عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1402
بازدید : 69
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


برای افرادی که با منظره تبریز و تاریخ این سرزمین آشنایی ندارند، تنها خانه تاریخی در فهرست تبریز خانه مشروطه است. اما این خانه زمانی یکی از آرزوهای مردم برای پیشرفت جامعه بود. برخی دیگر خانه را محلی برای گفتگو در مورد مسائل اساسی روز خود می دانستند.

مردم وارد خانه ای می شدند که قهرمانان می آمدند و می رفتند، شاید بعضی روزها می ترسیدند و بعضی روزها شجاع و عصبانی بودند. به هر حال اهالی این خانه و دیدار آنها میوه شیرینی به نام انقلاب مشروطه بر تاریخ ایران افزود و نام و یاد این قهرمانان (یا برخی از آنها) در قرن بیستم جاودانه شد. صفحات تاریخ و ذهن و خانه او یکی از مهم ترین مکان های دیدنی تبریز است.

ورودی ساختمان مشروطه چشم انداز زیبایی دارد. دیوار بزرگ که از آجرهای نارنجی قدیمی ساخته شده است، هنوز بیشتر شکل اولیه خود را حفظ کرده است. درب هنوز از چوب است. و دست خط قدیمی روی آن نشان دهنده خلاقیت خانه است.

محوطه دادگاه قانون اساسی با وسایل جنگی از جمله توپ تزئین شده است. می دانید که در دنیای مدرن فرصت های زیادی برای دیدن این سلاح های جنگی وجود ندارد و با بازدید از این مکان های جالب در تبریز می توانید واقعا بخشی از تاریخ و همچنین تاریخ تبریز را تجربه کنید. جهان

جدای از این امکانات، درختان و گیاهان کاشته شده در حیاط مرکز مشروطه جاذبه ها و زیبایی های دیگری را به نمایش می گذارد. در دو طرف دروازه داخلی مجسمه های عظیم دو قهرمان ملی (ستاره خان و باقرخان) را می بینید. حضور این دو ژنرال با لباس چریک های نظامی و سلاح در دست پیام جالبی برای بینندگان دارد.

آیا می دانستید که ...

خانه مشروطه به یکی از محبوب ترین دیدنی های تبریز تبدیل شده است، اما افراد کمی تاریخ آن را می دانند. این خانه از ابتدا یک مکان سیاسی نبود. زمانی که مشروطه خواهان در دوره قاجار فعال بودند، عرصه های اجتماعی و نظامی بر آنها تنگ بود.


شدت درگیری به حدی رسید که یک سرباز روسی به نام لیاخوف به دستور محمدعلی شاه مجلس وقت را تعطیل کرد. پس از این ماجرا بازی برای مشروطه خواهان سخت تر شد تا اینکه تاجری خانه اش را به مشروطه خواهان داد.

این خانه یک خانه مشروطه معروف است که نام آن همیشه در میان جاذبه های گردشگری تبریز می درخشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت گردشی تاپ در ارتباط باشید.




تاریخ : دو شنبه 28 اسفند 1402
بازدید : 74
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



ست های اتاق خواب دخترانه به دلیل روحیه ظریفی که دارند باید خاص باشند. لباس خواب زنانه اغلب رنگ های روشن و طرح های عجیب و غریب دارد. خانم ها در انتخاب رنگ، طرح، جزئیات و مواد روتختی خود دقت بیشتری نسبت به پسران دارند. بنابراین قبل از خرید ملافه برای دخترتان حتما نظر آنها را جویا شوید.

ست مبلمان اتاق دخترانه

لوازم اتاق خواب دخترانه عبارتند از:

تخت

کمد لباس

طولانی

یک جدول آماده کنید

کاما

پف کردن

یک آینه

کتابخانه

میز با صندلی

در زیر به معرفی اجزای مهم اتاق خواب دخترانه می پردازیم:

روشن شد

تخت خواب یکی از مهمترین چیزهای اتاق خواب است. در انتخاب تخت دخترانه باید به رنگ تخت بیشتر توجه کنید. رنگ آن باید با دکوراسیون داخلی اتاق همخوانی داشته باشد. رنگ های مورد علاقه دختران صورتی، سفید و پاستلی است.

سرویس خواب اتاق خواب در طرح های متنوعی موجود است و هر کدام ویژگی های خاص خود را نسبت به بقیه دارند. به عنوان مثال، تخت ممکن است دارای کشو باشد. تخت های دیگر این گزینه را ندارند. برای انتخاب تخت مناسب برای خانم ها باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد. https://irjavan.com/اجزای-مهمی-که-با-سرویس-خواب-دخترانه-کام/

در اتاق خواب

دومین وسیله مهم در اتاق دختران، کمد لباس است. کمد اتاق خواب دخترانه باید بتواند به راحتی تمام وسایل آنها را در خود جای دهد. بهتر است قسمتی از کمد مجزا برای نگهداری کیف ها باشد.

کمدهای یک تکه این روزها بسیار محبوب هستند. این کابینت ها فضای زیادی را روی دیوار اشغال می کنند، اما میز یا آینه در پایین آن وجود دارد. این کمدهای مدرن به خوبی از فضای اتاق خواب دخترانه استفاده می کنند.

ایجاد یک جدول

میز آرایش یکی دیگر از موارد مهم در اتاق خواب زنان است. لوازم آرایشی را می توان روی میز گذاشت. خانم ها می توانند روی صندلی های مخصوص پشت میز بنشینند و به راحتی به وسایل شخصی دسترسی داشته باشند. صندلی های تخت زنانه در مدل های فانتزی و سوئیت های تخت دار موجود می باشد.

تاقچه

کمد به عنوان یک نظم دهنده در اتاق خواب در نظر گرفته می شود. نقاشی باید با سایر مواد پشتیبان ترکیب شده و از نظر ظاهر و متریال با آنها هماهنگ باشد. هنر مدرن متشکل از سازمان دهندگان لباس زیر و کفش است. اما محبوب ترین طرح کابینت یک کشوی عتیقه با کشوهای متعدد است.

شیشه بلند

احتمالاً همه می دانند که دختران زمان زیادی را صرف آماده سازی می کنند. داشتن یک آینه بلند در اتاق شما واقعا می تواند به شما کمک کند تا به سبک مورد علاقه خود برسید. استفاده از پوف جلوی آینه برای پوشیدن کفش راحت است.

آینه ها می توانند از مدل های مختلفی باشند. بیشتر آنها در اطراف قاب های چوبی طراحی شده اند که امروزه بسیار محبوب هستند. این مدل شکل ساده ای دارد، لوکس تر است. البته انتخاب مدل او سلیقه ای است.

برخی از افراد پس از سفارش تخت خواب خود می خواهند یک آینه قدی روی دیوار کمد خود قرار دهند. این مدل کار می کند و فضا را اشغال نمی کند. یعنی می تواند اتاق را آرام کند.

پای تخت

میز کنار تخت یک میز کاربردی کوچک است که از یک یا دو کشو تشکیل شده است. این میزهای پاتختی در کنار تخت قرار می گیرند و برای قرار دادن گلدان کوچک، بطری آب و لیوان، کتاب بعد از مطالعه، لیوان، موبایل و ... مناسب هستند. از کشوهای آنها برای نگهداری وسایل شخصی نیز استفاده می شود.

جدول

وجود میز تحریر در اتاق خواب دختران برای کسانی که ساعت های طولانی مطالعه می کنند ضروری است. به راحتی می توانید لپ تاپ و کتاب ها را روی آن قرار دهید. اکثر میزها دارای کشو هستند.

وجود کشو در بیشتر سرویس خواب های زنانه مهم است. زیرا مهم نیست که چند کشو وجود دارد، دختران همیشه چیزهای زیادی برای گذاشتن در کشوها دارند.

کتابخانه

یک کتابخانه چوبی با طراحی مدرن می تواند اتاق داخل را دلپذیرتر کند. وجود آن برای دختری که عاشق درس خواندن است بسیار مهم است.

نکات مهم برای انتخاب سرویس خواب مناسب دخترانه

برای انتخاب یک سرویس خواب برای یک دختر باید به چند نکته مهم توجه کنید. مثلا ابعاد زیر تخت، رنگ تخت، نوع چیدمان و جنس تخت

نوع ترتیب خدمات اقامتی

برای چیدمان مناسب اتاق دختر به مدل و متریال موجود در سرویس توجه کنید. عامل اصلی زیبایی اتاق دخترانه چیدمان آن است. چیدمان اصلی سریال اتاق دخترانه به گونه ای است که به آنها آرامش و احساس خوبی می دهد. پس استفاده از رنگ های مورد علاقه خانم ها و توجه به سلیقه آنها و همچنین در نظر گرفتن نور اتاق در چیدمان بسیار مهم است.

رنگ روتختی دخترانه

انتخاب رنگ برای پلیور زنانه متنوع است. بیشتر آنها صورتی و سایر رنگ های زنانه را دوست دارند. نکته ای که در انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید این است که همه اکسسوری ها و تزیینات را به یک رنگ انتخاب نکنید تا فضای اتاق شما بی روح شود; شما باید حداقل از دو رنگ استفاده کنید. برای مثال اگر به رنگ های سفید و صورتی علاقه دارید، می توانید تخت خود را به رنگ سفید خریداری کنید و روتختی صورتی تهیه کنید.

اندازه تخت

در انتخاب تخت خواب مناسب باید به اندازه آن توجه کرد. اندازه های استاندارد تخت های دخترانه از عرض 86 سانتی متر و طول 185 سانتی متر تا عرض 130 سانتی متر و طول 215 سانتی متر شروع می شود.

انتخاب تخت خواب کینگ برای دختران نوجوان شما عالی است. زیرا آنها قد بلند می شوند. بنابراین بهتر است تخت 15 سانتی متر از قد واقعی دختران بزرگتر باشد.

لباس خواب دخترانه

متریال روتختی زنانه می تواند چوب، ام دی اف یا فلز باشد. یک سرویس خواب نیز با ترکیبی از این مواد وجود دارد. هنگام انتخاب تخت خواب خود، توجه به جنس آن را فراموش نکنید. سرویس خواب های چوبی و ام دی اف بهتر از فلز به نظر می رسند و دختر خانم ها ترجیح می دهند. این دو نوع ماده را می توان در رنگ های مختلف تولید کرد.

تخت ثابت مناسب: استراحت بیشتر

ست اتاق خواب دخترانه باید بسیار منحصر به فرد و زیبا باشد. برای داشتن یک سرویس خواب مناسب باید نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال، بهترین گزینه شما برای خانم ها، انتخاب یک سرویس خواب همسان از مواد چوبی و ام دی اف است. انواع خدمات و قیمت سرویس خواب زنانه و ساخت آنها را در تانیل چاوب مشاهده می کنید.


تاریخ : دو شنبه 28 اسفند 1402
بازدید : 70
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


طبق قانون مهاجرت ترکیه یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کوتاه مدت در این کشور اخذ بیمه درمانی یا Segurta به زبان ترکی می باشد.

«قانون اتباع بیگانگان و حمایت بین المللی که در آوریل 2014 لازم الاجرا شد، بیمه سلامت را شرط اجباری برای صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی می داند.

بازپرداخت کنندگان باید بیمه خود را در یک مرحله انتخاب کنند.

در ترکیه حدود 30 شرکت وجود دارد که خدمات بیمه درمانی را به اتباع خارجی مورد تایید اداره مهاجرت ارائه می دهند و هر کدام طبق قرارداد پوشش های متفاوتی را ارائه می دهند.

پس از اخذ بیمه نامه در روز مصاحبه باید پرینت فیش بیمه را با چاپ روی سربرگ شرکت مربوطه و با مهر شرکت در تمامی برگه ها ارائه دهید.

برای درخواست بیمه درمانی، به آدرس و مشخصات گذرنامه در ترکیه نیاز دارید.

حضور متقاضی برای بیمه شدن الزامی نیست. برای خرید بیمه سلامت ترکیه با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.



یعنی می توانید برای بیمه اقدام کنید و حتی به ایران سفر کنید که همان درخواست اقامت است.

هزینه بیمه درمانی در ترکیه

هزینه بیمه درمانی در ترکیه به دو عامل سن و نوع بیمه بستگی دارد. مثلا برای 30 ساله قیمتش حدود 150 لیر هست.

در این پست می خواهیم دو شرکت محبوب دیگر را در این زمینه بررسی کنیم و پوشش آنها را با هم مقایسه کنیم.

1- بیمه آنکارا

این شرکت بیمه در زمینه های مختلف خدمات ارائه می دهد.

جالب است بدانید تنها شرکت بیمه سلامتی که در زمان شیوع ویروس کرونا، درمان و بستری اتباع خارجی را بیمه کرد، یک شرکت آنکارایی بود و بسیاری از ایرانیان از این خدمات بهره مند شدند. استفاده از این "بیمه درمانی آنکارا" برای دریافت اقامت کوتاه مدت برای اتباع خارجی (غیر ترکیه ای) علاوه بر شرایط عمومی بیمه درمانی، هزینه های درمانی بیمه شده در صورت بروز حادثه یا بیماری که سرپایی است. درمان و یا جراحی بیمه شدگان در کلیه بیمارستانهای خصوصی یا دولتی مجاز وزارت بهداشت و درمان با توجه به پوشش پرداختی بیمه نامه، سقف و درصد قسط و بر اساس آنها تحت پوشش قرار می گیرند.

این قرارداد شامل حداقل پوشش بیمه درمانی ویزا و مجوز اقامت مندرج در بخشنامه شماره 16 مورخ 1395/05/10 می باشد.

2- شرکت بیمه نیپون NIPPON SIGORTA

خدمات و پوشش بیمه ای نیپون: خدمات بیمارستانی (جراحی، اتاق عمل، بیهوشی، داروها، هزینه های آزمایشگاه و غیره)

هزینه اتاق، تخت، غذا در طول مدت بستری در بیمارستان

کلیه تشخیص های بیوشیمی، میکروبیولوژی، آنالیزهای پاتولوژیک، تصاویر رادیولوژیکی و آنالیزهای انجام شده در زمینه درمان بیمار.

فیزیوتراپی بعد از عمل

شیمی درمانی، پرتودرمانی، دیالیز

هزینه اندام مصنوعی در صورت از دست دادن اندام به دلیل تصادف یا بیماری

درمان در بخش مراقبت های ویژه

مقابله با از دست دادن دندان در اثر حوادث رانندگی


تاریخ : جمعه 25 اسفند 1402
بازدید : 69
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

متن آهنگ کسری زاهدی منو یادت نمیاد

دل دﻳﻮوﻧﻪ ی ﻣﻦ واﺳﻪ ﺗﻮ ﺗﻨﮕﻪ

ﻣﻴﺪوﻧﻢ دروغ ﻣﻴﮕﻰ اﻣﺎ ﻗﺸﻨﮕﻪ

ﺗﻮﻳﻰ در دوﻧﻪ ی ﻣﻦ ﮔﻞ ﮔﻠﺨﻮﻧﻪ ی ﻣﻦ

واﺳﻪ ﺗﻮ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﻫﺮﺷﺐ دل دﻳﻮوﻧﻪ ی ﻣﻦ

ﻧﻢ ﺑﺎرون ﺗﻮ ﻧﮕﺎﻫﺖ ﺧﻮﻧﻪ داره

ﻛﻰ ﺑﺠﺰ ﺗﻮ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ دﻳﻮوﻧﻪ داره

ﺗﻮﻳﻰ ﻛﻪ ﺟﻮن ﻣﻨﻰ ﻛﺎش ﺑﺎ ﻣﻦ ﺣﺮف ﺑﺰﻧﻰ

ﺑﮕﻰ ﻛﻢ داری ﻣﻨﻮ ﮔﻮﺷﻪ ی ﻗﻠﺒﺖ

ﺑﺎرون ﺑﺎرون ﺑﺎروﻧﻪ دﻟﻢ دل ﻧﮕﺮوﻧﻪMusicdel | موزیکدل

آﺧﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﺷﺪه ﻗﻠﺒﻢ ﻛﺎرم دﻳﮕﻪ ﺗﻤﻮﻣﻪ

ﺑﺎرون ﺑﺎرون ﺑﺎروﻧﻪ دﻟﻢ دل ﻧﮕﺮوﻧﻪ

ﺑﻴﺎ اﻳﻦ دورﻳﻮ ﻛﻢ ﻛﻦ ﻧﮕﻴﺮ دﻳﮕﻪ ﺑﻬﻮﻧﻪ

ﺗﻮ ﻗﺮار ﺑﻮد ﺑﻤﻮﻧﻰ ﻫﻤﺪم ﻗﻠﺐ ﻣﻦ ﺑﺸﻰ ﻣﻨﻮ ﻳﺎدت ﻧﻤﻴﺎد

زﻳﺮ ﺑﺎرون ﺗﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻗﻮل دادی ﻋﺎﺷﻘﻢ ﺑﺸﻰ ﻣﻨﻮ ﻳﺎدت ﻧﻤﻴﺎد

ﺑﺎرون ﺑﺎرون ﺑﺎروﻧﻪ دﻟﻢ دل ﻧﮕﺮوﻧﻪ

آﺧﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﺷﺪه ﻗﻠﺒﻢ ﻛﺎرم دﻳﮕﻪ ﺗﻤﻮﻣﻪ

ﺑﺎرون ﺑﺎرون ﺑﺎروﻧﻪ دﻟﻢ دل ﻧﮕﺮوﻧﻪ

ﺑﻴﺎ اﻳﻦ دورﻳﻮ ﻛﻢ ﻛﻦ ﻧﮕﻴﺮ دﻳﮕﻪ ﺑﻬﻮﻧﻪ

 

آهنگ جدید کسری زاهدی به نام «منو یادت نمیاد»


تاریخ : شنبه 19 اسفند 1402
بازدید : 324
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

پاسخ به اینکه بهترین دوربین های دیجیتالی کدام هستند، پاسخی دشوار خواهد بود. بهترین دوربین برای یک عکاس حرفه‌ای زمین تا آسمان با بهترین دوربین برای یک علاقمند به طبیعت که مایل است دقایق خود را ثبت کند متفاوت است. بنابراین بهترین دوربین های دیجیتالی را در هر زمینه انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم. این انتخاب‌ها بر اساس بهترین ویژگی‌ها، مشخصات و عملکرد آن‌ها است.

در این مقاله برخی اصطلاحات و تفاوت‌ها را میان دوربین‌های دیجیتالی توضیح می‌دهیم. جالب است بدانید که در سال گذشته، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای رونمایی شدند و بسیاری از آن‌ها در لیست ما قرار دارند.

 

حال، اگر مایلید بدانید بهترین دوربین های دیجیتالی از نظر ما کدام است، ۱۰ مورد را انتخاب کرده‌ایم و آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با مجله گجت همراه باشید تا ۱۰ مورد از بهترین دوربین های دیجیتالی را بشناسید.

  1. Fuji X-T2

دوربین Fuji X-T2 دوربینی بی‌نظیر و اولین دوربین در لیست بهترین دوربین های دیجیتالی از نظر ما قرار دارد که برای عکاسان مشتاق، کاملاً مناسب است.

نوع دوربین: Mirrorless

ابعاد سنسور: APS-C CMOS

وضوح تصویر: ۲۴٫۳ مگاپیکسل

لنز: Fuji X mount

نمایاب: EVF (نمایاب الکترونیک)

صفحه نمایش: صفحه نمایش ۳٫۰ اینچی با زاویه شیب، ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۸ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: متوسط / حرفه‌ای

نکات مثبت: پرداخت جلا داده شده، فوکوس خودکار سریع

نکات منفی: صفحه نمایش غیر لمسی

 

 

این دوربین در نگاه اول ممکن است بسیار شبیه X-T1 فوجی به نظر برسد، اما بهبودهای بسیاری داشته که شاید بزرگترین آن‌ها بهبود قابلیت فوکوس خودکار باشد. این دستگاه، گامی بزرگ به سمت بهبود نسبت به X-T1 برداشته است و ردیابی فوکوس خودکار آن برای اشیاء درحال حرکت بسیار عالی است درحالی که سطح سفارشی سازی آن هم تحسین برانگیز است. در این دوربین دیجیتالی، حالت تصویر برداری burst 8 فریم بر ثانیه (عکس برداری متعدد با سرعت بالا)، یک صفحه نمایش پشتی هوشمند با دو لولا، نمایاب الکترونیک هوشمند، سنسور Cmos فوق‌العاده‌ی ۲۴٫۳ مگاپیکسلی X Trans III فوجی و موارد بسیار دیگری افزوده شده است که برای شما یکی از بهترین دوربین های دیجیتالی بازار را به ارمغان می‌آورد.

  1. Canon EOS 5D Mark IV

یکی از کامل‌ترین دوربین‌های دیجیتال DSLR تا به امروز

نوع دوربین: DSLR

ابعاد سنسور: CMOS فول فریم

وضوح تصویر: ۳۰٫۴ مگاپیکسل

لنز: Canon EF mount

نمایاب: اپتیکال (نوری)

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی، ۱۶۲۰۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۷ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: حرفه‌ای

نکات مثبت: عملکرد حیرت برانگیز، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته

نکات منفی: اندکی گرانتر از رقیبان، محدودیت گزینه‌‎های ویدئوی ۴K

 

 

دوربین‌های سری ۵D کنون ویژگی‌های غنی‌تری دارند. EOS 5D اصلی، عکاسی فول فریم ارائه می‌داد. Mark II ضبط ویدئوی فول HD را برای اولین بار در یک DSLR به همراه داشت و این درحالی بود که Mark III در میان عکاسان، تبدیل به دوربینی محبوب شد. ۵D Mark IV به طور قطع نسبت به دوربین‌های پیشین خود، بهبود داشته است. در این دوربین سنسور جدیدی تعبیه شده است که حاصل آن عکس‌هایی بسیار شفاف است. علاوه بر آن در این دوربین دیجیتالی سیستم فوکوس خودکار ۶۱ نقطه‌ای بسیار پیشرفته قرار دارد. تمام ویژگی‌های ذکر شده این دوربین را تبدیل به یکی از بهترین دوربین های دیجیتال DSLR نموده.

  1. Nikon D500

این دوربین عملکردی سریع داشته که برای عکاسی اکشن بسیار مناسب است.

نوع دوربین: DSLR

ابعاد سنسور: APS-C CMOS

وضوح تصویر: ۲۰٫۹ مگاپیکسل

لنز: Nikon F mount (DX)

نمایاب: اپتیکال (نوری)

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی با زاویه شیب، ۲۳۵۹۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۱۰ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: حرفه‌ای

نکات مثبت: سیستم فوکوس خودکار ۱۷۳ نقطه‌ای حیرت برانگیز، بدنه فلزی

نکات منفی: وضوح تصویر نسبتاً کم، محدود بودن ویدئو

 

 

نیکون پرچمداری به نام d5 DSLR را به همراه بسیاری از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی آن تبدیل به دستگاه کوچکتری کرده که البته این موضوع از دوام بدنه فلزی آن نکاسته است. سنسور فول فریم آن با تراشه‌ی ۲۰٫۹ مگاپیکسلی اندازه APS-C جایگزین شده است بنابراین در این زمینه همانند D7200 نخواهد بود. اما این موضوع سبب می‌شود که D500 با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه قابلیت تصویربرداری داشته باشد درحالی که چیدمان فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه شاید بهترین سیستم فوکوس خودکار موجود در بازار باشد. ویژگی‌های این دوربین، آن را تبدیل به یکی از بهترین دوربین های دیجیتالی برای تصویربرداری اکشن همانند عکس برداری ورزشی و حیات وحش نموده است.

  1. Sony Alpha A7R II

این دوربین، بهترین دوربین میرورلس (mirrorless) سونی محسوب می‌شود.

نوع دوربین: Mirrorless

ابعاد سنسور: CMOS فول فریم

وضوح تصویر: ۴۲٫۴ مگاپیکسل

لنز: Sony E mount

نمایاب: نمایاب الکترونیکی

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ۳٫۰ اینچی با زاویه شیب، ۱۲۲۸۸۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۵ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: حرفه‌ای

نکات مثبت: وضوح تصویر عالی، ویدئوی ۴K بسیار خوب

نکات منفی: گستره‌ی لنز نسبتاً محدود، منوها احتیاج به ساده‌سازی دارند

 

 

قبلاً اگر دوربین فول فریم با کیفیت بالا نیاز داشتید، باید نیکون یا Canon DSLR خریداری می‌کردید. اما سونی این داستان را با دوربین های سری A7 میرورلس خود تغییر داده و A7R II مدلی است که بیشترین وضوح تصویر را دارد. سنسور ۴۲٫۴ مگاپیکسلی به کار رفته در این دوربین سبب شده که دو-سوم ابعاد و وزن دوربین Canon 5DS (با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی) را داشته باشد. در بدنه این دوربین، نمایاب الکترونیکی با وضوح تصویر بالا و تثبیت کننده تصویر ۵ محوره تعبیه شده و مشاهده زنده فول تایم که با طراحی میرورلس یکپارچه شده، به دوربین‌‌های سری A7 سونی برای ویدئو، برتری بسیاری بخشیده است.

  1. Nikon D3300

این دوربین را می‌توان دوربین DSLR متوسطی با قیمتی معمولی دانست، اما از نظر ما، جزو بهترین‌ دوربین های دیجیتالی است.

نوع دوربین: DSLR

ابعاد سنسور: APS-C CMOS

وضوح تصویر: ۲۴٫۲ مگاپیکسل

لنز: Nikon F mount (DX)

نمایاب: اپتیکال (نوری)

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ۳٫۰ اینچی، ۹۲۱۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۵ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۱۰۸۰ پیکسل

سطح کاربری: مبتدی

نکات مثبت: کیفیت تصویر خوب، حالت راهنما

نکات منفی: صفحه نمایش ثابت، بدون WiFi توکار

 

 

دوربین D3400 نیکون ممکن است جایگزین دوربین D3300 شده باشد، اما این دوربین هنوز هم از نظر ما جزو بهترین دوربین های دیجیتالی در میان دوربین‌های DSLR متوسط است؛ چرا؟ جدا از ارتباط بهتر، این دو دوربین در بقیه موارد یکسان هستند و البته D3300 اندکی ارزان‌تر هم هست. سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی این دوربین جزئیات بسیاری را ثبت کرده و همانند D3400 از یک فیلتر anti aliasing برای حداکثر سازی وضوح تصاویر استفاده می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده به لطف ویژگی حالت راهنمای هوشمند در این دوربین، استفاده‌ی آسانی هم دارد. این ویژگی برای کاربرانی که بار اولی است از دوربین دیجیتال استفاده می‌کنند، عالی است و به صورت لحظه‌ای توضیحاتی درمورد ویژگی‌های مهم برای کمک به یادگیری شما در حین تصویربرداری انجام می‌دهد.

  1. Panasonic Lumix LX100

کیفیت عالی سنسور بزرگ و کنترل‌های کلاسیک در این دوربین با ابعاد جیبی فراهم شده است.

نوع دوربین: کامپکت

سنسور: MFT live MOS

وضوح تصویر: ۱۲٫۸ مگاپیکسل

لنز: ۲۴-۷۵ میلی متر، f/1.7-2.8

صفحه نمایش: صفحه نمایش ۳٫۰ اینچی، ۹۲۱۰۰۰ نقطه

نمایاب: الکترونیکی

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۱۱ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: حرفه‌ای

نکات مثبت: سنسور Micro Four Thirds، کنترل‌های دستی کلاسیک

نکات منفی: وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی

 

 

با وجود اینکه دوربین‌های کامپکت بسیاری در بازار وجود دارند، اما از نظر ما LX100 یکی از بهترین دوربین های دیجیتالی کامپکت موجود در بازار است. سنسور این دوربین با نسبت چند جانبه، تنها ۱۲ میلیون پیکسل می‌رساند و این درحالی است که این سنسور ۱۶ میلیون پیکسل دارد که برای دوربین جیبی معمولی، اندکی زیاد است. بجز این مورد، این دوربین فوق‌العاده است. پاناسونیک، سنسور Micro Four Thirds که مناسب دوربین میرورلس است، در بدنه یک دوربین کامپکت قرار داده و یک لنز با قابلیت زوم ۴ برابر دارد که حداکثر گشودگی دیافراگم آن f/1.7-2.8 است. کنترل‌ کننده‌های خارجی معمولی هم برای گشودگی لنز و سرعت شاتر در این دوربین تعبیه شده است که به آن ظاهری کلاسیک و زیبا می‌بخشد که ویژگی‌های یک دوربین دیجیتالی مدرن را در درون خود دارد.

  1. Olympus OM-D E-M10 II

عملکرد بدون نقص با ابعاد بسیار کوچک

نوع دوربین: Mirrorless

ابعاد سنسور: MFT Live MOS

وضوح تصویر: ۱۶٫۱ مگاپیکسل

لنز: Micro Four Thirds

نمایاب: نمایاب الکترونیکی

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ۳٫۰ اینچی با زاویه شیب، ۱۳۷۰۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۸٫۵ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۱۰۸۰ پیکسل

سطح کاربری: مبتدی / مناسب برای علاقمندان

نکات مثبت: ابعادی شبیه به دوربین کامپکت، تثبیت کنندگی ۵ محوره

نکات منفی: سنسور نسبتاً کوچک، عمر باتری نامناسب

 

 

دوربین E-M10 اصلی ابعادی بسیار مناسب داشت که متناسب با هزینه پرداختی بود، اما E-M10 II ویژگی‌هایی اضافه‌تر دارد که آن را به سطحی دیگر می‌برد. سیستم تثبیت تصاویر ۳ محوره‌ی دوربین‌های قدیمی در دوربین‌های OM-D پیشرفته‌تر Olympus، به ۵ محور ارتقاء یافته‌اند و وضوح تصویر نمایاب تقریباً دوبرابر شده است. علاوه بر آن، سرعت تصویربرداری مداوم ۸ فریم بر ثانیه بود که به ۸٫۵ فریم بر ثانیه ارتقاء یافته که به نوبه‌ی خود بسیار عالی است. برخی افراد، فرمت سنسور کوچکتر Micro Four Thirds این دوربین را مورد نکوهش قرار می‌دهند اما تاثیر اندکی بر روی کیفیت تصاویر دارد و بدین معنی است که لنزها به جمع و جوری و سبکی خود دوربین هستند. این دوربین کوچک است، اما اسباب بازی نیست. E-M10 II دوربینی قوی و جزو بهترین دوربین های دیجیتالی بازار با قیمتی مقرون به صرفه و ابعاد مناسب است.

  1. Panasonic Lumix ZS100 / TZ100

بهترین دوربین مسافرتی، کوچک، همه کاره با زوم مکفی

نوع دوربین: کامپکت مسافرتی

سنسور: نوع ۱ اینچی CMOS

وضوح تصویر: ۲۰٫۱ مگاپیکسل

لنز: ۲۵-۲۵۰ میلی متر، f/2.8-5.9

نمایاب: نمایاب الکترونیکی

صفحه نمایش: صفحه نمایش ۳٫۰ اینچی، ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۱۰ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: مبتدی / مناسب برای علاقمندان

نکات مثبت: سنسور نوع ۱ اینچی، کیفیت ویدئوی ۴K

نکات منفی: زوم محدود به ۱۰ برابر، عدم وجود صفحه نمایش لمسی

 

 

این دوربین که یکی از بهترین دوربین های دیجیتالی برای مسافرت است، از لحاظ ابعاد مشابه دوربین‌های سری ZS/TZ بوده، با این حال پاناسونیک، سنسور بسیار بزرگتری را در ZS100 قرار داده (این دوربین در بیرون ایالات متحده TZ100 نام دارد). پیکسل‌های این دوربین حدود ۲٫۴ برابر بزرگتر از مدل‌هایی همانند ZS50 / TZ70 است و این موضوع به تولید تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر توسط ZS100 منجر می‌شود. لنزهای زوم چندان گسترده نیستند، اما با این وجود نمایاب الکترونیکی خواهید داشت که سبب ثبت تصاویر در شرایط بسیار روشن خواهد شد. علاوه بر آن، ضبط ویدئوی ۴K هم با این دوربین امکان پذیر است و حالت عکس ۴K پاناسونیک هم در این دوربین قرار دارد که سبب می‌شود تصاویر ۸ مگاپیکسلی از لحظاتی که سریع تغییر می‌کنند، ثبت کنید. تمام این موارد این دوربین را تبدیل به یکی از بهترین دوربین های دیجیتال کامپکت بازار نموده است.

  1. Canon EOS Rebel T6i / 750 D

بهترین دوربین DSLR متوسط Canon که عملکرد و قدرتی عالی دارد

نوع دوربین: DSLR

سنسور: APS-C CMOS

وضوح تصویر: ۲۴٫۲ مگاپیکسل

لنز: Canon EF-S

نمایاب: اپتیکال (نوری)

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ۳٫۰ اینچی، ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۵ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۱۰۸۰ پیکسل

سطح کاربری: مبتدی

نکات مثبت: پرداخت جلا داده شده، صفحه نمایش لمسی

نکات منفی: پوشش ۹۵% نمایاب، مسیر کند برای تنظیم نقطه فوکوس خودکار

 

 

این دوربین یکی از بهترین دوربین های دیجیتالی DSLR متوسط موجود در بازار است. EOS Rebel T6i که در بیرون از ایالات متحده، EOS 750D نامیده می‌شود، سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی دارد که کیفیت تصویر بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد و همچنین فوکوس خودکار آن نسبت به دوربین قدیمی‌تر T5i/700D کنون، بسیار بهبود یافته است. علاوه بر آن، WiFi توکار به همراه NFC دارد. صفحه نمایش این دوربین لمسی است و شما را قادر به مسیریابی آسان در میان منوها و انتخاب تنظیمات با چند لمس ساده می‌نماید. لنزهای این دوربین هم قابل ستایش هستند و این دوربین را تبدیل به یکی از بهترین دوربین های دیجیتال این لیست می‌کنند.

  1. Panasonic Lumix FZ1000

دوربینی برای عکاسانی که کیفیت را هم ملاک قرار می‌دهند

نوع دوربین: دوربین Bridge

سنسور: ۱٫۰ اینچ، ۲۰٫۱ مگاپیکسل

لنز: ۲۵-۴۰۰ میلی متر، f/2.8-4/0

صفحه نمایش: ۳٫۰ اینچی، ۹۲۱k نقطه

نمایاب: الکترونیکی

حداکثر سرعت عکس برداری مداوم: ۱۲ فریم بر ثانیه

کیفیت فیلم: ۴K

سطح کاربری: مناسب برای علاقمندان

نکات مثبت: سنسور ۱ اینچی بزرگ، لنزهای بسیار خوب

نکات منفی: بزرگ، سنگین، گرانقیمت، محدوده زوم کم

 

 

آخرین دوربین از لیست بهترین دوربین های دیجیتالی ما، یک دوربین بریج (bridge) است. دوربین‌های بریج معمولاً زیاد محبوب نیستند زیرا طراحی زوم افراطی، سازندگان را وادار به استفاده از سنسورهای ۱/۲٫۳ اینچی می‌نماید که هم اندازه‌ی دوربین‌های Point-and-shoot است. بنابراین ظاهر و حس این دوربین‌ها همانند دوربین‌های دیجیتالی SLR است، اما وضوح تصویر آن اصلاً قابل مقایسه نیست. البته دوربین Panasonic FZ1000 متفاوت از این قاعده است. این دوربین، محدوده زوم بسیاری را به نفع داشتن سنسور ۱ اینچی بسیار بزرگتر، فدا می‌کند. این توافقی است که بیشتر عکاسان جدی آن را تحسین می‌کنند و به همین دلیل است که این دوربین یکی از بهترین دوربین های دیجیتالی است. در این دوربین، زوم ۱۶ برابری با محدوده ۲۵-۴۰۰ میلی متری خواهید داشت که کارایی مناسبی دارد (گرچه زوم دوربین‌های بریج دیگر ۵۰ برابر تا ۶۰ برابر است) اما به جای آن، کیفیت بسیار بالایی در تصاویر را شاهد خواهید بود. سنسور این دوربین، همانند سنسور موجود در دوربین Sony RX100 III است. دوربین FZ1000 کنترل‌های کاملاً دستی و نیمه دستی دارد و قادر به ضبط فایل‌های خام و ویدئوی ۴K است. این دوربین بزرگ و بسیار گران است، اما در میان دوربین‌های بریج، کلاس خود را دارد.

 ادامه مقاله: https://gajet.ir/best-digital-cameras/

تاریخ : پنج شنبه 17 اسفند 1402
بازدید : 3403
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 

از مهم‌ترین کتاب‌ها برای تمامی مهندسین برق مبحث 13 است. مقررات ملی ساختمان مبحث سیزدهم در مورد طراحی و نصب تاسیسات برقی است. در همه کشورها مقررات ملی ساختمان قوانینی هستند که شهروندان باید به نحوی از آنها تبعیت کنند. در کشور ایران هم تمامی مهندسین برق باید به مبحث 13 رجوع کنند.  توجه و پیاده سازی این مبحث باعث حفظ و ارتقای بهره‌وری کشور و نیز حفظ جان و منافع مردم و  تامین منافع ملی خواهد شد.  هر یک از پیمانکاران برق، تکنسین‌های برق صنعتی، مهندسین برق در سازمان نظام مهندسی و... باید طبق مبحث 13 مقررات ملی ساختمان عمل کنند

 

مبحث 13 مقررات ملی ساختمان چیست؟

همانطور که گفته شد مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان به طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمان می‌پردازد. هدف مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان، ایجاد ایمنی لازم برای ساختمان است و شرایطی را بیان می‌کند که تجهیزات برقی به نحو مطلوبی طراحی و اجرا شوند تا عملکرد آنها صحیح و رضایت بخش باشد و ایمنی افراد و ساختمان تضمین گردد. تمامی مهندسین برق موظف هستند که به استانداردها و ضوابطی که در این مبحث گفته شده، عمل کنند. در غیر این صورت ساختمان از نظر ایمنی، حفاظت و انرژی در پایین‌ترین حد ممکن میرسد.


 

اخرین ویرایش مبحث 13 مقررات ملی ساختمان برای چه سالی است.

آخرین ویرایش (ویرایش سوم) مبحث 13 مقررات ملی ساختمان در سال ۱۳۹۵ با دیدگاه بازبینی، به روز رسانی و تکمیل موضوعات انجام شده است. پیش از این نیز دو بار این کتاب مورد تجدید نظر و ارزیابی قرار گرفته بود؛ اما پس از آخرین ویرایش دیگر تا به امروز دستخوش ویرایش و تغییری نشده است و ویرایش سوم یا ویرایش سال 95 به عنوان منبع اصلی و مورد تأیید برای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

داوطلبین آزمون نظام مهندسی برق با اشراف کامل بر این مبحث، میتوانند به 50 درصد سوالات پاسخ درست بدهند. پس اگر آزمون برق در پیش دارید حتما پی دی اف مبحث 13 را از مجموعه آموزشی سودا دانلود کنید. لازم است بدانید که سودا، دوره های آموزشی مبحث 13 مقررات ملی ساختمان در قالب ویدیو با برترین مدرس تهران، تولید کرده است. از آن جهت که این مبحث برای تمامی پروژه های برقی، لازم است، لذا توصیه میکنیم که در کنار دانلود مبحث 13 مقررات، ملی ساختمان اقدام به تهیه دوره آموزشی مبحث 13 از سایت سِودا نمایید.

 


دانلود مبحث 13 اقدامی ضروری برای تمامی مهندسین برق

شما میتوانید اکنون اقدام به دانلود مبحث سیزدهم مقررات ملی از سایت سودا نمایید.  این پی دی اف ویرایش جدید است و خواندن آن به طور دقیق به تمامی مهندسین برق توصیه اکید میشود. مهندس برقی که اطلاعی از مبحث 13 نداشته باشد چند هیچ از بقیه عقب تر است و اصلا پروژه هایش با موفقیت پیش نمیرود. چرا که از اصول و استانداردها مطلع نمیشود. پس نیاز است که تمامی مهندسین برق حداقل 2 بار این کتاب را بخوانند.

 


فصل‌های مبحث 13مقررات ملی ساختمان

مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان، که معروف به مبحث طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان است، شامل ۱۱ فصل می‌شود که به موضوعات زیر می‌پردازد.:
1.کلیات
2.مقررات عمومی
3.اصول اساسی در تاسیسات برقی ساختمان
4.برآورد درخواست برق
5.منابع تأمین برق
6.تابلوهای برق
7.سیم کشی
8.تجهیزات برقی
9.حفاظت در برابر خطرات برق
10.الزامات ویژه


دامنه کاربرد مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان شامل موارد زیر است:

  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‌های تجاری
  • ساختمان‌های اداری
  • ساختمان‌های درمانی
  • ساختمان‌های آموزشی
  • ساختمان‌های عمومی
  • ساختمان‌های صنعتی
  • نمایشگاه‌های دائمی و موقت
  • پارک‌های تفریحات
  • کارگاه‌های ساختمانی
  • ساختمان‌های کشاورزی و دامداری
  • هر گونه ساختمانی که مقررات برای تاسیسات الکتریکی آن وضع نشده است.

بودجه بندی مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

بودجه بندی سؤالات آزمون‌های نظام مهندسی بر مبنای مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان که برای آزمون‌های نظام مهندسی در سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت مسکن ذکر شده است، از این مبحث در رشته و گرایش‌های زیر برای طرح سوال استفاده خواهد شد:
رشته تاسیسات برقی (طراحی)
رشته تاسیسات برقی (نظارت)
رشته معماری (نظارت)
رشته معماری (اجرا)

مهم‌ترین بخش‌های مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

فصل 5: با عنوان منابع تامین نیروی برق (سرویس مشترک)
پیوست 1: با عنوان (سیستم های نیروی برق)
فصل 7: با عنوان مدارها (کابل کشی و سیم کشی)
فصل 9: تقسیمات جریان ضعیف

تعداد سوالات طرح شده مبحث 13 مقررات ملی ساختمان از سال 95 تا الان

بجز آزمون‌های اسفند ۹۵ و مهر ۹۸، در سایر آزمونهای نظارت حداقل ۳۰ پرسش از مبحث ۱۳ مطرح شده است. پس از آزمون طراحی بهمن ۹۷، تعداد پرسش‌های مطرح شده از مبحث ۱۳ به شگفت‌انگیز ۳۴ رسید، اما در آزمون بعدی آن (مهر ۹۸) به عدد بسیار کمی ۸ پرسش نزول یافت. در آزمون سهم نیز مبحث ۱۳ با ۱۷ پرسش مطرح شد.

نکات مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

1. برآورد درخواست برق: در این مرحله، مصرف برق ساختمان بر اساس کاربری و نیازهای آن برآورد می‌شود.
2. منابع تأمین برق: شامل شبکه برق شهری، ژنراتور برق اضطراری و سایر منابع تأمین برق در ساختمان.
3. تابلوهای برق: وظیفه توزیع برق در ساختمان و اطمینان از ایمنی و کارایی آنها.
4. سیم کشی: انتقال برق از منابع تأمین برق به تجهیزات برقی با رعایت ایمنی و کارایی.
5. تجهیزات برقی: انتخاب، نصب و استفاده از تجهیزات برقی با ایمنی و کارایی مطلوب.
6. حفاظت در برابر خطرات برق: جلوگیری از خطرات مانند برق گرفتگی و آتش‌سوزی از طریق طراحی و اجرای صحیح تاسیسات برقی.
7. رعایت مقررات: رعایت مفاد مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان برای اطمینان از ایمنی و کارایی تاسیسات برقی ساختمان.


دانلود راهنمای مبحث 13 pdf

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمانpdf برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق بسیار تاثیرگذار است، زیرا مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان تنها به الزامات اشاره کرده است و در مورد قوانین و مقررات توضیح مناسبی ارائه نکرده است. به همین دلیل، درک صحیح این موضوع برای بسیاری از کاربران مشکل است. راهنمای مبحث ۱۳ به تشریح جزئیات این مبحث می‌پردازد و مطالعه آن برای درک مفاهیم و مقررات بسیار الزامی است.برای دانلود راهنمای مبحث ۱۳ به صورت PDF، لینک مربوطه را کلیک کنید تا به راحتی در  سایت sevdaa.ir دسترس شما قرار گیرد.


خلاصه مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان درباره طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمان است. این مبحث برای همه مهندسین برق ضروری است، از جمله پیمانکاران، متخصصین، تکنسین‌ها و مهندسین برق در سازمان‌ها و شرکت‌ها. هدف آن ایجاد ایمنی لازم برای ساختمان است و شامل توضیحات در مورد تمامی بخش‌های تاسیسات برقی و الکتریکی ساختمان می‌شود.


سخن پایانی درمورد مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

مبحث سیزده مقررات ملی ساختمان با عنوان "تاسیسات برقی ساختمان" به عنوان یکی از منابع حیاتی در حوزه آزمون‌های نظام مهندسی برق محسوب می‌شود. این بخش از مقررات ملی ساختمان، بیش از هر بخش دیگری، جهت آمادگی در سوالات آزمون‌های برق اهمیت دارد. به منظور ارتقاء دسترسی به این اطلاعات، مجموعه آموزشی سودا PDF مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان را رایگان برای شما فراهم کرده‌است.

 


تاریخ : پنج شنبه 17 اسفند 1402
بازدید : 995
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


پسماندها از گروه پلیمرها هستند که در منابع طبیعی و مصنوعی وجود دارند و به دو صورت نیمه جامد و مایع با خواص و کاربردهای متفاوت یافت می شوند. از آنجایی که این ماده پلیمری تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. اگر به ساختار و خواص رزین ها علاقه مند هستید و می خواهید از دامنه کاربرد آن مطلع شوید، با سیماب رزین همراه باشید.

مشخصات کلی رزین:

رزین اکریلیک موادی هستند که از زنجیره های بلند با وزن مولکولی بالا تشکیل شده اند. این زنجیره ها دارای گروه های عملکردی هستند. در واقع معیار خاصی برای توضیحات تمام شده وجود ندارد و برای دادن فرمت یکسان به رزین مانند خواص فیزیکی مانند: ویسکوزیته، رنگ، شفافیت و ... هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند. اما عملکرد همه چسب ها (چسبندگی، تشکیل فیلم، استحکام) یکسان است. به مثال های زیر گوش دهید.


1. برخی از مواد پوشش دهنده (رنگ، ​​چسب، درزگیر و ...) توانایی ایجاد فیلم (لایه نازک) بدون رزین را ندارند، این رزین است که اجازه تشکیل فیلم را می دهد.

2. یکی از وظایف رزین نگه داشتن قطعات در کنار هم است. اگر نوع پوشش با ماهیت محل سازگاری داشته باشد توزیع یکنواخت را به دست آورید.

3. چسبندگی به سطوح یکی از وظایف اصلی رزین ها می باشد. هر چه ذرات رزین بیشتر به مولکول های سطحی متصل شوند، چسبندگی بیشتر و در نتیجه عمر پوشش بیشتر می شود.

4. رزین ها خواص ویژه ای مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی (اسیدها، قلیاها، روغن ها)، دما و مقاومت در برابر خوردگی، رطوبت به ویژه آب دریا، آب گرم و ... ایجاد می کنند.

انواع رزین:

همانطور که قبلا ذکر شد، فسیل ها به دو دسته فسیل طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند:

مواد زائد طبیعی:

رزین این ماده پلیمری از منابع مختلفی به دست می آید: گیاهان، حشرات و مواد معدنی. این رزین ها (پلیمرها) را می توان به راحتی قالب گیری کرد، اما دوام زیادی ندارند. قبل از تولید انبوه رزین های مصنوعی، انواع طبیعی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. اما با معرفی رزین های مصنوعی، استفاده از انواع طبیعی بیشتر کاهش یافت.

انواع رزین طبیعی:

رزین های با منشاء گیاهی:

- رزین یا رزین: باقیمانده تقطیر خام سقز از مغز، شیره ساقه و ریشه کاج.

- سندرک و لیگنین: از شیره درختانی مانند کاج.

- کهربا از انجماد و متعاقب آن فسیل رزین گیاهی به دست می آید که معمولاً زرد و اغلب آبی است.

منشاء حیوانی.

- شلاک (شلاک)، رزینی است که از نوعی حشره به دست می آید که لاک را بومی هند و تایلند می سازد که براق کننده بسیاری از دراژه ها، صمغ ها و شیرینی های حاصل از این ترشحات است.

رزین های معدنی:

- رزین کوپال و قطران زغال سنگ که از قطران زغال سنگ به دست می آید و منشأ آن است. Coltar برای اصلاح و بهبود مقاومت و استحکام سایر رزین ها استفاده می شود.

- قیر طبیعی که از تبخیر نفت خام یا به صورت معدنی قابل استخراج است.

به طور کلی امروزه جایگاه قبلی خود را در صنعت رزین های طبیعی ندارند، اما در صورت لزوم می توان از برخی رزین های طبیعی مانند سلولز و پروتئین ها با اصلاح و اختلاط با مواد دیگر استفاده کرد.

کاربرد رزین طبیعی:

جای تعجب نیست که به دلیل ساختار شیمیایی متنوع رزین های طبیعی، کاربردهای آنها متنوع است. خاصیت ضد میکروبی این مواد به دلیل استفاده از آنها برای مومیایی کردن اجساد، برای درمان سوختگی های دائمی پوست (سوختگی ناشی از تشعشع) است. رزین های طبیعی همچنین در مصارف غیرپزشکی مانند لاک ها، لاک ها، مواد عایق رطوبتی، چسب ها و همچنین در مواد پیش ساخته برای تولید مواد شیمیایی صنعتی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این مواد می توان به ساخت جواهرات، عطرسازی، جوهر و ... اشاره کرد.

رزین های مصنوعی:

با پیشرفت علم و صنعت، رزین های طبیعی دیگر جوابگوی نیازهای روز نبودند، در نتیجه محققان و صنعتگران به جستجوی جایگزین مناسب برای این ماده پرکاربرد پرداختند. پس از تلاش های فراوان و استفاده از رزین های طبیعی، بشر توانست اولین رزین مصنوعی را تولید کند. این مواد مصنوعی خواص فیزیکی مشابه اما به طور کلی برتر از مواد طبیعی داشتند. این ترکیبات از نظر قیمت، پایداری، یکنواختی، استحکام و سرعت تولید نسبت به نمونه های طبیعی برتری داشتند. از آنجایی که رزین مصنوعی در شرایط کنترل شده تولید می شد، مقدار تولید ناخالص و تمیز نیز محاسبه و مشخص شد.

تولید رزین های صنعتی (مصنوعی):

اکثر رزین های رایج با فرآیند خاصی تولید می شوند. در این فرآیند، یک واکنش شیمیایی گرماگیر یا گرمازا در داخل راکتور انجام می شود تا رزین تشکیل شود. این واکنش تحت کنترل شرایط فرآیند و خواص نهایی صورت می گیرد و پلیمریزاسیون نامیده می شود.

خصوصیات رزین:

رزین ها برای بهبود خواصی مانند مقاومت شیمیایی، استحکام، کنترل جذب رطوبت، عملکرد دمای بالا، ماندگاری و ویسکوزیته به ترکیبات اضافه می شوند. به عنوان مثال: سازه های تعبیه شده به رزینی نیاز دارند که در برابر نیروهای برشی مقاومت کند. یا رزین های مورد استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها یا سقف ها در برابر شرایط جوی به ویژه نور خورشید بسیار مقاوم هستند. رزین ها معمولاً در برابر روغن ها و گریس ها مقاوم هستند، اما با تماس طولانی مدت تخریب می شوند. این مواد در برابر نفوذ گازها و رطوبت دوام زیادی نخواهند داشت. به عنوان مثال، اگر آنها در تماس طولانی مدت نزدیک با گازهایی مانند ازن باشند، تحت واکنش های اکسیداسیون و کاهش قرار می گیرند.

روش پخت رزین:

مکانیسم های مختلفی برای سخت شدن رزین و تشکیل فیلم وجود دارد.

1) واکنش شیمیایی در دمای اتاق یکی از عوامل خشک شدن است. برخی از رزین ها را نمی توان به تنهایی استفاده کرد و برای دستیابی به خواص ویژه نیاز به سخت کننده دارند. این ترکیب دارای دو جزء رزین (همراه با سایر ترکیبات) و هاردنر (سخت کننده) می باشد. این مواد تمایل زیادی به ترکیب دارند و معمولاً قبل از اعمال روی سطح، چندین دقیقه از یکدیگر جدا نگه داشته می شوند. به محض مخلوط شدن این دو جزء، واکنش بین گروه های فعال آنها آغاز می شود، بنابراین نتیجه این واکنش ایجاد شبکه سه بعدی و خشک شدن لایه رزین است. مانند رزین اپوکسی و پلی اورتان.

2) یک واکنش شیمیایی در دمای بالا باعث خشک شدن برخی از رزین ها مانند رزین ملامین و اوره می شود.

)) رزین های با پیوندهای دوگانه کربن-کربن در ساختار زنجیره ای خود با اکسیژن موجود در هوا ترکیب می شوند تا خشک شوند. مانند رزین های آلکیدی

4) یکی از روش های خشک کردن رزین، تبخیر حلال است، به این صورت که پس از اعمال ترکیب رزین بر روی سطح، مولکول های حلال از لایه های زیرین به سطح بیرونی مهاجرت کرده و تبخیر می شوند. انتخاب حلال مناسب مهم است. زیرا کیفیت تشکیل فیلم به خشک شدن رزین و سرعت تبخیر حلال بستگی دارد. اگر تبخیر حلال خیلی سریع باشد، سطح فیلم چروک می شود و اگر سرعت تبخیر خیلی کند باشد، حلال در لایه های رزین گیر می کند و فیلم نرم می ماند. رزین هایی مانند هموپلیمر وینیل استات، وینیل آکریلات، استایرن آکریلات و سیلیکون به این ترتیب خشک می شوند.

5) جذب رطوبت هوا یا بخار آب نیز باعث خشک شدن گروهی از رزین ها می شود. مانند رزین های پلی اورتان و اتیل سیلیکات.

6) برخی از رزین ها را نمی توان در حلال حل کرد، بنابراین با افزودن پلیمرهای خطی یا ترکیبات شیمیایی ساده (مانند ابتدا)، برهمکنش شیمیایی بین مونومرها انجام می شود و پس از تشکیل شبکه، سخت شدن اتفاق می افتد. مانند رزین های پلی استر.

انواع رزین های مصنوعی صنعتی

1. رزین وینیل استات

2. Vinylakrylatharpiks

3. رزین کوپلیمر استایرن آکریلیک

4. رزین پلی استر

5. رزین فنولیک

6. رزین وینیل استر

7. Epoxiharts

8. رزین آلکیدی

9. رزین اکریلیک

10. رزین سیلیکونی

11. لاستیک پلی اورتان

12. رزین کلروکوچو

13. اتیل سیلیکات

14. آمینو رزین و نیتروسلولز

15. رزین استویل

16. رزین آمین

استفاده از رزین های مصنوعی:

رزین ها به دلیل خواص شیمیایی و کاربردهای بی شمارشان ارزشمند هستند. در نتیجه میزان تولید بالا و مدل های متفاوتی دارد. این مواد در صنایع مختلفی مانند صنایع پلاستیک، لاستیک، ترکیبات شیمیایی، چسب، لاک، رنگ و نساجی کاربرد دارند. کاربرد اصلی رزین ها در صنایع بسته بندی، کف سازی، کاغذ، چاپ، پوشش، چرم، کشاورزی و صنایع نفت می باشد.

نتیجه:

البته دنیای رزین‌ها از این حرف‌ها گسترده‌تر است، اما در مدت کوتاهی که به دست آوردیم، از ویژگی‌ها، ویژگی‌ها، ساختار و تقاضای زیاد آن‌ها در صنایع مختلف مطلع شدیم. با توجه به پیشرفت انسان در همه زمینه ها، دنیای رزین نیز از این امر جدا نیست و تغییراتی همواره رخ داده و خواهد بود. این فرد خلاق با دانش و درایت خود از تلاش برای برآوردن نیازهای خود بر اساس نیازهای آینده دست برنمی‌دارد، امید به این پیشرفت‌ها، حفظ محیط‌زیست و منابع در اختیار خداوند برای همگان اولویت دارد. با اخبار پلیمری همراه باشید.


تاریخ : چهار شنبه 16 اسفند 1402
بازدید : 81
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

متن آهنگ اشوان بخند

اگه دلت گرفته اگه که ناامیدی اگه تو اوج سختی بازم ادامه میدی!♫!
اگه دلشوره داری نمیخوابی انقدر که بیقراری نباید ناامید باشی چون تو خدارو داری!♫!
تو برو زیر بارون نگاه به این و اون نکن و دستتو بگیر رو به روی آسمون بخند چشاتو ببند!♫!
برو پیش مادرت فکر کن این باره آخره بگو که دوسش داری همیشه تا آخرش خندید توام بخند!♫!

 

کمک کن به کسی که محتاجه به نون شب حاضره بده واسه بچش حتی جونشم!♫!
زیر نور شمع تو آغوش هم اگه خندیدن تو هم بخند !♫!
تو برو زیر بارون نگاه به این و اون نکن و دستتو بگیر رو به روی آسمون بخند چشاتو ببند!♫!
برو پیش مادرت فکر کن این باره آخره بگو که دوسش داری همیشه تا آخرش خندید توام بخند!♫!
اگه یه دیوونه یه فقیر بی خونه تو اوج درد و رنجش میخنده میخونه!♫!
اگه تو اوج دردی خدارو حس کردی پس بخند آره بخند!♫!
تو برو زیر بارون نگاه به این و اون نکن و دستتو بگیر رو به روی آسمون بخند چشاتو ببند!♫!
برو پیش مادرت فکر کن این باره آخره بگو که دوسش داری همیشه تا آخرش خندید توام بخند!♫!

 

 آهنگ اشوان به نام بخند


تاریخ : شنبه 12 اسفند 1402
بازدید : 677
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


لامپ سایبان چیست؟ لامپ یک وسیله روشنایی و تزیینی است که برای تزیین منزل یا محیط کار استفاده می شود. اگر می خواهید معنی واقعی آباژور را بدانید باید بگوییم که آباژور یک کلمه فرانسوی به معنای نور است. در گذشته کمتر کسی می دانست که لامپ چیست زیرا این وسیله در خانه افراد ثروتمند وجود داشت اما با گسترش تولید می توانید آن را در هر خانه ای پیدا کنید. در این مقاله  کادوساز سعی می کنیم در مورد انواع لامپ بیشتر بگوییم و با انتخاب چراغ ایستاده به این سوال که لامپ چیست پاسخ کامل بدهیم.

آباژور چیست؟

لامپ نفتی یا ژنراتور وسیله ای است که با کمک یک لامپ یا لامپ معمولی نور را به سمت پایین یا بالا هدایت می کند. در لامپ؛ درپوشی برای جلوگیری از نور مستقیم و پخش یکنواخت آن در سراسر محیط وجود دارد. اما این درپوش در مدل های امروزی به ندرت استفاده می شود. همچنین آباژور نیز جزء مهمی از این لامپ است.

همچنین جدا از کاربرد عمومی، برای نورپردازی و دکوراسیون منزل نیز استفاده می شود. بنابراین، برخی معتقدند که لامپ وسیله ای برای تزئین پاسخ چیزی است. استفاده از لامپ به عنوان وسیله ای تزیینی امروزه انواع لامپ ها را در طرح ها و مدل های مختلف در بازار تولید کرده است.

فواید آباژور چیست؟

همانطور که می دانید چراغ های سقفی یا لوسترهای مدرن به دلیل محدودیت هایی که دارند نمی توانند تمام قسمت های خانه از جمله گوشه ها را روشن کنند. به همین دلیل استفاده از آباژور چهره در این فضاها می تواند به روشن شدن خانه کمک کند. این مورد به ویژه در فضاهایی مانند پذیرایی یا اتاق نشیمن بسیار موثر است، زیرا نور زیاد در این فضاها بسیار مهم است.


یکی دیگر از مزایای استفاده از لامپ ها، زیباتر شدن دکوراسیون است. همانطور که گفتیم امروزه لامپ بیشتر یک وسیله تزئینی است و به همین دلیل در اکثر ادارات از آن استفاده می شود. لامپ های امروزی محیط شما را زیبا و منحصر به فرد جلوه می دهند.

انواع لامپ ها چیست؟

اولین مدل آباژور فقط یک مدل آباژور ایستاده را شامل می شد و اکثر مردم فقط این مدل را به عنوان آباژور می شناختند. اگرچه چراغ کف در ابتدا بسیار گران بود و به عنوان یک کالای لوکس در خانه افراد ثروتمند وجود داشت، اما به تدریج قیمت آن کاهش یافت. امروزه می دانیم که آباژور در انواع مختلف، آباژور رومیزی تولید می شود. اگرچه هر کدام از این انواع مدل های مختلفی دارند، اما آباژورها به طور کلی به دو دسته رومیزی و پایه تقسیم می شوند. به عنوان مثال سایه چراغ خواب یکی از مدل های چراغ های رومیزی و ایستاده است که در مطلبی جداگانه به طور کامل به آن پرداخته ایم.

علاوه بر این، یک مدل نورپردازی جدید که اکنون مد شده است، چراغ دیواری است. این مدل سایه به دیوار ثابت می شود و با انعکاس از دیوار نور زیبایی ایجاد می کند. لامپ های امروزی در سه دسته ای که نام بردیم ساخته می شوند و طرح های بسیار متنوعی دارد.

ماهیت لامپ چیست؟

علاوه بر مدل های آباژوری که در بالا به آنها اشاره کردیم، آباژورها نیز از نظر سبکی بسیار متفاوت هستند و شما می توانید انواع آباژور در سبک های مختلف را برای منزل خود تهیه کنید. سبک های رایج سایه های لامپ را می توان کلاسیک، سلطنتی و مدرن نامید و اکثر محصولات در این سبک ها طراحی می شوند.

سبک های آباژور را می توان در ترکیب های مختلفی ساخت که امروزه در انواع لامپ های چوبی شاهد آن هستیم. ترکیب چندین سبک در طراحی آباژور به شما کمک می کند که آن را بهتر با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید. توصیه ما این است که سبک هایی را انتخاب کنید که در درازمدت جدیدتر هستند و می توانید نسخه های مختلفی از این سبک را در سال های مختلف خریداری کنید.

تفاوت بین چراغ شب و آباژور چیست؟

بسیاری از افراد لامپ و چراغ خواب را به عنوان لامپ مدل می دانند. در حالی که نور شب نمونه ای از لامپ با نور بسیار ملایم است. در واقع این نور با نور ملایم در اتاق می تواند شما را آرام کند. اگرچه نور آباژورها کاملاً قوی است و می تواند باعث خستگی یا حتی بی خوابی شود.

نورهای شب اغلب با ایجاد درخشش ملایم در ایجاد فضای مناسب برای خواب موثر هستند. به همین دلیل بهتر است از لامپی استفاده کنید که نور آن آرامش بیشتری می دهد. در فروشگاه فروهر می توانید انواع چراغ خواب و سافت لایت را سفارش دهید.


تاریخ : چهار شنبه 2 اسفند 1402
بازدید : 1032
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


در حال حاضر با توسعه سیستم عامل های مختلف، نرم افزارهای شبکه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش هستند. محبوب ترین این برنامه ها اپلیکیشن روبیکا است.

این اپلیکیشن که توسط شرکت پارسی هوشمند طراحی و ساخته شده است، در بین طرفداران فیلم و سریال و شبکه های اجتماعی محبوب است.

جالب است بدانید روبیکا یکی از بهترین و کامل ترین اپلیکیشن های چند رسانه ای است که کاربران را با دنیای جدیدی آشنا می کند.

با نصب روبیک می توانید از فیلم، سریال، موسیقی، آموزش و غیره لذت ببرید. شما یک مجموعه بزرگ خواهید داشت.

امروزه شاهد ارائه اپلیکیشن های مختلفی هستیم که هر کدام تلاش می کنند بهترین محتوای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار دهند.

ممکن است متوجه شوید که نیاز به نصب برنامه های جداگانه برای هر دسته دارید.

اکنون روبیکا اینجاست تا تمامی نیازهای کاربران را تحت عناوین مختلف فیلم و سریال، خدمات پرداخت، برنامه های تلویزیونی و غیره در یک مکان و در یک بسته کامل برآورده کند.

نظر توسعه دهندگان در مورد دانلود روبیکا جدید چیست؟

روبیکا یک اپلیکیشن کامل (سوپراپ) است که خدمات متنوع و جالب بسیاری را برای کاربران فارسی زبان در سراسر جهان ترکیب کرده است تا بتوانند به هر آنچه که در گوشی خود می خواهند برسند موبایل تنها با این سیستم کاربرپسند، باکیفیت و هوشمند . کاربرد. دسترسی داشتن

این اپلیکیشن با کمک تیم متخصص و متخصص در تلاش است تا بهترین و منحصر به فردترین خدمات را در اختیار کاربران قرار دهد.

ماموریت روبیکا ارائه پرکاربردترین، آسان‌ترین، سریع‌ترین، مقرون به صرفه‌ترین و در عین حال امن‌ترین امکانات، خدمات و محتوا از طریق بستری ساده، مطابق با قوانین جاری کشور است.

کاربران می توانند با یک ورود به سیستم به تمامی خدمات روبیکا دسترسی داشته باشند و بر اساس نیاز خود از آنها استفاده کنند.

از این رو روبیکا مفتخر است که در خدمت طیف وسیعی از کاربران با سلایق متفاوت است.

مطابق با ماموریت تعاملی روبیکا، با استفاده از تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات متعدد، متنوع و قابل اعتماد، به کاربران خدمات و محتوای مناسب ارائه می شود.

همچنین با عقد قرارداد با اپراتور اول و دوم، هزینه ترافیک اینترنت برای کاربران اپلیکیشن روبیکا رایگان است.

مکعب روبیک چیست؟

دنیای فیلم و سریال (مگا ویدیو)

با روبیکا می‌توانید به دنیای فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان در تمامی دستگاه‌های موبایل دیجیتال، تلویزیون اینترنتی و تلویزیون‌های هوشمند دسترسی داشته باشید.

خدمات پرداخت (MegaPayment)

سرویس پرداخت روبیکا ایجاد کیف پول، پرداخت قبض، شارژ مجدد خرید و سایر خدمات مبتنی بر ارزش مالی مانند مدیریت حساب شخصی، پرداخت دنگی و غیره را به شما ارائه می دهد. همچنین فروشندگان کالا و خدمات می توانند با استفاده از درگاه لینک پرداخت ارائه شده توسط این سرویس، پرداخت های درون برنامه ای آسان و مطمئن را به مشتریان خود ارائه دهند.

شبکه تعاملی (صفحه دوم مگا)

در این سرویس می توانید از طریق تلفن همراه خود با برنامه های تلویزیونی از اپلیکیشن روبیکا تعامل داشته باشید.

دنیای موسیقی (مگا موزیک)

در روبیکا می توانید با بهترین کیفیت وارد دنیای موسیقی شوید و یک لیست پخش از آهنگ های مورد علاقه خود ایجاد کنید.

دنیای آموزش (Mega Learn)

آموزش الکترونیکی، دسترسی به منابع و محتوای آموزشی گسترده، شرکت در دوره های آنلاین با امکان پخش زنده و شرکت در دوره های گسترده آنلاین باز (MOOCs) در سرویس روبیکا آموزش جهان گنجانده شده است.

برنامه های تلویزیونی (مگا تی وی)

با سرویس رسانه تصویری روبیکا می توانید ترتیب پخش برنامه ها را انتخاب کنید یا آنها را مکث و بازپخش کنید و همچنین می توانید از تماشای زنده برنامه های تلویزیون اینترنتی لذت ببرید.

سوالات متداول در مورد آپدیت برنامه های اندروید روبیکا

چگونه روبیک را نصب کنیم؟

برای سیستم عامل اندروید: می توانید برنامه را از فروشگاه Play دانلود کنید.

برای سیستم عامل های IOS: از فروشگاه sibApp درخواست دهید.

حداقل نسخه اندروید مورد نیاز برای نصب روبیکا چقدر است؟

نرم افزار روبیکا در پایین ترین نسخه اندروید 4.3 اجرا می شود.

آیا استفاده از خدمات روبیکا هزینه ای دارد؟

خیر، همه خدمات در حال حاضر رایگان هستند، زیرا هدف روبیکا ارائه بهترین خدمات با کمترین هزینه به همه نوع مخاطبان است.

اگر سرویسی به روبیکا اضافه شود که نیاز به پرداخت از طرف شما داشته باشد، از طریق اپلیکیشن به شما اطلاع داده می شود و با آگاهی و کسب اجازه از سرویس استفاده خواهید کرد.

آیا هنگام استفاده از خدمات روبیک هزینه اینترنت محاسبه می شود؟

در صورت استفاده از اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای دسترسی به اپلیکیشن روبیکا، تمامی استفاده شما رایگان بوده و از اعتبار شما کسر نخواهد شد.

روبیکا چه نوع دسترسی به تلفن های همراه و داده های شخصی دارد؟

یکی از تعهدات روبیکا به کاربران امنیت و حفظ حریم خصوصی آنهاست. بنابراین هنگام نصب یا استفاده از سرویس هایی که نیاز به روبیکا دارند، دسترسی به اطلاعات تلفن همراه کاربر حاصل نمی شود.

چگونه می توانم امنیت و حریم خصوصی خود را تضمین کنم؟

برای تایید این موضوع، همیشه می توانید به قسمت مجوزهای تلفن همراه خود مراجعه کرده و سطح دسترسی اپلیکیشن روبیک را بررسی کنید.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com