عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1400
بازدید : 763
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

دکتر سید علی حسینی اسفیدواجانی، متخصص سامانه‌های پیچیده و عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا با ارائه دلایل خود برای بسته شدن پنجره احتمالی نجات کشور از بحران اپیدمیک فعلی، گفت: اجازه دهید قبل از آنکه وارد بحث اصلی یعنی بحران این روزهای کشور شوم، یک سابقه از تحلیل بحران ارائه دهم تا دوستان نیاز به تحلیل‌های علمی داده‌های اپیدمیک را درک کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که کرونا وارد ایران شد، بعد از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها رییس جمهور اعلام کرد که کرونا از هفته بعد از تعطیلی از کشور خواهد رفت و من با تحلیل داده‌های مربوط به تعداد مبتلایان در جهان که آن روز خارج از کشور چین تنها هزار نفر بودند، به این جمع‌بندی رسیدم که با یک "قوی سیاه" طرف هستیم. قوهای سیاه یا black swans در علم داده به رخدادهایی گفته می‌شوند که بسیار نادر هستند و در پیش بینی‌های معمول گنجانده نمی‌شوند.

دکتر حسینی با بیان اینکه تحلیل‌های انجام شده از این داده‌ها به مسوولان وزارت بهداشت ارائه شده است، افزود: در ملاقات با برخی از مسوولان دولتی تحلیل‌های داده‌های اپیدمی را ارائه کرده و در مورد ابعاد بحران کرونایی هشدار دادم و این در حالی بود که در تحلیل بعضی از متخصصین اپیدمولوژی مورد مشورت سیاستگذاران، سطح هشدار بسیار پایین‌تر تخمین زده شده بود.

این محقق حوزه سیستم‌های پیچیده با اشاره به مذاکراتش با یکی از اپیدمولوژیست‌های طرف مشاوره سیاستگذاران، خاطر نشان کرد: این متخصص که معتقد بود کرونا با بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها هفته بعد خواهد رفت، در مذاکراتی که با وی داشتم، چهار انگشت خود را نشان داد و گفت که در بدترین شرایط تنها چهار هزار ایرانی ممکن است فوت کنند! ضمناً تاکید کرد با گرمای تابستان بیماری به طور کلی رخت خواهد بست!

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: بر خلاف تحلیل‌های ارائه شده در این زمینه، تحلیل‌های داده‌ای من نشان می‌داد که ما با یک "قوی سیاه" و یا "شاه اژدها" طرف هستیم و این کارشناسان علی رغم داشتن تخصص علمی ارزشمند در حوزه تحقیقی خود از قدرت "شاه اژدهاها" در تغییر ماهیت بحران‌های نادر بی‌خبر بودند که البته از حوزه تخصصی ایشان به دور بود و نیاز به داشتن تخصص در حوزه تحلیل داده‌ها، پدیده‌های بحرانی و سیستم‌های پیچیده داشت.

به گفته وی، "شاه اژده‌ها" یا dragon kings که در تحلیل بازارهای مالی، فیزیک اقتصاد، پدیده‌های بحرانی و سیستم‌های پیچیده مورد توجه هستند، پدیده‌ای است که نه تنها از نظر احتمال وقوع نادر هستند، بلکه دارای ریشه‌های متفاوتی از بحران‌های نادر گذشته هستند.

دکتر حسینی ادامه داد: در حالی که بسیاری از کارشناسان به گرمای اردیبهشت و تابستان دل بسته بودند، تحلیل‌های من از داده‌های مربوط به کشورهای استوایی حکایت از سرایت این ویروس در گرمای تابستان داشت که در این مورد در اردیبهشت سال قبل و زمانی که کاهش پیک اول دلخوشی‌ها را به مهار در تابستان زیاد کرده بود، نسبت به ماهیت متفاوت رفتار "شاه اژدهاها" در پدیده‌های بحرانی و احتمال بروز پیک در تابستان هشدار دادم.

حسینی پس از مرور گذشته با اشاره به بروز بحران عمیق این روزهای کرونایی، پیش بینی خود مبنی بر کوچک بودن پنجره نجات از بحران کنونی را مطرح و چند نکته را گوشزد می‌کند.

جهش دلتا: بحرانی در دل بحران و پنهانکاری هند

حسینی ادامه داد: چند ماه پیش به دوستی در وزارت بهداشت هشدار دادم که خبرنگار گاردین از هند گزارش کرده بود که هند در حال تکرار رویکرد اشتباه چین در مقابل جهان است، به این معنا که چین قدرت سرایت کرونا را از جهان پنهان کرد و هند قدرت عجیب جهش جدید را! خواستم که هشدار داده شود تا تمامی مرزها و رفت و آمدها به هند بسته شود که البته نشد و بحران از درگاه مراودات با هند یعنی سیستان و بلوچستان وارد کشور شد.

قرنطینه؛ شاید مفید و ضروری، اما التیام موقتی

وی سیاست قرنطینه و "لاک داون" را موقتاً آرام بخش توصیف کرد و گفت: واکسیناسیون شاید بسیار ضروری است، اما در مورد سویه فعلی به اندازه سویه "ووهان" تاثیرگذار نخواهد بود؛ چرا که ویروسی که با چنین قدرت سرایتی ظرف یک ماه از سیستان و بلوچستان به کل کشور آمد و کل کشور را سیاهپوش کرد، از فردای برداشتن قرنطینه تنها زمان کوتاهی می‌خواهد که دوباره کل کشور را سیاهپوش کند. لذا گرچه ممکن است قرنطینه یک راه حل فوری و لازم باشد (که ستاد کرونا با توجه به ابعاد بحران تصمیم خواهد گرفت) اما این راه حل بسیار موقتی‌تر از دفعات قبل خواهد بود و راه حل موثرتر، واکسیناسیون فوری کشور است. اما مشکل واکسناسیون کجاست؟

واکسیناسیون؛ کارساز اما دور از دسترس

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به چالش کشور در زمینه واکسیناسیون سراسری، خاطر نشان کرد: مشکل واکسیناسیون آن است که واکسن‌های موفق از ماه‌ها قبل، پیش خرید شده‌اند و بعید است بتوان به سرعت برای کشور واکسن مؤثر تهیه کرد. توضیح آن که مقایسه داده‌های کشورهای "امارات" و "انگلستان" نشان می‌دهد که قدرت اثرگذاری واکسن سینوفارم ممکن است تنها ۵۰ درصد باشد و اگر این عدد درست باشد، به معنی آن است که اگر کل کشور را با سینوفارم واکسینه کنیم، همانند یک کشور ۴۰ میلیونی واکسینه نشده خواهیم بود و موج‌های بعدی کرونا در راه است.

وی اضافه کرد: از این رو لازم است در کنار خرید واکسن‌های چینی که در دسترس‌تر هستند، به فکر خرید واکسن‌های موثر همانند "آسترازنکا" و یا "بایو-ان-تک" بود. مشکل اما اینجاست که این واکسن‌ها برای ماه‌های پیش رو پیش خرید شده‌اند و شانس تهیه فوری چند ۱۰ میلیونی نیاز کشور، بسیار کم است.

راه‌حل چیست؟

حسینی تنها راه علاج برای برون رفت از بحران کنونی کرونا را نشان دادن سطح بحران ایران به جهان و تقاضای کمک فوری از جهان برای دریافت واکسن‌های بدون نوبت عنوان کرد و یادآور شد: شاید این تنها گزینه پیش روی کشور باشد، ولی این احتمال نیز وجود دارد که پنجره این گزینه به زودی بسته شود.

وی با طرح این سوال که چرا پنجره درخواست اورژانسی از جهان ممکن است به زودی بسته شود، توضیح داد: نکته در اینجاست که سویه دلتا در حدود ۱۰ ماه پیش در هند مشاهده شد. چندین ماه طول کشید که این سویه آتش خود را شعله‌ور کند و هند را به یک قتلگاه آخرالزمانی تبدیل کند. همانند مسیر سویه ووهان طبیعی بود که اولین کشورهایی که با گونه جدید روبرو شوند، کشورهای صنعتی باشند که بیشترین مراودات و رفت و آمدها را با بقیه جهان از جمله هند دارند.

این متخصص سامانه‌های پیچیده با تاکید بر اینکه در حال حاضر تخمین زده می‌شود بالای ۸۰ درصد آلودگی‌ها در آمریکا از سویه دلتا باشد، اظهار کرد: کشورهای صنعتی اما به واسطه واکسیناسیون گسترده با بحران جدی روبرو نشدند. تقاضای کمک ایران در حال حاضر ممکن است خریداری در جهان داشته باشد. اما زمانی که سویه دلتا مسیر خود را به کشورهای کم درآمد باز کند، صحنه‌های دلخراش آخرالزمانی هند، بسیار مشاهده خواهد شد و همه جهان نیازمند کمک اورژانسی خواهند شد؛ از این رو تا زمانی که ایران جزو معدود کشورهای محروم مانده از واکسنی است که با بحران سویه دلتا روبرو شده و صدایش در لابلای صدای بسیاری از دیگر کشورها گم نمی‌شود، بایستی از جهان کمک بخواهد.

وی تاکید کرد: دقت کنید که اگر ابعاد بحرانی ایران گوشزد شود، هند حتی با تولید ۱۵ روز خود می‌تواند ایران را نجات دهد. کشورهای بسیاری با مازاد واکسن روبرو و در حال جمع آوری بعضی از واکسن‌های خود هستند و کمک خواستن ایران در شرایط فعلی در جهان ممکن است شنونده‌های بسیاری داشته باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه اعلام نیاز و کمک از جهان نشانه ضعف کشورها نیست، گفت: بگذارید توضیح دهم که هند که بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن جهان یعنی انستیتو سرم هند را داراست، در برخورد با سویه دلتا درمانده بود! و از جهان کمک خواست. ایران نیز اولین کشوری نیست که در برخورد با سویه دلتا از جهان کمک خواسته و آخرین کشور نیز نخواهد بود. حتی این درخواست می‌تواند به صورت غیر رسمی و در محافل دیپلماتیک مطرح شود.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: با بحران بزرگی روبرو هستیم و ممکن است علی رغم همه تمهیدات با دریافت واکسن در مقیاس لازم روبرو نشویم، بایستی از هم اکنون با یک تحلیل داده درست از میزان مبتلایان و متوفیان و با نگاه به پروفایل سنی آنها و واکسن‌هایی که دریافت کرده‌اند، نوبت‌های واکسن را باز تعریف کنیم. برای مثال ممکن است تحلیل داده‌ها نشان دهد که افراد مسنی که فلان واکسن را دریافت کرده‌اند، علی رغم دریافت واکسن هنوز شانس مرگ بیشتری از افراد فلان پنجره سنی داشته باشند. لذا در صورت دریافت واکسن محدود بهتر است در اتخاذ استراتژی درست و موفق‌تر علمی عمل کنیم.

به گفته وی، یک مثال موفق کشور انگلستان است که ابتدا یک دوز به درصد بالایی از جمعیت خود زد و سپس به فکر دوز دوم افتاد. البته در مورد ایران کمی ماجرا پیچیده‌تر است؛ چرا که افراد مختلف سنی واکسن‌های متفاوتی دریافت کرده‌اند و یک تحلیل داده برای اتخاذ سیاست درست نیاز است.


تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1400
بازدید : 2475
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 

شانس گرفتن جایگاه برای متون تکراری در گوکل بسیار پایین است. بدین ترتیب که اغلب شرکتهای تبلیغاتی فرآیند قیمت گذاری رپورتاژها را به درستی و صادقانه به اطلاع مخاطبان خود نمیرسانند و یا با نادیده گرفتن حقوق رسانهها در صدد جلب مشتریان بیشتری میباشند. در پایان باید به این نکته توجه شود که تریبون تنها پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی در ایران است که تلاش کرده به معنای واقعی یک پلتفرم بوده و تلاش کرده مزایای واقعی این مدل کسبوکار را در خدمت کسبوکارها قرار داده تا در اجرای کمپینهای تبلیغاتی خود، قدم موثری در جهت جلوگیری از هدر رفت هزینه رپورتاژ آگهی بردارند. به عبارت دیگر هدف از خرید رپورتاژ افزایش رتبه یک سایت در نتایج جستجوهای گوگل است که نباید به سادگی این هدف را دست خوش فریبکاریها و تبلیغات کاذب شرکتهای تبلیغاتی کرد، بنابراین اهمیت مراجعه به شرکتها و پلتفرمهای حرفهای و تخصصی از الزامات خرید رپورتاژ آگهی میباشد. چرا که رقابت بالا در دنیای دیجیتال مارکتیگ سبب شده تا در راستای کاهش هزینههای تبلیغاتی و هزینه رپورتاژ آگهی وهمچنین افزایش سود و درآمد برخی از شرکتهای فعال در این حوزه تلاش میکنند تا با ارائهی پیشنهادهای جذاب و کم هزینه، جذابیت بیشتری را برای شرکتها ایجاد کنند تا گوی این مسابقه و رقابت مارکتینگی را از آن خود کنند، لذا بررسی دقیق و تحلیل پلتفرمهای خرید رپورتاژ خبری و آگهی میتواند کمک شایانی به جلوگیری از هدر رفت هزینه خرید رپورتاژ آگهی کند.

به طور کلی رپرتاژ یا رپورتاژ آگهی برای شرکت، سازمان، فروشگاه و تمام کسانی که میخواهند محصول یا خدمات خود را ارائه دهند می باشد که به صورت مقاله در ذهن شما تبلیغ خود را تقویت می کنند. بعد از گذشت زمان و گسترش فضای مجازی و اینترنت رپرتاژ در اینترنت نیز وارد می شود. تصور کنید فردی بسیار معتبر و قدیمی در بازار، فروشگاهی دیگر را معرفی می کند و مشتریان خود را به خرید از آن فروشگاه ترقیب می کند؛ اگر این موضوع را در فضای اینترنت در نظر بگیریم میتوانیم بگوییم فرد معتبر به آن فروشگاه لینک داده است یا آن فروشگاه از فردی معتبر بک لینک دریافت کرده است. تبلیغات در اینترنت و برندینگ در اینترنت است، شاید از خود بپرسید که چگونه با انتشار یک رپورتاژ آگهی میتوانیم بر روی مخاطبین تأثیر مثبتی بگذاریم و نظر مخاطبین را جلب کنیم، رپورتاژ یک مطلب خبررسانی خواندنی است که مرتبط به یک موضوع هست، از روشهای بازاریابی اینترنتی هست و به گفته بیل گیتس (محتوا پادشاه است) است، این روش هم یک روش بازاریابی محتوایی نیز است، که با انتشار محتوا در سایتهای پر مخاطب محتوای خود را برای هزاران کاربر در روز در معرض نمایش قرار میدهید، این کار باعث میشود روزانه هزاران نفر مطلب خبری شما را مطالعه کنند و اسم برند شما بهعنوان نویسنده رپورتاژ در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.

بک لینک و رپورتاژ آگهی دو اصل مهم برای سئوی سایت شما هستند و می توانند جایگاه سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود داده و به افزایش فروش شما و کسب درآمد بیشتر برای شما کمک کنند. رپورتاژ آگهی به انگلیسی (Advertorial) هم میتوان خریداری کرد و هم رپرتاژ آگهی رایگان نیز دریافت کرد رپرتاژ یک نوع آگهی می باشد که شخص سایت خود را در سایت دیگری به شکل گزارش یا مقاله به طور غیر مستقیم تبلیغ می کند به طوری که خواننده متوجه تبلیغی بودن آگهی نمی شوند. در اغلب مواقع و در صورتی که نویسنده یا سازنده رپورتاژ حرفه ای باشد، مخاطب تا اواسط یا حتی انتهای آن هم متوجه نمیشود که این، یک متن تبلیغاتی است. توصیه می شود مطالبی را بنویسید که کسب و کار و محصول شما را از محصولات دیگر شرکت ها و رقبا متمایز می کند و رعایت این اصل، یک ویژگی مثبت برای محصول تان تلقی می شود. اگر این گزینه به درستی به کار رود، اجازه نمی دهد که گوگل صفحات سایت شما را به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد. لینک های داخلی از صفحات معتبر برای یک دامنه، تاثیر بسیار قوی نسبت به صفحاتی که پیج رنک ندارند یا پیج رنک آنها ضعیف است، دارد، به این معنی که اگر بخواهید یک صفحه در نتایج جستجو بهتر رشد کند به جای آنکه از صفحات بدون اعتبار به او لینک بدهید از صفحاتی لینک بدهید که اعتبار بیشتری دارند همانند صفحه اصلی و یا صفحاتی که برای آنها لینک سازی قبلی انجام داده اید و رتبه مناسبی در نتایج گوگل دارند همچنین به مرتبط بودن مطلب صفحه لینک دهنده نیز توجه کافی را داشته باشد.

اگر از گوگل بخواهید که چطور میشود لینک سازی های من طبیعی باشد، به شما خواهد گفت که صاحب وبسایت یا وبلاگ نویس دوست دارد و به طور طبیعی لینک محتوای شما را به سایت خود اضافه کند. رپرتاژ یا رپورتاژ آگهی در سال ۱۹۴۵ به رسانه ها اضافه شد، به دلیل اعتماد اکثر مردم به رسانه ها، رپرتاژ یا رپورتاژ آگهی بسیار تاثیر بالایی دارد و در کشورها قوانین های مختلفی وجود دارد که برخی کشورها قوانین سختگیرانه ای دارند. در این فصل از سری رپورتاژ خبری، قرار است ببینیم که ویژگیهای یک رسانه خبری خوب چیست و با چه معیارهایی باید بهترین سایت برای رپورتاژ آگهیهای خود را انتخاب کنید. مزرعه لینک زمانی ایجاد میشود که تعداد بسیار بسیار زیادی لینک به صورت کامنتی در آنجا وارد شود و یا اینکه لینک های خروجی یک صفحه بیش از حد مجاز باشد. الگوریتم های گوگل هیچ موقع از بین نمیروند بلکه فقط پیشرفته تر میشوند پس این امری عادی است که اگر شما از سایت های غیر مرتبط لینک بگیرید افت سایتتان را به همراه داشته باشد. در مجموع فراموش نکنید که طبق الگوریتم جدید گوگل، خرید بک لینک ارزان و فله ای سئو سایت شما را نابود خواهد کرد.

مشاهده سایت خرید رپورتاژ آگهی: 

https://www.tesmino.com/reportage/


تاریخ : جمعه 15 مرداد 1400
بازدید : 792
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 به نقل از ایرنا، با برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛ رییس دولت سیزدهم، هشتمین رییس جمهوری ایران، به صورت رسمی مسئولیت اداره امور را به دست گرفت.

در آغاز مسیر این دولت بسیاری از کارشناسان، صاحب نظران، مردم عادی و مسئولان، توصیه ها و راهکارهایی را به رییس جمهوری جدید پیشنهاد داده و می دهند. برای مثال «احمد توکلی» نماینده ادوار مجلس و رییس دیده بان شفافیت و عدالت ضمن توصیه به رییس جمهوری به اقدام بی تردید و قاطعانه تصریح کرده است: «هر خرج دیگری، فقط و فقط پس از تأمین اعتبار برای رفع نیاز حیاتی به حداقل غذا، درمان و آموزش و نیز نیاز حیاتی نجات جان و زندگی هموطنان در برابر بحران بی‌سابقه کرونا، قابل طرح است.»

برنامه‌ای پرمحتوا، کامل و جامع، انتخاب نیروهای توانمند، سالم و باتجربه، فرماندهی واحد در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور، توصیه های «محمدرضا پور ابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییس جمهوری برای پیشبرد بهتر امور است. در این میان برخی از صاحبنظران حوزه روابط بین المللی چالش دولت جدید را رفع تحریم ها می دانند و گروه دیگری از تحلیلگران حوزه اجتماعی عبور توام با آرامش کشور از پیک های کرونا و سرعت گرفتن واکسیناسیون را خواست اصلی مردم از دولت جدید ارزیابی می کنند. گروه دیگری از کارشناسان سیاست داخلی همراه ساختن تمام توده های مردم از هر گروه و جریان فکری را ضرورت دولت برای عبور از گذار مهم کنونی ارزیابی می کنند.

تسریع در واکسیناسیون

دولت سیزدهم در حالی کار خود را در کشور آغاز خواهد کرد که بیماری مرموز و کشنده کووید۱۹ همچنان در کشور می تازد و قربانی می گیرد. روزانه صدها ایرانی به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند و این رویداد تلخ نیازمند رسیدگی سریع است. تجربه کشورهای دیگر در مبارزه با این بیماری حکایت از آن دارد که واکسن های موجود در بازار می تواند تا حد بسیار زیادی از مرگ و میر انسان ها پیشگیری کند. بر همین اساس مهمترین خواسته و قطعا نخستین درخواست جامعه، کارشناسان و مسئولان و دلسوزان کشور از آیت الله رییسی تهیه به موقع و متنابهی از واکسن است تا ایران بیش از شاهد مرگ ایرانیان نباشد.

شاید به همین دلیل است که رییسی روز چهارشنبه در نخستین جلسه رسمی خود در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا حضور یافت و در این نشست فرمانده قرارگاه عملیاتی و روسای کمیته های بهداشت و درمان، تبلیغات و اطلاع رسانی و حمل و نقل گزارش های مربوط به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در مقابله و مهار موج پنجم بیماری و همچنین تهیه و تدوین دستورالعمل های مرتبط با برگزاری مراسم سوگواری در ایام محرم، شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید و همچنین روند اجرای سند ملی واکسیناسیون را ارائه کردند.

ویروس دلتا بسیار قوی تر از سویه پیشین خود است و این موضوع مقابله با آن را بسیار دشوار می کند. شرایط قرمز در بسیاری از استان ها و شهرهای کشور هم به دلیل سرایت بسیار بالای این ویروس است که کادر درمان را مستاصل کرده است. تصمیم گیری درباره تعطیلی در کشور محور دیگر خواسته های جامعه از رییس جمهوری و دولت جدید در حوزه بهداشت و سلامت است. دولت سیزدهم، وزیر بهداشت و وزیر کشور آینده در راستای بهبود نسبی شرایط کشور باید مجری تصمیمات دشواری باشند که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و شخص رییس جمهوری گرفته خواهد شد و هرگونه اهمال در اجرای آن می تواند به فاجعه ای در زمینه سلامت و زندگی مردم منجر شود.

تحریم هایی که باید رفع شوند

موضوع تحریم ها به بغرنج ترین حالت خود طی یک دهه اخیر رسیده است و به نظر می رسد یکی از مهم ترین چالش های دولت سیزدهم و رییس جمهوری حل و فصل این دغدغه اساسی در کشور باشد. واقعیت آن است که تحریم ها و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، دولت دوازدهم را در اداره امور کشور با دشواری های بسیاری مواجه ساخت و در صورت تداوم آن می تواند برنامه های آیت الله رییسی را هم با موانعی روبرو کند. رفع این تحریم های غیرانسانی علیه مردم ایران می تواند اولویت دوم دولت سیزدهم قرار گیرد و همانگونه که بسیاری از تحلیلگران اذعان دارند این موضوع در صورت رفع و حل هم می تواند برگ برنده اقتصاد کشور باشد و هم در صورت تداوم پاشنه آشیل معیشت محدود مردم.

به نظر می رسد با توجه به مجموع اظهارات رییس جمهوری چه در دوران تبلیغات انتخاباتی و چه در روزهای پس پیروزی و نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تحلیف، آیت الله رییسی بیش از هر شخص دیگری از اهمیت رفع تحریم ها برای اقتصاد ایران اطلاع دارد و به واسطه شرکت در جلسات و نشست های اقتصادی سران قوا طی سال های گذشته به خوبی از تبعات تحریم ها آگاه است. به دلیل همین آگاهی یکی از مهم ترین محورهای سخنان رییس جمهوری هم در روز تنفیذو هم در مراسم تحلیف موضوع تحریم ها بود.

دولت سیزدهم در حوزه تحریم و مذاکره؛ کارنامه ۸ ساله دولت تدبیر و امید را پیش چشم دارد و می تواند با تکیه بر نقاط قوت این کارنامه و رفع نقاط ضعف آن، بار دیگر از در صلح و مذاکره با تاکید بر اصول غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی با جهان درآید. با هر دیدگاهی که اعضای جدید دستگاه دیپلماسی در حوزه روابط بین الملل در پیش گیرند؛ باید این مهم را در نظر داشته باشند که مردم از تحریم های اقتصادی، غذایی و حتی دارویی، تکنولوژیک و بسیاری دیگر از ابعاد تروریسم اقتصادی آمریکا خسته هستند و برای رفع آن بیش از همیشه به دولت جدید چشم امید دارند؛ رفع تحریم ها هم در سایه تنش زدایی با تکیه بر منافع ملی است. وزارت امورخارجه دولت جدید باید چنان در مقام دفاع از منافع ملی اقدام کند و سخن بگوید که پروپاگاندای خارجی، بار دیگر در ایجاد هیاهوی ایران هراسی و به انزوا بردن جمهوری اسلامی موفقیتی حاصل نکند. از سوی دیگر رییسی باید درباره برخی از تندروی های داخلی هم هوشیاری لازم را در نظر داشته باشد تا در دام برخی شعارزدگی های خارج از چارچوب منافع و مصالح ملی نیافتد.

ضرورت تقویت اعتماد اجتماعی

واقعیت غیرقابل انکار این است که دولت سیزدهم مسیر پرپیچ و خمی برای اداره کشور و عبور از موانع پیش رو دارد و این جز با حمایت و همراهی تک تک ایرانیان میسر نخواهد بود. به همین دلیل است که یکی از مهم ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب به دولت جدید ملاطفت با همه مردم بود.

به نظر می رسد سید ابراهیم رییسی هم به عنوان رییس جمهوری به این مهم توجه ویژه داشته و تلاش خواهد کرد مردم را بار دیگر با صندوق رای آشتی دهد و شاید به همین دلیل بود که در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود تاکید کرد: «تلاش خواهیم کرد ارتباط نزدیک ما با مردم حفظ شود، زیرا به این ارتباط سخت نیاز دارم، برای آگاهی از مسائل کف بازار و خیابان، به این ارتباط نیاز دارم، این ارتباط را نه برای خودم به عنوان مسوول بلکه برای بسیاری از مسوولان ضروری می دانم و بنا دارم که این رفتارم تغییر نکند چون اساسا با روحیه من نمی‌سازد که بخواهم غیر از این رفتار کنم.»

این ارتباط می‌تواند اعتماد مردم به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول را بازگردانده و حتی تحکیم کند. کافی است مردم احساس کنند در راستای خواست و منافع آنها برنامه ریزی و اقدام می‌شود، کافی است دریابند که مسوولان بیش از آنکه به فکر قدرت و جایگاه خود و همفکران خود باشند به فکر آنان هستند، کافی است مردم به این قطعیت برسند که رییسی و کابینه او، رییس جمهوری و دولت تمام مردم ایران فارغ از جهت گیری فکری و سیاسی هستند. موضوعی که در مراسم تحلیف مورد تاکید رییس جمهوری قرار گرفت.


تاریخ : جمعه 15 مرداد 1400
بازدید : 52309
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

بهترین کرم ضدآفتاب

بهترین کرم ضدآفتاب چه مدل کرمی می باشد؟ آیا ما می توانیم به راحتی بهترین کرم ضدآفتاب را تشخیص دهیم؟ در اینجا می خواهیم اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب و همچنین راه های تشخیص بهترین آن ها را به شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب

آفتاب و نور مستقیم خورشید خطرهایی را برای پوست دارد که به مرور زمان می‌توانید آن ها را روی پوست خود حس کنید. چند نمونه از این خطرها در ادامه آمده است:

-       ایجاد لکه های تیره و قهوه ای روی پوست. این لکه ها ممکن است به مرور زمان بیشتر و بیشتر شود. به اصطلاح دیگر به آن ها کک و مک هم گفته می‌شود.

-       تیرگی و سیاهی پوست. نور مستقیم خورشید به پوست صورت و بدن باعث تیره تر شدن رنگ پوست می‌شود. این تیرگی گاهی یکنواخت نیست پس آن را با برونزه اشتباه نگیرید! ممکن است مثلا فقط پیشانی شما دچار تیرگی شود.

-       ایجاد چین و چروک روی پوست. وقتی در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرید به صورت ناخودآگاه صورت خود را جمع می‌کنید. یعنی برای اینکه بتوانید چشم خود را باز نگه دارید قطعا اخم می‌کنید و حتی صورتتان را جمع می‌کنید. این موضوع باعث می‌شود که کم کم چین و چروک روی پوست شما ظاهر شود و دچار پیری زودرس شوید.

-       سرطان های پوستی.  بسیار دیده شده است که کسانی که کارشان به نحوی در فضای باز است و کاملا در معرض نور خورشید قرار دارند دچار سرطان ها و بیماری های پوستی شده اند! این موضوع را کاملا جدی بگیرید و از پوست خود مراقبت کنید. امروزه به دلیل آلودگی های زیاد در سطح شهرها و صنعتی شدن شهرها اشعه های مضر آفتاب به طور مستقیم به پوست می‌تابند.

-       خشکی بیش از اندازه پوست. وقتی مدت زمان زیادی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار میگیرید آب زیر پوست شما خشک می‌شود. این خشکی یکی از مهم ترین علت ها و در واقع شروع پیری پوست می‌باشد! خشکی پوست علاوه بر کمک به چین و چروک شدن پوست به شل شدن آن و از دست دادن درخشندگی هم کمک می کند! هیچگاه نگذارید پوستتان خشک شود. در طول روز آب هم فراوان مصرف کنید.

موارد ذکر شده ی بالا از دلایل کلی اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب بود. اما موضوع فقط به زدن کرم ضدآفتاب ختم نمی‌شود!

شما در واقع اگر یک کرم ضد آفتاب خوب را برای پوست خود انتخاب نکنید و آن را به صورت خود بزنید نه تنها هیچ فایده ای در آن نخواهید دید بلکه پوست صورتتان بدتر هم می‌شود و در مقابل نورخورشید محافظت نمی‌شود.

 

برای آشنایی با کرم ضدآفتاب خوب و بهترین کرم ضدآفتاب حتما لازم نیست از محصول استفاده کنید. گاهی اگر به یکسری نکات و ويژگی ها دقت کنید متوجه خواهید شد که این کرم اورجینال است یا خیر.

ویژگی های بهترین کرم ضدآفتاب

همانطور که در بالا هم گفته شد در اصل باید یک کرم را تست کنید تا ببینید بهترین کرم ضدآفتاب مناسب پوست شما کدام کرم است. اما تا حدودی قبل از‌ استفاده می‌توانید متوجه شوید که بهترین کرم ضدآفتاب کدام کرم است؟ در ادامه به این ویژگی های کلی می پردازیم:

-       اورجینال و اصل. بهترین کرم ضدآفتاب کرمی است که اورجینال باشد. هیچگاه برای پوست خود از کرم های فیک استفاده نکنید زیرا چیزی جز ضرر برای شما نخواهد داشت. وقتی کرمی را از نمایندگی اصلی آن خریداری می‌کنید می توانید از اورجینال بودن آن هم خاطرجمع باشید. زیرا نمایندگی ها این کرم را با لوگوی مخصوص خود به شما عرضه می‌کنند از طرفی برای شما کاملا ضمانت درنظر گرفته می‌شود. پس به پوست خود اهمیت دهید و کرم های خود را از نمایندگی های رسمی آن ها در شهر خود خریداری کنید.

-       مواد اولیه خوب. کرمی بهترین محسوب می‌شود که از مواد اولیه ی خوب ساخته شده باشد. وقتی شما کرمی را به پوست خود بزنید که حاوی مواد شیمیایی مضر برای پوست باشد در واقع به زودتر خراب شدن پوست خود کمک میکنید! مواد اولیه معمولا در پشت محصول قید شده است. می‌توانید این مواد را بخوانید و در مورد آن ها تحقیق کنید تا مطمئن شوید در آن از مواد شیمیایی و مضر برای پوست استفاده نشده است.

-       ضد آلرژی و حساسیت. بهترین کرم ضدآفتاب باید طوری طراحی شود که برای تمامی پوست ها خوب باشد. یعنی هیچگونه خطر و حساسیتی برای انواع مدل های پوستی نداشته باشد. کرمی این ویژگی ها را دارد که مواد اولیه آن کاملا گیاهی باشد و از مواد شیمیایی مضر در آن استفاده نشده باشد. وقتی کاملا مواد گیاهی باشد برای هیچ پوستی ضرر ندارد. به همین دلیل کرم هایی که مخصوص یک همه ی پوست ها می باشد را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

-       قیمت مقرون به صرفه. هیچ ارزانی بی حکمت و هیچ گرانی بی دلیل نیست! برای پوست خود خرج کنید و به دنبال هزینه های بسیار پایین نباشید. با زدن کرم های فیک فقط صورت خود را خراب می‌کنید و مجبور می‌شوید چند برابر هزینه ای که برای خرید یک کرم ضدآفتاب اصل باید می‌کردید برای خوب شدن پوست خود کنید. به همین دلیل همیشه به پوستتان اهمیت دهید. اگر می‌بینید کرمی با قیمت خیلی ارزان ولی مارک! به شما پیشنهاد می‌شود شک نکنید این کرم فیک است و در داخل آن مواد خوبی استفاده نشده است. بعد از مدتی استفاده از کرم های فیک برای صورت ممکن است دچار بیماری های پوستی و حتی سرطان ها شوید! پس به این موضوع دقت کنید. نکته ی مهم این است که گران بودن یک محصول هم دلیل بر اصل بودن آن نیست. یعنی حتما نباید یک محصول گران باشد تا اصل باشد!

-       مقاوم در برابر آفتاب و تعرق. کرمی که از مواد اولیه ی خوبی ساخته شده باشد به راحتی از روی پوست پاک نمی‌شود. در تابستان و هوای گرم تعرق زیاد کاملا طبیعی است. کرمی که فیک باشد بلافاصله با تعرق زیاد از روی پوست دفع می‌شود و روی آن جمع می‌شود. اما کرم اصل در همان ابتدا روی پوست شما جذب شده و کاملا به بافت پوستی شما نفوذ می‌کند.

-       دارای SPF بالا. هیچگاه کرمی که spf آن پایین است خریداری نکنید. زیرا این عدد تعیین کننده ی این است که چقدر می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر محافظت کند. اگر این عدد زیر ۵۰ باشد یعنی این کرم قدرت محافظت بالایی ندارد بنابراین با نزدن کرم ضدآفتاب فرق چندانی ندارد! این عدد روی تمامی کرم های ضدآفتاب نوشته شده است. هنگام خرید به آن دقت کنید.

-       خاصیت ضد چروک. کرم ضدآفتابی به عنوان بهترین شناخته می‌شود که خاصیت های دیگری هم علاوه بر مخافظت در مقابل نورخورشید داشته باشد. اگر در طول روز زیاد بیرون می‌روید باید از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که خاصیت ضدچروکی و سفت کننده ی عضلات پوستی را هم داشته باشد.این ویژگی هم در صورت وجود داشتن حتما در پشت محصول نوشته شده است.

کرم ضدآفتاب اورلین را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کرم های موجود در بازار نام برد.

زیرا این کرم کاملا از موادگیاهی و محصولات اورگانیک ساخته شده است. ازطرفی با خرید این محصول از نمایندگی های رسمی آن می توانید اصل بودن جنس را به قید ضمانت داشته باشید. قدرت نفوذ این محصول بسیار بالا است و در آن علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب خاصیت ضدچروکی هم وجود دارد. کاملا ضدحساسیت است و با مصرف آن پوست شما دچار جوش و آکنه نمی شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب اورلین را به عنوان یکی از روتین های پوستی خود انتخاب کنید. روتین های پوستی به شما کمک می‌کند که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید و از لک و جوش و چین و چروک در امان باشید. اما این روتین پوستی را باید به صورت روزانه در برنامه‌ی خود قرار دهید. یکی از مهم ترین مراقبت های روتین پوستی، استفاده از کرم ضدآفتاب می باشد.

شما می توانید کرم ضدآفتاب اصل را از سایت رسمی اورلین خریداری کنید.

 


تاریخ : جمعه 15 مرداد 1400
بازدید : 749
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

بازسازی و تعمیرات ساختمان- مراحل بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی و تعمیرات ساختمان به چه صورتی انجام می شود؟ بازسازی ساختمان چقدر هزینه بر می باشد؟ آیا مثلا می توانیم فقط به بازسازی آشپزخانه بپردازیم به طوریکه مکان دیگری خراب نشود؟

به صورت کلی و طبق آماری که وجود دارد بازسازی ساختمان یکی از رایج ترین کارهایی است که صاحبان یک ساختمان برای بهتر شدن و جدیدتر شدن واحدهای مسکونی خود انجام می دهند. در بیشتر مواقع هزینه های بازسازی به مراتب بهتر و به صرفه تر از هزینه های فروش ساختمان و خرید یک واحد جدید می باشد. از طرفی با اینکار همیشه ساختمانی شیک و به روز خواهید داشت. در این مقاله به توضیح جزئیات بازسازی و تعمیرات ساختمان یعنی بازسازی آشپرخانه، بازسازی سرویس بهداشتی، بازسازی کف و سقف و نمای ظاهری ساختمان می پردازیم. با ما همراه باشید.

بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک ساختمان است. به اصطلاح قلب تپنده ی آن خانه محسوب می شود. از طرفی یک خانم بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کند. بنابراین باید همیشه جلوه ی زیبایی در خانه داشته باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند وقتی یک آشپزخانه تمیز و شیک است، تمامی خانه مرتب به نظر می رسد! اما گاهی نوع قرار گرفتن و ساخت و طراحی آشپزخانه طوری است که از پایه نامرتب و شلوغ به نظر می رسد! در هنگام بازسازی باید دقت کنید که دکوراسیون چشم را خسته نکند و در عین حال شیک و ساده باشد. اگر آشپزخانه ی شما بسیار قدیمی باشد یعنی حتی دارای اپن هم نباشد و داخل یک اتاق باشد ممکن است هزینه های بازسازی گران تر شود.

 ابتدای کار باید هزینه‌ی مدنظر را در نظر بگیرید. سپس باتوجه به نوع نورپردازی و محل قرارگیری آشپزخانه در ساختمان، مدل ها و طرح های مناسبی را انتخاب کنید. شما می توانید بر اساس کل چیدمان خانه، سبک خاصی را برای کابینت‌ها در نظر بگیرید. مثلا کاملا کلاسیک یا مدرن و...

ارزان ترین روش برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه رنگ کردن دیوارها است! شما بر اساس نوع نورپردازی و نورگیری آشپزخانه می توانید رنگ خاصی را انتخاب کرده و بزنید.

هزینه تغییر کابینت مخصوصا اگر چوب باشد قاعدتا بسیار سنگین می شود! بنابراین اگر کابینت های قدیمی شما بدنه‌ی سالمی دارند می توانید فقط ظاهر کابینت را تغییر دهید. این موضوع هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. عوض کردن سینک و شیرآلات آشپرخانه هم یکی دیگر از نکات ظریفی است که در دکوراسیون آشپزخانه جلوه ی زیادی دارد.

برای تغییر کف آشپزخانه هم اگر به دنبال هزینه ی کم هستید می توانید از برچسب روی آن استفاده کنید. یعنی حتما نیازی به سرامیک و پارکت جدید نیست. اما اگر کف آشپزخانه‌ی شما کوچک است پارکت و سرامیک هزینه‌ی بالایی را برای شما نخواهد داشت.

یکی دیگر از مراحل بازسازی آشپزخانه، بازسازی سقف آن می باشد. معمولا برای بازسازی سقف از کناف استفاده می کنند. این کناف‌ها هم ظاهر زیبایی به سقف می‌دهد و آن را از یکنواختی خارج می‌کند و هم نورپردازی زیبایی را برای آشپزخانه‌ی شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر کناف کشی، استفاده از  سقف های cns و سقف های آسمان جلوه هم در بازسازی سقف آشپزخانه کاربرد دارد.

بازسازی کامل یک آشپزخانه شامل تعویض لوله کشی ها، شیرآلات، طراحی کابینت های جدید، کفپوش و حتی تعویض درب و پنجره ( در صورت داشتن درب و پنجره در آشپزخانه) می باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان محسوب می شود که اگر به آن رسیدگی نشود باعث ایجاد بیماری در افراد می شود. به همین دلیل بازسازی آن یکی از متداول ترین قسمت های بازسازی و تعمیرات ساختمان محسوب می شود. از این بخش ها در طول روز استفاده ی زیادی می شود بنابراین باید از نظر ظاهری کامل و بی نقص باشد. دلایل زیادی برای تعویض سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد به طور مثال:

-       قدیمی شدن طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی

-       خراب شدن و فرسوده شدن تجهیزات داخل سرویس بهداشتی ( شیرآلات، دوش حمام و توالت، سرامیک و...)

-       کوچک بودن فضای حمام و دستشویی

-       نشتی لوله های آب و فاضلاب

بازسازی سرویس بهداشتی یک پروسه ی بلند مدت است با توجه به نوع تغییرات هزینه‌های متفاوتی را برای شما دارد. مثلا اگر فقط قصد تعویض لوله کشی فاضلاب را دارید قطعا هزینه های شما نسبت به تعویض سینک و شیرآلات و توالت فرنگی کمتر می شود.

بازسازی سرویس بهداشتی یک کار کاملا تخصصی می باشد بنابراین آن را باید به عهده ی کارشناسان همان حوزه بگذارید. برای طراحی می توانید ایده های خود را به آن ها بگویید.

مراحل بازسازی حمام و دستشویی:

 اگر این بازسازی کاملا عمقی باشد بعد از طراحی سرویس ها، ابتدا آب و برق حمام و دستشویی قطع می شود. سپس تجهیزات داخل حمام و دستشویی برداشته می شود. اگر نیاز به بازسازی لوله‌های آب و فاضلاب قدیمی است، در این مرحله انجام می شود.

در این میان اگر بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب را همزمان با تغییر دیگر تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی انجام دهید، بسیار باصرفه تر است.

در مرحله ی بعدی اگر قصد تعویض کاشی دیوار و سرامیک کف سرویس را دارید باید آن را انجام دهید. ترجیحا انتخاب رنگ و مدل کاملا شیک و ساده باشد تا تکراری نشود و دلتان را نزند. مدل های ساده هیچگاه قدیمی نمی شوند!

نصب تجهیزات جدید در حمام و دستشویی مرحله ی بعدی کار می باشد. در این قسمت جلوه‌ی اصلی سرویس بهداشتی نمایان می شود. بنابراین بهتر است از سینک و شیرآلات شیک و مدرن استفاده کنید. امروزه مدل های توکار هم در بازار اماده است که جلوه ی زیباتری را به سرویس بهداشتی شما می دهد. قبل از توجه به زیبایی به جنس محصول هم دقت کنید. سعی کنید بهترین برند و جنس را انتخاب کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

این تجهیزات شامل دوش و شیرآلات حمام، توالت فرنگی، وان، سینک و روشویی دستشویی، شیرآلات دستشویی و آینه و ... می باشد.

در نهایت آخرین مرحله مربوط به نصب هواکش و فن و سیستم روشنایی سرویس بهداشتی می‌باشد که انتخاب رنگ نور لامپ و... هم می تواند تاثیر زیادی در ظاهر سرویس شما بگذارد. هر کدام از مراحل بالا در بازسازی سرویس بهداشتی باید طبق اصول و ترتیب انجام شود.

بازسازی سقف خانه های قدیمی

امروزه برای بازسازی سقف خانه ها از کناف استفاده می شود. کناف ها جلوه های بسیار ویژه‌ای را به نمای کلی خانه می دهند و نقش بسیار بزرگی را در نورپردازی خانه دارند. کناف روش جدیدی است که بجای گچ کاری استفاده می شود. استفاده از آن خلاقیت و ایده را بالاتر می‌برد و دردسر آن هنگام طراحی کمتر از گچ کاری می باشد. کناف ها نوعی عایق صوتی حرارتی هم می باشند. علاوه بر سقف برای اجرا در پانسیون ها و دیگر مکان های خانه نیز می‌توانید از کناف استفاده کنید. سرعت عمل و دورریز مصالح هم در کناف بسیار به صرفه تر از گچ کاری می باشد. فراموش نکنید که نورپردازی خانه مهم ترین نقش را در زیبایی کلی ساختمان شما دارد.

بازسازی کف ساختمان

بازسازی کف یکی از رایج ترین بازسازی و تعمیرات ساختمان محسوب می شود. کف خانه ای که زیبا باشد، جلوه ی بیشتری به زیبایی وسایل آن خانه هم می دهد. برای بازسازی کف چند روش وجود دارد که براساس سبک ساختمان باید آن را انتخاب کنید. پارکت، سرامیک، سنگ و کفپوش از جمله مواردی است که برای کف استفاده می شود. هرکدام از این ها هزینه های متفاوت و مدل های متفاوتی را دارد که می توانید طبق نیاز و هزینه ی مدنظر آن ها را انتخاب کنید. برای بزرگتر جلوه دادن متراژ خانه می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید. موارد دیگری که در بازسازی کف استفاده می شود استفاده از موکت می باشد. موکت های جدید با طراحی های منحصر به فرد وجود دارد که هزینه های آن با هزینه سنگ و پارکت برابری می کند! بنابراین در انتخاب نوع پوشش کف، ابتدا به عایق حرارتی و سپس به هزینه و نوع علاقه‌ی خود دقت کنید.

بازسازی نمای ساختمان

بازسازی نمای کلی ساختمان معمولا به صورت تک واحدی قابل اجرا نمی باشد. اگر یک واحد از ساختمان مال شما است باید بقیه ی واحدها را هم راضی به این بازسازی کنید. معمولا میتوانید سنگ های ساختمان، نورپردازی و درب و پنجره ها را تغییر دهید. طراحی آن را به تیم حرفه ای طراحی بسپارید تا بهترین و مناسب ترین حالت را برای شما در نظر بگیرند. علاوه بر این ها می توانید نوع فضای سبز مقابل ساختمان را نیز برای زیبایی بیشتر تغییر دهید.

هزینه بازسازی و تعمیرات ساختمان- آپارتمان

معمولا هزینه بازسازی را قبل از مشخص کردن موارد مورد نیاز نمی توان گفت. هزینه ی مصالح هم باتوجه به قیمت روز باید محاسبه می شود و آن هم حدودی در اختیار شما قرار میگیرد. اما مهم ترین مسئله ای که باید در این امر رعایت شود، رفع نیاز شما با توجه به مقدار سرمایه ای که برای این کار کنار گذاشته اید می باشد. بازسازی ساختمان کاملا تخصصی است به همین دلیل باید آن را به افراد حرفه ای بسپارید که با کمترین هزینه، بهترین مصالح و زیباترین طراحی، بازسازی ساختمان شما را انجام دهند.

 


تاریخ : دو شنبه 4 مرداد 1400
بازدید : 752
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

دکتر سیدعلیرضا ناجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جهش جدید ویروس کرونا تحت عنوان «لامبدا»، گفت: این جهش ابتدا در کشور پرو شناسایی شد و اکنون در بیش از ۳۰ کشور شناسایی شده است. این جهش دارای موتاسیون‌های متعددی است که خصوصبات زیادی دارد. به نظر می‌رسد میزان انتقال ویروس افزایش پیدا کرده است. کشور پرو سیستم بهداشتی درمانی مناسبی ندارد و واکسیناسیون خاصی هم انجام نداده است و بیشترین میزان کشته شدگان را در هر یک میلیون نفر جمعیتش دارد که بالاترین است و در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: این واریانت در کشور پرو به وجود آمد البته هنوز سازمان جهانی بهداشت جهش لامبدا را به عنوان واریانت مورد نگرانی طبقه‌بندی نکرده است ولی این جهش جزو واریانت‌هایی است که باید مورد توجه زیاد قرار گیرد.

ناجی درباره خصوصیات جهش لامبدا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد انتقال بیماری افزایش یافته و همچنین میزان گریز از سیستم ایمنی در این جهش افزایش یافته است. از طرفی به دلیل حذف‌های متعددی که در ژنوم آن رخ داده است ما را در شناسایی ویروس با روش‌های متداول نگران کرده است؛ به طوری که در ابتدا در کشور پرو هم نمی‌توانستند آن را به خوبی شناسایی کنند. البته باید منتظر باشیم تا اطلاعات بیشتری از این جهش به دست آید که ببینیم آیا به اندازه سویه دلتا می‌تواند خطر آفرین باشد با خیر. با خصوصیاتی که فعلا از آن می‌دانیم به نظر می‌رسد بتوان آن را کاندید واریانت مورد خطر قرار داد.

ناجی گفت: برای تصویرسازی درباره علائم این جهش باید صبر کنیم اما در هر صورت همه واریانت‌ها علائمی بیشتر از چیزی که تاکنون شنیدیم، ندارند.

وی درباره اینکه آیا جهش لامبدا به ایران رسیده یا خیر؟، تاکید کرد: بر اساس صحبت یکی از مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان شبه‌ای به وجود آمده بود، اما ما گزارش رسمی از وجود این واریانت در ایران نداریم البته بعید هم نیست به ایران هم برسد چون بعد از پرو در بیش از ۳۰ کشور دیگر شناسایی شده است. مهم این است که ما راه مبارزه استاندارد با ویروس را فارغ از نوع جهش دنبال کنیم.

این ویروس شناس همچنین در ادامه صحبت‌هایش درباره پیش بینی شرایط ویروس در کشور در روزهای آتی، بیان کرد: در روزهای آتی با توجه به چیزهایی که می‌بینیم و با توجه به اینکه رعایت‌ها خوب نیست، احتمالا افزایشی در تعداد کشته شدگان خواهیم داشت و فکر می‌کنم تا مدت‌ها درگیر موج پنجم هستیم؛ چون سویه دلتا بسیار انتقال پذیر است و ما هم در قبال آن تصمیمات چندان قوی و مناسبی نمی‌گیریم. رنگ‌بندی شهرهای قرمز را اعلام کردیم ولی هیچ ظاهری از قرمز بودن شهرها وجود ندارد و این یعنی ما نقض قرض می‌کنیم و رفت و آمدهای مردم ادامه می‌یابد. فکر نمی‌کنم با این رفتارها و مسافرت‌هایی که این چند روز دیدیم، آینده مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: فکر می‌کنم هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم و شاید در نزدیکی آن باشیم؛ به هر صورت همه این‌ها بستگی به این دارد که اطلاعات دقیق در دسترس داشته باشیم و این در حالی است که رفتارهای ما هم می‌تواند در شرایط موثر باشد.

ناجی گفت: تقاضا دارم وقتی شرایط قرمز اعلام می‌شود نظارت بر این شرایط هم کامل انجام شود. در شرایط قرمز کرونایی چرا باید مراکز خرید و رستوران‌ها باز باشند؟ با عدم نظارت خلاصی مناسبی از پیک نخواهیم داشت و فشار فراوانی به کادر درمان وارد می‌شود.


تاریخ : دو شنبه 4 مرداد 1400
بازدید : 765
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

طراحی داخلی منزل چیست؟ اغلب مردم از تفاوت‌های مهم و جزئی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل آگاهی ندارند و این دو شغل را یکسان در نظر می‌گیرند. در ابتدا به بررسی تفاوت‌های دکوراسیون و طراحی داخلی می‌پردازیم تا با شناخت کافی و نسبت به نیاز خود به سراغ دکوراتورها و یا طراحان داخلی بروید و سپس جدیدترین و لوکس ترین طراحی‌های داخلی منازل را به شما معرفی می‌کنیم.

دکوراسیون داخلی(interior decoration) چیست؟

دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ سازی از پیش طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، مبلمان، اثاثیه و... در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه است. در واقع دکوراسیون داخلی به علم و هنر مربوط است و به ایجاد یک فضا که از نظر زیبایی خوشایند و به لحاظ کاربری مفید باشد کمک می‌کند.

دکوراتورها در ساخت و ساز ساختمان‌ها دخیل نیستند؛ رابطه‌ای با معماران و پیمانکاران ندارند و فعالیت آن‌ها زمانی آغاز می‌شود که فعالیت‌های ساختمانی به پایان رسیده باشد و بیشتر با سازندگان مبلمان، مجسمه سازان و متخصصین صنایع دیگر در ارتباط هستند. طراحی داخلی منزل در مواردی که در ادامه گفته می‌شود توسط دکوراتورها انجام می‌گیرد.

دکوراتورها با دوره‌ها و آموزش‌هایی که در زمینه‌ی سبک ساختمان‌ها، سبک مبلمان، طراحی اتاق و... می‌بینند می‌توانند مراجعین را در انتخاب تم مناسب برای فضای مورد نظر و همچنین در انتخاب و خرید وسایلی همچون مبلمان، پرده، کاغذدیواری، اکسسوری و... راهنمایی کنند که این کار به دور از قواعد مهندسی و طراحی معماری است.

طراحی داخلی(interior design) چیست؟

طراحی داخلی یکی از شاخه‌های طراحی معماری است و اصولا طراح داخلی سر پروژه‌ی ساخت یا بازسازی ساختمان حاضر می‌شود و تسلط کامل بر پروسه‌ی طراحی معماری دارد. طراحی داخلی به تحصیلات آکادمیک و فعالیت‌های عملی نیاز دارد و دروسی را درباره‌ی رنگ و پارچه، طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، نقاشی، برنامه ریزی فضا، طراحی مبلمان، معماری و... می‌گذرانند. طراحی داخلی منزل در این زمینه بخشی از کار می‌باشد.

در شکل استاندارد یک پروسه‌ی مهندسی، از ابتدای پروژه، طراح داخلی و معمار تا پایان پروژه با یکدیگر در ارتباط‌اند. از دیگر وظایف یک طراح داخلی می‌توان به تایید متریال مورد استفاده اشاره کرد که آیا متریال مورد نظر برای عایق بندی صدا، گرما و... مناسب است یا خیر.

با توجه به نکات گفته شده، هنگامی که به تغییرات ساختاری مانند برداشتن یا گذاشتن، نصب پارتیشن، افزودن در و پنجره و ... در خانه یا محل کار خود نیاز دارید بهتر است به سراغ طراحان داخلی بروید و هنگامی که فقط قصد تغییر در چیدمان خانه یا انتخاب وسایل سازگار و مناسب با محیط مورد نظرتان را دارید به سراغ یک دکوراتور حرفه‌ای بروید.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که یک طراح داخلی منزل می‌تواند کار دکوراتور نیز انجام دهد اما عکس آن صادق نیست؛ زیرا همانطور که گفته شد طراحی داخلی نیازمند آموزش‌های تخصصی است.

طراحی داخلی مدرن(modern interior design)

طراحی مدرن تجسم‌ها و تعریف‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد؛ به همین دلیل تعریف قطعی ندارد؛ اما میتوان گفت طراحی داخلی مدرن به انعکاس حرکت هنر مدرن در فضای داخلی خانه اشاره دارد و چندین ویژگی اصلی طراحی به طور همزمان در طول طراحی مدرن دیده می‌شود. می‌توان گفت مدرنیسم طرد شکوفایی سبک‌هایی از طراحی مانند گوتیک، رنسانس و ویکتوریا بود.

طراحی داخلی منزل در سبک مدرن تضادی از طراحی‌هایی بود که در آن‌ها از بافت‌های سنگین، کنده‌کاری‌ها و رنگ‌های چوبی در خانه استفاده میشد؛ زیرا بیشتر اجزای طراحی مدرن، از مبلمان و وسایل گرفته تا شکل و شمایل اتاق‌ها، شامل خطوط تمیز و مستقیم، کاشی‌های بزرگ با لبه‌های اصلاح شده، قفسه‌های تعبیه شده درون دیوار، عدم قالب گیری برای اصلاح پنجره‌ها، دیوارها، درها، استفاده از رنگ‌های خنثی به جای رنگ‌های جیغ، استفاده از اشکال هندسی با زوایایی منحنی شکل، نقاشی‌های ساده و آینه‌های اغلب بدون فریم و... می‌باشد.

همچنین مینیمالیسم نقشی جدایی ناپذیر در طراحی مدرن و معاصر دارد. اصول مینیمالیسم به این معناست که هیچ جزئیات اضافه‌ای مانند ستون، تزیینات کابینت، استفاده‌ي‌‌ بیش از حد از رنگ یا استفاده‌ی بیش از حد از منسوجات قابل توجیه نیست.

و در نهایت می‌توان گفت امروزه محبوبیت طراحی داخلی مدرن، به دلیل سادگی، زیبایی، راحتی و چشم‌نواز بودنش است و طرفداران زیادی دارد.

طراحی داخلی کلاسیک(classic interior design)

می‌توان گفت سبک کلاسیک در طراحی داخلی منزل از مد خارج نشده و هیچگاه قدیمی نمی‌شود. بلکه همواره لوکس به نظر می‌رسد و اغلب فضای مجلل و سلطنتی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل کسانی که معماری و طراحی کلاسیک را انتخاب می‌کنند اغلب ثروتمندان و افرادی هستند که به سنت و فرهنگ گذشته بیشتر از مدرنیسم اهمیت می‌دهند و به اصالت خود پایبند هستند.

از ویژگی‌های سبک کلاسیک می‌توان به نظم، تعادل، ظرافت، تقارن، تجمل گرایی، استفاده از رنگ و متریال طبیعی، ارتفاع زیاد سقف، ستون‌های بلند، پرده‌های سرتاسری و مجلل، مجسمه‌های برنزی، پتینه کاری و گچ‌بری سقف یا دیوارها و... اشاره کرد. همچنین در این سبک از رنگ‌های ملایم و گرم مثل طلایی، بژ، خاکستری، کرم، قرمز، زرد، صورتی مات و... استفاده می‌شود.

در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک، از مبلمان چوبی و طرحدار، مصالح طبیعی مانند سنگ، مرمر، چوب و همچنین پارچه‌هایی از جنس پنبه، کتان، مخمل و ابریشم استفاده می‌شود.

طراحی داخلی منزل کوچک

امروزه خانه‌های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان‌های کوچک داده‌اند و چگونگی استفاده از این فضا به بهترین نحو برای چیدمان وسایل به دغدغه‌های اغلب مردم اضافه شده است. این تفکر نادرست وجود دارد که اگر منزل ما فضای کوچکی داشته باشد نمیتوان چیدمان خوبی انجام داد و دلگیر و شلوغ به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. میتوان با یک طراحی مناسب و نهایت استفاده از فضا، خانه‌ای لوکس و دلباز داشت و چیدمان دکوراسیون را به بهترین شکل انجام داد.

پیش از این به بررسی دکوراسیون و طراحی داخلی منزل در دو سبک مدرن و کلاسیک پرداختیم. اگر مایلید دکوراسیون منزل خود را به کلی تغییر دهید و نمی‌دانید کدام سبک را انتخاب کنید باید گفت برای منازل کوچک و آپارتمانی و متراژهای زیر ۱۰۰ متر، سبک مدرن بهترین انتخاب برای شماست. زیرا وسایل مورد استفاده در سبک کلاسیک معمولا بزرگ، سنگین و جاگیر هستند  و با قرارگیری در خانه‌های کوچک سبب بی نظمی و شلوغی می‌شوند.

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل شماست. پس اگر قصد بازسازی و طراحی داخلی منزل خود را دارید باید توجه کنید که هنگام بازسازی آشپزخانه، تعداد کابینت‌ها را به گونه‌ای کاربردی افزایش دهید و بهتر است از رنگ‌های روشن، سرد در نورپردازی و رنگ کابینت‌‌ها استفاده کنید. زیرا رنگ‌های تیره بیشتر باعث می‌شود فضای شما کوچک به نظر برسد و برای خانه‌هایی که متراژ پایینی دارند مناسب نخواهد بود.

 هنگام طراحی اتاق پذیرایی و نشیمن و یا حتی آشپزخانه و اتاق خواب می‌توانید روی دیوارها قفسه، شلف و باکس نصب کنید و وسایل ضروری خود را در آنها قرار دهید. همچنین در طراحی این فضا بهتر است از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید و رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم و... را انتخاب کنید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد.

 

بهترین شرکت طراحی و بازسازی ساختمان چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک شرکت طراحی و بازسازی ساختمانبرای اینکه یک طراحی داخلی منزل عالی و دکوراسیونی بی نقص داشته باشد نکاتی که در ادامه آورده‌ایم را رعایت می‌کند:  

برنامه ریزی در طراحی و دکوراسیون داخلی

برنامه ریزی مهم‌ترین بخش برای شروع هر کاریست. برنامه ریزی در طراحی و دکوراسیون داخلی یعنی نیاز مشتری را بسنجید، برای آن هدف‌گذاری کنید و پس از بررسی شرایط مالی شروع به کار کنید. همچنین بدست آوردن اطلاعات در خصوص فهمیدن سلیقه‌ی مشتری در زمینه‌ی انتخاب متریال، اثاثیه و ... را می‌توان در این برنامه‌ریزی جای داد.

در نظر گرفتن خواسته‌ی مشتری

طراحان داخلی و دکوراتورها باید در وهله‌ی اول به شرایط مالی مشتری، فضای مورد نظر، سبک زندگی و زمان بندی مد نظر مشتری توجه کنند تا خروجی کار، مطلوب هر دو طرف باشد. طراحی داخلی منزل بایستی تماما طبق نظر مشتری در سایه نظریات کارشناسی مهندسین و شرکت پیمانکار انجام شود.

تعیین سبک دکوراسیون

سبک، تعیین کننده‌ی ماهیت اصلی دکوراسیون است و تنوع زیادی دارد. مدرن، مینیمال، صنعتی، اسکاندیناوی، فرانسوی، هالیوودی، شرقی، همپتون و ... از جمله سبک‌های دکوراسیون است که باید همان ابتدا، متناسب با فضا و سلیقه‌ی مشتری تعیین گردد.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر فضا و روحیه‌ و نشاط افراد است. نورپردازی باعث کوچک به نظر رسیدن فضا یا بزرگ به نظر رسیدن آن می‌شود. پس باید توجه کرد که در فضاهای بزرگ از نورهای متمرکز استفاده کنید و در فضاهای کوچک با توزیع یکنواخت نور از دلگیر شدن و کوچک به نظر رسیدن فضا جلوگیری کنید.

کیفیت مواد اولیه

طراح داخلی باید به متریال و مصالح ساختمانی هنگام ساخت یا بازسازی منازل و یا حتی هنگام انتخاب وسایل مورد نظر، توجه کند تا از کیفیت مقبولی برخوردار باشند. طراحی داخلی منزل با استفاده از متریال مناسب منجر به رضایت مشتری می‌شود؛ چرا که بودجه مشتری همیشه اولویت بر همه چیز دارد.

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ‌ها نباید تنها بر اساس سلیقه و علاقه دکوراتور و طراح انتخاب شوند. بلکه باید با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشند و متناسب با روحیه‌ی افراد رنگ اتاق‌ها را تعیین کند.

توجه به اصول دکوراسیون

اصول طراحی دکوراسیون شامل تناسب بین اجزا، تعادل، الگو، تاکید و هارمونی می‌باشد. برای اینکه در پایان، خروجی کار رضایت‌بخش باشد؛ باید به این اصول توجه کرد. در نظر داشته باشید که به کارگیری این اصول برای هر سبک متفاوت است اما ماهیت کلی آن یکسان می‌باشد.

در این مطلب سعی بر این بود شما را با اصول طراحی داخلی منزل و دکوراسیون داخلی و تفاوت‌های آن‌ها آشنا کنیم تا برای دیزاین و دکوراسیون منازل خود از آن بهره کافی را ببرید.

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com