عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402
بازدید : 10186
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


موفقیت در مراقبت از کودک نیازمند زمان، توجه و گاهی دانش زیادی است. شما باید قوانین رفتار با کودک را بدانید، چگونه کودک را سرگرم کنید و در مواقع ضروری چه کاری انجام دهید.

چه برای اولین بار با یک کودک ملاقات می کنید یا سال هاست که از کودک نگهداری می کنید، این مقاله حاوی 11 نکته برای یک پرستار بچه موفق است.


1- درک صحیح از سطح توقعات خانواده از یک پرستار بچه خوب:

قبل از شروع به کار به عنوان پرستار کودک، به دقت در مورد گزینه ها و محدودیت های خود فکر کنید. سپس از والدین کودک در مورد انتظارات و الزامات آنها از یک پرستار بچه سؤالات دقیق و دقیق بپرسید.

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا می توانید این شرایط را برآورده کنید یا خیر.

هنگامی که درک بهتری از وضعیت خانواده و سطح انتظارات داشته باشید، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا برای این خانواده مناسب هستید یا خیر.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه پرستار خانواده شوید یا خیر، به تعداد و سن کودکانی که از آنها نگهداری خواهید کرد توجه کافی داشته باشید.

نگهداری از چند فرزند در گروه های سنی مختلف چالش های خاص خود را دارد و بر حقوق مادر نیز تاثیر خواهد گذاشت.


2- در دسترس بودن ارتباط مستمر و مستقیم با والدین

هنگامی که از کودک نگهداری می کنید، احساس نکنید که باید همه چیز را به تنهایی کشف کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی همیشه با والدین کودک تماس بگیرید.

این می تواند به سادگی این باشد که به تماس گیرنده بگویید: "من نمی توانم دستمال مرطوب اضافی پیدا کنم" یا به والدین بگویید: "فرزندت خیلی ناراحت است، نمی دانم چیست. من او را آرام می کنم. من هر کاری که فکر می کنم درست است انجام داده ام، اما او آرام نمی گیرد."


نگهداری از کودک و بازی با کودک

همچنین باید آنها را در جریان هر گونه نگرانی در مورد کودک قرار دهید، از جمله اینکه آیا کودک همسایه اجازه دارد به خانه بیاید و با کودک در مهد کودک بازی کند. یا اینکه وقتی پرستار بچه در خانه است، یکی از اعضای خانواده، مانند خاله یا عمو، مجاز است به خانه بیاید و با کودک ارتباط برقرار کند؟

با ادامه ارتباط با والدین خود اعتماد آنها را به خود افزایش می دهید. این نشان می دهد که شما می خواهید از سلامت و ایمنی فرزند آنها اطمینان حاصل کنید.

البته سعی کنید از تماس های مکرر و غیر منطقی با والدین خودداری کنید اما در صورت لزوم حتما با آنها تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.


3- مثل یک پسر خوب برای همه چیز آماده شوید:

اولویت اصلی شما به عنوان یک مراقب اطمینان از ایمنی کودک تحت مراقبت است. این بدان معناست که شما باید برای هر گونه مشکل یا شرایط اضطراری که ممکن است ایجاد شود آماده باشید. فهرستی از شماره تلفن های مهم و ضروری را تهیه و تهیه کنید و در مکانی قابل مشاهده ترکیب کنید تا در موارد بحرانی بتوانید سریع با آنها تماس بگیرید.

بهتر است به والدین کمک کنید تا فهرستی از آلرژی های فرزندشان (غذا، فصل، حیوان و غیره) تهیه کنند و در صورت بروز واکنش آلرژیک چه کاری انجام دهند. بیاموزید که چه اسباب بازی ها و غذاهایی می توانند در مجاری تنفسی کودک گیر کرده و باعث خفگی شوند. بنابراین می توانید از آن اجتناب کنید

آمادگی در شرایط بحرانی به شما این امکان را می دهد که در موارد ناگهانی تصمیمات درستی بگیرید.

 

4- آگاهی بیشتر از طریق تجربیات دیگران:

برای کسب تجربه در موقعیت های نگهداری از کودک، بهتر است با سایر پرستاران خوب و باتجربه صحبت کنید و همچنین در دوره های ایمنی کودک یا نگهداری از کودک شرکت کنید تا با انواع نگهداری از کودک آشنا شوید.

آشنایی با تجربیات پرستاران اطفال



5- نظم و انضباط و دایه خوب

به عنوان یک پرستار کودک، وظیفه شما این است که برنامه زمانی تعیین شده توسط والدین برای کودک را دنبال کنید. این برنامه باید شامل زمان دقیق وعده های غذایی، خواب و زمان بازی برای هر روز باشد.

انواع وعده های غذایی که باید آماده شوند، زمان خواب و بازی هایی که مجاز به انجام آن هستند را مشخص کنید.

داشتن یک برنامه روشن برای نحوه گذراندن روز کودک به شما کمک می کند موقعیت هایی را که هرج و مرج و سردرگمی ایجاد می کنند محدود کنید.

 


6- فعال و شاد باشید.

ممکن است سرگرم کردن کودک در مقابل تلویزیون یا صفحه کامپیوتر آسانتر باشد اما یک کودک خوب می تواند کودک را در فعالیت های مفید و خلاقانه دیگری مشغول کند

ابتدا قوانین والدین در مورد زمان و نوع بازی هایی که کودک می تواند انجام دهد را به خاطر بسپارید. همچنین از والدین بپرسید که آیا فرزندشان می تواند به زمین بازی برود، کدام اسباب بازی ها مورد علاقه آنهاست و کدام بازی ها و وسایل الکترونیکی ممنوع است.

سپس برنامه ریزی کنید که چه فعالیت هایی باعث فعال شدن و سرگرمی فرزندتان می شود.

رعایت اصول مراقبت از کودک

 



7- رعایت مقررات و محدودیت های قابل اجرا:

بچه ها شما را امتحان می کنند و سعی می کنند در غیاب والدین موانع موجود را کاهش دهند و از خط قرمزها عبور کنند. مطالعه پرستار و اینکه چگونه می توانند بر او تأثیر بگذارند و قوانین را تغییر دهند بخشی از روند رشد کودک است.

ممکن است وسوسه شوید که به فرزندتان اجازه دهید قوانین تربیتی خود را زیر پا بگذارد تا شما را به عنوان «دوست» پرستار بچه ببیند. اما لازم نیست تسلیم شوید.

احترام به ساختار و مرزها بهترین تاثیر را در زندگی آینده کودک دارد زیرا به کودکان کمک می کند تا نظم و انضباط و کنترل بیشتری بر زندگی خود پیدا کنند.

قوانین والدین را درک کرده و رعایت کنید، حتی اگر با والدین موافق نیستید جلوی کودک اعتراض نکنید و در غیاب کودک پیشنهادات خود را با آنها مطرح کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که خوردن بیسکویت بیشتر یا بیدار شدن برای 10 دقیقه بیشتر تخلف نیست. و اگر در سایر امور کودک مسئولیت پذیر و قابل اعتماد باشید، والدین و فرزندان همیشه با شما خوب رفتار خواهند کرد. مراقب کودک



8- همیشه مراقب کودک باشید

همیشه هم در داخل خانه و هم بیرون از خانه خطراتی وجود دارد. آمادگی اضطراری کافی نیست. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید.

به کودکی که از او مراقبت می کنید نزدیک باشید. اگر در زمین بازی هستید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید. همیشه چشم خود را به کودک نگاه دارید نه به صفحه موبایل.


9- مراقب باشید:

این احتمال وجود دارد که کاری انجام داده باشید که باعث ناراحتی یا ناراحتی والدینتان شده است. به نگرانی های والدین توجه کنید و آنها را درک کنید.

از والدین خود بپرسید که چگونه می توانید کارها را بهتر انجام دهید و به آنها اطمینان دهید که دیگر اشتباهات قبلی را تکرار نخواهید کرد.

 

10- مهربان و همدل باشید:

یک مادر خوب حتی زمانی که باید با کودک محکم باشد مهربان و مهربان است. کودکان می توانند در عین حال انعطاف پذیر و آسیب پذیر باشند.

به یاد داشته باشید که آنها هنوز در حال یادگیری و رشد هستند. لطفا اشتباه خود را درک کنید. وقتی فرزندتان ناراحت است دلسوز باشید و گوش دهید. همدل باشید و به فرزندتان بگویید که بهترین دوست مخفی او هستید.

 


11- پرستار بچه خوب انعطاف پذیر است

گاهی ممکن است والدین دیر به خانه بیایند یا زودتر خانه را ترک کنند. در این مواقع به عنوان یک پرستار بچه سعی کنید انعطاف پذیر باشید.

در مورد محدودیت های خود برای والدین خود شفاف باشید، اما در صورت لزوم انعطاف پذیر باشید. این به والدینتان نشان می دهد که شما فردی قابل اعتماد هستید.

مرکز پرستاری سلامت اول با کادری مجرب و آموزش دیده در امر نگهداری از سالمندان، کودکان و بیماران آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز به صورت شبانه روزی می باشد. برای بهره مندی از خدمات پرستاران ویژه این مرکز کافی است با کارشناسان این مرکز تماس حاصل فرمایید.

 

رجوع به مقاله: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/


تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402
بازدید : 56560
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


چیلرهای روتاری و چیلرهای پیچی از محبوب ترین و کارآمدترین چیلرها در دنیای تهویه مطبوع امروزی هستند. یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام خرید چیلر با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی و مرتبط در انتخاب کولر گازی مناسب است.

پکیج سقفی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که در ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر ابتدا به کولرهای غلتکی و پیچی می پردازیم و در نهایت نکاتی را برای نگهداری صحیح پکیج سقفی ارائه می دهیم. تفاوت کولر اسکرول با کولر اسکرو در نوع کمپرسور است. نام این کولرها نیز از کمپرسور گرفته شده است.



برو سرد

چیلر اسکرول یعنی چیلر با کمپرسور اسکرول. کمپرسورهای کویل در انواع معمولی، دیجیتال و اینورتر تولید می شوند. ظرفیت این کمپرسورها کمتر از کمپرسورهای اسکرو است و در نتیجه می توان از یک تا هشت کمپرسور برای تامین سرمایش مطلوب در کولر گازی چیلر استفاده کرد. تعداد کمپرسورهای چیلر علاوه بر افزایش ضریب اطمینان دستگاه، قدرت را کنترل می کند (همه کمپرسورهای رایج یک مرحله دارند) و باعث بهبود طول عمر دستگاه می شود.

ظرفیت کولر یکپارچه خودرو معمولا از 2 تن شروع می شود و به حدود 300 تن می رسد (ظرفیت آن در برندهای مختلف کمی متفاوت است). در مورد کولرهای گازی با ظرفیت سرمایش کمتر از 100 تن، تقریباً 90 درصد چیلرها از کمپرسورهای روتاری استفاده می کنند، زیرا در ظرفیت های پایین، کمپرسورهای دوار اصلاً تولید نمی شوند.

کمپرسورهای کویل کولر گازی معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. البته شرکت های زیادی در زمینه فروش این کمپرسورها در ایران فعالیت می کنند که به راحتی می توان این نوع کمپرسور را تهیه کرد.

هزینه کم، حمل و نقل آسان و فراوانی در بازار از مزایای کمپرسورهای روتاری است.

یکی دیگر از مزیت های تهویه مطبوع با چیلر اسکرول، صدای کم به دلیل کمپرسور کوچک است.

برای چیلرهایی با ظرفیت کمتر از 150 تن مبرد، چیلرهای اسکرول اغلب مقرون به صرفه تر از چیلرهای پیچی هستند.

 

تبرید

انتخاب بین تهویه مطبوع پیچی و تفاوت بین کولرهای اسکرول و پیچی مدتهاست که بحث انگیزشی بین کارفرمایان محترم بوده است. اول اینکه تعیین امکان سنجی واقعی پروژه با مشاور می تواند اولین قدم مهم در انتخاب نوع چیلر باشد. کولرهای کوچک معمولاً کولرهای کمپرسور پیچی و کولرهای کمپرسور اسکرو بزرگ هستند، اما اندازه های متوسط ​​انتخاب بین این دو را دشوار می کند.

کمپرسورهای اسکرو پیچیدگی بیشتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند و معمولاً به پرسنل متخصص نیاز دارند. این کمپرسورهای تبرید اسکرو قابلیت سرویس دهی دارند، اما قابلیت دسترسی و حمل و نقل را می توان به دلیل اندازه و وزن زیاد از معایب آن در نظر گرفت.

کولر گازی پیچی از یک تا سه نوع مختلف از یک موتور القایی استفاده می کند.

کمپرسورهای اسکرو بزرگ قوی‌تر، کارآمدتر و مطمئناً گران‌تر از کمپرسورهای اسکرال هستند.

ظرفیت کنترل این کمپرسورها معمولاً چهار سطح برای کنترل ظرفیت تجمعی یا خطی است.

راندمان تهویه مطبوع چیلرهای اسکرو به طور کلی بالاتر از چیلرهای کمپرسور اسکرال است.

با ظرفیت خنک کنندگی بیش از 150 تن، استفاده از این چیلرها گزینه مناسبی است.



پکیج سقفی

اگر شما یک تکنسین مسکونی هستید که عمدتاً روی بسته‌های عرشه‌ای زیر 5 تن کار می‌کنید، سیستمی که استفاده می‌کنید شباهت زیادی با بسته‌های عرشه‌ای 5 تا 20 تنی رایج در بازار تجاری سبک دارد. در مورد تجهیزات بزرگتر موارد اضافی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم

فیلتر سقف خورشیدی را از بسته بندی بشویید

در حالی که دریافت هوای تازه به طور فزاینده ای در صنعت رایج است، در محیط های تجاری به طور فزاینده ای رایج است. فیلترهای هوای تازه تهویه مطبوع اغلب از توری فلزی ساخته می شوند و اگر در نزدیکی هود هستند باید به طور مرتب با شلنگ و احتمالاً چربی زدا تمیز شوند.



فشار سقف بسته را بررسی کنید

تسمه های بانجی بسته سقفی همیشه به درستی سفت نمی شوند. این باعث افزایش فشار دمنده، شکستگی تسمه، کشش بیش از حد و سایش یاتاقان می شود. می‌خواهید تسمه تهویه مطبوع آنقدر محکم باشد که پکیج سانروف از لغزش یا لرزش بیش از حد جلوگیری کند.

اکثر تعمیرکاران از قانون کشش 1/2 اینچی یا چیزی مشابه برای اندازه گیری کشش تسمه استفاده می کنند. مشکل اینجاست که در این قانون طول کابل یا میزان فشاری که برای چرخاندن کولر استفاده می شود در نظر گرفته نمی شود. اکثر متخصصان با تجربه حس خوبی نسبت به تنش مناسب پنل خورشیدی دارند. اما حتی این احساس گاهی اوقات می تواند از ارزش واقعی دور باشد.

کشنده تسمه مورد نیاز است. می توانید از این برای اطمینان از اینکه برنامه بهترین تنش را دارد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تسمه های قفسه چمدان را به طور مرتب تعویض کنید. اگر یک تسمه به دلیل کشش پس از دوره شکست اولیه شروع به شل شدن قابل توجهی کرد، بهتر است به جای سفت کردن آن، آن را تعویض کنید. این محصول در تهویه کارخانجات مختلف مانند کارخانه تولید پلاستیک کاربرد دارد.



قرقره های کولر گازی را تراز کنید

هنگام تراز کردن سیم پیچ ها، به یاد داشته باشید که مرکز سیم پیچ ها را با یکدیگر، هر دو از راست به چپ، و "کمبر" یا زاویه خود سیم پیچ ها را ردیف کنید. اغلب زمانی که یکی از پیچ‌های نگهدارنده مجموعه سانروف روی پایه موتور شروع به لیز خوردن می‌کند، یا اگر یک قرقره تنظیم یا تعویض شده باشد، یک قرقره معیوب ممکن است رخ دهد. این محصول از همان مواد اولیه بچ آف ساخته شده است.

قرقره های نامناسب می تواند باعث پرتاب یا آسیب تسمه، آسیب یاتاقان و صدای غیرعادی شود. علاوه بر تراز کردن قرقره ها، به یاد داشته باشید که قرقره ها می توانند به مرور زمان فرسوده شوند و شکل طراحی شده خود را از دست بدهند یا در کناره های خود ترک ایجاد کنند. اگر قرقره سقف فرسوده شود، باعث جریان ضعیف هوا، صدای غیرعادی و عمر کوتاه تسمه می شود.



پکیج مدیریت کندانسور سقفی

شما باید کندانسور روی سقف بسته را تمیز کنید. در صورت لزوم جدا کنید بسیاری از تهویه مطبوع تجاری دارای کندانسورهای چند مرحله ای هستند که باید هر از گاهی برای تمیز کردن کامل آنها را جدا کرد. تعمیر بستگی به وضعیت دستگاه و میزان کثیفی موجود در هوا دارد.



اخرین حرف

تهیه تهویه مطبوع متناسب با نیاز شما می تواند آسان باشد. تدبیر و تدبه مندق از طریق سایت ttmenterprise.com انواع دستگاه های پاسخگوی نیاز بازار ایران را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. این شرکت همواره رضایت مشتری را در اولویت قرار داده است و با گستره محصولات و قطعات با کیفیت خود، خرید کولر گازی انتخاب مناسبی است.

مطالعه مقاله کامل:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887259-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9


تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402
بازدید : 426
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

سیفلیس، عفونت باکتریایی است که به‌صورت یک زخم اما بدون درد ایجاد می‌شود. این بیماری مقاربتی معمولاً در ناحیه تناسلی، راست‌روده و یا دهان وجود دارد. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی علائم و درمان این نوع عفونت می‌پردازیم. دقت داشته باشید این بیماری در ۴ مرحله گسترش می‌یابد و علائم افراد در هر یک از این مراحل متفاوت است که در ادامه بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

 

علائم سیفلیس
تمام افرادی که ازنظر جنسی فعال‌اند، بالقوه در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی هستند و باید مراقبت‌های ویژه را به عمل آورند. اما ابتدا باید با نشانه‌های این باکتری در بدن آشنا شوید تا بتوانید به‌موقع آن را تشخیص و درمان کنید.

نسبت به اینکه شما در کدام مرحله از بیماری سبفلیس هستید ممکن است علائم متفاوتی داشته باشید. هرچند گاهی علائم در تمام مراحل مشترک است.

۴ مرحله بیماری سیفلیس
۴ مرحله سیفلیس عبارت است از: اولیه، ثانویه، نهفته و درجه سوم. در مرحله اولیه و ثانویه این باکتری بسیار عفونی است، در مرحله نهفته هرچند بیماری وجود دارد و فعال است اما در اکثر اوقات هیچ نوع علامتی ندارید. سیفلیس سوم مخرب‌ترین نوع بیماری بوده و ممکن است مشکل زیادی برای سلامتی به وجود آورد.

۱) سیفلیس اولیه:
سیفلیس نیز مانند سایر بیماری‌های مقاربتی ممکن است سال‌های زیادی مبتلا به آن باشید ولی هیچ نشانه‌ای در ظاهر شما ایجاد نشود.

در مرحله‌ی اول معمولاً در نقطه‌ای از بدن که باکتری وارد بدن شده، یک زخم کوچک ایجاد می‌شود. ولی ازآنجایی‌که هیچ دردی ندارد گاهی فرد متوجه آن نمی‌شود. این زخم معمولاً در داخل واژن یا راست‌روده به‌صورت پنهان وجود دارد و طی ۳ تا ۶ هفته یا گاهی اوقات طی ۹۰ روز خوب می‌شود. درست است که اگر درمان نکنید خودبه‌خود ممکن است بهبود بیابید ولی دقت کنید اگر درمان به‌موقع داشته باشید ریسک رفتن به مرحله بعدی بسیار کم شده و زودتر درمان می‌شوید.

۲) سیفلیس ثانویه:
در مرحله ثانویه بثورات پوستی ابتدا در رحم، واژن و یا مقعد شما ایجاد می‌شود. البته ممکن است کل بدن شما را ازجمله کف پا و کف دست درگیر کند. دقیقاً زمانی که زخم‌های ایجادشده در مرحله اول در حال بهبودی است و یا حتی چند هفته از خوب شدن زخم‌ها گذشته است این بثورات ایجاد می‌شود. درست است که حتی اگر این مرحله را درمان نکنید ممکن است خودبه‌خود بهبود بیابید ولی گاهی بدون درمان به دوره نهفته و حتی مرحله سوم بیماری سیفلیس منتقل شوید.

 

علائم دیگری که احتمالاً در شما ظاهر می‌شود شامل:جوان ایرانی (irjavan.com)

تب و سردرد
تورم غدد لنفاوی
کاهش وزن
خستگی بسیار زیاد و درد عضلانی
ریزش موی سکه‌ای
این نشانه‌ها عموماً در طی چند هفته کاهش می‌یابد و خوب می‌شوید، ولی ممکن است حتی تا یک سال شما را درگیر کند.

۳) مرحله نهفته سیفلیس
در این مرحله که مرحله نهفته سیفلیس نام دارد، شما در واقع هیچ علائم ظاهری ندارید و اگر بازهم تحت درمان قرار نگیرید احتمال اینکه این بیماری سال‌ها در بدن شما وجود داشته باشد بسیار زیاد است. اما چون هیچ علامتی ندارید از وجود آن اطلاعی نداشته و حتی ممکن است بیماری به مرحله سوم وارد شود که بسیار خطرناک است.

۴) مرحله سوم
این مرحله از بیماری سیفلیس بسیار جدی است و چندین سال پس از شروع عفونت اولیه رخ می‌دهد. درواقع ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد اگر تحت درمان قرار نگیرند ممکن است مبتلا به سیفلیس سوم شوند که حتی گاهی منجر به مرگ شما می‌شود. زیرا این بیماری به مرور زمان سبب آسیب به اندام‌های داخلی مانند قلب و عروق خونی، مغز و سیستم عصبی خواهد شد.

 

تشخیص بیماری سیفلیس


همراهان گرامی مجله جوان ایرانی توجه کنید به‌محض اینکه تردید داشتید که آیا بیماری سیفلیس دارید یا خیر حتماً در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید‌.

♦ پزشک ابتدا یک معاینه فیزیکی از شما انجام می‌دهد. اگر در ناحیه تناسلی و یا سایر اندام‌های شما زخم همراه با زگیل و یا زخم به‌تنهایی وجود داشته باشد پزشک از آن نمونه‌برداری کرده تا تشخیص دهد این زخم در اثر باکتری سیفلیس ایجاد شده یا خیر.

♦ همچنین از شما یک نمونه خون‌گرفته می‌شود تا تجزیه‌وتحلیل شده و بررسی گردد آیا مبتلا به این بیماری هستید یا خیر. شایع‌ترین آزمایش که برای غربالگری سیفلیس به کار می‌رود Vdrl نام دارد که درواقع به بررسی آنتی‌بادی‌های تولیدشده در بدن می‌پردازد. بنابراین حتی اگر شما علائم این بیماری را نداشته باشید باز هم این تست کاربرد دارد و مشخص می‌کند شما دارای سیفلیس هستید یا خیر.

♦ اگر در دوران بارداری هستید ممکن است پزشک برای شما یک غربالگری ازنظر سیفلیس تجویز کند. زیرا اگر شما مبتلا به این باکتری باشید، خطر اینکه در هنگام زایمان به فرزند تازه متولدشده خود منتقل کنید بسیار بالا است. این باکتری باعث آسیب شدیدی به نوزاد می‌شود. بنابراین پزشک جهت پیشگیری از انتقال این نوع عفونت و بیماری مقاربتی به نوزاد، غربالگری‌های لازم را برای مادر تجویز می‌کند.

♦ اگر پزشک شک داشته باشد که شما مبتلا به سیفلیس سوم هستید یا خیر و اینکه این باکتری به مشکلات عصبی شما آسیب وارد کرده یا خیر، یک مایع نخاع از ستون فقرات شما نیز می‌گیرد و آن را از جهت سیفلیس سوم بررسی می‌کند.

 

روش‌های پیشگیری از سیفلیس
⇐ شما عزیزان باید بدانید که واکسن خاصی برای سیفلیس وجود ندارد. هرچند تنها راه ایمن برای پیشگیری از این بیماری، این است که هرگونه رابطه جنسی واژینال، مقعدی و یا دهانی نداشته باشید؛ ولی اگر ازنظر جنسی فعال هستید توجه کنید که باید در تمام رابطه‌های جنسی از کاندوم استفاده کنید حتی اگر زخم‌های ناشی از سیفلیس، توسط کاندوم پوشانده نشود و با پوست بدن شما در تماس قرار گیرد احتمال انتقال این باکتری وجود دارد، پس سعی کنید از کاندوم به‌درستی استفاده کنید.

 

⇐ رابطه طولانی‌مدت آن هم تنها با یک نفر داشته باشید که او نیز آزمایش‌های لازم را مانند شما انجام داده و هر دو طرف بیماری‌های مقاربتی ازجمله سیفلیس نداشته باشید.

⇐ اگر باردار هستید جهت پیشگیری از انتقال سیفلیس به نوزاد خود، باید آزمایش‌های مقاربتی ازجمله سیفلیس را انجام داده و اگر این باکتری رادارید فوراً تحت درمان قرار بگیرید. اگر سیفلیس را به نوزاد تازه متولدشده منتقل کنید ممکن است در عرض چند هفته نوزاد شما مشکلاتی مانند تشنج، ناشنوایی یا آب‌مروارید داشته باشد و یا حتی ممکن است بمیرد، همچنین احتمال زایمان زودرس، مرده‌زایی و یا تولد نوزاد با وزن کم نیز وجود دارد.

↵ دقت کنید نوزادان همانند بزرگسالان ممکن است بدون علائم یا دارای علائم ظاهری باشند، بنابراین تنها از طریق آزمایش می‌توان تشخیص داد درگیر این بیماری هستید یا خیر.

⇐ اگر از داروهای تزریقی استفاده می‌کنید سوزن و یا سرنگ مشترک نداشته باشید. زیرا استفاده از سوزن و یا سرنگ مشترک باعث انتقال بیماری‌های مقاربتی می‌شود.

 

 

مراجعه به پزشک در سیفلیس


اگر هرگونه زخم، بثورات و ترشح غیرعادی در شما و یا فرزندتان به‌ویژه در ناحیه کشاله ران ایجاد شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

سؤالات مهم که باید از پزشک بپرسید:

اسم دقیق و پزشکی بیماری من چیست؟
راه‌های انتقال این بیماری چگونه است؟
اگر با شخصی فقط یک‌بار رابطه داشته باشم امکان سرایت در همان بار اول وجود دارد؟
آیا من دیگر نمی‌توانم بچه‌دار شوم؟
در دوران بارداری، این بیماری به فرزندم منتقل می‌شود یا خیر؟
بعد از درمان امکان ابتلای مجدد وجود دارد؟
چه مدت زمانی هست که مبتلا به این عفونت هستم؟
من بیماری‌های دیگری هم دارم، داروهای آن‌ها تداخل ندارد؟
آیا شریک جنسی من نیز باید برای درمان مراجعه کند؟
آیا در طول درمان نباید رابطه جنسی داشته باشم؟
بسیار مهم است که به پزشک صادقانه و به‌دور از شرم و خجالت پاسخ دهید.

پزشک متخصص ممکن است از شما نیز این سؤالات را بپرسد:

با دیدن چه علائمی تصمیم گرفتید به پزشک مراجعه کنید؟
چه مدت زمانی است که این علائم را دارید؟
آیا تنها یک شریک جنسی دارید و یا بیشتر؟
در سال گذشته و یا در ماه گذشته چند شریک جنسی داشته‌اید؟
با مرد رابطه دارید یا با زن و یا با هردوی آن‌ها؟
آیا به خود مواد مخدر تزریق کرده‌اید و یا با فردی رابطه داشته‌اید که مواد مخدر تزریق کرده است؟
در حین رابطه جنسی برای محافظت از خود و شریک جنسی چه اقدامی انجام می‌دهید؟
آیا تابه‌حال سایر بیماری‌های مقاربتی ازجمله سوزاک کلامیدیا و یا ایدز داشته‌اید؟
آخرین رابطه جنسی شما در چه زمانی بوده است؟
عوامل خطر ابتلا به سیفلیس
اگر دارای شرایط زیر باشید، احتمال ابتلا به سیفلیس در شما بسیار زیاد است:

رابطه جنسی بدون کاندوم و محافظت نشده
رابطه با چندین شریک جنسی یا با فردی که او با چندین نفر در ارتباط است
رابطه جنسی یک مرد با مرد دیگر به‌ویژه اگر مبتلا به HIV باشد.

 


عوارض سیفلیس


اگر این باکتری در نوزادان تشخیص داده نشود، حتی ممکن است نوزاد به سیفلیس مبتلا شود که این بیماری به استخوان، دندان، چشم، گوش و مغز آن‌ها نیز آسیب وارد می‌کند. به‌طورکلی سیفلیس مادرزادی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیر در نوزادان بشود:

تأخیر در رشد
بدقیافه شدن نوزاد
تب و تشنج
کبد یا طحال متورم
زردی و کم‌خونی
زخم‌های دارای عفونت
بثورات پوستی


سیفلیس باعث بسیاری از مشکلات عصبی نیز می‌شود. ازجمله:

زوال عقل
نابینایی
سردرد
از دست دادن شنوایی
مننژیت یا سرسام
سکته
از دست دادن احساس درد و دما
اختلال در عملکرد جنسی مردان
همچنین این باکتری به دریچه‌های قلب آسیب وارد کرده و باعث بیماری قلبی عروقی می‌شود.

نحوه‌ انتشار سیفلیس (۴ مورد مهم)
سیفلیس توسط یک باکتری به نام ترپونما پالیدوم Treponema Pallidum ایجاد می‌شود. شما عزیزان باید بدانید این بیماری مقاربتی بسیار مسری است بنابراین قبل از هرگونه رابطه جنسی آزمایش‌های لازم را انجام fدهید و از سلامت یکدیگر مطمئن شوید.

 

اما علت شایع انتقال آن:

تماس داشتن با زخم‌های فرد بیمار در حین رابطه جنسی است. حتی اگر درمان شوید در صورتیکه مجدداً با زخم‌های فرد مبتلا، تماس داشته باشید به شما سرایت پیدا می‌کند و درگیر خواهید شد.
اگر مادر در دوران بارداری یا زایمان مبتلا به این باکتری باشد، ممکن است به فرزند خود نیز منتقل کند.
سیفلیس ممکن است در اثر بوسیدن نیز منتقل شود اگر در دهان شما زخم وجود داشته باشد، ولی دقت کنید از این طریق‌ها منتقل نمی‌شود مانند: سنگ توالت، وان حمام، استخر و جکوزی، دستگیره در یا لباس و ظروف مشترک
زخم‌های ناشی از سیفلیس باعث ورود ویروس اچ آی وی به بدن نیز می‌شوند، بنابراین اگر سیفلیس دارید باید بدانید که احتمال ابتلای شما به HIV نیز بیشتر است. همچنین افرادی که اچ آی وی دارند نشانه‌های سیفلیس در آن‌ها نسبت به افرادی که اچ آی وی ندارند بسیار متفاوت است.

 

آیا سیفلیس درمان می‌شود؟


♦ خبر خوب برای شما عزیزان این است که بله این بیماری قابل‌درمان است، ولی اگر دیر برای درمان مراجعه کنید، بسیاری از آسیب‌های وارده به بدن ناشی از این باکتری قابل جبران نیست. بنابراین سعی کنید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید‌.

♦ دقت داشته باشید اگر مبتلا به این بیماری شده و تحت درمان قرار گرفتید، به این معنا نیست که دیگر شما مبتلا به سیفلیس نخواهید شد. بلکه ممکن است مجدداً با این بیماری درگیر شوید. بنابراین اگر ازنظر جنسی فعال هستید توصیه تیم پزشکی جوان ایران این است که آزمایش‌های خود را مرتب ازنظر بیماری‌های مقاربتی ازجمله سیفلیس انجام دهید.

♦ وقتی درمان را شروع کردید شریک جنسی شما نیز باید آزمایش‌های لازم را برای تشخیص را انجام دهد و اگر مبتلا به این باکتری است خود را درمان کند و تا زمانی که هر دو طرف به بهبودی کامل دست نیافته‌اید از هرگونه رابطه جنسی پرهیز کنید.

♦ معمولاً پزشکان برای درمان سیفلیس از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند. رایج‌ترین آنتی‌بیوتیکی که تجویز می‌شود، پنی‌سیلین نام داردُ ولی اگر شما به پنی‌سیلین حساسیت دارید ممکن است آنتی‌بیوتیک‌های زیر برای شما مفید واقع شود:

آزیترومایسین
داکسی سایکلین
سفتریاکسون
نکته پایانی:
در اکثر مواقع سیفلیس بدون درمان پزشکی از بین نمی‌رود. به‌محض اینکه مشکوک شدید و یا به‌طورکلی ازنظر جنسی فعال هستید باید آزمایش‌های مقاربتی را انجام دهید. زیرا تنها راه برای فهمیدن اینکه سفلیس دارید یا خیر، آزمایش است. داروهای این بیماری، بدون نسخه در دسترس نیستند و شما حتماً باید طبق تجویز و دستورالعمل پزشک پیش بروید.

درمان بیماری سیفلیس: پیشگیری از انتقال این بیماری مقاربتی


تاریخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
بازدید : 10683
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

معرفی و انواع تایمرهای آبیاری گلدان و باغچه

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. بعضی روزها که در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، برنامه آبیاری گل ها به هم می ریزد. آنها ممکن است محو یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی محو می شوند همیشه غم انگیز است. اما تایمر آبیاری خانگی مشکل شما را حل کرده است.

امروزه همه چیز هوشمند است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز به ما کمک کرد. حالا آبیاری باغچه ها، گلدان های خانگی و ... را می توان در حد اعتدال انجام داد. در ادامه با زمان آبیاری گلدان ها و باغچه ها آشنا خواهید شد. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را خواهید یافت و همچنین انواع زمان های آبیاری خانگی را می شناسید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین کنتور را انتخاب کنید.



برنامه آبیاری چیست؟

تایمر قوطی آبیاری وسیله ای است که در زمانی که شما تعیین می کنید به گل ها، گیاهان و باغ ها آب می دهد. یعنی می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و برای چند دقیقه آبیاری شود. این به شما این امکان را می دهد که برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل های شما دچار کمبود آب نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا چندین منطقه در باغ را آبیاری کند و نیازی به خرید چندین تایمر نیست. یک تایمر با سخت افزار نصب می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه مصرف آب بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث هدر رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه به صورت دستی مشکل است، آب زیادی را هدر می دهد. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره به گیاه می رسد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و جهان از مشکل آب رنج می برند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به ویژه اینکه بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری ناآماده این مقدار را افزایش داده است.



نکات مهم برای استفاده از سیستم آبیاری در منزل

بسته به مدل تایمر مورد استفاده، نکاتی نیز وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید به آنها توجه کنید. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3 یا 4 ماه (بسته به عملکرد تایمر) باتری ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

این تایمرها در فصل سرما و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد می ماند و می تواند بسیار بالا یخ بزند. اگر آب داخل دستگاه یخ بزند، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بالای 40 درجه و زیر صفر باشد. زیرا برای گل و تایمر مضر است.

در را ببندید و مراقب باشید که قبل یا بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. خیس کردن تایمر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به واحد باید همیشه باز باشد. فراموش نکن وگرنه آب به گل هایت نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد تنظیم کنید. اگر کمتر باشد آب لازم به گل ها نمی رسد و اگر بیشتر باشد ممکن است تایمر آسیب ببیند. فشار بهینه باید بررسی و تنظیم شود.

ساعت دیجیتال را به درستی تنظیم کنید. این دستگاه شامل تنظیمات AM و PM برای صبح و بعد از ظهر است. حتما ساعت را درست تنظیم کنید تا بتوانید درست و به موقع آن را پرداخت کنید.

مطالعه مقاله کامل: https://abniro.com/hose-faucet-timers/


تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1402
بازدید : 850
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


بینی گوشتی چیست؟

هیچ بینی از نظر نژاد ایرانی کاملاً گوشتی و کاملاً استخوانی نیست، بنابراین بینی ایرانی همیشه مخلوطی از این دو است و معمولاً به عنوان قسمت پایین بینی تعریف می شود. پهن است و ساختار استخوانی و غضروفی دارد. پوست این نوع بینی ضخیم و چرب است.



مشخصات کلی بینی گوشتی

پوست ضخیم

نوک پهن و بزرگ با غدد چربی

نوک بینی به سمت پایین کشیده می شود و بینی نیم دایره است

ساختار بینی ترکیبی از غضروف و استخوان های ضعیف بینی است



چگونه بینی حیوان را کار کنیم

در جراحی زیبایی بینی جراحان زیبایی بینی ترجیح می دهند غضروف را از قسمتی از بینی خارج کرده و به قسمت دیگر اضافه کنند. اگر فردی غضروف در بینی نداشته باشد از غضروف یا دنده گوش نیز می توان استفاده کرد. و در برخی موارد ممکن است از غضروف مصنوعی استفاده شود.غضروف نیز می تواند استفاده شود تنگ کردن سوراخ های بینی یک نگرانی ثانویه برای جراح است.



علت مشکلات احتقان بینی چیست؟

نوع پوست بینی در حین جراحی بینی همیشه نتیجه جراحی بینی را تعیین می کند. با جراحی بینی تغییراتی در ساختار بینی یعنی برداشتن غضروف و استخوان ایجاد می شود و به دلیل اینکه پوست این نوع بینی ها ضخیم است و نیاز به زمان بیشتری برای ترمیم و شکل دادن دارد.



معکوس کردن گوشت بینی بعد از جراحی بینی

یکی از سوالات متداول افرادی که گرفتگی بینی دارند از جراح بینی خود می پرسند این است که آیا امکان برگشت بعد از جراحی بینی وجود دارد؟ به دلیل پوست ضخیم و چربی بینی های گوشتی، انقباض پوست بیشتر از بینی های استخوانی طول می کشد. بنابراین در جراحی زیبایی بینی گوشتی، جراح باید اطمینان حاصل کند که اسکلت بینی و نوک بینی، یعنی. ناحیه آلارم بینی کوچکتر از حد معمول نیست زیرا باعث ایجاد گوشت یا گوشت اضافی می شود. یک جای زخم. بنابراین انتخاب یک جراح مجرب می تواند شما را از این نگرانی نجات دهد.

 

آیا جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی متفاوت است؟

همانطور که در ابتدا گفتم اکثر بینی های ایرانی مخلوطی از بینی های گوشتی و استخوانی با پوست ضخیم و چرب هستند. در بینی استخوانی هدف کاهش اندازه و شکل بینی است، از طرفی در بینی گوشتی غضروف در نوک بینی و پل بینی پیوند زده می شود. در بینی گوشتی معمولاً بافت غضروفی از تیغه بینی برداشته می شود. اما گاهی به دلیل سابقه آسیب یا شکستگی یا به دلایلی نامعلوم، صفحه غضروف بینی از بین می رود و قابل استفاده نیست. در این زمان، غضروف گوش اغلب گزینه دوم است.

مراجعه به ادامه مطلب: https://cliniczibayi.com/عمل-بینی/عمل-بینی-شیراز-بهترین-جراح-بینی-شیراز

 


تاریخ : پنج شنبه 31 فروردين 1402
بازدید : 24230
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


خلال دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی است که کاملاً با سلول های بدن سازگار است. ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزین مناسب و دائمی برای دندان های از دست رفته استفاده می شوند. پس از اینکه دندانپزشک ایمپلنت را در فک قرار داد، استخوان فک با استخوان سازی سلول های استخوان ساز روی سطح ایمپلنت دندانی به ایمپلنت متصل می شود. فرآیند جوشکاری معمولاً 3 تا 4 ماه طول می کشد، سپس قسمت تاج (قسمت اصلی) و کلاهک دندان ساخته شده و روی پایه (ایمپلنت) قرار می گیرد.



انواع ایمپلنت دندان

1- ایمپلنت معمولی: در روش سنتی جراحی ایمپلنت مراحل طبق روال معمول انجام می شود و حدود 6 ماه طول می کشد. ابتدا ایمپلنت پایه ساخته می شود و محل ایمپلنت زمان دارد تا خود را ترمیم کند و رابط ایمپلنت دندان با بافت استخوانی یا اطراف آن یکپارچه می شود. یک ایمپلنت معمولی حدود سه میلی متر یا بیشتر قطر دارد.

2- مینی ایمپلنت: مینی ایمپلنت نوعی ایمپلنت دندانی است که قطر آن کمتر از سه میلی متر است و معمولاً زمانی استفاده می شود که فضای کافی برای ایمپلنت معمولی و بزرگتر وجود نداشته باشد. این نوع ایمپلنت دندان گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان های کوچک جلویی یا حمایت از دندان های مصنوعی است. لازم به ذکر است که مینی ایمپلنت دارای سطح کوچکی برای ادغام با بافت فک است، بنابراین استفاده از آن در همه موارد مناسب نیست.

3-نصب سریع: مراحل قرار دادن دندان ها در نصب سریع به قدری سریع است که بیمار پس از مدت کوتاهی می تواند از دندان های جایگزین خود استفاده کند. البته معایبی هم دارد و در مواردی می توان از این روش استفاده کرد که دندانپزشک مطمئن باشد که فشار زیادی به ایمپلنت وارد نمی شود. دندانپزشک بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت، یک دندان مصنوعی موقت و مخصوص روی آن قرار می دهد که فشار زیادی به ایمپلنت وارد نمی کند. پس از آن، در این مدت باید دستورالعمل ها و رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید. هنگامی که ایمپلنت در بافت اطراف کاشته شد، دندان موقت جایگزین دندان دائمی می شود.

ایمپلنت 4 رقمی: این روش برای تقویت دندان مصنوعی در روش 4 رقمی مناسب است. روش چهارم: ایمپلنت ها در قسمت جلویی فک قرار می گیرند زیرا قسمت جلویی فک نسبتاً ضخیم تر و قوی تر است. بنابراین این روش برای افرادی که استخوان های ضعیفی دارند و نمی توانند از ایمپلنت معمولی استفاده کنند مناسب است. به خصوص اگر پروتز روی فک پایین باشد. 4 روش ایمپلنت یک روش تخصصی و نسبتاً پیچیده است و باید توسط متخصص با تجربه انجام شود.

 

مراحل کاشت دندان

1 - تست کنید

در ابتدای عمل ایمپلنت دندان، معاینه دندان و بررسی اطلاعات مربوط به لثه، استخوان فک و شکل عصب با استفاده از اشعه ایکس ضروری و ضروری است.



2- کشیدن دندان و برداشتن ریشه

بعد از معاینه نوبت به کشیدن دندان و برداشتن ریشه از لثه می رسد و پس از آن زمان دقیق کاشت ایمپلنت مشخص می شود و این نصب به مدت 45 تا 75 روز انجام می شود. در غیر این صورت، استخوان های فک (مخصوصا فک بالا) ممکن است دچار فرسایش شوند و نیاز به هزینه و تلاش زیادی برای بیماران و دندانپزشکان برای بازسازی استخوان ها دارد.

اگر دندان های کشیده شده متعلق به قسمت جلویی دهان باشد، دندانپزشک برای حفظ ظاهر دهان و طرح لبخند، ظرف 3 تا 4 روز یک صفحه متحرک موقت برای بیمار می سازد.

در مواردی که استخوان کافی وجود داشته باشد، می توان دندان آسیب دیده را در یک روز خارج کرد و با ایمپلنت جایگزین کرد. این نوع ایمپلنت ایمپلنت فوری نامیده می شود.



3- نصب فونداسیون

حال به مرحله بعدی می رسیم، محل کاشت که فیکساسیون نام دارد در چسب قرار می گیرد. در ساخت این پایه که بر اساس فک بیمار و عرض فک وی ساخته می شود، داخل استخوان فک متصل می شود. حدود چند ماه طول می کشد تا محل کاشت دندان به استخوان فک بچسبد. برای نواحی بدون استخوان فک، پیوند استخوان لازم است و سپس پایه ایمپلنت نصب می شود.

اکنون با نصب پایه های ایمپلنت، بسته به کیفیت تراکم استخوان فک و نوع ایمپلنت، 3 تا 20 هفته طول می کشد تا ایمپلنت ها با استخوان فک باند شوند. در این مدت لازم است به ایمپلنت ها فشار نیاورید و غذاهای شیرین مصرف کنید.



4- کشف

اکنون پس از پیوند، ایمپلنت های نصب شده در حفره دهان قابل مشاهده هستند. در این مرحله جراحی لثه نیز مورد نیاز است، این ایمپلنت ها ماندگاری زیادی خواهند داشت.



5- خالق

در مرحله قالب‌گیری، فرم‌های لثه از پایین ایمپلنت باز می‌شوند و با پین و میله‌های بلند روی ایمپلنت‌ها می‌چرخند. سپس با انتخاب قالب و مواد قالب گیری مناسب، وضعیت ایمپلنت ها در قالب ثبت و به آزمایشگاه تخصصی منتقل می شود.



6- نصب پروتز

در نهایت پروتز یا پوشش اباتمنت متصل شده در حدود چهار جلسه قالب گیری و آزمایش به بیمار تحویل داده می شود. همچنین می توان از ایمپلنت ها به عنوان تکیه گاه برای پروتزهای متحرک استفاده کرد. این نوع پروتزهای متحرک مانند یک دکمه در داخل دهان قرار می گیرند و محکم تر از حد معمول در دهان قرار می گیرند. تاج ایمپلنت تا شده یا چسبانده می شود.

دوره درمان تا حد زیادی به کیفیت استخوان های فرد بستگی دارد. دوره بهبودی معمولاً 6-2 ماه است که در طی آن ایمپلنت با استخوان یکپارچه می شود. در طول دوره بهبودی، مهم است که فشار بیش از حد بر روی دندان ایمپلنت وارد نشود. پس از عمل، دندانپزشک با معاینات منظم وجود عفونت و روند بهبود و بهبودی را بررسی می کند.

 

سن مناسب برای کاشت:

برای کاشت دندان باید تا سن 18 سالگی صبر کرد تا شکل کامل اسکلت صورت به دست آید، در غیر این صورت ممکن است در آینده به دلیل رشد فک و صورت به دلیل کاشت دندان کوچکتر به نظر برسد.

شرایط کاشت فوری:

- وجود ثنایای فوقانی یا تحتانی به صورت گروهی یا تکی، عرض استخوان حداقل 6 میلی متر

- وجود حداقل 13 میلی متر طول استخوان مفید

- یک یا دو یا حداکثر 3 استخوان (از نظر تراکم) وارد کنید

- چسبندگی اولیه بین 35-60 نیوتن

- رعایت بهداشت دهان و دندان

- عدم وجود دندان قروچه ( دندان قروچه )

مزایای ایمپلنت برای من

- درمان گران است

مقاومت و راحتی بالا

- استفاده

- توانایی جویدن طبیعی و زیبایی استثنایی را بازیابی می کند

- در طول درمان ایمپلنت، سایر دندان ها قربانی جایگزینی دندان های از دست رفته نمی شوند.

- در واقع پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان در استخوان قرار می گیرد و استخوان فک به دلیل پشتیبانی از ایمپلنت پوسیده نمی شود. بنابراین، فرم صورت به دلیل از دست دادن دندان مستعد تغییر است.

- ایمپلنت های دندانی نسبت به سایر روش های درمانی جایگزین عمر بیشتری دارند و در صورت گم شدن ایمپلنت قابل تعویض هستند.



معایب ایمپلنت دندان

- قیمت نسبتاً بالا

- هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمان های جایگزینی دندان مانند پروتزهای ثابت یا متحرک بیشتر است.

- درمان ایمپلنت برای این درمان حداقل 4 تا 9 ماه است.

- یکی از معایب ایمپلنت عمل و خطرات ناشی از عمل است. از جمله این خطرات می توان به احتمال عفونت و عدم موفقیت در درمان و یا از بین رفتن ایمپلنت های دندانی اشاره کرد که باید تعویض و مجددا جراحی شوند.

- این روش کاشت نیاز به معاینات منظم توسط دندانپزشک دارد

رفرنس مقاله: https://realtimedentist.com/1399/03/متخصص-ایمپلنت-و-کاشت-دندان-اقساطی-در-شی/


تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1402
بازدید : 2011
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از موثرترین اشکال تبلیغات، ارتباطات تجاری و بازاریابی آنلاین است. در این مقاله قصد داریم به موضوع اینفلوئنسر مارکتینگ و نقش آن در تبلیغات و بازاریابی امروز بپردازیم.



چه کسانی اینفلوئنسر نامیده می شوند؟

هنرمندان، سلبریتی ها و سلبریتی ها در فضای مجازی اینفلوئنسر و اینفلوئنسر خلق می کنند. اینفلوئنسرها با مخاطبان مجازی زیاد می توانند به معرفی سریع محصولات، برندها و کسب و کارهای مختلف کمک کنند. صاحبان مشاغل و برندها برای تبلیغ در فضای مجازی و واقعی با این سلبریتی ها همکاری می کنند. اینفلوئنسرها با حضور در تبلیغات، یک محصول یا برند را به مخاطبان زیادی معرفی می کنند و آنها را تشویق به خرید آن می کنند.

امروزه اینفلوئنسرهای زیادی از جمله ستارگان سینما، ورزشکاران و افراد مشهور در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت می کنند. این افراد با انتشار آگهی های بازرگانی تاثیر زیادی در بازاریابی و فروش کسب و کارهای مختلف دارند. از طرفی چون تبلیغات این افراد تاثیر سریعی در جذب مخاطب و فروش دارد، پول بیشتری بابت این تبلیغات می گیرند.


اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها با کمک افراد مشهور است. تبلیغات با همکاری این افراد به بازاریابی موثر و فروش چندگانه کسب و کار کمک می کند. بنابراین، وقتی از اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت می کنیم، در واقع منظور افرادی است که می توانند تأثیر قابل توجهی بر ذهنیت مخاطبان و مشتریان داشته باشند. این تاثیرگذاری با اهداف مختلفی انجام می شود که در نهایت منجر به فروش بیشتر برای تبلیغ کننده می شود.

 

امروزه بسیاری از شرکت ها برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود از این افراد کمک می گیرند. اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع یک روش بازاریابی جدید است.



اینفلوئنسر مارکتینگ چه جنبه هایی را پوشش می دهد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا شامل چندین بخش برای تهیه و انتشار کمپین های تبلیغاتی است. ابتدا استراتژی و نوع تبلیغات تعریف می شود و محتوای کمپین با توجه به هدف ایجاد می شود. سپس اینفلوئنسرهای مناسب و فعال در همین زمینه انتخاب خواهند شد. پس از این مرحله ایده محتوا یا تبلیغات برای اینفلوئنسر ارسال می شود تا با تهیه و یا انتشار محتوا بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و آنها را به خرید ترغیب کند.

در تهیه و ویرایش یک کمپین تبلیغاتی مسائل و نکات ظریف زیادی وجود دارد. که در مقاله قبل به طور کامل توضیح داده شد. با تهیه یک کمپین تبلیغاتی حرفه ای می توانید تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ را چندین برابر کنید.

 


اینفلوئنسرها چه نقشی در بازاریابی و تبلیغات دارند؟

اینفلوئنسرها بر افرادی تأثیر می گذارند که بر بخش خاصی از جامعه تأثیر می گذارند. این افراد اعتماد مخاطبان خود را تا حد زیادی جلب کرده اند و می توانند از این فرصت برای موفقیت در بازاریابی آنلاین و فروش کسب و کار استفاده کنند. اینفلوئنسرهای شناخته شده و قانونی می توانند اعتبار برند شما را افزایش دهند. از سوی دیگر، بسیاری از افراد جامعه تحت تاثیر توصیه های نوازندگان، ورزشکاران، بازیگران، کارشناسان و بعضا وبلاگ نویسان مشهور به خرید کالا و یا استفاده از خدمات می پردازند.

بنابراین این دسته از افراد می توانند رابط بین شرکت ها و برندها و مشتریان خود باشند. نقش این افراد در افزایش آگاهی از برند شما و ایجاد اعتماد در کسب و کار شما غیر قابل انکار است. کسب و کارهای آنلاین با استراتژی های هوشمند می توانند مخاطبان خود را از طریق تأثیرگذاران افزایش دهند.

 

افراد مناسب برای تبلیغ شرکت ما چه کسانی هستند؟

در محیط امروزی، اینفلوئنسرهای مختلفی در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت می کنند. بنابراین مهم است که قدرتمندترین فرد را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کنید. برخی از کسب و کارها از قدرت افراد مشهور برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. اما باید بدانید که این گزینه برای هر محصول یا خدماتی مناسب نیست. باید بدانید که اینفلوئنسرها برای فروش کسب و کار ما که به برند یا محصول ما ارزش می‌افزایند، مستعدتر هستند.

اینفلوئنسرها باید فعالیت های مرتبط با آن کسب و کار را داشته باشند تا تبلیغات را به هر کسب و کاری جذب کنند. بنابراین، قبل از انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای توسعه کسب و کار خود، ببینید این افراد و مخاطبانشان چه نوع فعالیت هایی انجام می دهند. اینفلوئنسر مارکتینگ مانند کار در صنعت تعمیر خودرو و همکاری با هنرمندان سینما برای تبلیغات نیست. شکی نیست که این گونه همکاری ها نتیجه ای جز هدر رفتن هزینه های تبلیغاتی برای شما نخواهد داشت.



آنچه مهم است تأثیرگذاری بیشتر اینفلوئنسرها است

برای اینکه بتوانید به طور موثرتر به اینفلوئنسر مارکتینگ کمک کنید، باید استراتژی داشته باشید و چندین فاکتور را در نظر داشته باشید. در این استراتژی ها می توان به تعریف دقیق هدف اشاره کرد، بنابراین سعی می کنیم همان مخاطبان را به عنوان مشتریان بالقوه محصول شما شناسایی کنیم. با مشاهده و تحقیق در مورد انواع فعالیت های اینفلوئنسرها و فالوورهای آنها می توانید عاقلانه عمل کنید و با تبلیغات خود تاثیر کافی ایجاد کنید.

یکی دیگر از استراتژی ها و عوامل موثر در کمپین های تبلیغاتی، در نظر گرفتن اهداف کلیدی و نتایج کلیدی است. اهداف شما باید واضح و مشخص باشد. از طرف دیگر، شما باید عملکرد اصلی خود را بدانید. باید نقطه شروع کمپین تبلیغاتی و نتایج مورد نظر را مشخص کنید و بعد از اتمام تبلیغات نتایج را تحلیل کنید.

در شرایط فعلی بسیاری از افراد از اینفلوئنسرها کمک می گیرند و کمپین های تبلیغاتی راه اندازی می کنند تا محصولات برند خود را بیشتر بفروشند. این افراد می توانند پس از اتمام کار میزان فروش خود را بسنجند. به این ترتیب می توان تصمیم گرفت که به همکاری ادامه دهد یا شخص دیگری را انتخاب کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند در محیط مجازی یا فیزیکی استفاده شود. گاهی برخی از برندها برای معرفی محصولات یا برند خود جشن یا مراسمی ترتیب می دهند و با استفاده از قدرت اینفلوئنسرها به معرفی و جذب مخاطب می پردازند. این کمپین ها همچنین تأثیر مثبتی بر اطلاع رسانی به جامعه هدف در مورد محصول یا خدمات دارند. این نوع بازاریابی اغلب به موازات محیط فیزیکی و فیزیکی خرده فروش انجام می شود.

نکات مهم در انتخاب اینفلوئنسرها

همکاری های تبلیغاتی با اینفلوئنسرها برای بسیاری از مشاغل سودمند و سودآور است. رایج ترین اهدافی که صاحبان مشاغل را به همکاری با اینفلوئنسرها سوق می دهد عبارتند از:

• معرفی و تبلیغ محصولات و برندهای جدید

• آگاهی از مزایای برند

• برند را به مخاطب یادآوری کنید

• افزایش فروش محصول

• مشارکت مخاطب

• افزایش محبوبیت و اعتبار برند


اغلب شرکت ها سعی می کنند تعداد فالوورهای خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهند. گاهی اوقات از امکانات اینفلوئنسر مارکتینگ برای معرفی یا افزایش فروش در یک زمان خاص استفاده می کنند. آنچه در این زمینه باید روی آن تمرکز کنید این است که هدف اصلی خود را از کار با این افراد تأثیرگذار در نظر بگیرید. همچنین اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید باید با کسب و کار شما مرتبط باشد.

باید در نظر داشته باشید که امروزه برخی از اینفلوئنسرها با تولید محتوای خلاقانه و هوشمند به شهرت رسیده اند. تبلیغ کننده و محتوای شما باید با نوع و موضوع کسب و کار شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، نمی توانید از یک اینفلوئنسر با پوست خشن برای تبلیغ محصولات پوستی استفاده کنید.



اینفلوئنسرها را انتخاب کنید

نکته مهم دیگر در انتخاب اینفلوئنسر، سازگاری جنسیتی افراد با محصولات است. اگر قصد دارید محصولی را با هدف زنان به مخاطبان خود معرفی کنید، بهتر است اینفلوئنسرهای زن را برای این منظور در نظر بگیرید. همچنین توجه به جنسیت این افراد در انتخاب تبلیغات بسیار مهم است.

به عنوان مثال، کسب و کار شما ممکن است در زمینه تولید یا فروش لوازم آرایشی باشد. البته شرکای تجاری شما زن هستند. در این میان، اکثر مشتریان در خط تولید شما، زنانی هستند که بیشتر از دیگران نگران خرید این محصولات هستند. شما باید بازاریابی خود را با کمک افرادی که در این زمینه کارآمد و موثر هستند انجام دهید.

نکته بعدی تمرکز بر مشارکت های تبلیغاتی و تحقیقات تأثیرگذار است. مهم است که یک تأثیرگذار برای تبلیغات انتخاب کنید که فالوورهای واقعی و بی شماری در شبکه های اجتماعی داشته باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از فالوورها در این شبکه ها واقعی یا جعلی هستند.

راه هایی برای تأیید واقعی بودن این فالوورها وجود دارد. باید تعداد شرکت کنندگان پست های او و تعامل او با مخاطب را به دقت بررسی کنید. فردی را انتخاب کنید که مورد اعتماد و احترام مخاطبان زیادی در فضای مجازی و جامعه باشد.



آخرین کلمه

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از موثرترین روش ها برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات تجاری است. اینفلوئنسرها معمولا برای تبلیغات هزینه بیشتری می گیرند. بنابراین، برای گرفتن بهترین نتایج نباید عجله کنید. با برنامه ریزی دقیق، ایجاد محتوای موثر و انتشار آن به گونه ای ضروری است که بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

ادامه مطلب:https://studiomani.ir/logo-design/


تاریخ : شنبه 26 فروردين 1402
بازدید : 19160
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 


1- هدف گذاری صحیح املاک و مستغلات.

یک سرمایه گذار املاک و مستغلات می تواند پروژه های بازسازی املاک و مستغلات را در هر کجا پیدا کند، اگر ابزار و تلاش داشته باشید. ترجیح می دهید مکانی را پیدا کنید که بیست درصد کمتر از قیمت متوسط ​​محله ها باشد، این دسته از خانه ها ظاهر و ساختار جالبی نخواهند داشت

.

1- از بیرون نگاه کردن جالب نیست.

2- عکسش گم شده.

3- محوطه و حیاط او نامرتب و بدمنظره باشد.

4- باطن پیر باشد ولی اسکلتش خوب باشد.

کلید موفقیت یافتن ویژگی هایی است که پتانسیل رشد و افزایش ارزش را دارند!

نکته کلیدی یافتن خواصی است که پتانسیل رشد و قدردانی را دارند. شما این تغییرات را برای خریداران یا مستاجرینی که می خواهند در آن منطقه زندگی کنند، اعمال خواهید کرد. تعمیم آن سخت است، اما وقتی به دنبال ملک مناسب برای بازسازی هستید،

1- مشکلات برق یا لوله کشی: رفع این مشکلات بسیار پرهزینه است و تمام شانس شما را برای پس گرفتن پول از دستگاه از بین می برد. برای بررسی این دو مورد حتما از یک Build Inspector استفاده کنید.

2- پشت بام و فونداسیون: ساختمانی که وضعیت بدی ندارد اما مدت زیادی خالی بوده ممکن است مشکل ساز باشد. یک بازرس حرفه ای باید سقف و فونداسیون را بررسی کند تا مطمئن شود که هیچ مشکل سازه ای یا قاب بندی وجود ندارد. همه مشکلات از بیرون قابل مشاهده نیستند. مشکلات فونداسیون باعث لرزش ساختمان و در نتیجه ایجاد ترک در دیوارها و سقف می شود.

3- تخته پوسیده: این یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند زیر یک لایه رنگ پنهان شود. تمام درها و پنجره ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تخته پوسیده ای وجود ندارد.



2- تعیین نقاط اصلی منطقه و عوامل ملکی منطقه در کار نوسازی ساختمان.

آشنا به نکات کلیدی منطقه و عوامل املاک و مستغلات. هنگامی که به دنبال یک حومه خاص برای سرمایه گذاری هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید: جمعیت شناسی، ویژگی های عمومی ملک، روند مهاجرت، فرهنگ محلی، و روند میانگین قیمت در منطقه.

1- تقاضای فعلی املاک منطقه، دوره فروش املاک منطقه، نرخ مجوز حراج منطقه

2- میانگین قیمت فروش مسکن مشابه در منطقه و نرخ رشد سرمایه تاریخی.

3- اجاره املاک مشابه در منطقه (اگر قصد اجاره دارید).

4- سابقه مالکیت. تاریخچه و پیش‌بینی‌های فروش فعلی و پس از نوسازی، اطلاعات ملک، فروش‌های قابل مقایسه اخیر و ارزش‌های تخمینی ملک را مشاهده کنید.



3- تهیه بودجه و شروع برنامه ریزی برای عملیات نوسازی ساختمان

پس از یافتن ملک روستایی مناسب که با معیارهای خرید شما مطابقت دارد، بودجه ای ایجاد کنید که هزینه خانه و کاری که می خواهید انجام دهید را پوشش دهد. همچنین باید سودآوری بالقوه ملک را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که بازگشت سرمایه در پروژه ارزش تلاش و هزینه را دارد.

1- پیش پرداخت

2- تمبر مالیاتی

3- سایر هزینه های ضروری مانند حق الوکاله، هزینه بازرسی منزل از نظر آفات و ....

4- هزینه تعمیرات

5- بازخرید سود در طول طرح

6 - بودجه پایه (در صورت وجود)

شما همچنین می توانید یک تیم قدرتمند برای بهبود خانه بسازید تا به همه این وظایف کمک کند. هنگام بررسی بودجه و محصولات مورد نظر شما همچنین باید به خرج کردن فکر کنید. به عبارت دیگر هزینه بازسازی بیشتر از قیمت خرید خانه و ارزشی است که خانه دریافت می کند. اگر از قیمت تقریبی فروش ملک در بازار اطلاع دارید راه های زیادی برای افزودن ارزش پیدا خواهید کرد. تخمین کاری که باید در یک پروژه انجام شود، شما را آگاه و چشم باز نگه می دارد.



4- نمای اولویتی و پرسپکتیو اولیه ساختمان

اگر قصد دارید خانه خود را پس از بازسازی بفروشید، قبل از شروع پروژه بدانید که آیا می خواهید خانه خود را بفروشید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که ملک شما برای افرادی که در ذهن دارید جذاب است.

سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید. در صورت لزوم، باید یک پیمانکار حرفه ای استخدام کنید. هدف از بازسازی خانه نباید همیشه فروش فوری باشد. می توانید بازسازی کنید، ارزش ملک را افزایش دهید و آن را با نرخ بالاتر اجاره کنید.


5- از فروش و اجاره ملکی که هنوز به مرحله نهایی بازسازی ساختمان نرسیده است خودداری کنید.

خریداران بالقوه نمی دانند چه کاری در ذهن دارید و هنوز کار را شروع نکرده اند، اما حمام های نیمه کاره، عرشه های ناتمام و آشپزخانه های ناتمام را دوست ندارند. به همین دلیل هرگز ملکی را که در مراحل پایانی بازسازی نیست، نفروشید یا اجاره نکنید.



6- فروش و سود

1- خریداران می توانستند قبل از خرید و بازسازی ملک را ببینند. تغییراتی که ایجاد می کنید باید مهم و جالب باشند، آنها باید نقش مزایایی را ایفا کنند که ارزش ملک را افزایش می دهد و آن را به یک پروژه نوسازی سودآور برای شما تبدیل می کند.

2- پوشش هزینه ها. حتی اگر از زمان خرید ملک، بازار رکود شدیدی را تجربه کرده باشد، باید رقمی را اعلام کرد که تمامی هزینه های فروش را پوشش دهد. این هزینه ها شامل کمیسیون مسکن و سایر هزینه های فروش می باشد.

3- اگر عملکرد ویژگی را تغییر دهید شما باید کارهای اضافی لازم را انجام دهید. آیا باید بازار دیگری پیدا کنید؟ چگونه می توانید ویژگی های جدید را پیشنهاد دهید؟

4- تمرکز بر بازار فروش جدید. ملکی که زمانی فقط برای سرمایه‌گذارانی مانند شما جذاب بود، اکنون برای مخاطبان وسیع‌تری مانند افراد تجاری، خانواده‌ها، اجاره‌کنندگان یا کسانی که به دنبال خانه‌های تعطیلات هستند جذاب است. قبل از شروع طراحی مجدد، باید بازار هدف خود را مشخص کنید. هنگام فروش، باید مطمئن شوید که خانه همچنان برای مخاطبان هدف شما جذاب است.

ادامه مطلب:  https://ajorroajor.com/


تاریخ : دو شنبه 21 فروردين 1402
بازدید : 81695
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



ممکن است با استفاده از منبع فشار آشنا نباشید. هنگامی که آب تحت فشار از چاه به چاه پمپاژ می شود، هوای چاه را تا یک سطح از پیش تعیین شده، معمولاً 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع فشرده می کند. وقتی کسی شیر آب را باز می کند، فشار هوا در مخزن، آب را به داخل لوله فشار می دهد تا زمانی که فشار به فشار ماشه از پیش تعیین شده، معمولاً 20 تا 40 psi کاهش یابد.

این کار پمپ آب را روشن می کند و آب را تحت فشار به خانه و منبع شما پمپ می کند. با بسته شدن شیر، فشار افزایش می یابد تا زمانی که به سطح بسته شدن پیش فرض بازگردد. مقدار آب وارد شده از مخزن تحت فشار بین توقف پمپ و راه اندازی مجدد آن تخلیه نامیده می شود.


مشکل در منبع فشار

اندازه مخزن آب نصب شده و میزان زهکشی بستگی به میزان آبی دارد که پمپ می تواند در عرض 1 تا 2 دقیقه به داخل خانه بکشد. برخی از آنها دارای ذخایر تحت فشار کمتر از 10 گالن و برخی دیگر بیش از 200 گالن هستند. رایج ترین مخزن فشار مسکونی حدود 44 گالن را در خود جای می دهد و سرعت جریان آن حدود 16 گالن است.

 

مشکلات احتمالی با منبع فشار

فنر تحت فشار مهم است زیرا فشار آب را ثابت نگه می دارد. منبع تحت فشار نیز با جداسازی آب و هوا کمک می کند. و این از سوختن سریع پمپ جلوگیری می کند. اگر چاه شما مجهز به پمپ شناور باشد، تشخیص اینکه آیا پمپ کار می کند یا خیر، دشوار است. این پمپ ها اغلب دارای یک سوئیچ رله هستند که وقتی می خواهید پمپ را فعال کنید و صدای کلیک می شنوید روشن و خاموش می شود.

برخی از مدل های منبع فشار حتی دارای یک چراغ سوئیچ رله هستند تا به شما بگوید چه زمانی رله پمپ را روشن می کند. تشخیص اینکه آیا علت آن است یا خیر به متخصص نیاز دارد.


یک منبع فشار با کیفیت چگونه کار می کند؟

اکنون می دانیم که منبع فشار هوای فشرده است. هنگامی که یک شیر آب یا دستگاهی را باز می کنید که از آب استفاده می کند، این هوای فشرده به آبی که از چاه خارج می شود فشار وارد می کند و آن را با سرعت ثابتی از طریق مخزن و خط آب می فرستد.

در اینجا فرآیند واقعی است که در یک مخزن تحت فشار مناسب رخ می دهد:

آب از چاه تحت فشار به کف چشمه آورده می شود.

آب دریاچه بالا می رود و باعث فشار بیشتر در جو می شود.

وقتی فشار هوا به psi 50 تا 60 برسد، پمپ چاه خاموش می شود و دیگر آب تحت فشار وارد چاه نمی شود.

هنگامی که یک شیر آب یا دستگاه مصرف کننده آب را باز می کنید، فشار موجود در مخزن آب را وارد سیستم لوله کشی شما می کند.

این کار تا زمانی ادامه می یابد که فشار هوا به 30-40 PSI کاهش یابد و سپس پمپ روشن می شود تا آب مصرف شده در خانه شما دوباره پر شود.



انواع منابع استرس

سه نوع رایج از منابع استرس وجود دارد:

1. مخزن دیافراگمی

این مخازن هوا و آب را با دیافراگم وینیل یا لاستیکی جدا می کنند. با جریان یافتن آب به داخل مخزن، دیافراگم به سمت بالا کشیده شده و هوای بالای آن را فشرده می کند.

2. عروق مثانه

این مخازن حاوی آب در مثانه هستند. با پمپاژ آب به مخزن، مثانه منبسط شده و هوا را فشرده می کند.

3. هواپیما روی آب

این مخازن با مانع فیزیکی هوا را از آب جدا نمی کنند. مشکل مخازن هوا به آب این است که هوا به مرور زمان در آب حل می شود و نسبت به مخازن مثانه یا غشایی نیاز به نظارت و نگهداری بیشتری دارد.


لوله منبع تحت فشار

هنگامی که سیال از ورودی اصلی و از خط تغذیه فشار جریان می یابد، بار هوا/نیتروژن در مخزن وجود دارد. مانند هوا در طراحی لوله، سیال با مخزن و بار هوا تماس پیدا نمی کند، بنابراین نمی تواند توسط محیط پمپاژ شده دوباره جذب شود و بنابراین تلفات هوا در اثر مکش حداقل است.

شیلنگ های منبع فشار از لاستیک با کیفیت بالا با یا بدون تقویت کننده، در نئوپرن، نیتریل (Buna-N)، بوتیل درجه بوتیل یا لاستیک هیپالون ساخته شده اند و می توانند برای قرار دادن کل ظرف گسترش یابند. لوله منبع فشار با فلنج در پایین طبق مشخصات کشتی مشتری ارائه می شود.

برای این طراحی، منبع تحت فشار کامل در هنگام نصب به یک فشار از پیش تعیین شده شارژ می‌شود و از سطح عملکرد صحیح در مخزن هنگام اتصال دستگاه به برق و در فشار کاری مورد نیاز اطمینان حاصل می‌کند. یک صفحه مشبک یا دیفیوزر ممکن است در خروجی رگ قرار داده شود تا از مکش مثانه به خط اصلی در فشار کم جلوگیری کند. لوله های عرضه تحت فشار دارای یک قلاب/قلاب در بالا برای پشتیبانی آویزان هستند.

هنگامی که شیر خط اصلی باز می شود، رسانه آب/استاتیک وارد لوله منبع فشار می شود و شروع به فشار دادن به مخزن پر از گاز می کند. فشار خط استاتیک بالاتر از فشار قبل از شارژ مخزن است. آب/رسانه وارد شده به لوله تغذیه تحت فشار، مخزن از پیش شارژ شده را بیشتر تحت فشار قرار می دهد تا زمانی که تعادل بین آب مثانه و هوای فشرده در مخزن حاصل شود.

هنگامی که پمپ خاموش می شود یا شبکه اصلی خاموش می شود، آب را به خط تغذیه تحت فشار فشار می دهد. این فشار توسط هوای فشرده در مخزن جذب می شود و به طور موثر به عنوان فشار منعکس شده موج عمل می کند. پس از تکان ها و نوسانات فراوان، فشار خط لوله اصلی را یکسان کرده و بدون آسیب رساندن به خط لوله، حالت ثابتی ایجاد می کند. در نهایت، کل سیستم به حالت گذار برای موج بعدی باز می گردد.

ادامه نوشته: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214070-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


تاریخ : دو شنبه 21 فروردين 1402
بازدید : 89543
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


آیا تا به حال در مورد سلامت دهان و دندان خود وسواس داشته اید؟ دندان یکی از مهم ترین قسمت های دندان است که برای سلامتی نیاز به مراقبت ویژه دارد. عاج، هسته و شکل کلی دندان را تشکیل می دهد. عاج حاوی توبول هایی (توبول هایی با میکروتوبول) است که حاوی سلول های تخصصی به نام ادنتوبلاست است. قسمت بدن سلول های تشکیل دهنده دندان روی سطح پالپ دندان قرار دارند. مورفولوژی سلولی دندانه دار است. سلول های ادونتوبلاست دارای زائده های سیتوپلاسمی هستند. آنها در لوله های دندانی قرار دارند. خواص فیزیکی و شیمیایی یونجه بسیار شبیه به استخوان است.


عاج در کجا قرار دارد؟

عاج بافت معدنی استخوان مانندی است که پالپ هر تاج و ریشه را احاطه کرده است. ضخامت اصلی دندان را تشکیل می دهد. ماده معدنی عاج عمدتاً نمک های کلسیم به شکل کریستال های هیدروکسی آپاتیت است. آنها حدود 70 درصد وزن خشک آن را تشکیل می دهند. ماتریکس عاج شامل فیبرهای کلاژن نوع I و کیکوزامینوگلیکان است که توسط سلول های سازنده عاج (ادنتوبلاست) سنتز و ترشح می شود.

عاج سخت تر از استخوانی است و رنگ آن زرد است. عاج توسط سلول های ادنتوبلاست تشکیل می شود. زاویه این سلول ها Tomes Fibr نامیده می شود. ریشه تومور در دندان در لوله های باریکی به نام کانال های دندانی قرار می گیرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دندانپزشک را مطالعه کنید.

عاج بین سلول‌های عاج‌ساز تولید می‌شود و عاج معدنی و دارای کمبود مواد معدنی پیش عاج نامیده می‌شود.

عاج، بر خلاف استخوان، در صورت از بین رفتن سلول های ادنتوبلاست، ماندگاری طولانی دارد و این امکان حفظ دندان ها را بدون پالپ زنده فراهم می کند.

عاج به دلیل وجود زوایای تامز و پایانه های عصبی آزاد در لوله های عاجی بافت حساسی است و تمامی محرک های عاج باعث ایجاد درد می شود. بنابراین سطح عاج در قسمت تاج با مینا پوشانده شده و در ریشه سیمان می شود.


اولین عاج کدام است؟

به نوع عاجی که شکل اولیه دندان را می دهد، عاج اولیه می گویند که معمولاً 3 سال پس از رویش دندان کامل می شود. مسیر لوله های عاج از پالپ تا مینای دندان مستقیم نیست بلکه دارای انحنای S شکل است.مسیر توبول ها با زوایای قائمه از سطح پالپ و اولین تحدب این منحنی S شکل شروع می شود. به سمت نوک دندان است.


عاج ثانویه چیست؟

به نوع عاجی که پس از عاج اولیه در اثر رسوب عاج تشکیل می شود، عاج ثانویه می گویند. این نوع دندان ها بدون تحریک خارجی خود را تشکیل می دهند. لوله های عاجی ثانویه صاف تر از لوله های عاجی اولیه هستند و لوله های کمتری دارند. اگر چه این قسمت از عاج پالپ را احاطه کرده است، اما در سقف و پایین قسمت کرونر اتاق پالپ در دندان های چند ریشه ضخیم تر است.


درمان ارتوپدی چیست؟

عاج ترمیمی (عاج ثالثی) نوعی عاج است که در نتیجه جایگزینی ادنتوبلاست ها و در نتیجه تأثیرات متوسط ​​مانند تروما - پوسیدگی متوسط ​​و سایر اقدامات دندانپزشکی ایجاد می شود. این نوع عاج در دیواره اتاقک پالپ نزدیک ناحیه آسیب دیده تشکیل می شود. به عنوان مثال، عاج احیا کننده از سوراخ هایی ساخته می شود که با 1.5 میلی متر پالپ تهیه شده است. این نوع دندان یک ماه پس از آسیب به صورت میکروسکوپی قابل مشاهده است. این نوع عاج از نظر ساختار و خواص شیمیایی با عاج اولیه و ثانویه متفاوت است و دارای لوله‌های عاج کمتری است و کمتر به بسیاری از محرک‌ها حساس است.

گاهی اوقات تحریکات متوسط ​​مانند دندان های میانی و اتریشی باعث مرگ توده های ادنتوبلاست و ادنتوبلاست می شود. به این نواحی از عاج که از خارج عاج تا پالپ دندان امتداد دارند، راه های مرده می گویند. نواحی مرده توسط عاج بازسازی شده توسط ادنتوبلاست های جایگزین شده مسدود می شوند. نواحی مرده اغلب در مکان‌هایی از شاخک‌های پالپ باریک، جایی که تراکم بیشتری از ادونتوبلاست‌ها وجود دارد، یافت می‌شوند.


خواص شیمیایی و سلولی عاج

از نظر وزن، عاج بالغ حدود 70 درصد مواد معدنی، 20 درصد مواد آلی و 10 درصد آب است. عاج سلول هایی به نام ادنتوبلاست ها را تولید می کند که در محیط پالپ قرار دارند و خارج شدن این سلول ها به ساختارهای لوله مانندی به نام "توبول های عاج" در داخل عاج گسترش می یابد. این سلول ها ابتدا ماتریکس آلی عاج را تشکیل می دهند و سپس آن را کلسیفیک می کنند.


خواص فیزیکی عاج

رنگ عاج در مقایسه با رنگ مینا زرد است. نور می تواند به راحتی از مینای نازک عبور کند و توسط عاج منعکس شود. به همین دلیل، تاج پادشاه تقریباً بنفش است. از آنجایی که میزان مواد معدنی عاج زیاد است یا فقط کمی کمتر از مینای دندان است، می توان گفت که عاج از استخوان و سیمان قوی تر و از مینای دندان ضعیف تر است.

تفاوت بین عاج و مینای دندان چیست؟



کلسیم و فسفات رایج ترین مواد معدنی در عاج هستند. مقدار مواد طبیعی تشکیل دهنده ترکیب این گروه مانند دندان و استخوان است. بیشتر اینها در داخل دندان کوچکتر از سطح دندان هستند، بنابراین این قسمت از دندان نرمتر از سطح دندان است.



علائم پوسیدگی دندان

از جمله علائم رایج حساسیت دندان می توان به تغییرات دما ناشی از تماس هوای سرد با دندان ها یا غذای گرم و سرد اشاره کرد، به عنوان مثال زمانی که دندان های خود را مسواک می زنیم و احساس درد می کنیم یا زمانی که ناخن های خود را می چینیم و احساس درد می کنیم. به دلیل حساسیت دندان. در موارد دندان درد، تحریکات شیمیایی ناشی از ترکیبات شیرین و ترش و این قبیل مواد تحریک کننده نیز باعث ایجاد دندان درد خاص می شود.



درمان حساسیت دندان

مهمترین روش برای درمان حساسیت دندان مراجعه به دندانپزشک برای تعیین علت مشکل و بررسی علائم حساسیت دندان است. دندانپزشک با آموزش صحیح مسواک زدن و عدم استفاده از چسب هایی که دندان ها را در جای خود نگه می دارد، این مشکل را حل می کند.

مشاهده ادامه:https://drsheidaclinic.com/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com