عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402
بازدید : 620
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 


بیماری های مغزی و عصبی همه عملکردهای بدن را مختل می کنند و نیاز به پیشگیری و درمان بیشتری دارند.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

احتمالاً با بیماری آلزایمر و پارکینسون آشنایی دارید. اما بسیاری از بیماری ها و اختلالات دیگر وجود دارند که بر مغز و توانایی آن در کنترل بدن تأثیر می گذارد. برخی از شایع ترین بیماری های تخریب کننده عصبی مزمن، پیش رونده یا تهدید کننده زندگی هستند، در حالی که برخی دیگر شرایط قابل کنترلی هستند که به بیمار اجازه می دهند زندگی عادی داشته باشند.


شایع ترین علت بیماری های مغزی و عصبی

هنگامی که مغز آسیب می بیند، می تواند بر بسیاری از عملکردهای بدن از جمله حافظه و حتی شخصیت شما تأثیر بگذارد. اختلالات مغزی شامل شرایط یا نقص هایی است که بر مغز شما تأثیر می گذارد. بیماری های شایع مغز و اعصاب ناشی از شرایط زیر است:

 

طبقه بندی اکثر بیماری های مغزی و عصبی

شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب شامل انواع بیماری ها است که علائم و شدت آنها بسیار متفاوت است. در این مقاله به شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب می پردازیم. شایع ترین اختلالات مغزی و عصبی به چهار دسته تقسیم می شوند: آسیب مغزی، تومورهای مغزی، اختلالات عصبی و اختلالات روانی. در زیر ابتدا مقادیر شایع‌ترین بیماری‌های مغزی و عصبی، علائم و روش‌های درمان آن‌ها را بررسی می‌کنیم. سپس در نهایت شامل بیماری های مغز و اعصاب می شود.


آسیب مغزی

آسیب های مغزی اغلب در اثر آسیب های ناگهانی ایجاد می شود. تروما می تواند به بافت مغز، نورون ها و اعصاب آسیب برساند. این آسیب بر توانایی مغز برای برقراری ارتباط با بقیه بدن تأثیر می گذارد. نمونه هایی از آسیب های مغزی عبارتند از:

هماتوم

لخته شدن خون

آسیب بافت مغز

ادم یا تورم مغزی در داخل جمجمه

سکته

نمونه هایی از علائم آسیب مغزی عبارتند از:

استفراغ

تهوع و استفراغ.

مشکل گفتاری

خونریزی از گوش

پیر شد

فلج

از دست دادن حافظه

این علائم می تواند پس از آسیب مغزی و یکی از اختلالات عصبی رایج که در زیر ذکر شده است رخ دهد:

 

فشار خون بالا

ضربان قلب پایین

اختلال در انعقاد خون

تنفس نامنظم

بسته به نوع آسیب، درمان ممکن است شامل دارو، توانبخشی یا جراحی مغز باشد. حدود نیمی از افرادی که آسیب های مغزی شدید دارند به جراحی برای برداشتن یا ترمیم بافت آسیب دیده یا کاهش فشار نیاز دارند. افرادی که آسیب مغزی خفیف دارند به هیچ وجه نمی توانند با دارو درمان شوند. بسیاری از افراد مبتلا به آسیب مغزی نیاز به توانبخشی دارند. که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

تومور مغزی

گاهی اوقات تومورها در مغز ایجاد می شوند و می توانند بسیار خطرناک باشند. این تومورهای مغزی ثانویه یا متاستاتیک نامیده می شوند. تومورهای مغزی می توانند بدخیم (سرطانی) یا خوش خیم باشند. پزشکان تومورهای مغزی را به عنوان درجه 1، 2، 3 یا 4 طبقه بندی می کنند. اعداد بالاتر نشان دهنده تومورهای خطی تهاجمی است. علت تومورهای مغزی تا حد زیادی ناشناخته است. آنها می توانند در افراد در هر سنی رخ دهند. علائم تومورهای مغزی به اندازه و محل تومور بستگی دارد. شایع ترین علائم تومور مغزی عبارتند از:

سردرد

تشنج

سوزش یا سوزش دست یا پا

کوسو

استفراغ

تغییر در شخصیت

مشکلات حرکتی یا تعادلی

تغییر در شنوایی، گفتار یا بینایی

نوع درمانی که دریافت می کنید به عوامل مختلفی مانند اندازه تومور، سن و سلامت عمومی بیمار بستگی دارد. انواع اصلی درمان تومورهای مغزی عبارتند از:

عمل جراحی

شیمی درمانی

رادیوتراپی

فامائی نوروجنیک

بیماری های عصبی به مرور زمان باعث زوال مغز و اعصاب می شوند. آنها می توانند شخصیت شما را تغییر دهند و سردرگمی ایجاد کنند. این بیماری ها همچنین می توانند بافت مغز و اعصاب شما را تخریب کنند. برخی از شایع‌ترین بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی، مانند بیماری آلزایمر، ممکن است مرتبط با افزایش سن باشند و به تدریج حافظه و فرآیندهای تفکر را کاهش دهند. سایر بیماری ها مانند بیماری تای ساکس، ژنتیکی هستند و در سنین پایین شروع می شوند. شایع ترین بیماری های عصبی مغز عبارتند از:



بیماری هانتینگتون

ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) یهودی ایل مردا تا لو گریگ

بیماری پارکینسون

انواع زوال عقل

برخی از علائم شایع اختلالات عصبی عبارتند از:

از دست دادن حافظه

فراموش کردن

علاقه مند نیست

نگران

جنبش

از دست دادن صرع



تغییرات خلق و خوی

نوروپاتی باعث آسیب دائمی می شود، بنابراین علائم بیماری افزایش می یابد. علائم جدید نیز می تواند در طول زمان ایجاد شود. هیچ درمانی برای بیماری های عصبی وجود ندارد، اما درمان می تواند کمک کننده باشد. درمان این بیماری ها علائم را کاهش می دهد و کیفیت زندگی را حفظ می کند. درمان اغلب شامل استفاده از داروها برای کنترل علائم است.

اختلالات فکری و روانی

بیماری روانی یا بیماری روانی گروه بزرگ و متنوعی است که بر نحوه رفتار شما تأثیر می گذارد. برخی از شایع ترین اختلالات مغزی و عصبی که در دسته بیماری های روانی قرار می گیرند عبارتند از:

افسردگی

اضطراب

اختلال دوقطبی

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)



جنون جوانی

علائم اختلالات سلامت روان بسته به بیماری متفاوت است. افراد مختلف می توانند اختلالات روانی مشابهی را به طور بسیار متفاوت تجربه کنند. اگر تغییراتی در رفتار، تفکر یا خلق و خوی خود داشتید با پزشک خود صحبت کنید. دو شکل اصلی درمان اختلالات روانی، دارو درمانی و روان درمانی است. روش های مختلف در شرایط مختلف بهتر عمل می کنند.

افرادی که در معرض شایع ترین بیماری های مغزی و عصبی هستند

اختلالات مغزی می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. عوامل خطر برای انواع مختلف اختلالات مغزی متفاوت است. آسیب مغزی در کودکان زیر 4 سال، نوجوانان بین 15 تا 25 سال و بزرگسالان بالای 65 سال شایع تر است. تومورهای مغزی می توانند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهند. سابقه خانوادگی مهم ترین عامل خطر برای بیماری های نوروژنتیک است.

اختلالات روانی بسیار شایع است. در صورت انجام هر یک از موارد زیر ممکن است در خطر ابتلا به بیماری روانی باشید:

سابقه خانوادگی بیماری روانی

تجربیات زندگی زناشویی یا استرس

سابقه مصرف الکل یا مواد مخدر

ضربه مغزی

شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب

در زیر برخی از شایع ترین بیماری های مغزی و عصبی آورده شده است.



دبلیو

صرع یک ​​اختلال عصبی (سیستم عصبی مرکزی) است که در آن سلول های عصبی در مغز آسیب می بینند و باعث رفتار، علائم و احساسات غیرطبیعی از جمله خیره شدن، انقباضات عضلانی، گیجی و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری می شود. . بودن

تشنج های غیر صرعی

تشنج تشنج نیست. سوء تغذیه، کمبود ویتامین و مواد معدنی و دیابت در نوزادان و کودکان شایع است. در برخی موارد ممکن است کودک یا کودکی صرع مادرزادی یا اکتسابی داشته باشد، اما خود به خود تعیین می کند و به صرع مبتلا نمی شود. آسیب مغزی ناشی از ضربه به سر، سکته مغزی یا تومور مغزی یکی از علل شایع عقب ماندگی ذهنی در بزرگسالان است.

میگرن

میگرن یکی از شایع ترین بیماری های مغزی و عصبی است که افراد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. پیش از این تصور می شد که یک بیماری عصبی ناشی از محدودیت جریان خون در مغز است، تحقیقات اخیر نشان می دهد که میگرن یک وضعیت سیستم عصبی مرکزی است که باعث تغییرات فیزیکی در مغز می شود. سردرد شدید شناخته شده ترین علامت میگرن است، اما میگرن در واقع باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم می شود که می تواند در سراسر بدن ظاهر شود.

سنکوپ

سنکوپ یا غش معمولاً به عنوان از دست دادن موقت هوشیاری شناخته می شود. یکی از دلایل سنکوپ افت ناگهانی اکسیژن در مغز است. دلایل زیادی برای کاهش اکسیژن و خون رسانی به مغز وجود دارد، از جمله فشار خون پایین یا حمله قلبی. سنکوپ خطر مرگ ناگهانی را در فرد افزایش می دهد.



ام اس (MS)

ام اس یکی از شایع ترین بیماری های عصبی است که در آن سیستم ایمنی به غلاف عصبی که از اعصاب محافظت می کند حمله می کند. اغلب اولین علامت ام اس تاری دید در یک چشم است. یکی دیگر از علائم رایج گذرا، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در صورت، بازوها، پاها، پاها و دست ها است. بی خوابی می تواند منجر به مشکلات تعادل یا احساس ضعف در پاها یا گرفتن شود. تحقیقات نشان می دهد که ام اس در اثر ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می شود و طیف وسیعی از علائم از خفیف تا شدید وجود دارد.

نوروپاتی

یکی از علائم رایج در بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، نوروپاتی، گزگز، بی حسی، درد و از دست دادن حس در نتیجه درگیری یا آسیب عصبی است. نوروپاتی محیطی که در خارج از بدن احساس می شود، یک مشکل رایج در دیابت است که به دلیل قند خون بالا ایجاد می شود که در گردش خون و تکانه های عصبی اختلال ایجاد می کند.

ضعف عصبی

هنگامی که یک عصب آسیب می بیند، ممکن است درد عصبی شدید و مزمن به نام نورالژی را تجربه کنید. این زمانی اتفاق می افتد که پوشش محافظ به نام میلین از بین می رود و عصب را در معرض دید قرار می دهد و باعث سوزش یا درد می شود. دو نوع نورالژی گوش و گلو و اعصاب بینی، گردن، صورت، گلو و پشت سر را درگیر می کند. نورالژی پس از هرپس یک نورالژی با تب است که معمولاً پس از یک رویداد لانه گزینی تجربه می شود. با این حال، نورالژی می تواند در سیستم عصبی مرکزی و محیطی، اغلب در نتیجه یک بیماری زمینه ای مانند مولتیپل اسکلروزیس، تنگی، یا دیابت رخ دهد. در سال‌های اخیر، بیماری لایم عامل افزایش علائم نورالژی شده است و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن می‌توانند باعث آسیب به سیستم عصبی مرکزی شوند.



پارکینسون

یکی از شایع ترین بیماری های تخریب کننده عصبی بیماری پارکینسون است که یک اختلال عصبی پیش رونده و شدید سیستم عصبی مرکزی است. عوامل خطر اصلی سن و عوامل محیطی هستند. چندین ژن ارثی بیماری پارکینسون شناسایی شده است.



مننژیت

یکی دیگر از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب مننژیت است که یک التهاب التهابی مغز و بافت های اطراف مغز است. این التهاب می تواند در نخاع نیز رخ دهد.

آلزایمر، سکته مغزی، اوتیسم و ​​نارساخوانی (اختلال خواندن) شایع ترین بیماری های عصبی هستند.

 

 

مشاهده متن کامل:


تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402
بازدید : 375
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

متن آهنگ ایوان بند تو فقط

دردونه ی من عشق آخر دل

تا تو با منی تک میپره دل

از خودت برام هیچی کم نکن

جای تو کسی فکرشم نکن

صورتت به ماه طعنه میزنه

هر چی میخوام داری یه تنه

عاشقت برات ببین چه ها کنه

تا خودشو تو دلت جا کنه

الا تو فقط بلا تو فقط رو تو قفلی زدم یالا تو فقط

حالا بزن و برقص بیا با من وسط من عشق میکنم با خودت فقط

رو تو قفلی زدم وا نمیشه که

گشتم مثه تو پیدا نمیشه که

میون این همه شبیه تو کمه

تو رو میخوام همین حرف آخرمه

الا تو فقط بلا تو فقط رو تو قفلی زدم یالا تو فقط

حالا بزن و برقص بیا با من وسط من عشق میکنم با خودت فقط

https://musicdel.ir/single-tracks/230840/


تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402
بازدید : 1170
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

اجاره سند وثیقه چرا و چگونه ؟

اجاره وثیقه یا اجاره سند به منظر تامین قرار وثیقه ، و یا ارائه به بانک برای دریافت وام های بانکی استفاده میشود .  وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت  نزد دادگاه یا بانک ها می‌گذارند ، در لغت وثیقه به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . از طرفی کاربرد وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار برای متهمان بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم تنها با تأمین قرار وثیقه و یا سند میباشد . انجام این کار باعث میشود که  متهم یا متهمان با تامین وثیقه و سند تا زمان تشکیل دادگاه در خارج از زندان و بازداشت باشد، اما لازم به ذکر است در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان از یک موسسه حقوقی معتبر برای اجاره سند کمک بگیرید .

چرا اجاره وثیقه و سند ملکی

اگر هر فردی به مراجع قضایی احضار شود ، از همان ابتدای شروع  بررسی پرونده فرد بعنوان متهم خطاب می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ملکی مناسب با شدت جرم و اتهام برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت و به صورت موقت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه به تصمیم مرجع قضایی مربوطه و نوع پرونده متهمبستگی دارد . در شرایطی که متهم وثیقه لازم برای تودیع به مرجع قضایی را نداشته باشد و همچنین  در پرونده امکان استفاده از ضمانت یا وثیقه برای متهم فراهم شده باشد ، فرد می تواند اقدام به اجاره سند از سایر افراد کند. بنابر این  یکی از موارد استفاده از سند اجاره ای یا وثیقه اجاره ای برای ضمانت متهم در مراجع قضایی است. که با تامین آن می توان متهم را با شروط لازم آزاد نمود. برخی دیگر از کاربردهای سند اجاره ای یا همان وثیقه اجاره ای نیز می توان از سند اجاره ای برای دریافت بازه زمانی خاصی مرخصی استفاده کرد.

مراحل گام به گام اجاره سند و وثیقه

اگر قصد اجاره سند ملکی برای ارائه به بانک ها یا مراجع قضایی را دارید بهتر است مراحل آن را اصولی طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره سند وثیقه را انجام دهید :

گام اول) مشاوره در زمینه اجاره وثیقه:

در مرحاه اول میبایست وضعیت پرونده ی مربوطه ، نوع اتهام انتسابی به متهم یا متهمانو شدت جرم بررسی شود  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام کرد.

گام دوم) تنظیم و امضا قرارداد اجاره سند

بمنظور اجاره سند ملکی و یا وثیقه ملکی ، باید در مراحل بعدی نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام کرد ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

گام سوم) کارشناسی و بازداشت سند ملک

در این گام مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مراجعه میکند و نامه کارشناسی و بازداشت سند در اداره ثبت املاک را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روز  طول میکشد

گام چهارم) ضمانت های لازم برای اجاره سند ملکی

زمانیکه سند آماده بازداشت باشد ، قبل از بازداشت و تودیع سند ملک ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه برای مدت زمان یک سال  یا 6 ماه بشور کامل توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته و ..... ضمانت متهم را نزد مالک انجام شود. در این حالت مالک حاضر است برای شما سند ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید .

 


تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402
بازدید : 411
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


تغییر دکوراسیون و چیدمان خانه یا محل کار جدید اکنون به یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های دنیا تبدیل شده است. طراحی داخلی در واقع طراحی داخلی ساختمان به صورت حرفه ای و اصولی است. این امر با در نظر گرفتن و تمرکز بر عوامل مهم و موثر مانند نور، طراحی درب، پنجره ها، مبلمان، اثاثه یا لوازم داخلی، رنگ و غیره انجام می شود. تغییرات در دکوراسیون داخلی توسط طراحان داخلی با استفاده از خلاقیت و تخصص آنها ایجاد می شود. امروزه طراحی داخلی یکی از مشاغل پرطرفدار و پرطرفدار است که تا زمانی که به عنوان یک رشته حرفه ای آموزش ببیند مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.



کار طراحی داخلی را بشناسید

طراحی داخلی ترکیبی جالب از هنر و مهندسی است. در واقع برای داشتن فضای داخلی موثر و همچنین ایده ها و مهارت های جذاب باید از تکنیک های اولیه نیز استفاده کرد. یعنی جدا از جذابیت و زیبایی، فضای داخلی نیز باید کاربردی باشد. این موضوع در طراحی مغازه ها، دفاتر و سایر موسسات مهم است. به عنوان مثال با طراحی و دکوراسیون مناسب فضای اداری می توانید عملکرد و کار خوب کارمندان را بدست آورید. به عنوان مثال اگر یک طراحی و چیدمان خوب و منظم از فضای داخلی فروشگاه می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

طراح داخلی کسی است که طراحی و مدیریت داخلی یک ساختمان را انجام می دهد. این فرد باید به نوعی با در نظر گرفتن سلیقه مشتریان و فضای موجود به طرحی ایده آل و دلخواه برسد.

اشیاء

درآمد مناسب

از آنجایی که کار طراحی داخلی یکی از مشاغل پرطرفدار است پس خوب است. در واقع با دانش و تجربه کافی در این زمینه می توانید درآمد خوبی کسب کنید. بنابراین می توانید با افزایش مهارت های خود در زمینه های مشابه درآمد خود را افزایش دهید.

افزایش خلاقیت

این فعالیت با استفاده از رسانه های مختلف مانند عکاسی، نقاشی و طراحی، تفکر را تقویت می کند. علاوه بر این، با تقویت قوه تخیل و استفاده از ایده های دیگر طراحان، خلاقیت افزایش می یابد. از آنجایی که خلاقیت یکی از مهمترین ویژگی های یک طراح است، این مهم است.



تقویت و افزایش روابط اجتماعی

این افراد همیشه با مردم ارتباط دارند. مثلا، ارجاع به کارفرمایان جدید، طراحی موقعیت مورد نظر آنها را بیان می کند. زیرا طراحی مکان باید مطابق سلیقه و نیاز کارفرما و مشتری باشد.

ساعات های کاری قابل انعطاف

یکی دیگر از مزایای این شغل انعطاف پذیری در ساعات کاری است. این بدان معناست که زمان کار ثابتی وجود ندارد و ساعات کاری با توجه به پیچیدگی پروژه تنظیم می شود. به طوری که روزهای طولانی و شب های طولانی بدون استراحت کار می کنید. این می تواند دلیلی باشد که خانم های خانه دار و طراحان این شغل را انتخاب می کنند زیرا بسته به اوقات فراغت خود می توانند پروژه های مختلفی را انجام دهند.



متفاوت و دور از زندگی روزمره

در این شغل به دلیل کارهایی که باید در طول روز انجام شود، کار خسته کننده ای وجود ندارد. به عنوان مثال، دیدن و طراحی فضاهای جدید و متفاوت می تواند به شما احساس طراوت و انرژی بدهد.

به دور از تبعیض جنسیتی، کار مناسب برای زنان و مردان

کار یک طراح داخلی هیچ محدودیتی ندارد و همه افراد با هر شرایط و ویژگی هایی می توانند در این زمینه بیاموزند و پیشرفت کنند. همچنین فرصتی برای رشد و پیشرفت همه افراد در زمینه کاری است. افراد با ایده های خلاقانه و جذاب می توانند تجربه و مهارت بیشتری کسب کنند و پیشرفت روزافزونی داشته باشند. در حال حاضر در ایران طراحان داخلی زن و مرد برای شرکت ها یا به صورت مستقل کار می کنند.



منفی

احترام به نتایج کار

شما باید مسئولیت کامل نتیجه پروژه را بپذیرید. به عنوان مثال، اگر نیازها و سلیقه کارفرمایان با نتیجه پروژه هماهنگی ندارد، باید مسئولیت پذیر باشید. این ناهماهنگی می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که به هر دلیلی می توان به تاخیر در تحویل پروژه اشاره کرد.

آنها نیازهای مشتری را درک نمی کنند

یکی از رایج ترین اشتباهات طراحان جدید درک نکردن نیازهای مشتریان است. برخی از طراحان به دلیل کمبود تجربه نمی توانند خواسته های کارفرما را به بهترین نحو در پروژه برآورده کنند. این مورد می تواند تاثیر منفی بر سابقه و رزومه طراح ایجاد کند.

ساعت کاری نامنظم

یکی دیگر از معایب این شغل، ساعات کاری نامنظم آن است. ساعات کار این افراد طولانی و نامنظم است که می تواند زندگی روزمره آنها را مختل کند. بسیاری از آنها به دلیل حجم پروژه باید زمان زیادی را برای تکمیل پروژه صرف کنند. آنها ممکن است ساعت ها از شب ها یا تعطیلات خود را صرف برنامه ریزی پروژه کنند.



موانع ورود به بازار کار برای تازه واردان

بسیاری از تازه واردها به دلیل نداشتن تجربه و پروژه های با کیفیت، رزومه خوبی ندارند. این ممکن است بزرگترین مشکل در بازار کار باشد که بسیاری از طراحان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

رقابت

با توجه به محبوبیت این رشته، دانشجویان زیادی به این رشته علاقه مند هستند. بنابراین افراد زیادی به دنبال کار در بازار کار طراحی داخلی هستند. رقابت برای برتری در این شغل زیاد است زیرا خلاقیت و نوآوری در این زمینه وجود دارد.

طعم های مختلف را تجربه کنید

طراحان مشتاق در پروژه های اولیه خود با افراد با سلیقه های مختلف ملاقات می کنند. در ابتدای کار به دلیل ایده ها و نیازهای مختلف می توان مشکلات زیادی را از کار آنها گرفت. اما این مشکل با تلاش و کسب تجربه قابل حل است و همیشه اینطور نیست.



آخرین کلمه

کار طراحی داخلی مزایا و معایبی دارد اما با گذشت زمان و رشد این صنعت بسیاری از معایب آن برطرف می شود. لازمه پیشرفت در این زمینه تلاش مستمر و مشاوره و کمک افراد مجرب است. بنابراین همه می توانند پس از تحصیل در این رشته با ورود به بازار کار پیشرفت کنند و موفق شوند. شرکت های خوبی در زمینه طراحی داخلی در ایران فعالیت می کنند و فرصت شغلی دارند.

 

مرجع مقاله: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/بهترین-دکوراسیون-داخلی-در-شیراز


تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1402
بازدید : 7071
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


یکی از محبوب ترین انواع مبلمان در دسته مبل های لوکس، مبل چستر است. مبل چستر اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است، با توجه به اینکه مبل چستر تکمیل کننده دکوراسیون کلاسیک طراحی شده است، طراحان داخلی امکان استفاده از آن را در سایر دکوراسیون هایی که مبل چستر را ارائه می دهند، فراهم کرده اند.

این مقاله حاوی حقایق جالب و آموزشی در مورد مبل چستر است. اگر به این نوع مبلمان علاقه دارید با ما همراه باشید.


تاریخچه جالب مبل چستر

مبل چستر یا چسترفیلد، مبل با سابقه تاریخی و ظاهری جذاب و جذاب، بسیار راحت و دلنشین. در تاریخچه تولید این مدل مبلمان اشاره شده است که طراح اصلی این مبل لرد فیلیپ هوپ است و کلمه چسترفیلد همان طور که در آکسفورد گفته شده مربوط به نامگذاری یک نوع چرم است. یک مبل ساخته شده 800 سال پیش.

مبل چستر برای جلوگیری از چروک شدن لباس های اشراف و ایجاد آرامش و راحتی در هنگام نشستن اختراع شد. سازه های اولیه این مدل از ارتفاع کم، پشتی یکدست، لبه های گرد و مبلمان منحنی رو به بیرون، چرم دکمه دار ساخته شده است. از آنجایی که این مدل مبلمان در گذشته مورد استفاده اشراف و ثروتمندان قرار می گرفت، امروزه مبل چستر اصالت خود را حفظ کرده و به دکورهای کلاسیک و مجلل تعلق دارد.



ویژگی های خاص مبل چستر

شکل مبل چستر با سایر مدل های مبلمان متفاوت است، از ویژگی های این مبل می توان به بازوهای پهن و لبه های گرد، ارتفاع کم و نشیمنگاه پهن اشاره کرد، البته محبوب ترین ویژگی مبل چستر، لمس گلدوزی است، یعنی لمس گلدوزی به شکل لوزی است که معمولاً روی بدنه مبل چستر ساخته می شود. اشاره به دوخت دارد، گاهی برای زیباتر شدن آن از دکمه یا سنگ های براق در وسط لمس گلدوزی استفاده می شود. آن را چندین برابر زیباتر می کند.

مبل چستر در شکل کلاسیک خود از چرم ساخته شده است اما امروزه از پارچه های جیر، مخمل، ابریشم و کتان نیز ساخته می شود که در تولید این مبلمان شاهد تنوع طرح ها و رنگ های متنوعی هستیم، مبل های چرمی چستر بیشتر است. . رسمی و مورد استفاده در محیط های رسمی و اداری.

برای اینکه یک مبل چستر راحتی و راحتی داشته باشد باید به تراکم آن توجه کنید، هر چه زنجیر در مبل های چستر بیشتر باشد، مبل با کیفیت و راحتی بیشتری خواهد داشت.

مبل چستر برای استفاده در کدام سبک چیدمان مناسب است؟

در صنعت مبلمان مبل های جدید و مدرن پدیدار شد و طراحی آن با هم ترکیب شد، بنابراین دیگر نمی توان مبل چستر را به سبک خاصی از دکوراسیون داخلی، عرض کوتاه، پاهای کوتاه، ارتفاع کم که اغلب در دکوراسیون لوکس و کلاسیک استفاده می شود نسبت داد. . ، اما با سایر مدل های مبل چستر از جمله مبل ال، مدل چستر یکی از محبوب ترین انواع مبل چستر است که برای دکوراسیون مدرن و پوشیدن راحت استفاده می شود. نیمکت در حال استفاده ویژگی اصلی مبل چستر این امکان را به این مبل می دهد که به سبک سنتی و حتی در دکوری به سبک روستایی استفاده شود.



چستر دوان چه خبر؟

مبل چستر در دسته مبل های کلاسیک قرار می گیرد، بنابراین ست های آن معمولا به صورت 7 نفره تولید می شوند، بنابراین همان سبک هایی که برای مبل های هفت نفره استفاده می شود برای مبل های چستر نیز مناسب است. در مورد محل قرارگیری مبل نیز استفاده از آن باید مورد توجه قرار گیرد، مبل چستر می تواند چیدمان زیبایی را در نقطه کانونی شومینه ایجاد کند، وجود یک کتابخانه کوچک در کنار ست مبلمان چسترفیلد نیز باعث افزایش حضور می شود. جذابیت آن در مجموع باید بگویم عناصر طبیعی و چوبی دکور کلاسیک زیبایی مبل چستر را بیشتر نمایان می کند.



چه مبل برای ساخت چستر مناسب است؟

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، فرم رسمی و کلاسیک مبل چستر از چرم است، البته در سال های اخیر مخمل ها و کتان های مرغوب نیز در تولید چستر دیده می شود. تنوع رنگ این پارچه ها مبل چستر را برای اکثر رنگ بندی ها و سبک های دکوراسیون مناسب می کند. پارچه در نظر گرفته شده برای ساخت مبل چستر به دلیل وجود گلدوزی بهتر است ساده باشد، وجود نقش و نگار یا استفاده از پارچه های طرح دار به طرح مبل شلوغی می بخشد و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

انتخاب رنگ مناسب مبل چستر



اگر از فرم کلاسیک مبل چستر استفاده می کنید، باید قوانین رنگ را در دکوراسیون کلاسیک رعایت کنید، معمولا از رنگ های خنثی یا رنگ های کرم و کاراملی، قهوه ای، قرمز و بنفش در این سبک دکوراسیون استفاده می شود. مبل های چرمی چستر بیشتر در رنگ های قهوه ای و مشکی دیده می شوند.

اما در مورد مبل چستر طرح ال یا مبل چستر می توانید با توجه به سبک چیدمان مدرن یا سنتی طرح ها و رنگ های متنوعی را انتخاب کنید. استفاده از کوسن های رنگی، رنگ های روشن و طرح های مختلف در سبک دکوراسیون امروزی رایج است.



نکات کلیدی برای انتخاب و خرید مبل چسترفیلد

اگر قصد خرید مبل چستر را برای منزل خود دارید، بهتر است این قسمت را با دقت مطالعه کنید. در این قسمت به نکاتی اشاره می کنیم که خرید مبل چستر را برای شما هوشمندانه می کند.

به ابعاد آن دقت کنید

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب و خرید مبلمان، توجه به سایز آن است، به دلیل زاویه پشت و دسته های مبل های چستر و ظاهر آن ها، مبل های چستر پهن تر از سایر مبل ها به نظر می رسند، بنابراین توصیه می کنیم این را داشته باشید. نوع مبلمان، اگر فضای کافی برای آنها دارید، اگر چنین است، آنها را انتخاب کنید، در غیر این صورت با دکوراسیونی پر دردسر و شلوغ مواجه خواهید شد.


به کیفیت پارچه و دوخت دقت کنید

نکته مهم بعدی مبل چستر توجه به کیفیت پارچه و دوخت دسته آن است. توجه داشته باشید که کیفیت دوخت بالا و پارچه مبل باکیفیت بوده و دسته های آن به صورت یکدست و یکدست دوخته شده است.

شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید.

اگر از دکوراسیون قدیمی استفاده می کنید و فضای کافی دارید، می توانید از مبل چستر قدیمی بهره مند شوید، اگر فضای کوچکی دارید یا از دکوراسیون مدرن استفاده می کنید، بهتر است از مبل چستر و مبل ال چستر استفاده کنید.



نتیجه نهایی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انتخاب و بررسی انواع مبل برای خریدهای هوشمند و هوشمند کار سختی نیست. قبل از اینکه در مورد مبلمان تصمیم بگیرید، می توانید در یک جستجوی آنلاین ساده اطلاعات جامعی در مورد مبل چستر، مشخصات، انواع و قیمت آن به دست آورید، با توجه به فروشگاه اینترنتی مبلمان می توانید به صورت آنلاین مبل خریداری کنید.

ادامه مطلب: https://decoration-and-design.com/مبلمان-و-اکسسوری/مبلمان-خانگی-در-شیراز 


تاریخ : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402
بازدید : 11340
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


این روزها با افزایش چاقی در بین افراد جامعه، روش های نوین بسیاری در درمان آن به کار گرفته شده است. یکی از این روش ها تزریق بوتاکس به معده است. در این صفحه همه چیز را در مورد این روش توضیح می دهیم و نشان می دهیم که چرا این روش هنوز برای کاهش وزن موثر و سالم نیست.



بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس شکم یک روش جدید کاهش وزن است که به روش آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سم بوتولینوم به عضلات شکم تزریق می شود. انقباض ماهیچه های معده را کاهش می دهد و زمان تخلیه معده را افزایش می دهد. در نتیجه بیمار به سرعت سیر می شود، اشتها کاهش می یابد و در نهایت کاهش وزن جزئی رخ می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. این یک روش موقتی است. عمل لاغری تعریف متفاوتی دارد و مکانیسم کاهش وزن آن بسیار موثر و متفاوت است.



چه افرادی برای بوتاکس معده مناسب هستند؟

برخی از افراد دارای اضافه وزن یا چاق می توانند با کمک بوتاکس معده وزن خود را کاهش دهند. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که شما را کاندید مناسبی برای این درمان می کند:

با ورزش و پیروی از رژیم های لاغری مختلف وزن کم نکردید.

شما مشکلات و بیماری های مربوط به معده مانند زخم معده، ورم معده را ندارید

شما دارای شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 هستید



چرا شاخص توده بدن ایده آل برای بوتاکس معده باید زیر 40 باشد؟

زیرا میزان کاهش وزن با این روش کم است، در حالی که افراد با شاخص توده بدنی بالای 40 آنقدر در معرض خطر هستند که بوتاکس فقط مقدار کمی را کاهش می دهد. افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 و بالای 40 دارند باید با کمک یک جراح لاغری خوب وزن خود را کاهش دهند.

 

خطرات و عوارض بوتاکس در معده چیست؟

خود بوتاکس سال هاست که از نظر پزشکی به عنوان یک درمان بسیار کاربردی استفاده می شود، اما تحقیقات کمی در مورد تزریق آن به معده انجام شده است و روشی نسبتا جدید و اثبات نشده است. به طور کلی، اگر بوتاکس برای اهداف زیبایی یا جراحی توسط متخصص مجرب، به افراد مناسب، با دوز صحیح و اصولی انجام شود، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و عارضه ای ایجاد نکند. در مورد تزریق به معده، می توان انتظار داشت که اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و با تجربه انجام شود، خطر کاهش می یابد.

حالت تهوع یکی از عوارض جانبی بوتاکس معده است.

تاکنون هیچ عارضه جانبی خاصی برای بوتاکس در معده ثبت نشده است، اما هیچ موردی از ضایعات جدی وجود نداشته است. با این حال، در برخی مراجع؛ برخی از موارد عوارض جزئی به عوارض جانبی بوتاکس نسبت داده شده است.

دریازدگی

استفراغ

دلشکستگی

احساس نفخ و معده درد خفیف

آسیب بافت به دلیل تزریق نادرست یا مصرف بیش از حد

سوراخ شدن معده

ای...



علاوه بر این، برخی از کارشناسان معتقدند که در موارد نادری ممکن است این مشکلات در برخی افراد رخ دهد.

ضعف عضلانی در سراسر بدن

درد یا تورم

مشکلات تنفسی

دوبینی

نکروز شکمی

از دست دادن کنترل مثانه

همچنین برای افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند یا مشکلات عضلانی دارند توصیه نمی شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشد.

 

درمان بوتاکس برای ناراحتی معده چگونه انجام می شود؟

این درمان به هیچ وجه جراحی نیست، بلکه به صورت کم تهاجمی و بدون قرار دادن دستگاه آندوسکوپی انجام می شود. برای انجام درمان بوتاکس معده مراحل زیر انجام می شود:

بیمار غش می کند

آندوسکوپ از طریق دهان وارد مری و معده می شود

تزریق بوتاکس به صورت موضعی

این فرآیند به طور متوسط ​​20 دقیقه طول می کشد.

بستری شدن در بیمارستان لازم نیست.

بیمار به مدت 2-1 ساعت تحت نظر پزشکان و پرستاران خواهد بود

بالاخره بعد از آن می تواند به خانه برود.



مراقبت های بعد از بارداری بوتاکس چیست؟

اگرچه انجام این درمان به کاهش وزن شما کمک می کند، اما نباید انتظار معجزه داشته باشید. در واقع پس از این روند باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید و در کنار فعالیت های ورزشی رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

به عنوان مثال، شما نباید غذاهای حاوی چربی یا کربوهیدرات زیاد بخورید. مثلا فست فود یکی از این نوع غذاهاست. زمانی که ورزش می کنید و رژیم غذایی سالمی می خورید، می توانید بیشترین سود را از بوتاکس معده ببرید. سایر توصیه ها و توصیه ها، راه حل ها یا مراقبت های بعد از بوتاکس شکم توسط پزشک متخصص در روز تزریق توضیح داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: https://balloontehran.com/بوتاکس-معده/


تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402
بازدید : 10127
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


موفقیت در مراقبت از کودک نیازمند زمان، توجه و گاهی دانش زیادی است. شما باید قوانین رفتار با کودک را بدانید، چگونه کودک را سرگرم کنید و در مواقع ضروری چه کاری انجام دهید.

چه برای اولین بار با یک کودک ملاقات می کنید یا سال هاست که از کودک نگهداری می کنید، این مقاله حاوی 11 نکته برای یک پرستار بچه موفق است.


1- درک صحیح از سطح توقعات خانواده از یک پرستار بچه خوب:

قبل از شروع به کار به عنوان پرستار کودک، به دقت در مورد گزینه ها و محدودیت های خود فکر کنید. سپس از والدین کودک در مورد انتظارات و الزامات آنها از یک پرستار بچه سؤالات دقیق و دقیق بپرسید.

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا می توانید این شرایط را برآورده کنید یا خیر.

هنگامی که درک بهتری از وضعیت خانواده و سطح انتظارات داشته باشید، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا برای این خانواده مناسب هستید یا خیر.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه پرستار خانواده شوید یا خیر، به تعداد و سن کودکانی که از آنها نگهداری خواهید کرد توجه کافی داشته باشید.

نگهداری از چند فرزند در گروه های سنی مختلف چالش های خاص خود را دارد و بر حقوق مادر نیز تاثیر خواهد گذاشت.


2- در دسترس بودن ارتباط مستمر و مستقیم با والدین

هنگامی که از کودک نگهداری می کنید، احساس نکنید که باید همه چیز را به تنهایی کشف کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی همیشه با والدین کودک تماس بگیرید.

این می تواند به سادگی این باشد که به تماس گیرنده بگویید: "من نمی توانم دستمال مرطوب اضافی پیدا کنم" یا به والدین بگویید: "فرزندت خیلی ناراحت است، نمی دانم چیست. من او را آرام می کنم. من هر کاری که فکر می کنم درست است انجام داده ام، اما او آرام نمی گیرد."


نگهداری از کودک و بازی با کودک

همچنین باید آنها را در جریان هر گونه نگرانی در مورد کودک قرار دهید، از جمله اینکه آیا کودک همسایه اجازه دارد به خانه بیاید و با کودک در مهد کودک بازی کند. یا اینکه وقتی پرستار بچه در خانه است، یکی از اعضای خانواده، مانند خاله یا عمو، مجاز است به خانه بیاید و با کودک ارتباط برقرار کند؟

با ادامه ارتباط با والدین خود اعتماد آنها را به خود افزایش می دهید. این نشان می دهد که شما می خواهید از سلامت و ایمنی فرزند آنها اطمینان حاصل کنید.

البته سعی کنید از تماس های مکرر و غیر منطقی با والدین خودداری کنید اما در صورت لزوم حتما با آنها تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.


3- مثل یک پسر خوب برای همه چیز آماده شوید:

اولویت اصلی شما به عنوان یک مراقب اطمینان از ایمنی کودک تحت مراقبت است. این بدان معناست که شما باید برای هر گونه مشکل یا شرایط اضطراری که ممکن است ایجاد شود آماده باشید. فهرستی از شماره تلفن های مهم و ضروری را تهیه و تهیه کنید و در مکانی قابل مشاهده ترکیب کنید تا در موارد بحرانی بتوانید سریع با آنها تماس بگیرید.

بهتر است به والدین کمک کنید تا فهرستی از آلرژی های فرزندشان (غذا، فصل، حیوان و غیره) تهیه کنند و در صورت بروز واکنش آلرژیک چه کاری انجام دهند. بیاموزید که چه اسباب بازی ها و غذاهایی می توانند در مجاری تنفسی کودک گیر کرده و باعث خفگی شوند. بنابراین می توانید از آن اجتناب کنید

آمادگی در شرایط بحرانی به شما این امکان را می دهد که در موارد ناگهانی تصمیمات درستی بگیرید.

 

4- آگاهی بیشتر از طریق تجربیات دیگران:

برای کسب تجربه در موقعیت های نگهداری از کودک، بهتر است با سایر پرستاران خوب و باتجربه صحبت کنید و همچنین در دوره های ایمنی کودک یا نگهداری از کودک شرکت کنید تا با انواع نگهداری از کودک آشنا شوید.

آشنایی با تجربیات پرستاران اطفال



5- نظم و انضباط و دایه خوب

به عنوان یک پرستار کودک، وظیفه شما این است که برنامه زمانی تعیین شده توسط والدین برای کودک را دنبال کنید. این برنامه باید شامل زمان دقیق وعده های غذایی، خواب و زمان بازی برای هر روز باشد.

انواع وعده های غذایی که باید آماده شوند، زمان خواب و بازی هایی که مجاز به انجام آن هستند را مشخص کنید.

داشتن یک برنامه روشن برای نحوه گذراندن روز کودک به شما کمک می کند موقعیت هایی را که هرج و مرج و سردرگمی ایجاد می کنند محدود کنید.

 


6- فعال و شاد باشید.

ممکن است سرگرم کردن کودک در مقابل تلویزیون یا صفحه کامپیوتر آسانتر باشد اما یک کودک خوب می تواند کودک را در فعالیت های مفید و خلاقانه دیگری مشغول کند

ابتدا قوانین والدین در مورد زمان و نوع بازی هایی که کودک می تواند انجام دهد را به خاطر بسپارید. همچنین از والدین بپرسید که آیا فرزندشان می تواند به زمین بازی برود، کدام اسباب بازی ها مورد علاقه آنهاست و کدام بازی ها و وسایل الکترونیکی ممنوع است.

سپس برنامه ریزی کنید که چه فعالیت هایی باعث فعال شدن و سرگرمی فرزندتان می شود.

رعایت اصول مراقبت از کودک

 



7- رعایت مقررات و محدودیت های قابل اجرا:

بچه ها شما را امتحان می کنند و سعی می کنند در غیاب والدین موانع موجود را کاهش دهند و از خط قرمزها عبور کنند. مطالعه پرستار و اینکه چگونه می توانند بر او تأثیر بگذارند و قوانین را تغییر دهند بخشی از روند رشد کودک است.

ممکن است وسوسه شوید که به فرزندتان اجازه دهید قوانین تربیتی خود را زیر پا بگذارد تا شما را به عنوان «دوست» پرستار بچه ببیند. اما لازم نیست تسلیم شوید.

احترام به ساختار و مرزها بهترین تاثیر را در زندگی آینده کودک دارد زیرا به کودکان کمک می کند تا نظم و انضباط و کنترل بیشتری بر زندگی خود پیدا کنند.

قوانین والدین را درک کرده و رعایت کنید، حتی اگر با والدین موافق نیستید جلوی کودک اعتراض نکنید و در غیاب کودک پیشنهادات خود را با آنها مطرح کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که خوردن بیسکویت بیشتر یا بیدار شدن برای 10 دقیقه بیشتر تخلف نیست. و اگر در سایر امور کودک مسئولیت پذیر و قابل اعتماد باشید، والدین و فرزندان همیشه با شما خوب رفتار خواهند کرد. مراقب کودک



8- همیشه مراقب کودک باشید

همیشه هم در داخل خانه و هم بیرون از خانه خطراتی وجود دارد. آمادگی اضطراری کافی نیست. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید.

به کودکی که از او مراقبت می کنید نزدیک باشید. اگر در زمین بازی هستید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید. همیشه چشم خود را به کودک نگاه دارید نه به صفحه موبایل.


9- مراقب باشید:

این احتمال وجود دارد که کاری انجام داده باشید که باعث ناراحتی یا ناراحتی والدینتان شده است. به نگرانی های والدین توجه کنید و آنها را درک کنید.

از والدین خود بپرسید که چگونه می توانید کارها را بهتر انجام دهید و به آنها اطمینان دهید که دیگر اشتباهات قبلی را تکرار نخواهید کرد.

 

10- مهربان و همدل باشید:

یک مادر خوب حتی زمانی که باید با کودک محکم باشد مهربان و مهربان است. کودکان می توانند در عین حال انعطاف پذیر و آسیب پذیر باشند.

به یاد داشته باشید که آنها هنوز در حال یادگیری و رشد هستند. لطفا اشتباه خود را درک کنید. وقتی فرزندتان ناراحت است دلسوز باشید و گوش دهید. همدل باشید و به فرزندتان بگویید که بهترین دوست مخفی او هستید.

 


11- پرستار بچه خوب انعطاف پذیر است

گاهی ممکن است والدین دیر به خانه بیایند یا زودتر خانه را ترک کنند. در این مواقع به عنوان یک پرستار بچه سعی کنید انعطاف پذیر باشید.

در مورد محدودیت های خود برای والدین خود شفاف باشید، اما در صورت لزوم انعطاف پذیر باشید. این به والدینتان نشان می دهد که شما فردی قابل اعتماد هستید.

مرکز پرستاری سلامت اول با کادری مجرب و آموزش دیده در امر نگهداری از سالمندان، کودکان و بیماران آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز به صورت شبانه روزی می باشد. برای بهره مندی از خدمات پرستاران ویژه این مرکز کافی است با کارشناسان این مرکز تماس حاصل فرمایید.

 

رجوع به مقاله: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/


تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402
بازدید : 56375
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


چیلرهای روتاری و چیلرهای پیچی از محبوب ترین و کارآمدترین چیلرها در دنیای تهویه مطبوع امروزی هستند. یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام خرید چیلر با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی و مرتبط در انتخاب کولر گازی مناسب است.

پکیج سقفی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که در ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر ابتدا به کولرهای غلتکی و پیچی می پردازیم و در نهایت نکاتی را برای نگهداری صحیح پکیج سقفی ارائه می دهیم. تفاوت کولر اسکرول با کولر اسکرو در نوع کمپرسور است. نام این کولرها نیز از کمپرسور گرفته شده است.



برو سرد

چیلر اسکرول یعنی چیلر با کمپرسور اسکرول. کمپرسورهای کویل در انواع معمولی، دیجیتال و اینورتر تولید می شوند. ظرفیت این کمپرسورها کمتر از کمپرسورهای اسکرو است و در نتیجه می توان از یک تا هشت کمپرسور برای تامین سرمایش مطلوب در کولر گازی چیلر استفاده کرد. تعداد کمپرسورهای چیلر علاوه بر افزایش ضریب اطمینان دستگاه، قدرت را کنترل می کند (همه کمپرسورهای رایج یک مرحله دارند) و باعث بهبود طول عمر دستگاه می شود.

ظرفیت کولر یکپارچه خودرو معمولا از 2 تن شروع می شود و به حدود 300 تن می رسد (ظرفیت آن در برندهای مختلف کمی متفاوت است). در مورد کولرهای گازی با ظرفیت سرمایش کمتر از 100 تن، تقریباً 90 درصد چیلرها از کمپرسورهای روتاری استفاده می کنند، زیرا در ظرفیت های پایین، کمپرسورهای دوار اصلاً تولید نمی شوند.

کمپرسورهای کویل کولر گازی معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. البته شرکت های زیادی در زمینه فروش این کمپرسورها در ایران فعالیت می کنند که به راحتی می توان این نوع کمپرسور را تهیه کرد.

هزینه کم، حمل و نقل آسان و فراوانی در بازار از مزایای کمپرسورهای روتاری است.

یکی دیگر از مزیت های تهویه مطبوع با چیلر اسکرول، صدای کم به دلیل کمپرسور کوچک است.

برای چیلرهایی با ظرفیت کمتر از 150 تن مبرد، چیلرهای اسکرول اغلب مقرون به صرفه تر از چیلرهای پیچی هستند.

 

تبرید

انتخاب بین تهویه مطبوع پیچی و تفاوت بین کولرهای اسکرول و پیچی مدتهاست که بحث انگیزشی بین کارفرمایان محترم بوده است. اول اینکه تعیین امکان سنجی واقعی پروژه با مشاور می تواند اولین قدم مهم در انتخاب نوع چیلر باشد. کولرهای کوچک معمولاً کولرهای کمپرسور پیچی و کولرهای کمپرسور اسکرو بزرگ هستند، اما اندازه های متوسط ​​انتخاب بین این دو را دشوار می کند.

کمپرسورهای اسکرو پیچیدگی بیشتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند و معمولاً به پرسنل متخصص نیاز دارند. این کمپرسورهای تبرید اسکرو قابلیت سرویس دهی دارند، اما قابلیت دسترسی و حمل و نقل را می توان به دلیل اندازه و وزن زیاد از معایب آن در نظر گرفت.

کولر گازی پیچی از یک تا سه نوع مختلف از یک موتور القایی استفاده می کند.

کمپرسورهای اسکرو بزرگ قوی‌تر، کارآمدتر و مطمئناً گران‌تر از کمپرسورهای اسکرال هستند.

ظرفیت کنترل این کمپرسورها معمولاً چهار سطح برای کنترل ظرفیت تجمعی یا خطی است.

راندمان تهویه مطبوع چیلرهای اسکرو به طور کلی بالاتر از چیلرهای کمپرسور اسکرال است.

با ظرفیت خنک کنندگی بیش از 150 تن، استفاده از این چیلرها گزینه مناسبی است.



پکیج سقفی

اگر شما یک تکنسین مسکونی هستید که عمدتاً روی بسته‌های عرشه‌ای زیر 5 تن کار می‌کنید، سیستمی که استفاده می‌کنید شباهت زیادی با بسته‌های عرشه‌ای 5 تا 20 تنی رایج در بازار تجاری سبک دارد. در مورد تجهیزات بزرگتر موارد اضافی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم

فیلتر سقف خورشیدی را از بسته بندی بشویید

در حالی که دریافت هوای تازه به طور فزاینده ای در صنعت رایج است، در محیط های تجاری به طور فزاینده ای رایج است. فیلترهای هوای تازه تهویه مطبوع اغلب از توری فلزی ساخته می شوند و اگر در نزدیکی هود هستند باید به طور مرتب با شلنگ و احتمالاً چربی زدا تمیز شوند.



فشار سقف بسته را بررسی کنید

تسمه های بانجی بسته سقفی همیشه به درستی سفت نمی شوند. این باعث افزایش فشار دمنده، شکستگی تسمه، کشش بیش از حد و سایش یاتاقان می شود. می‌خواهید تسمه تهویه مطبوع آنقدر محکم باشد که پکیج سانروف از لغزش یا لرزش بیش از حد جلوگیری کند.

اکثر تعمیرکاران از قانون کشش 1/2 اینچی یا چیزی مشابه برای اندازه گیری کشش تسمه استفاده می کنند. مشکل اینجاست که در این قانون طول کابل یا میزان فشاری که برای چرخاندن کولر استفاده می شود در نظر گرفته نمی شود. اکثر متخصصان با تجربه حس خوبی نسبت به تنش مناسب پنل خورشیدی دارند. اما حتی این احساس گاهی اوقات می تواند از ارزش واقعی دور باشد.

کشنده تسمه مورد نیاز است. می توانید از این برای اطمینان از اینکه برنامه بهترین تنش را دارد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تسمه های قفسه چمدان را به طور مرتب تعویض کنید. اگر یک تسمه به دلیل کشش پس از دوره شکست اولیه شروع به شل شدن قابل توجهی کرد، بهتر است به جای سفت کردن آن، آن را تعویض کنید. این محصول در تهویه کارخانجات مختلف مانند کارخانه تولید پلاستیک کاربرد دارد.



قرقره های کولر گازی را تراز کنید

هنگام تراز کردن سیم پیچ ها، به یاد داشته باشید که مرکز سیم پیچ ها را با یکدیگر، هر دو از راست به چپ، و "کمبر" یا زاویه خود سیم پیچ ها را ردیف کنید. اغلب زمانی که یکی از پیچ‌های نگهدارنده مجموعه سانروف روی پایه موتور شروع به لیز خوردن می‌کند، یا اگر یک قرقره تنظیم یا تعویض شده باشد، یک قرقره معیوب ممکن است رخ دهد. این محصول از همان مواد اولیه بچ آف ساخته شده است.

قرقره های نامناسب می تواند باعث پرتاب یا آسیب تسمه، آسیب یاتاقان و صدای غیرعادی شود. علاوه بر تراز کردن قرقره ها، به یاد داشته باشید که قرقره ها می توانند به مرور زمان فرسوده شوند و شکل طراحی شده خود را از دست بدهند یا در کناره های خود ترک ایجاد کنند. اگر قرقره سقف فرسوده شود، باعث جریان ضعیف هوا، صدای غیرعادی و عمر کوتاه تسمه می شود.



پکیج مدیریت کندانسور سقفی

شما باید کندانسور روی سقف بسته را تمیز کنید. در صورت لزوم جدا کنید بسیاری از تهویه مطبوع تجاری دارای کندانسورهای چند مرحله ای هستند که باید هر از گاهی برای تمیز کردن کامل آنها را جدا کرد. تعمیر بستگی به وضعیت دستگاه و میزان کثیفی موجود در هوا دارد.



اخرین حرف

تهیه تهویه مطبوع متناسب با نیاز شما می تواند آسان باشد. تدبیر و تدبه مندق از طریق سایت ttmenterprise.com انواع دستگاه های پاسخگوی نیاز بازار ایران را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. این شرکت همواره رضایت مشتری را در اولویت قرار داده است و با گستره محصولات و قطعات با کیفیت خود، خرید کولر گازی انتخاب مناسبی است.

مطالعه مقاله کامل:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887259-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9


تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402
بازدید : 390
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

سیفلیس، عفونت باکتریایی است که به‌صورت یک زخم اما بدون درد ایجاد می‌شود. این بیماری مقاربتی معمولاً در ناحیه تناسلی، راست‌روده و یا دهان وجود دارد. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی علائم و درمان این نوع عفونت می‌پردازیم. دقت داشته باشید این بیماری در ۴ مرحله گسترش می‌یابد و علائم افراد در هر یک از این مراحل متفاوت است که در ادامه بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

 

علائم سیفلیس
تمام افرادی که ازنظر جنسی فعال‌اند، بالقوه در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی هستند و باید مراقبت‌های ویژه را به عمل آورند. اما ابتدا باید با نشانه‌های این باکتری در بدن آشنا شوید تا بتوانید به‌موقع آن را تشخیص و درمان کنید.

نسبت به اینکه شما در کدام مرحله از بیماری سبفلیس هستید ممکن است علائم متفاوتی داشته باشید. هرچند گاهی علائم در تمام مراحل مشترک است.

۴ مرحله بیماری سیفلیس
۴ مرحله سیفلیس عبارت است از: اولیه، ثانویه، نهفته و درجه سوم. در مرحله اولیه و ثانویه این باکتری بسیار عفونی است، در مرحله نهفته هرچند بیماری وجود دارد و فعال است اما در اکثر اوقات هیچ نوع علامتی ندارید. سیفلیس سوم مخرب‌ترین نوع بیماری بوده و ممکن است مشکل زیادی برای سلامتی به وجود آورد.

۱) سیفلیس اولیه:
سیفلیس نیز مانند سایر بیماری‌های مقاربتی ممکن است سال‌های زیادی مبتلا به آن باشید ولی هیچ نشانه‌ای در ظاهر شما ایجاد نشود.

در مرحله‌ی اول معمولاً در نقطه‌ای از بدن که باکتری وارد بدن شده، یک زخم کوچک ایجاد می‌شود. ولی ازآنجایی‌که هیچ دردی ندارد گاهی فرد متوجه آن نمی‌شود. این زخم معمولاً در داخل واژن یا راست‌روده به‌صورت پنهان وجود دارد و طی ۳ تا ۶ هفته یا گاهی اوقات طی ۹۰ روز خوب می‌شود. درست است که اگر درمان نکنید خودبه‌خود ممکن است بهبود بیابید ولی دقت کنید اگر درمان به‌موقع داشته باشید ریسک رفتن به مرحله بعدی بسیار کم شده و زودتر درمان می‌شوید.

۲) سیفلیس ثانویه:
در مرحله ثانویه بثورات پوستی ابتدا در رحم، واژن و یا مقعد شما ایجاد می‌شود. البته ممکن است کل بدن شما را ازجمله کف پا و کف دست درگیر کند. دقیقاً زمانی که زخم‌های ایجادشده در مرحله اول در حال بهبودی است و یا حتی چند هفته از خوب شدن زخم‌ها گذشته است این بثورات ایجاد می‌شود. درست است که حتی اگر این مرحله را درمان نکنید ممکن است خودبه‌خود بهبود بیابید ولی گاهی بدون درمان به دوره نهفته و حتی مرحله سوم بیماری سیفلیس منتقل شوید.

 

علائم دیگری که احتمالاً در شما ظاهر می‌شود شامل:جوان ایرانی (irjavan.com)

تب و سردرد
تورم غدد لنفاوی
کاهش وزن
خستگی بسیار زیاد و درد عضلانی
ریزش موی سکه‌ای
این نشانه‌ها عموماً در طی چند هفته کاهش می‌یابد و خوب می‌شوید، ولی ممکن است حتی تا یک سال شما را درگیر کند.

۳) مرحله نهفته سیفلیس
در این مرحله که مرحله نهفته سیفلیس نام دارد، شما در واقع هیچ علائم ظاهری ندارید و اگر بازهم تحت درمان قرار نگیرید احتمال اینکه این بیماری سال‌ها در بدن شما وجود داشته باشد بسیار زیاد است. اما چون هیچ علامتی ندارید از وجود آن اطلاعی نداشته و حتی ممکن است بیماری به مرحله سوم وارد شود که بسیار خطرناک است.

۴) مرحله سوم
این مرحله از بیماری سیفلیس بسیار جدی است و چندین سال پس از شروع عفونت اولیه رخ می‌دهد. درواقع ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد اگر تحت درمان قرار نگیرند ممکن است مبتلا به سیفلیس سوم شوند که حتی گاهی منجر به مرگ شما می‌شود. زیرا این بیماری به مرور زمان سبب آسیب به اندام‌های داخلی مانند قلب و عروق خونی، مغز و سیستم عصبی خواهد شد.

 

تشخیص بیماری سیفلیس


همراهان گرامی مجله جوان ایرانی توجه کنید به‌محض اینکه تردید داشتید که آیا بیماری سیفلیس دارید یا خیر حتماً در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید‌.

♦ پزشک ابتدا یک معاینه فیزیکی از شما انجام می‌دهد. اگر در ناحیه تناسلی و یا سایر اندام‌های شما زخم همراه با زگیل و یا زخم به‌تنهایی وجود داشته باشد پزشک از آن نمونه‌برداری کرده تا تشخیص دهد این زخم در اثر باکتری سیفلیس ایجاد شده یا خیر.

♦ همچنین از شما یک نمونه خون‌گرفته می‌شود تا تجزیه‌وتحلیل شده و بررسی گردد آیا مبتلا به این بیماری هستید یا خیر. شایع‌ترین آزمایش که برای غربالگری سیفلیس به کار می‌رود Vdrl نام دارد که درواقع به بررسی آنتی‌بادی‌های تولیدشده در بدن می‌پردازد. بنابراین حتی اگر شما علائم این بیماری را نداشته باشید باز هم این تست کاربرد دارد و مشخص می‌کند شما دارای سیفلیس هستید یا خیر.

♦ اگر در دوران بارداری هستید ممکن است پزشک برای شما یک غربالگری ازنظر سیفلیس تجویز کند. زیرا اگر شما مبتلا به این باکتری باشید، خطر اینکه در هنگام زایمان به فرزند تازه متولدشده خود منتقل کنید بسیار بالا است. این باکتری باعث آسیب شدیدی به نوزاد می‌شود. بنابراین پزشک جهت پیشگیری از انتقال این نوع عفونت و بیماری مقاربتی به نوزاد، غربالگری‌های لازم را برای مادر تجویز می‌کند.

♦ اگر پزشک شک داشته باشد که شما مبتلا به سیفلیس سوم هستید یا خیر و اینکه این باکتری به مشکلات عصبی شما آسیب وارد کرده یا خیر، یک مایع نخاع از ستون فقرات شما نیز می‌گیرد و آن را از جهت سیفلیس سوم بررسی می‌کند.

 

روش‌های پیشگیری از سیفلیس
⇐ شما عزیزان باید بدانید که واکسن خاصی برای سیفلیس وجود ندارد. هرچند تنها راه ایمن برای پیشگیری از این بیماری، این است که هرگونه رابطه جنسی واژینال، مقعدی و یا دهانی نداشته باشید؛ ولی اگر ازنظر جنسی فعال هستید توجه کنید که باید در تمام رابطه‌های جنسی از کاندوم استفاده کنید حتی اگر زخم‌های ناشی از سیفلیس، توسط کاندوم پوشانده نشود و با پوست بدن شما در تماس قرار گیرد احتمال انتقال این باکتری وجود دارد، پس سعی کنید از کاندوم به‌درستی استفاده کنید.

 

⇐ رابطه طولانی‌مدت آن هم تنها با یک نفر داشته باشید که او نیز آزمایش‌های لازم را مانند شما انجام داده و هر دو طرف بیماری‌های مقاربتی ازجمله سیفلیس نداشته باشید.

⇐ اگر باردار هستید جهت پیشگیری از انتقال سیفلیس به نوزاد خود، باید آزمایش‌های مقاربتی ازجمله سیفلیس را انجام داده و اگر این باکتری رادارید فوراً تحت درمان قرار بگیرید. اگر سیفلیس را به نوزاد تازه متولدشده منتقل کنید ممکن است در عرض چند هفته نوزاد شما مشکلاتی مانند تشنج، ناشنوایی یا آب‌مروارید داشته باشد و یا حتی ممکن است بمیرد، همچنین احتمال زایمان زودرس، مرده‌زایی و یا تولد نوزاد با وزن کم نیز وجود دارد.

↵ دقت کنید نوزادان همانند بزرگسالان ممکن است بدون علائم یا دارای علائم ظاهری باشند، بنابراین تنها از طریق آزمایش می‌توان تشخیص داد درگیر این بیماری هستید یا خیر.

⇐ اگر از داروهای تزریقی استفاده می‌کنید سوزن و یا سرنگ مشترک نداشته باشید. زیرا استفاده از سوزن و یا سرنگ مشترک باعث انتقال بیماری‌های مقاربتی می‌شود.

 

 

مراجعه به پزشک در سیفلیس


اگر هرگونه زخم، بثورات و ترشح غیرعادی در شما و یا فرزندتان به‌ویژه در ناحیه کشاله ران ایجاد شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

سؤالات مهم که باید از پزشک بپرسید:

اسم دقیق و پزشکی بیماری من چیست؟
راه‌های انتقال این بیماری چگونه است؟
اگر با شخصی فقط یک‌بار رابطه داشته باشم امکان سرایت در همان بار اول وجود دارد؟
آیا من دیگر نمی‌توانم بچه‌دار شوم؟
در دوران بارداری، این بیماری به فرزندم منتقل می‌شود یا خیر؟
بعد از درمان امکان ابتلای مجدد وجود دارد؟
چه مدت زمانی هست که مبتلا به این عفونت هستم؟
من بیماری‌های دیگری هم دارم، داروهای آن‌ها تداخل ندارد؟
آیا شریک جنسی من نیز باید برای درمان مراجعه کند؟
آیا در طول درمان نباید رابطه جنسی داشته باشم؟
بسیار مهم است که به پزشک صادقانه و به‌دور از شرم و خجالت پاسخ دهید.

پزشک متخصص ممکن است از شما نیز این سؤالات را بپرسد:

با دیدن چه علائمی تصمیم گرفتید به پزشک مراجعه کنید؟
چه مدت زمانی است که این علائم را دارید؟
آیا تنها یک شریک جنسی دارید و یا بیشتر؟
در سال گذشته و یا در ماه گذشته چند شریک جنسی داشته‌اید؟
با مرد رابطه دارید یا با زن و یا با هردوی آن‌ها؟
آیا به خود مواد مخدر تزریق کرده‌اید و یا با فردی رابطه داشته‌اید که مواد مخدر تزریق کرده است؟
در حین رابطه جنسی برای محافظت از خود و شریک جنسی چه اقدامی انجام می‌دهید؟
آیا تابه‌حال سایر بیماری‌های مقاربتی ازجمله سوزاک کلامیدیا و یا ایدز داشته‌اید؟
آخرین رابطه جنسی شما در چه زمانی بوده است؟
عوامل خطر ابتلا به سیفلیس
اگر دارای شرایط زیر باشید، احتمال ابتلا به سیفلیس در شما بسیار زیاد است:

رابطه جنسی بدون کاندوم و محافظت نشده
رابطه با چندین شریک جنسی یا با فردی که او با چندین نفر در ارتباط است
رابطه جنسی یک مرد با مرد دیگر به‌ویژه اگر مبتلا به HIV باشد.

 


عوارض سیفلیس


اگر این باکتری در نوزادان تشخیص داده نشود، حتی ممکن است نوزاد به سیفلیس مبتلا شود که این بیماری به استخوان، دندان، چشم، گوش و مغز آن‌ها نیز آسیب وارد می‌کند. به‌طورکلی سیفلیس مادرزادی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیر در نوزادان بشود:

تأخیر در رشد
بدقیافه شدن نوزاد
تب و تشنج
کبد یا طحال متورم
زردی و کم‌خونی
زخم‌های دارای عفونت
بثورات پوستی


سیفلیس باعث بسیاری از مشکلات عصبی نیز می‌شود. ازجمله:

زوال عقل
نابینایی
سردرد
از دست دادن شنوایی
مننژیت یا سرسام
سکته
از دست دادن احساس درد و دما
اختلال در عملکرد جنسی مردان
همچنین این باکتری به دریچه‌های قلب آسیب وارد کرده و باعث بیماری قلبی عروقی می‌شود.

نحوه‌ انتشار سیفلیس (۴ مورد مهم)
سیفلیس توسط یک باکتری به نام ترپونما پالیدوم Treponema Pallidum ایجاد می‌شود. شما عزیزان باید بدانید این بیماری مقاربتی بسیار مسری است بنابراین قبل از هرگونه رابطه جنسی آزمایش‌های لازم را انجام fدهید و از سلامت یکدیگر مطمئن شوید.

 

اما علت شایع انتقال آن:

تماس داشتن با زخم‌های فرد بیمار در حین رابطه جنسی است. حتی اگر درمان شوید در صورتیکه مجدداً با زخم‌های فرد مبتلا، تماس داشته باشید به شما سرایت پیدا می‌کند و درگیر خواهید شد.
اگر مادر در دوران بارداری یا زایمان مبتلا به این باکتری باشد، ممکن است به فرزند خود نیز منتقل کند.
سیفلیس ممکن است در اثر بوسیدن نیز منتقل شود اگر در دهان شما زخم وجود داشته باشد، ولی دقت کنید از این طریق‌ها منتقل نمی‌شود مانند: سنگ توالت، وان حمام، استخر و جکوزی، دستگیره در یا لباس و ظروف مشترک
زخم‌های ناشی از سیفلیس باعث ورود ویروس اچ آی وی به بدن نیز می‌شوند، بنابراین اگر سیفلیس دارید باید بدانید که احتمال ابتلای شما به HIV نیز بیشتر است. همچنین افرادی که اچ آی وی دارند نشانه‌های سیفلیس در آن‌ها نسبت به افرادی که اچ آی وی ندارند بسیار متفاوت است.

 

آیا سیفلیس درمان می‌شود؟


♦ خبر خوب برای شما عزیزان این است که بله این بیماری قابل‌درمان است، ولی اگر دیر برای درمان مراجعه کنید، بسیاری از آسیب‌های وارده به بدن ناشی از این باکتری قابل جبران نیست. بنابراین سعی کنید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید‌.

♦ دقت داشته باشید اگر مبتلا به این بیماری شده و تحت درمان قرار گرفتید، به این معنا نیست که دیگر شما مبتلا به سیفلیس نخواهید شد. بلکه ممکن است مجدداً با این بیماری درگیر شوید. بنابراین اگر ازنظر جنسی فعال هستید توصیه تیم پزشکی جوان ایران این است که آزمایش‌های خود را مرتب ازنظر بیماری‌های مقاربتی ازجمله سیفلیس انجام دهید.

♦ وقتی درمان را شروع کردید شریک جنسی شما نیز باید آزمایش‌های لازم را برای تشخیص را انجام دهد و اگر مبتلا به این باکتری است خود را درمان کند و تا زمانی که هر دو طرف به بهبودی کامل دست نیافته‌اید از هرگونه رابطه جنسی پرهیز کنید.

♦ معمولاً پزشکان برای درمان سیفلیس از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند. رایج‌ترین آنتی‌بیوتیکی که تجویز می‌شود، پنی‌سیلین نام داردُ ولی اگر شما به پنی‌سیلین حساسیت دارید ممکن است آنتی‌بیوتیک‌های زیر برای شما مفید واقع شود:

آزیترومایسین
داکسی سایکلین
سفتریاکسون
نکته پایانی:
در اکثر مواقع سیفلیس بدون درمان پزشکی از بین نمی‌رود. به‌محض اینکه مشکوک شدید و یا به‌طورکلی ازنظر جنسی فعال هستید باید آزمایش‌های مقاربتی را انجام دهید. زیرا تنها راه برای فهمیدن اینکه سفلیس دارید یا خیر، آزمایش است. داروهای این بیماری، بدون نسخه در دسترس نیستند و شما حتماً باید طبق تجویز و دستورالعمل پزشک پیش بروید.

درمان بیماری سیفلیس: پیشگیری از انتقال این بیماری مقاربتی


تاریخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
بازدید : 10635
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

معرفی و انواع تایمرهای آبیاری گلدان و باغچه

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. بعضی روزها که در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، برنامه آبیاری گل ها به هم می ریزد. آنها ممکن است محو یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی محو می شوند همیشه غم انگیز است. اما تایمر آبیاری خانگی مشکل شما را حل کرده است.

امروزه همه چیز هوشمند است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز به ما کمک کرد. حالا آبیاری باغچه ها، گلدان های خانگی و ... را می توان در حد اعتدال انجام داد. در ادامه با زمان آبیاری گلدان ها و باغچه ها آشنا خواهید شد. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را خواهید یافت و همچنین انواع زمان های آبیاری خانگی را می شناسید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین کنتور را انتخاب کنید.



برنامه آبیاری چیست؟

تایمر قوطی آبیاری وسیله ای است که در زمانی که شما تعیین می کنید به گل ها، گیاهان و باغ ها آب می دهد. یعنی می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و برای چند دقیقه آبیاری شود. این به شما این امکان را می دهد که برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل های شما دچار کمبود آب نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا چندین منطقه در باغ را آبیاری کند و نیازی به خرید چندین تایمر نیست. یک تایمر با سخت افزار نصب می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه مصرف آب بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث هدر رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه به صورت دستی مشکل است، آب زیادی را هدر می دهد. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره به گیاه می رسد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و جهان از مشکل آب رنج می برند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به ویژه اینکه بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری ناآماده این مقدار را افزایش داده است.



نکات مهم برای استفاده از سیستم آبیاری در منزل

بسته به مدل تایمر مورد استفاده، نکاتی نیز وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید به آنها توجه کنید. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3 یا 4 ماه (بسته به عملکرد تایمر) باتری ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

این تایمرها در فصل سرما و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد می ماند و می تواند بسیار بالا یخ بزند. اگر آب داخل دستگاه یخ بزند، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بالای 40 درجه و زیر صفر باشد. زیرا برای گل و تایمر مضر است.

در را ببندید و مراقب باشید که قبل یا بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. خیس کردن تایمر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به واحد باید همیشه باز باشد. فراموش نکن وگرنه آب به گل هایت نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد تنظیم کنید. اگر کمتر باشد آب لازم به گل ها نمی رسد و اگر بیشتر باشد ممکن است تایمر آسیب ببیند. فشار بهینه باید بررسی و تنظیم شود.

ساعت دیجیتال را به درستی تنظیم کنید. این دستگاه شامل تنظیمات AM و PM برای صبح و بعد از ظهر است. حتما ساعت را درست تنظیم کنید تا بتوانید درست و به موقع آن را پرداخت کنید.

مطالعه مقاله کامل: https://abniro.com/hose-faucet-timers/


تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1402
بازدید : 803
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


بینی گوشتی چیست؟

هیچ بینی از نظر نژاد ایرانی کاملاً گوشتی و کاملاً استخوانی نیست، بنابراین بینی ایرانی همیشه مخلوطی از این دو است و معمولاً به عنوان قسمت پایین بینی تعریف می شود. پهن است و ساختار استخوانی و غضروفی دارد. پوست این نوع بینی ضخیم و چرب است.



مشخصات کلی بینی گوشتی

پوست ضخیم

نوک پهن و بزرگ با غدد چربی

نوک بینی به سمت پایین کشیده می شود و بینی نیم دایره است

ساختار بینی ترکیبی از غضروف و استخوان های ضعیف بینی است



چگونه بینی حیوان را کار کنیم

در جراحی زیبایی بینی جراحان زیبایی بینی ترجیح می دهند غضروف را از قسمتی از بینی خارج کرده و به قسمت دیگر اضافه کنند. اگر فردی غضروف در بینی نداشته باشد از غضروف یا دنده گوش نیز می توان استفاده کرد. و در برخی موارد ممکن است از غضروف مصنوعی استفاده شود.غضروف نیز می تواند استفاده شود تنگ کردن سوراخ های بینی یک نگرانی ثانویه برای جراح است.



علت مشکلات احتقان بینی چیست؟

نوع پوست بینی در حین جراحی بینی همیشه نتیجه جراحی بینی را تعیین می کند. با جراحی بینی تغییراتی در ساختار بینی یعنی برداشتن غضروف و استخوان ایجاد می شود و به دلیل اینکه پوست این نوع بینی ها ضخیم است و نیاز به زمان بیشتری برای ترمیم و شکل دادن دارد.



معکوس کردن گوشت بینی بعد از جراحی بینی

یکی از سوالات متداول افرادی که گرفتگی بینی دارند از جراح بینی خود می پرسند این است که آیا امکان برگشت بعد از جراحی بینی وجود دارد؟ به دلیل پوست ضخیم و چربی بینی های گوشتی، انقباض پوست بیشتر از بینی های استخوانی طول می کشد. بنابراین در جراحی زیبایی بینی گوشتی، جراح باید اطمینان حاصل کند که اسکلت بینی و نوک بینی، یعنی. ناحیه آلارم بینی کوچکتر از حد معمول نیست زیرا باعث ایجاد گوشت یا گوشت اضافی می شود. یک جای زخم. بنابراین انتخاب یک جراح مجرب می تواند شما را از این نگرانی نجات دهد.

 

آیا جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی متفاوت است؟

همانطور که در ابتدا گفتم اکثر بینی های ایرانی مخلوطی از بینی های گوشتی و استخوانی با پوست ضخیم و چرب هستند. در بینی استخوانی هدف کاهش اندازه و شکل بینی است، از طرفی در بینی گوشتی غضروف در نوک بینی و پل بینی پیوند زده می شود. در بینی گوشتی معمولاً بافت غضروفی از تیغه بینی برداشته می شود. اما گاهی به دلیل سابقه آسیب یا شکستگی یا به دلایلی نامعلوم، صفحه غضروف بینی از بین می رود و قابل استفاده نیست. در این زمان، غضروف گوش اغلب گزینه دوم است.

مراجعه به ادامه مطلب: https://cliniczibayi.com/عمل-بینی/عمل-بینی-شیراز-بهترین-جراح-بینی-شیراز

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com