پکینگ های لاستیکی در مقابل فشار، میتوان از رینگ های پشتیبان استفاده کرد. پکینگ لاستیکی نوعی آب بند محسوب می شود، که برای آب بندی کردن پیستون و پمپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. پکینگ های لاستیکی در اندازه های متفاوت و جنس های مختلف ساخته میشوند. در این مقاله به معرفی 3 نوع پکینگ لاستیکی پر کاربرد (پنوماتیک، پیستونی، پلی اورتان) خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: پکینگ لاستیکی

 


پکینگ لاستیکی پنوماتیک

 

معرفی 3 نوع پکینگ لاستیکی پر کاربرد (پنوماتیک، پیستونی، پلی اورتان)

برای معرفی 3 نوع پکینگ لاستیکی پر کاربرد (پنوماتیک، پیستونی، پلی اورتان) ، به بیان خصوصیات هر سه پکینگ لاستیکی پرداخته ایم. هر کدام از این پکینگ ها با توجه به خصوصیات خاص خود کاربردهای متفاوتی دارند. در اکثر صنایع از پکینگ لاستیکی استفاده می شود.

 

معرفی پکینگ پنوماتیک

پکینگ پنوماتیک برای آب بندی کردن وسایل مکانیکی با قطعه های داخلی و خارجی، به کار گرفته می شود. نوع عملکرد تجهیزات میزان استفاده از پکینگ ها را تعیین می کند. برای قطعه هایی مثل پیستون که حرکت رفت و برگشت دارند، باید از دو پکینگ پنوماتیک استفاده کرد. هر کدام از پکینگ ها در یک جهت مشخص آب بندی پیستون را انجام می دهند. از پکینگ پنوماتیک برای وسایل پمپاژ کردن معادن، تولید تایر، صنعت خودرو سازی، حفاری کردن دریا، دستگاه پرس و... استفاده می شود. پکینگ پنوماتیک از ۲۵۰ تا نهایت ۷۰۰ بار آب بندی را تحمل می کند.

 

بررسی پکینگ لاستیکی پلی اورتان

پکینگ لاستیکی پلی اورتان، برای آب بندی داینامیک شاف پیستون به کار گرفته می شود. این پکینگ به خاطر طراحی خوب و خاصی که دارد، می تواند فشار بالای سیالات را تحمل کند. اکثر کاربردهای این پکینگ لاستیکی پلی اورتان، به جنس و نوع طراحی شدن آن بستگی دارد. این پکینگ از پرکاربردترین محصولات در بین همه پکینگ ها است. از پکینگ لاستیکی پلی اورتان در صنعت شیرسازی و ساخت پمپ استفاده می شود و مقاومت زیادی در مقابل اسیدها و بازها از خود نشان می دهد. این نوع پکینگ ها در برابر اصطکاک و دما تا ۲۶۰ درجه مقاوم هستند، همچنین از نشتی سیلندر ها جلوگیری می کنند. پکینگ لاستیکی پلی اورتان از الیاف شیشه، گرافیت، کربن، اکسید فلزات ساخته شده است.

معرفی پکینگ پیستونی

پکینگ پیستونی در اول سیلندر ها قرار داده می شود تا از نشتی پیستون جلوگیری کند. این نوع پکینگ موجب تداوم در آب بندی مابین پیستون و محفظه سیلندر خواهد شد. پکینگ پیستونی در جک ‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی کاربرد زیادی دارد.

 


پکینگ لاستیکی

ویژگی های پکینگ ها

بعد از معرفی 3 نوع پکینگ لاستیکی پر کاربرد (پنوماتیک، پیستونی، پلی اورتان) نوبت به بیان ویژگی های آنها می رسد. پکینگ لاستیکی دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی است. این پکینگ ها در قسمت های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی از ویژگی های پکینگ ها عبارتند از:

  1. تحمل و دوام بالا: پکینگ های لاستیکی در مقابل دما، سایش، اصطکاک و خیلی عوامل دیگر مقاوم است. این خصوصیات در پکینگ ها تعیین کننده کاربرد و محل قرار گرفتن آنها می باشند.
  2. مقاوم در برابر مواد شیمیایی: پکینگ لاستیکی ، در مقابل مواد شیمیایی و عوامل زنگ زدگی بسیار مقاوم است. در طول مدت زمان های طولانی نیاز کمی به تعویض آن خواهد شد. این مورد خود باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
  3. افزایش ارزش: پکینگ لاستیکی باعث زیاد شدن ارزش عملیاتی سیلندر و سوپاپ ها، می شود. این خصوصیت در مورد سوپاپ هایی که به وسیله هوا کار می کنند، وجود دارد.
  4. حفظ سطح فشار: پکینگ های لاستیکی موجب حفظ نمودن سطح فشار در شیرآلات و سیلندر ها، خواهند شد.
  5. نصب سریع و آسان: پکینگ لاستیکی دارای ابعاد مناسب و دقیقی می باشد. این خصوصیت باعث نصب سریع و آسان آنها خواهد شد.
  6. قابلیت حفظ شکل: این پکینگ ها دارای مقاومت خیلی بالا در مقابل تغییر شکل می باشند، همچنین از استحکام مناسبی نیز برخوردار هستند.
  7. تنوع بالا: پکینگ لاستیکی در شکل ها و جنس های مختلف ساخته شده است. شکل و جنس متنوع پکینگ ها باعث تنوع در کاربردهای آنها نیز شده است.

http://kar-andish.ir/i-18401/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-3-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-(%D9%BE%D9%86%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9%D8%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%8C-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%86)




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com