عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 19 آذر 1401
بازدید : 645
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

نکات بسیار مهم برای انتخاب غذای خشک سگ در پت شاپ ایران زمین منتشر شد

سگ ها نیز مانند سایر حیوانات در مراحل مختلف زندگی خود نیاز به تغذیه متفاوتی دارند که مختص این مرحله از زندگی است و بر اساس زمان رشد، فعالیت، دوره تولید مثل و سایر مراحل، میزان انرژی و تغذیه مرتبط است. لازم و کافی است تا این دوران در اوج سلامت و نشاط باشد. بنابراین توصیه می شود بهترین انتخاب غذای خشک سگ را داشته باشید. ما در این مطلب از پت شاپ ایران زمین iranzaminpetshop.com به شما راهنمایی خواهیم کرد تا یک انتخاب مناسب برای غذای خشک سگ خانگی خود داشته باشید.

 

 

در غذای خشک سگ شما باید چه مواد مغذی حتما وجود داشته باشد؟

برای اینکه بتوانید با کیفیت ترین و بهترین انتخاب غذای خشک سگ را داشته باشید، باید مواد تشکیل دهنده غذای خشک سگ را بشناسید. بر خلاف گربه ها، سگ ها گوشتخواران اجباری نیستند و اگرچه

 

گوشت بخش بزرگی از رژیم غذایی آنها است، اما به منابع غذایی دیگری مانند غلات، سبزیجات و میوه ها نیز نیاز دارند.

بهترین غذای خشک سگ شما  باید شامل موارد زیر باشد:

  • دارای فیبر موجود در سبزیجات و غلات باشد.
  • غذای خشک سگ باید سر شار ازمواد معدنی موجود مانند: کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن باشند.
  • برای بهترین انتخاب غذای خشک سگ به پروتئین موجود در آن حتما توجه کنید. پروتئین هر نوع گوشتی مانند مرغ، گوشت گاو، بره، ماهی و پروتئین گیاهی باشد.
  • اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را در ترکیبات خود داشته باشد.
  • دارای گروهی از ویتامین های a،b،c و ویتامین d باشد.

غذای خشک سگ رویال کنین یک از بهترین و محبوب ترین برندهای موجود غذای خشک سگ در دنیا و ایران است که همه این نوع ترکیبات غذایی را در خود دارد. شما می توانید غذای خشک سگ رویال کنین را در پت شاپ ایران زمین iranzaminpetshop.com با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

 

چه نکاتی را هنگام خرید بهترین انتخاب غذای خشک سگ باید توجه کرد؟

امروزه تنوع زیادی از غذاهای خشک سگ در بازار وجود دارد و شاید بزرگترین تفاوت قیمت آنها باشد. درست است که گرانی غذا به معنای کیفیت بالا نیست، اما از طرفی غذای بسیار ارزان می تواند بی کیفیت باشد و به سگ شما آسیب برساند. حتما توصیه می کنیم از غذای خشک سگ با کیفیت برای حیوان خانگی خود استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک سگ در پشت بسته غذا نوشته شده است. بهتر است قبل از خرید این مواد را بخوانید و مطمئن شوید که برای سگ خود غذای باکیفیت می‌خرید. همچنین نسبت مواردی مانند پروتئین، فیبر، چربی و برخی ویتامین ها و مواد معدنی (خاکستر) در بسته بندی موجود است و باید به آن توجه کنید. نسبت مناسب این اقلام عمدتاً به سن، نژاد، سطح فعالیت و وضعیت سلامت سگ شما بستگی دارد و بهتر است در این مورد با دامپزشک مشورت کنید.

طبق تحقیقات انجام شده در پت شاپ ایران زمین iranzamimpetshop.com  عاقلانه ترین و بهترین انتخاب غذای خشک سگ خرید از برندهای معتبر است که امتحان خود را پس داده اند و هزاران صاحب سگ در سراسر جهان به آنها اعتماد دارند. به این ترتیب به شما آرامش می دهد و مطمئن خواهید بود که غذای کامل و با کیفیتی برای سگ دلبندتان خواهید داشت.


تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1401
بازدید : 564
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

همانطور که می دانید روابط عمومی به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز بسیار مهم است.
شنبه، 29 نوامبر، 0:10:24 (1 سال پیش) 1 0 گزارش
گزارش تبلیغاتی
به گفته فرانگار
گزارش بازاریابی یکی از مهم ترین بخش های روابط عمومی است و اهمیت آن باعث می شود بسیاری از افراد فکر کنند که تمام کارهای روابط عمومی، گزارش بازاریابی است. اما اینطور نیست و از پیام خبری در بسیاری از موقعیت های دیگر از جمله ارائه یک محصول یا خدمات در رسانه های پرمخاطب استفاده می شود.
حتما شنیده اید که برخی از شرکت ها در رسانه های پرمخاطب مانند سایت های محبوب در زمینه های مختلف تبلیغ می کنند. البته گزارش های خبری علاوه بر دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی نیز نقش مهمی در کسب بک لینک دارند. در این مقاله می خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو کمک می کند.
رپورتاژ آگهی (گزارش خبری) چیست؟
همانطور که می دانید آگهی یا گزارش خبری در واقع نوعی تبلیغات متنی در قالب خبر است. وب سایت معروف Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ تبلیغات می گوید:
گزارش تبلیغاتی (گزارش اطلاعاتی) در واقع گزارشی است که توسط روابط عمومی برای اطلاع رسانی رویدادهای تجاری در رسانه های مختلف و نشریات مرتبط و هدفمند منتشر می شود.
مقالات خبری در واقع نوعی تبلیغات هستند که به صورت داستانی یا گزارشی نوشته می شوند و البته در مورد تبلیغات باید یک حرفه ای این کار را انجام دهد. وقتی داستانی را تعریف می کنید، مخاطب خود را به سمتی که می خواهید بروید و کاری را که می خواهید انجام دهید هدایت می کنید.
گزارش تبلیغات اینترنتی چیست؟
در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در اینترنت وجود دارد، تبلیغات و بازاریابی رنگ دیگری به خود گرفته است و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل پیام های تبلیغاتی تاثیر بسزایی در تبلیغات اینترنتی به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های روابط عمومی برای اطلاع رسانی، ترویج و ارتباط با مخاطبان خواهد داشت.
در تبلیغات آنلاین می توانید با انتشار گزارش تبلیغات و محتوا در سایت هایی که مخاطبان شما در آن قرار دارند، کمپین تبلیغاتی خود را بشناسید. چه در بازاریابی اینترنتی و چه در بازاریابی دیجیتال، مفهوم سئو بسیار مهم است و گزارش دهی یکی از مواردی است که می تواند تاثیر زیادی بر سئوی شما داشته باشد.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
کمپین های روابط عمومی بدون توجه به اینکه چگونه انجام می شوند بسیار مهم هستند. یکی از دلایل اصلی خرید رپورتاژ تبلیغاتی این است که می توانید متن را در رسانه های مختلف آفلاین و آنلاین منتشر کنید.

https://faraanegar.ir/others/1637391281.632882
البته گزارش اخبار یا تبلیغات مزایای زیادی دارد که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:
برای دیدن بیشتر
با درک کامل و درک کامل رپورتاژ آگهی می توانید مخاطبان زیادی را در بسیاری از کانال های توزیع محتوا مانند سایت های پربازدید، شبکه های اجتماعی، رسانه های چاپی و غیره هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ تبلیغاتی باعث افزایش دیده شدن برند و محصولات شما می شود و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ افزایش آگاهی نسبت به محصول و محصول است.
برای همه مناسب است.
یکی دیگر از مزیت های مهم رپورتاژ آگهی این است که همه شرکت ها اعم از بزرگ و کوچک می توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی کند مدل کسب و کار شما B2B باشد یا B2C، مهم ترین نکته این است که با انتشار گزارش های تبلیغاتی قدرتمند می توانید پیام خود را به مخاطبان وسیعی برسانید.
نام تجاری و افزایش اعتماد به برند
همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مهمترین مزایای انتشار گزارش در کانال های توزیع محتوای محبوب این است که آگاهی از برند شما را افزایش می دهد. ادامه انتشار گزارش ها می تواند به ایجاد اعتبار برای برند شما کمک کند.
قیمتش خوبه
گزارش خبری سود بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد و حتی اگر گزارش به اندازه کافی قوی و جذاب باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند، بسیاری از کانال های توزیع محتوا آن را منتشر می کنند. با قیمت مناسب، می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، نرخ تبدیل و سئوی خود را بهبود بخشید.
بهینه سازی سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای دریافت لینک و بهبود سئوی خارجی وب سایت شماست. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت محبوب منتشر می کنید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را لینک می کنید، می توانید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید. علاوه بر این، متن گزارش شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به نمایش مراجعه کنید.


تاریخ : شنبه 12 آذر 1401
بازدید : 545
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

استفاده از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم صنعتی و غیر صنعتی

استفاده می شود و برای جلوگیری از نشت انرژی در این سیستم ها استفاده می شود. سیستم های تهویه و سرمایش نیاز به عایق کاری با این مواد دارند و به همین دلیل کاربرد آنها در مناطق صنعتی گسترش یافته است. به این عایق ها ماژول روکش شده میکرون نیز می گویند. مدل های مختلفی از عایق الاستومری در دنیای امرز استفاده می شود و هر کدام به صورت رول یا لوله ای ارائه می شوند. استفاده از آن در لوله های فلزی ساختمانی نیز متداول است و یکی از مهمترین کاربردهای این ماده صنعتی می باشد.

بررسی خواص عایق های پوشش الاستومری آلومینیومی

قیمت عایق الاستومری رول شده با لایه آلومینیومی یکی از مهم ترین عواملی است که در رابطه با این ماده به وجود می آید. هر یک از آنها اغلب با هزینه مناسب ارائه می شود. اما قیمت در مقایسه با مدل های عایق الاستومری استاندارد و ساده از دقت بیشتری برخوردار است. چسب به کار رفته در ساختار این لایه های عایق و لایه های آلومینیومی هزینه ساخت این اقلام را افزایش می دهد. قطر این ستون کمی بزرگتر از مدل ساده است. در طراحی آنها از پوشش آلومینیومی برای پوشش ساختار لایه الاستومری استفاده شده است. این لایه خود از یک بسته حاوی گاز تشکیل شده است که خاصیت عایق بودن آن را ایجاد می کند. آنها را می توان در داخل و خارج ساختمان نصب کرد. اما بسته به محل نصب هر یک از آنها، شرایط خدمات آنها متفاوت است. به عنوان مثال، لایه های عایق نصب شده در فضای باز نیاز به نگهداری بیشتری دارند. قرار گرفتن آنها در یک محیط نظامی، لایه ها را در معرض آسیب های جوی مانند اشعه UV و دمای نامناسب و غیره قرار می دهد. انعطاف پذیری بالای لایه ها و امکان برش آسان نیز در نظر گرفته شده است. انواع زیاد این متریال نیز از ویژگی های آنهاست و امکان استفاده از این میزها را در مناطق تجاری مختلف می دهد.

کاربرد عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم

کارایی هر یک از این لایه ها بسته به ضخامت و نوع لایه های به کار رفته در هر یک متفاوت است. وزن سبک این عایق ها نیز همواره بر میزان کاربردهای آن ها می افزاید. استفاده های آن ها در راستای جلوگیری از هدر رفت انرژی در بسیاری از ساختمان های امروزی متداول است. این اقلام در سیستم های تبرید به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند و بر روی سیستم های گرمایشی نصب می شوند. قیمت عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم بسته به میزان ضخامت هر یک از این اقلام متفاوت است. برخی از آن ها در مدل های خیلی ضخیم تولید می شوند و مصارف صنعتی حساسی دارند؛ این اقلام با قیمت بیشتری در بازارهای مربوطه به فروش می رسند. استفاده از آن ها در مخزن های سرد و گرم نیز متداول است. خطوط لوله های دستگاه های تهویه نیز با وجود این لایه های عایق به خوبی پوشش داده شده و از بروز مشکلات متعدد در این سیستم ها جلوگیری خواهد شد.

مقایسه عایق های الاستومری و پشم شیشه

کاربرد عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم هر روز بیشتر می شود. مصارف این عایق ها در قیاس با الیاف قدیمی پشم شیشه بسیار بیشتر است. به همین خاطر نیز به سرعت جایگزین عایق های پشم شیشه ای شدند. اجرای عایق های جدید الاستومری بسیار ساده تر از مواد عایق قدیمی است و فرایند نصب آن ها آسیب ها و آلودگی های کمتری به همراه دارد. مقاومت حرارتی و رطوبتی عایق های الاستومری کمی پایین تر از عایق های پشم شیشه ای است. اما این متریال با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند و آسیب کمتری به طبیعت وارد می کنند. ماندن این مواد در محیط زیست، خطری به دنبال ندارد و سبب تساعد گازهای سمی نمی شود. این در حالی است که پشم شیشه همواره مواد سرطان زای بسیاری را در محیط پخش می کند.

جایگاه عایق الاستومری در صنعت ساختمان سازی

این عایق ها بار گرمایی خانه را افزایش داده و میزان ضریب از بین رفتن انرژی را به شدت کنترل می کنند. به این ترتیب در فصل های سرد سال مانند زمستان، گرمای خانه حفظ می شود و انرژی کمتری برای گرمایش منزل مورد استفاده قرار می گیرد. این مسئله در هزینه های قبوض گاز و برق منازل نیز صرفه جویی خواهد کرد. در صورتی که از یک عایق خوب در بدنه ساختمان نصب نشود، حرارت از بدنه آن خارج خواهد شد. حتی اگر پنجره های محیط ساختمان دو جداره باشند، باز هم تاثیر استفاده از عایق های الاستومری را در حفظ گرمای محیط بر جای نمی گذارند. این مسئله سبب گسترش مصارف این اقلام در عرصه ساختمان سازی شده؛ این روزها بدنه ساختمان ها را با استفاده از این مواد عایق پوشش می دهند. به این ترتیب کیفیت فرایند ساختمان سازی در ساختمان های جدید بیشتر از بناهای ساخته شده در سال های اخیر خواهد بود. ویژگی عایق حرارتی رول الاستومری روکش آلومینیوم کاربرد عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم در زمینه جلوگیری از انتقال حرارت نیز مورد توجه صنعتگران قرار دارد. سلول های بسته این لایه های عایق، سبب ایجاد عملکرد حرارتی مطلوبی در این متریال شده است. اکثر متریال عایق سازی مانند پشم سنگ و پشم شیشه به صورت سلول باز مورد استفاده قرار می گیرند و ویژگی های عایق سازی مواد الاستومری را ندارند. هدایت عالی و مناسب انرژی گرمایی توسط لایه های عایق الاستومری از مزیت های اصلی نصب آن ها در دیواره های ساختمان است. در عایق های سلول بسته، هوا حرکت محدودتری دارد و این مسئله سبب کاهش انتقال حرارت نیز می شود. انتشار کم بخار نیز از مزایای استفاده از مواد الاستومری است. منتشر شدن محدود بخار در داخل این لایه ها نیز سبب کاهش انتقال حرارتی در آن ها می شود. استفاده از آن ها در سقف ساختمان نیز میسر است. عایق های الاستومری برای مصارف داخلی نیازی به روکش ندارند، اما در مصارف بیرونی توصیه می شود از عایق کویل الاستومری با روکش آلومینیومی استفاده شود که مقاومت لازم در برابر ضربه های مکانیکی و هوازدگی را دارد.   


تاریخ : چهار شنبه 9 آذر 1401
بازدید : 563
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

پلی استیشن پلاس چیست و دارای چه امکاناتی می باشد؟

شبکه PSN روز به روز در حال گسترش است و به سطح بالایی از محبوبیت رسیده است. تعداد بازی های آنلاین و چند نفره به طور مداوم در حال افزایش بود و علاقه روزافزونی به استفاده از اینترنت در کنسول ها و خرید محتوای دیجیتال وجود داشت. سونی در سال 2010 قابلیت جدیدی به نام پلی استیشن پلاس را معرفی کرد که تاثیر زیادی بر شبکه PSN و کاربران آن داشت. در ادامه این مقاله از اكانتيشاپ با مهم ترین ویژگی های پلی استیشن پلاس آشنا می شویم.

پلی استیشن پلاس چیست؟

اشتراک PlayStation Plus سرویسی است که شما با پرداخت مبلغی می‌توانید آن را برای حساب خود فعال کنید. این سرویس برای هر دو کنسول PS4 و PS5 قابل دسترس است. مزیت اصلی این اشتراک امکان انجام بازی‌ها به صورت آنلاین است. هر بازی که برای کنسول خود خریداری کنید و دارای بخش آنلاین باشد، باید برای تجربه پخش آنلاین آن ابتدا یک اشتراک پی اس پلاس داشته باشید.

برای مثال بازی‌هایی مثل فیفا، It Takes Two یا آنچارتد 4 همگی برای حالت مولتی‌پلیر خود نیاز به اکانت PS Plus دارند. اما علاوه بر امکان تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین، با خرید یا ساخت اکانت PS Plus شما هر ماه 3 بازی رایگان هم دریافت می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را روی کنسول خود دانلود کنید. تا زمانی که اشتراک پلی‌استیشن پلاس داشته باشید، می‌توانید از این بازی‌ها لذت ببرید.

قیمت پلی استیشن پلاس چقدر است؟

قیمت سرویس پلی استیشن پلاس برای یک ماه نزدیک به ۱۰ دلار می‌شود؛ اما بعضی وقت‌ها سونی روی خرید این حق اشتراک به گیمرها تخفیف هم می‌دهد. اگر بخواهید پلی استیشن سه ماهه خریداری کنید قیمت آن به ۲۴.۵ دلار کاهش پیدا می‌کند. برای خرید اشتراک یک ساله هم باید ۶۰ دلار پرداخت کنید. به این موضوع توجه کنید که با پرداخت ۶۰ دلار به صورت سالانه، ماهی دو بازی رایگان دریافت خواهید کرد و امکان آنلاین بازی کردن را هم خواهید داشت.

تجربه بازی های پلی استیشن 4 به صورت آنلاین

بهتر است لیست قابلیت های پلاس را با مهم ترین آن ها آغاز کنیم. تجربه چند نفره بازی های ویدیویی چند سالی است که به یکی از ویژگی های مهم این صنعت تبدیل شده، بیشتر بازی های امروزی در کنار بخش داستانی، فضایی را برای گیمرها به وجود می آورند تا آن ها یا در مقابل یکدیگر قرار گرفته و یا در کنار هم قدم به دنیایی از ماجراجویی های مختلف بگذارند.

شاید با خواندن توضیحات بالا چندان تمایلی به تجربه آنلاین و چند نفره بازی ها نداشته باشید اما احتمالا نمی خواهید شانس تجربه بهترین بازی سال را هم از دست بدهید. بنابراین شاید برایتان جالب باشد که عنوان Overwatch، بهترین بازی سال 2016، یک بازی آنلاین و فاقد بخش داستانی است.

اما تجربه لذت بخش چند نفره بازی ها برای شما رایگان تمام نمی شود. خرید اشتراک پلاس شبکه پلی استیشن و یا خريدspotifypremium ، بلیط شما برای ورود به این دنیای بزرگ است. به زبان ساده تر بدون داشتن حق اشتراک پلاس، امکان تجربه آنلاین بازی ها با پلی استیشن 4 وجود ندارد.

امکان انجام بازی‌های آنلاین

برای تجربه بازی‌های آنلاین، حتما باید عضو پلی‌استیشن پلاس باشید و درغیراین‌صورت نمی‌توانید بازی‌های آنلاین را حتی در صورت خریداری، تجربه کنید. اگر مایل به‌تجربه بخش چند نفره بازی‌هایی مانند FIFA، Call of Duty یا Battlefield باشید، بدون داشتن اکانت Playstation Plus نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برخی بازی‌ها مثل Overwatch یا Rainbow Six Siege که فاقد بخش تک‌نفره هستند نیز فقط با داشتن اشتراک پلی‌استیشن پلاس قابل استفاده هستند.

امکانات پلی استیشن پلاس برای دارندگان PS5

سونی برای آن دسته از گیمرهایی که PS5 و یک حساب پلاس داشته باشند قابلیت‌های بیشتر و اضافه‌تری در نظر گرفته است. اگر شما هر دو این‌ها را دارید اولین قابلیتی که می‌توانید از آن استفاده کنید ویژگی Game Help است. به کمک این ویژگی هروقت که در یک مرحله یا محیط خاص در بازی گیر کرده باشید می‌توانید با فشار دادن دکمه پی اس روی کنترلر، از کنسول کمک بخواهید و به بخش راهنمای آن مرحله دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید ببینید باید برای گذراندن مرحله باید چه تاکتیکی اتخاذ کنید، یک شی مخفی را چگونه پیدا کنید و یا چگونه یک باس که مدت زیادی گرفتارش هستید را شکست دهید.

اخرین حرف

علیرغم ویژگی های متنوعی که پلی استیشن پلاس به شما ارائه می دهد، نمی توان آن را با Gamepass ارائه شده توسط مایکروسافت مقایسه کرد. با این حال، در حال حاضر تنها سرویس ارائه شده توسط سونی در رقابت با Gamepass برای کاربران پلی استیشن است و با وجود نقاط ضعفی که دارد، همچنان سرویس ارزشمندی است که بسیاری از طرفداران پلی استیشن به طور مرتب مشترک آن هستند.

 

 

 

 


تاریخ : پنج شنبه 3 آذر 1401
بازدید : 543
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

بلبرینگ و کاربرد های آن

 

بلبرینگ ‌ها از دو مسیر عبوری تشکیل شده اند که در بین آنها یک سری توپ ‌های فلزی صاف وجود دارد که امکان چرخش را فراهم می کند.

 

بلبرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که می دانید، ماشین ها بدون چرخ های خوب و محکم نمی توانند به طور ایمن یا به درستی کار کرده و حرکت کنند. اما نکته جالب توجه آن است که در طراحی یک چرخ پیچیدگی های زیاد و چندین جز وجود دارد که همه باید با هم ادغام شوند. نمونه ی بارز این طراحی، بلبرینگ چرخ است. بلبرینگ ها برای کارکردن چرخ ‌ها به طور همزمان و خصوصا برای هماهنگی توپی، تایر و سایر مجموعه ‌های خودرو با هم بسیار مهم می باشند.

بلبرینگ ‌ها از دو مسیر عبوری تشکیل شده اند که در بین آنها یک سری توپ ‌های فلزی صاف وجود دارد که امکان چرخش را فراهم می کند. این توپ ها بار کاربرد را پشتیبانی کرده و همچنین اصطکاک بین سطوح را کاهش می دهند. به عبارت دیگر می توان گفت بلبرینگ مجموعه ای از گوی های فولادی است که در یک حلقه فلزی در کنار هم قرار می گیرند و در مرکز چرخ ها یک قطعه فلزی توخالی وجود دارد که توپی نامیده می شود. یاتاقان‌ های چرخ به خوبی داخل این توپی قرار گرفته و روی یک محور فلزی سوار می شوند و بدین ترتیب در کاهش اصطکاک به هنگام چرخش چرخ کمک می کنند.

 

نگهداری و تعمیر بلبرینگ

توجه داشته باشید که اگر بار روی بلبرینگ خیلی زیاد باشد، این خطر وجود دارد که توپ ها تغییر شکل داده و باعث از کار افتادن زودهنگام یاتاقان شوند. بنابراین روغن کاری بلبرینگ به طور موثر، امری مهم و ضروری است و همچنین برای حفظ روغن و گریس و جلوگیری از ورود آلودگی، به خصوص در صنایعی که سطوح آلودگی بالایی دارند، باید آب بندی شود. اما در نهایت مانند اکثر قطعات خودرو، بلبرینگ چرخ نیز ممکن است دچار ساییدگی و پوسیدگی شده و حتی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، توجه داشته باشید که در هنگام تعویض و خرید بلبرینگ عوامل زیادی وجود دارد که بر قیمت بلبرینگ تاثیر می گذارد.

 

علائم و نشانه های خرابی بلبرینگ

برخی از علائم هشدار دهنده کلیدی از مشکل بلبرینگ چرخ عبارتند از:

- اولین و شایع ترین علامت از خرابی بلبرینگ چرخ، صدای آن است و می توان گفت که به راحتی قابل شناسایی ترین علامت بلبرینگ چرخ خراب می باشد. اگر متوجه صدای خراش یا رنده شدن از چرخ یا لاستیک خود شدید، توجه داشته باشید که این امر به احتمال زیاد ناشی از خرابی یاتاقان چرخ است مخصوصا اگر صدا با شتاب خودرو افزایش یافته و بلندتر شود.

- یکی دیگر از نشانه خرابی بلبرینگ چرخ ها، سستی خودرو به هنگام حرکت است. شل بودن فرمان اغلب به دلیل مشکل یاتاقان چرخ می باشد. گاهی اوقات یاتاقان های چرخ ممکن است فرسوده شده و در نهایت باعث شل شدن آنها در مجموعه چرخ خودرو شود.

- نشانه دیگر از خرابی بلبرینگ، انحراف خودرو به مسیر و سمت دیگری است. البته لازم بذکر است که این مورد همیشه به دلیل مشکل بلبرینگ چرخ نیست، اما مطمئناً می تواند تاثیرگذار باشد.

- در نهایت به لاستیک های خودرو توجه کنید. چرخاندن منظم لاستیک ها می تواند به جلوگیری از سایش کمک کند، اما اگر متوجه شدید که سایش بسیار ناهموار است باید بلبرینگ را حتما بررسی کنید.

از آنجا که مشکل در بلبرینگ چرخ ها می تواند نرمی و راحتی در سواری و هم چنین طول عمر لاستیک های خودرو را به خطر بیندازد، و از طرف دیگر نیز می تواند ایمنی و امنیت خودرو و سرنشینان را تهدید کند، بنابراین مهم است در صورت مشاهده ی اولین نشانه‌ های مشکل، بلبرینگ چرخ را بررسی کنید و به رفع آن بپردازید.

 

صنعت بلبرینگ طاهرزاده در زمینه تهیه و توزیع انواع بلبرینگ و قطعات صنعتی، هم چنین در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره فنی در خرید بلبرینگ و فروش انواع آن، آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

آدرس: تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء شمالی

02136300012

09124490391

09390168527.

فروشگاه بلبرینگ طاهرزاده

  https://taherzadehbearing.com


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com