عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
بازدید : 493
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. لخته های خون هم در مردان و هم زنان تأثیر می گذارد، اما زنان بیشتر در معرض مشکلات هستند. بیماری های خونی قابل درمان هستند، اما می توانند برگردند و شما هرگز نمی دانید. این بیماری با روش های درمانی کاملا از بین می رود. بنابراین از بین بردن ضایعات پوستی ناحیه تناسلی یکی از درمان های اصلی این بیماری است. در این مقاله فرازطب به درمان زگیل تناسلی می پردازیم.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی گوشت نرم تری است که در دستگاه تناسلی ظاهر می شود. این در واقع یک عفونت مقاربتی (STI) است که توسط نوعی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. زگیل تناسلی همچنین می تواند باعث درد، ناراحتی و خارش شود. افراد فعال جنسی در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند. عفونت HPV، به ویژه در زنان، نیاز به توجه دارد زیرا برخی از انواع HPV می توانند باعث سرطان دهانه رحم و دهانه رحم شوند.

برای درمان اندام تناسلی چه باید کرد؟

در بیشتر افراد، سیستم ایمنی بدن پس از مدتی بدن را از ویروس زگیل تناسلی پاک می کند. هنوز هیچ درمانی برای از بین بردن این ویروس در بدن وجود ندارد. هدف از درمان های زیر از بین بردن ضایعات زگیل تناسلی است. بسته به نظر پزشک داروهای موضعی مانند پودوفیلین یا لیزر، کرایوتراپی و ....

محلول موضعی پودوفیلین

این محلول یکی از درمان‌های زگیل تناسلی است که به صورت موضعی استفاده می‌شود، اما استفاده طولانی‌مدت (یک تا سه ماه) برای درمان سوختگی‌های شیمیایی موضعی و زگیل، استفاده از آن را محدود کرده است. . .

سرما درمانی (انجماد)

قرص زگیل تناسلی امروزه به عنوان یک روش موثر، ارزان و بسیار موثر برای درمان اندام تناسلی مردانه و زنانه توصیه می شود. در این روش، زگیل تناسلی با استفاده از کرایوپروب و انجماد آن با گاز نیتروژن با استفاده از تکنیک کرایوتراپی درمان می شود. در ابتدای درمان مدتی تورم و درد خفیفی وجود دارد که به تدریج از بین می رود


لیزر

در روش لیزر درمانی زگیل تناسلی، اشعه مادون قرمز به سمت ضایعات پوستی هدایت و متمرکز می شود. توانایی نفوذ لیزر عمیق تر، امکان حمله دقیق تر به ویروس را فراهم می کند. در عین حال عوارض جانبی مانند احساس سوزش یا درد با تضمین عمق کمتر از 1 میلی متری بافت، کمترین میزان را خواهد داشت.

جراحی زگیل تناسلی

اگر اندازه زگیل تناسلی بزرگ باشد یا روش های درمانی فوق موثر نباشد، زگیل تناسلی باید با روش های جراحی مانند الکتروسرجری (کوتریزاسیون) یا رادیوسرجری (جراحی RF) درمان شود.

اگر شما یک خانم مبتلا به زگیل تناسلی هستید، پس از درمان اولیه باید هر سه تا شش ماه یکبار آزمایش پاپ اسمیر انجام دهید. این آزمایش به پزشک کمک می کند تا هرگونه تغییر در دهانه رحم شما را کنترل کند. بنابراین، نظارت مهم است زیرا ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم افزایش یابد.

برای دختران باکره، اگر زگیل تناسلی کوچک باشد، نیازی به درمان نیست و زگیل ها پس از مدتی از بین می روند. با این حال، زمانی که زگیل بزرگ یا پرخطر است، باید برای رد سرطان به پزشک مراجعه کنید. بهترین راه برای درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد استفاده از لیزر CO2 است.

چگونه از شر زگیل تناسلی خلاص شویم

بر اساس مطالعه ای که در مجله دانشکده پزشکی اصفهان انجام شده است، حذف زگیل تناسلی با لیزر CO2 دو برابر موثرتر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است.

میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر درمانی را انتخاب می کنند کمتر از افرادی است که کرایوتراپی را انتخاب می کنند. به زبان ساده، برای از بین بردن زگیل تناسلی چندین جلسه کرایوتراپی لازم است و گاهی اوقات این روش به هیچ وجه مؤثر نیست، در حالی که با لیزر درمانی، زگیل در همان جلسه اول از بین می رود و عود نمی کند.

درمان قطعی زگیل تناسلی (ویروس HPV)

در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای ویروس HPV وجود ندارد. تنها توصیه ها برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و گاهی رفع آن عبارتند از:

برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی از ریش تراش و گیره مو استفاده نکنید، بلکه از ریش تراش با مقدار نه چندان کم استفاده کنید.

از خاراندن ناحیه تناسلی خودداری کنید.

ناحیه تناسلی را با مالش خشک نکنید.

برای شستن ناحیه تناسلی از پارچه استفاده نکنید.

دفعات رابطه جنسی با شوهرتان را تا زمانی که مواد زائد به طور کامل از بین بروند، کاهش دهید.

از رابطه جنسی محافظت نشده خودداری کنید.

هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.

معاینه دوره ای با بزرگنمایی و روشنایی مناسب توسط بیمار و پزشک.


تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
بازدید : 8865
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


می توان گفت از آغاز تمدن، انسان از ابتدا متوجه بو شده و سعی در استفاده از آن به شیوه های مختلف داشته است. او ابتدا آن را مستقیماً از طبیعت، گل ها و عطرهای دیگر پیدا کرد، اما پس از مدتی شروع به مخلوط کردن آن چیزها کرد و این عطر را برای طبیعت نامرئی کرد.

بیشتر افراد ممکن است اطلاعات دقیقی در مورد نت ها و آکوردها و خانواده عطرها و نحوه ساخت آنها  در ورکشاپ عطرسازی داشته باشند یا مطمئن باشند که هنگام استفاده از عطر نباید انگشتان خود را به هم نزدیک کنند. اما مطمئن باشید که اکثر آنها نکات بسیار ساده و موارد خاصی را که امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، نمی دانند.


نکات مهم در مورد عطر

کلمه عطر از کلمه لاتین "per" به معنای "پر" و "fumus" به معنای "دود" گرفته شده است. در واقع، اولین عطر، به شکل بخور، اولین بار توسط بین النهرینی ها در حدود 4000 سال پیش ساخته شد. فرهنگ های باستانی در مراسم مذهبی خود انواع رزین و چوب را می سوزاندند و از بخور فقط در مراسم مذهبی استفاده می شد.

کم کم کشیش ها مجبور شدند از حقوق خود صرف نظر کنند تا عطر در دسترس همه مصری ها باشد. ساکنان از استحمام در حمام های گرم و مسح پوست خود لذت می بردند. بنابراین اولین عطرها بر پایه بخور بوده و با ادویه ها و گیاهانی مانند گشنیز و کندر ساخته می شدند.

1. اولین پماد مدرن برای ملکه مجارستان ساخته شد

اولین سبک مدرن عطرسازی در سال 1310 برای ملکه الیزابت مجارستان با مخلوط کردن اسانس ها با محلول الکل ایجاد شد. این عطر که با نام «آب مجارستانی» شناخته می‌شود، ترکیبی از رزماری، آویشن و اسانس‌های گیاهی در براندی بود و امروزه نیز عطرسازان سنتی می‌توانند آن را تهیه و خریداری کنند. در ابتدا از این عطر به عنوان آب مقوی و حتی به عنوان عطر استفاده می شد! پزشکان به دلیل داشتن مواد طبیعی غرغره کردن را برای انواع بیماری ها تجویز می کنند!

2. ماندگاری عطر آکادمی عطرسازی روی پوست خشک کمتر است؟


اگر پوست خشکی دارید، عطر ماندگاری زیادی نخواهد داشت. ابتدا باید وازلین یا نوعی مرطوب کننده پوست بزنید و سپس عطر بزنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود. لوسیون های غیر هدفمند زیادی در بازار وجود دارد که گزینه های خوبی برای این منظور هستند.

کرم ها یا روغن ها مسدود می شوند و عطر بیشتر از زمانی که مستقیما روی پوست اسپری شود ماندگاری دارد. گزینه دیگر استفاده از عطر بلافاصله بعد از دوش گرفتن است، در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، زیرا رطوبت به حفظ رایحه کمک می کند.

3. طبیعت بزرگترین الهام بخش عطرها است.

بسیاری از عطرهای معروف و منحصر به فرد حاوی مواد حیوانی در ترکیبات خود هستند. با این حال، امروزه بیشتر آنها به دلایل اخلاقی و رعایت حقوق حیوانات به صورت مصنوعی تولید می شوند. برخی از این نت ها و عرقیات حیوانی لانه زنبوری، نقره، مشک، کرچک و عنبر است که همان استفراغ نهنگ است!

این یک ماده خاکستری مومی است که توسط نهنگ های اسپرم بازگردانده می شود و اغلب در سواحل شسته می شود. عنبر طبیعی هنوز در برخی از برندهای عطر لوکس استفاده می شود، اما اکثر عطرهای ارزان قیمت و طراحان جایگزین مصنوعی دارند. عنبر قدیمی دارای رایحه ای شیرین و خاکی است که به آرامی نت های دیگر عطر را تقویت می کند.

4. امروزه در عطرها از رایحه های مصنوعی استفاده می شود

عطرهای امروزی شامل 10 تا 250 ماده هستند و بسیاری از عطرهای مدرن از روغن ها و رایحه های مصنوعی استفاده می کنند. این امر باعث می شود تا بسیاری از ترکیبات عطری مختلف که در طبیعت یافت نمی شوند و توسط عطرسازان در شرایط آزمایشگاهی استفاده می شوند، ایجاد شود.

روغن‌های مصنوعی می‌توانند اثر ثابت‌تری نسبت به روغن‌های طبیعی ایجاد کنند، اگرچه بسیاری از مردم هنوز می‌دانند که عطرهای «طبیعی» و غیر معطر را ترجیح می‌دهند. بسیاری از عطرهای مدرن دیگر از عطرهای طبیعی مانند گل استفاده نمی کنند، بلکه از عطرهای مصنوعی استفاده می کنند.

5. نگهداری شیشه عطر در جعبه تیره باعث افزایش طول عمر عطر می شود

بهتر است ادویه های خود را در مکانی خنک، متوسط، خشک و تاریک نگهداری کنید. گرما، نور و رطوبت همه عناصر عطر را تجزیه می کنند، بنابراین حمام بهترین مکان برای نگهداری عطر شما نیست. ادویه های خود را در جای خنک و تاریک مانند کمد یا حتی یخچال وارونه نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

6. قهوه روی بو تاثیری ندارد

اگر قبل از خرید یک عطر جدید، چندین عطر را امتحان می کنید، استشمام دانه های قهوه در بین رایحه ها کمکی نمی کند. بسیاری از فروشگاه‌ها قوطی‌های کوچک دانه‌های قهوه را روی پیشخوان نگه می‌دارند تا بینی شما بین تست‌های بویایی استراحت کند.

با این حال، این یک روش قدیمی است و دانه های قهوه با افزودن عطر جدیدی به مخلوط، مغز شما را بیشتر گیج می کند. به جای دانه های قهوه، بهتر است بوی چیزی غیرعادی مانند لباس یا داخل دستتان را حس کنید. این به تنظیم مجدد مغز شما کمک می کند.

7. نام فرانسوی کلن از شهر آلمانی کلن گرفته شده است که توسط یک ایتالیایی اختراع شده است

ادکلن که بیشتر توسط مردان استفاده می شود، توسط یک آرایشگر ایتالیایی در شهر کلن آلمان در اوایل قرن هجدهم ساخته شد. از این رو نام کلن، نام فرانسوی این شهر است. نام اصلی این گیاه «آکوا ادمیرابیلیس» به معنای آب شگفت‌انگیز بوده و در آن زمان به عنوان «داروی معجزه‌آسا» به بازار عرضه می‌شد.

این آب فوق العاده مورد ستایش ناپلئون قرار گرفت و ابتدا به عنوان عطر با نام 4711، آدرس اولین مغازه ادکلن فروشی در کلن، فروخته شد. امروزه این عطر قدیمی ترین عطر تولید شده در جهان باقی مانده است.

8. دستکش های چرمی معطر دلیل محبوبیت عطر در اروپا بود

گراس در پروونس فرانسه زادگاه و پایتخت لوازم آرایشی مدرن محسوب می شود. به عنوان پایتخت چرم و پوست در قرن سیزدهم شروع شد و زمانی که بسیار مد شد، دستکش های معطر عرضه کرد. دستکش های چرمی معطر در قرن شانزدهم با گسترش عطرها در سراسر اروپا رایج شدند.

دستکش ها توسط دستکش سازان معطر می شدند تا بوی چرم فرآوری شده با آمونیاک را بپوشانند. در نهایت، روند دستکش چرمی محو شد، اما عطر همچنان مورد تقاضا بود... علف مکانی ایده آل برای عطرسازی است، زیرا میکروکلید مناسبی برای رشد گل های ظریف دارد.

9. عطر می تواند بر خلق و خوی تأثیر بگذارد

عطر می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و ظاهر شما را بهتر کند! مطالعات علمی نشان داده‌اند که ارتباط مستقیمی بین رایحه‌ها و احساسات ما وجود دارد، بنابراین استفاده از عطر می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید استراحت کنید، از اسطوخودوس و اگر به انرژی نیاز دارید از مرکبات استفاده کنید.

بسیاری از مردم گاهی اوقات از عطرها نه تنها برای بوی خوب، بلکه به امید کاهش استرس، انرژی یا بهبود خلق و خوی خود استفاده می کنند. رایحه درمانی تکنیکی است که بر اساس این ایده استوار است که رایحه ها می توانند بر خلق و خو و تندرستی تأثیر بگذارند.

علم عطر که رابطه بین عطرها و روانشناسی را مطالعه می کند. بر اساس مطالعه ای که توسط صندوق تحقیقات بویایی در نیویورک انجام شد، بیمارانی که تحت آزمایش های MRI قرار گرفتند و بوی وانیل را به هوای اطراف خود پمپاژ کردند، 63 درصد کاهش استرس را تجربه کردند.

10. بسیاری از مکان ها باید قوانین عطر را رعایت کنند

مانند هر چیز دیگری در مد، قوانینی برای استفاده از عطر در بسیاری از شرکت ها وجود دارد. عطر را نباید از فاصله ای بیشتر از بازوی مصرف کننده استشمام کرد. بنابراین عطر «ابر» و «دم» در این موسسات مجاز نیست. جاهایی هم هست که استفاده از عطرها کاملا ممنوع است. همچنین زمانی که هوا گرمتر است باید از مقدار کمتری عطر استفاده کرد. این یک قانون کلی و قابل اجرا است. عطرهای سبک و تازه نیز برای این آب و هوا توصیه می شود.

11. برای گرفتن مدرک در رشته عطرسازی 5 تا 7 سال زمان لازم است

تحصیل در مدرسه بین المللی عطرسازی Flavors and Fragrances، جایی که می توانید یاد بگیرید که یک متخصص عطر شوید، پنج تا هفت سال طول می کشد. برخی از استادان عطرساز لقب «نز» را به خود اختصاص داده اند که در زبان فرانسوی به معنای بینی است.

اینها افراد نخبه ای هستند که می توانند صدها رایحه را به خاطر بسپارند و می توانند آنها را به گونه ای تشخیص دهند که هیچ بینی ورزیده ای نمی تواند. حس بویایی آنها به قدری قوی است که می توانند یک اسانس را از یک ماده مصنوعی تشخیص دهند.


تاریخ : دو شنبه 20 آذر 1402
بازدید : 19075
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


ویلای چوبی یا آجری کدام بهتر است؟ این سوال یکی از سوالات متداول خریداران احتمالی ویلا است! انتخاب متریال مناسب برای ساخت ویلا نکته مهمی است که هرگز نباید فراموش شود زیرا راحتی و آرامش شما به آن بستگی دارد. فرض کنید در خانه‌ای زندگی می‌کنید که در اثر زلزله یا طوفان به راحتی آسیب می‌بیند. این برای کسی خوب نخواهد بود چوب و آجر از مصالح معروف، کاربردی و زیبا هستند که در رنگ ها و طرح های مختلف در ساخت ساختمان های مختلف استفاده می شوند. اما اکنون باید تصمیم بگیرید که کدام یک بهترین است. خانه چوبی یا ویلای آجری؟

مقدمه ای بر ساخت خانه در تاریخ بشر

یکی از قدیمی ترین مواد یافت شده در سیاره زمین چوب است. ساختن خانه از چوب سابقه ای طولانی دارد و قرن هاست که در بین مردم در هر سنی محبوبیت داشته است. اکنون پس از گذشت سال‌ها، مردم در ساختن ساختمان‌ها و بناهای مختلف پیشرفت کرده‌اند و تنها خانه‌ها و ویلاها را از چوب نمی‌سازند. آنها پل ها، کلیساها و صدها ساختمان دیگر را ساختند.

در قرن شانزدهم، مهاجران اروپایی تصمیم گرفتند در ساخت ویلاها و خانه های خود تجدید نظر کنند. آنها دیگر دائماً به دنبال سنگ آهک برای تولید آجر و ساخت ویلاهای آجری نبودند. اروپایی ها به جای انتخاب روش دشوار ساخت آجر، تصمیم گرفتند از جنگل های وسیع و سرسبز آمریکا برای ساخت و ساز استفاده کنند. تا به امروز ساختن خانه از درخت مرسوم است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. اگر بخواهیم به تاریخ چوب ایران بپردازیم باید بگوییم که در دوران کوچار از چوب در ساخت و سازهای آن دوره به اشکال مختلف استفاده می شد. در واقع چوب یکی از پرطرفدارترین مصالح در صد سال اخیر است و مردم بیشتر به خانه چوبی علاقه دارند تا ویلای آجری!

برای صرفه جویی در سرعت و زمان طراحی ویلا چوبی



همه ما می خواهیم کارمان سریع و ارزان انجام شود. در مقایسه با یک خانه آجری، یک خانه چوبی به سرعت ساخته می شود و می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید! مطمئناً می دانید که صرفه جویی در زمان باعث صرفه جویی در هزینه و کار نیز می شود. به خصوص در هوای سخت مانند برف و باران، این ویژگی بسیار موثر است. زیرا با این شرایط ساخت ویلا ادامه خواهد داشت و از برنامه های خود عقب نخواهید ماند.

یکی از دلایلی که بهتر است به این نتیجه برسیم که ویلای چوبی یا آجری بهتر است این است که خانه های چوبی را می توان به راحتی در حین ساخت و حتی بعد از ساخت چیدمان کرد. جالب است بدانید که برخی از کارخانه های چوب می توانند یک سازه 100 متری در یک هفته بسازند!

امروزه چوب به دلیل کاربردی بودن، مقرون به صرفه بودن و تطبیق پذیری انتخابی محبوب است، اما ساخت ویلاهای آجری یا بتنی زمان زیادی می برد و هزینه بسیار بیشتری نسبت به خانه ها و ویلاهای چوبی دارد. حتی بر اساس نظر برخی کارشناسان، طراحی پلان کف و تاسیسات الکترومکانیکی در سازه های چوبی بسیار راحت تر از بنایی است.

مزایای ویلاهای چوبی

بدون اغراق، چوب یکی از بهترین ابزار در صنعت ساختمان است. چوب یک عایق صوتی ویژه است که از عبور آلودگی صوتی جلوگیری می کند. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از چوب در ساخت ویلا استفاده می شود. چوب علاوه بر عایق صدا مزایای بسیار خوبی دارد که ما آنها را برای شما خلاصه می کنیم و کمی برای شما توضیح می دهیم که ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری؟

1- نور سازه چوبی

چوب به دلیل خواص ویژه ای که دارد نسبت به سایر مصالح ساختمانی بسیار سبک بوده و شکل دهی آن بسیار آسان است. وزن آن نیز سبک است، بنابراین برای حمل آن مشکلی نخواهید داشت. به طور کلی اگر بخواهید دقیق محاسبه کنید، وزن یک ویلای چوبی کمتر از یک خانه آجری در همان منطقه است.

2- قیمت مناسب

خانه چوبی از نظر هزینه بهتر است یا خانه آجری؟ پول بدون شک یکی از دغدغه های اصلی مردم است. بیش از 5000 نوع چوب برای ساخت و ساز در جهان وجود دارد و تعداد این مصالح ساختمانی بسیار زیاد است. بنابراین، ارزان و بادوام در نظر گرفته می شود. البته در این روزهای گرم شدن زمین و جنگل زدایی، قیمت چوب همچنان در حال افزایش است، اما باید گفت در مقایسه با سایر موارد همچنان مقرون به صرفه است که تصمیم عاقلانه ای است. ویلاسازان.

3- زیبایی منحصر به فرد

آیا تا به حال الگوی چوب طبیعی دیده اید؟ بافت طبیعی چوب رنگ ها و نقش های منحصر به فردی دارد و بوی چوب طبیعتی بسیار اغوا کننده و آرام دارد. حالا باید بفهمید که چرا چوب در معماری اینقدر طرفدار دارد و کمی به این سوال فکر کنید: ویلای چوبی خوب است یا ویلای آجری!

4- صرفه جویی در مصرف انرژی

چوب نه تنها یک عایق صوتی است، بلکه یک عایق حرارتی عالی است. این مصالح ساختمانی خاصیت حرارتی دارند و به ویلا گرما می بخشند. بهتر است بگوییم که اگر ویلا چوبی باشد گرمای لازم را دارد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. این ویژگی یکی از برگ برنده هایی است که می تواند به شما بگوید ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری.

5- سازگاری با شرایط آب و هوایی

در هر کجای دنیا می توانید با چوب خانه بسازید. زیرا این مصالح ساختمانی برای تمامی شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب هستند. بنابراین، بر خلاف ویلای آجری، اگر در مکانی گرم و خشک و یا در یک مکان سرد و مرطوب مشغول ساخت و ساز هستید، نگران نباشید!

6- هماهنگی با طبیعت

چوب ماده ای است که از دل طبیعت ساخته شده و شکل آن تغییر نکرده است، بنابراین برخلاف چنگال های آجری، چنگال های چوبی دوستدار محیط زیست محسوب می شوند! بنابراین چوب بهترین ماده ای است که می توانید از نظر سازگاری با طبیعت استفاده کنید. علاوه بر همه اینها، چوب یک ماده تجدیدپذیر است و به راحتی قابل بازیافت است.

معایب خانه چوبی

برای درک بهتر آنچه بهتر است: خانه چوبی یا آجری، باید معایب چوب را بدانید. در خانه‌های بزرگ‌تر با گرمایش مرکزی، بیشتر چوب‌ها اگر از چوب سخت ساخته شده باشند، دوام بیشتری خواهند داشت. به طور کلی در مقایسه با سایر مصالحی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، باید گفت که چوب مصالح کم دوام برای ساخت ویلا است. اما اگر کمی به گذشته، ساختمان های باستانی مانند پشت بام ها فکر کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از سازه های مهم مانند پل ها از چوب ساخته شده اند. بهتر است بدانید امروزه از چوب برای ساخت عمارت ها و خانه های مدرن استفاده می شود.

حال برای روشن شدن اینکه آیا خانه ییلاقی چوبی یا آجری برای شما بهتر است، معایب استفاده از چوب در ساخت و ساز را ذکر می کنیم.

چوب خیلی راحت لکه و خراش می گیرد.

اگر محل اتصال چوب و پیشخوان را آب بندی نکنید، از بین می رود.

چوب به راحتی خم می شود و خم می شود.

این ماده در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. بنابراین، شما باید تمام مناطق را با مواد آرام بخش کاملاً بپوشانید.

چوب را نمی توان به شکل اصلی خود دوباره استفاده کرد.

مقاومت کمی در برابر حشرات و علف های هرز دارد.

این ماده می تواند به راحتی پاره شود و آسیب ببیند.


تاریخ : یک شنبه 19 آذر 1402
بازدید : 2477
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


ویدئو کنفرانس چیست؟ کنفرانس ویدئویی (یا ویدئو کنفرانس) به معنای برگزاری کنفرانس بین دو یا چند شرکت کننده در مکان های مختلف با استفاده از یک شبکه کامپیوتری برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری است. هر شرکت کننده یک دوربین فیلمبرداری، میکروفون و بلندگو در محل خود دارد. هنگامی که دو شرکت کننده با یکدیگر صحبت می کنند، صدای آنها از طریق شبکه منتقل می شود و به دیگر سخنرانان منتقل می شود. پلت فرم ویدئو کنفرانس به سه یا چند شرکت کننده اجازه می دهد تا در یک اتاق کنفرانس بنشینند و طوری ارتباط برقرار کنند که گویی در کنار یکدیگر نشسته اند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ویدئو کنفرانس بسیار سریع در حال توسعه است. امروزه تمایل به برقراری ارتباط آنلاین با سایر اعضای جامعه منجر به افزایش تقاضا برای تجهیزات ویدئو کنفرانس شده است. در این میان استفاده از امکانات و روش های جدید برای افزایش درآمد و بهینه سازی و مدیریت هزینه ها امری اجتناب ناپذیر است و تجهیزات و نرم افزارهای ویدئو کنفرانس می توانند نقش مهمی در خدمت رسانی به سازمان ها و سازمان ها داشته باشند. ویدئو کنفرانس فناوری است که بدون در نظر گرفتن موقعیت فیزیکی افراد، ارتباط زنده صوتی و تصویری را، مشابه جلسات حضوری، به صورت کاملا ایمن ارائه می کند. در واقع ویدئو کنفرانس مجموعه ای از فناوری های ارتباطی مختلف است که فاصله بین ارتباطات تلفنی و ملاقات های حضوری را پر می کند.

مزایای ویدئو کنفرانس

استفاده از این فناوری هزینه جابجایی و از دست رفتن مقدار قابل توجهی از زمان، انرژی، نیروی کار و عملکرد فکری افراد را به شدت کاهش داده است. به لطف ویدئو کنفرانس، دیگر نیازی به ترک دفتر ندارید. در دهه 1990، ویدئو کنفرانس به طور قابل توجهی بهره وری شرکت های آمریکایی را افزایش داد. ما معتقدیم که استفاده از ویدئو کنفرانس می تواند بسیار سازنده باشد زیرا شما می توانید ارتباط نزدیکی با مشتریان خود داشته باشید.

4 دلیل برای پذیرش ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس چیست؟ آیا این روش ارتباط را تسهیل می کند و یادگیری را بهبود می بخشد؟ آیا می تواند یک رابطه مفید ایجاد کند یا کارها را آسان تر کند؟ اگر شرکت شما هنوز از روش‌های صوتی و قدیمی به عنوان ابزار ارتباطی استفاده می‌کند و شما به‌عنوان مدیر اجرایی به‌طور کامل به مزایای ویدئو کنفرانس توجه نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را بخوانید.

1- ویدئو کنفرانس خیلی خوبه

می توانید جلسات خود را به صورت تلفنی (کنفرانس صوتی) برگزار کنید. اما برای جلسات پربارتر، ویدئو کنفرانس یک تغییر واقعی بازی است. وقتی صدا و تصویر در میان باشد، می توانند تمام احساسات شما را به خوبی منتقل کنند. در جلسات ویدئو کنفرانس شرکت کنندگان کمتر کار انحرافی انجام می دهند و همچنین در جلسات به روابط نزدیکتر کمک می شود. حتی در میان اعضا یا مشتریانی که قبلاً با آنها ارتباط برقرار نکرده اید.

2- ویدئو کنفرانس فاصله را بی ربط می کند

ویدئو کنفرانس فرلیچر به اعضای کلیدی تیم اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی در جلسات شرکت کنند که در غیر این صورت به دلیل فاصله زمانی یا مکانی در حالت حضوری امکان پذیر نخواهد بود. کری هالینگ، مدیر ارشد اطلاعات و دیجیتال (CIDO) در دانشگاه وسترن سیدنی، می‌گوید که یک چالش اساسی در اجرای یک جلسه این است که یک یا چند نفر همیشه به دلیل مسافت طولانی غایب هستند، اما با ویدئو کنفرانس، این فاصله به راحتی امکان‌پذیر است. گمشده. کسانی که در جلسه شرکت کردند.

3- امکان ارتباط و یادگیری عالی را فراهم می کند

کسانی که اطلاعات کمی از مغز دارند موافقند که انسان اطلاعات بصری را سریعتر و کارآمدتر از متن یا صدا پردازش می کند. در نتیجه مشخص می شود که حافظه و مغز برای تشخیص آنچه در گوش است کمتر از بینایی است. یک ضرب المثل ساده چینی می گوید: "من گوش می کنم و فراموش می کنم. می بینم و یادم می آید. ویدئو کنفرانس ارتباطات را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، رقمی که به رشد 73 درصدی در بین شرکت ها می رسد.

4- اتصال جوامع پراکنده

ویدئو کنفرانس چیست؟ با استفاده از ویدئو کنفرانس می توانید به راحتی تماس بگیرید و رو در رو با هم ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، این منجر به ارتباطات بهتر، ایجاد اعتماد و ایجاد روابط قوی تر می شود. جای تعجب نیست که کنفرانس ویدیویی در حال حاضر بسیار محبوب است. صرف نظر از جایی که مدیران در آن قرار دارند، افراد و گروه‌ها معمولاً با استفاده از کنفرانس ویدیویی بلادرنگ با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. مقرون به صرفه و کاربردی، ویدئو کنفرانس در حال حاضر به طور گسترده در بسیاری از تنظیمات استفاده می شود.

ویدئو کنفرانس برای چه فعالیت هایی مناسب است؟

جلسات یا همکاری ها

تماس های ویدیویی برای کنفرانس عالی هستند، چه برای کسب و کار، چه برای اوقات فراغت یا تحصیل. مدیران یا رهبران کسب و کار می توانند از این طریق اطلاعات اولیه را مبادله کنند، حتی اگر از یکدیگر دور باشند. گروه‌هایی که می‌خواهند یک پروژه را مشاهده کنند، می‌توانند با ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری صفحه درباره اطلاعات ارتباط برقرار کرده و درباره آن بحث کنند. افراد می توانند پروژه های تحقیقاتی و پردازشی را بدون تلاش و شیفت های طولانی انجام دهند.

یادگیری آنلاین

این فناوری به واقعیتی به نام آموزش از راه دور کمک کرده است. در نتیجه، معلم دیگر نیازی به حضور در یک اتاق با دانش آموزان ندارد. اگرچه بیشتر این دوره‌ها به صورت دوره‌های ویدئویی هستند، دوره‌های کنفرانس اینترنتی زنده نیز بخش قابل توجهی را تشکیل می‌دهند. تعامل همزمان با تعداد زیادی از افراد با استفاده از ویدئو کنفرانس آسان است. هر دانش آموزی می تواند به سوالات پاسخ دهد. در این میان می توان از این رویکرد برای آموزش دانش آموزان روستایی نیز استفاده کرد. تنظیم مناسب فقط برای معلم لازم است تا با استفاده از این فرآیند به دانش آموزان خود آموزش دهد.

برنامه های تجاری

در گذشته، انجام تجارت در اینترنت یا غیرقانونی بود یا بسیار پیچیده و دشوار. اما اکنون با معرفی اینترنت، مکان های کار از راه دور و کارگران مجازی به استاندارد تبدیل شده اند. تعامل از طریق ایمیل، خدمات چت، از جمله ویدئو کنفرانس. این به بخش مهمی از انگیزه دادن به شرکت ها تبدیل شده است. اکنون کارفرمایان می توانند از راه دور با طراحان آزاد، نویسندگان، کارکنان دفتری و سایر کارمندان ارتباط برقرار کنند.

کاری را که باید در خانه انجام دهید انجام دهید

امروزه بسیاری از کارگران کار از راه دور یا کار از خانه را انتخاب می کنند. کارمندان می توانند از ارتباطات ویدئویی برای برقراری ارتباط با مشتریان یا همکاران به روشی مقرون به صرفه استفاده کنند که باعث صرفه جویی در زمان می شود. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و شما را از خستگی ناشی از ترافیک یا شلوغی مترو نجات می دهد.بسیاری از افراد از ابزارهایی مانند اسکایپ یا اسکایپ دیگری برای کار از راه دور خود استفاده می کنند. آنها به راحتی آن را روی دسکتاپ یا تلفن همراه تنظیم می کنند و بلافاصله جلسات آنلاین را برگزار می کنند.

تشخیص از راه دور

توانایی تشخیص علائم و مشکلات از راه دور را تشخیص از راه دور می گویند. در مراقبت های بهداشتی، بیماران ممکن است در خانه یا خارج از کشور باشند و پزشکان و متخصصان پزشکی ممکن است در منطقه دیگری مستقر باشند. این فناوری همچنین توسط فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی برای برقراری ارتباط از راه دور با کارکنان روی زمین استفاده می شود. علاوه بر این، عیب یابی از راه دور در تلفن های تجاری، به ویژه تلفن های متصل به سیستم های PABX نیز استفاده می شود.

دوربین ویدئو کنفرانس چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

سیستم صوتی کنفرانس چیست؟ این دوربین وظیفه ضبط صدا و تصویر برای ارتباط تصویری را بر عهده دارد. دوربین ویدئو کنفرانس قابلیت چرخش و تعویض لنز برای ثبت حرکات و افراد شرکت کننده در جلسه را دارد و می تواند کل فضای کنفرانس و اتاق جلسه را به تصویر بکشد. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد دوربین های فیلمبرداری بدانید و اینکه چگونه می توانند به سازمان شما کمک کنند تا یک تجربه کنفرانس ویدیویی عالی را ارائه دهند، آورده شده است.

سخنرانان را تهیه و معرفی کنید

یکی از ویژگی های اصلی دوربین کنفرانس ویدئویی این است که با مکان هایی که افراد قصد بازدید از آن را دارند، سازگار است. به عنوان مثال، شما یک اتاق جلسه برای چهار نفر دارید. برای اینکه هر فرد هنگام صحبت در یک جلسه آنلاین بهترین ظاهر خود را داشته باشد، دوربین کنفرانس ویدیویی باید بزرگنمایی کند و هنگام صحبت روی هر فرد تمرکز کند. برای این کار ابتدا با کنترل دوربین، نقاطی که افراد قصد نشستن دارند مشخص شده و در حافظه دوربین ذخیره می شود. بنابراین، برای فوکوس کردن دوربین روی هر نقطه، کافیست کنترل نقطه اختصاص داده شده را که بر اساس اعداد 1 تا 8 ذخیره شده است، فشار دهید تا دوربین در همان جهت بچرخد و فوکوس کند. این ویژگی به تنهایی جلسات را طبیعی تر و پربارتر می کند.

میکروفون و اسپیکر داخلی

دوربین های ویدئو کنفرانس دستگاه هایی با لنزهای 360 درجه هستند که می توانند صدا را منتقل کنند و به جای استفاده از چندین میکروفون در اطراف یک دوربین، می توانید از میکروفون داخلی دوربین استفاده کنید تا امکان عکس برداری و به اشتراک گذاری آنها را به شما ارائه دهد. اعضای تیم شما می توانند جلسات راحتی داشته باشند در حالی که دوربین کنفرانس ویدئویی نیز دارند.

کیفیت تصویر تا 4K

کیفیت تصویر دوربین های ویدئو کنفرانس متفاوت است. این سیستم می تواند از وضوح HD شروع و تا 4K برسد. برای تماس های ویدیویی و جلسات آنلاین، کیفیت تصویر فول اچ دی می تواند نیازهای شما را برآورده کند. اما اگر کیفیت تصویر برای شما بسیار مهم است، باید به سراغ گزینه 4K بروید. این نکته را در نظر داشته باشید، از آنجایی که تماس‌های ویدیویی از طریق اینترنت انجام می‌شوند، باید پهنای باند کافی داشته باشید تا تصویر به همان فرمت اصلی و اصلی منتقل شود.


تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1402
بازدید : 127
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

وحید امیری، یک خواننده مازندرانی است که با صدای خاص و قدرتمندش در دنیای موسیقی ایران شناخته شده است. او در سال ۱۹۸۴ در شهرستان نور، استان مازندران به دنیا آمد. وحید امیری از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و در سنین پایین به یادگیری نواختن ساز تار پرداخت. او با تلاش و تمرین مداوم، توانست مهارت خود را در نواختن این ساز به اوج برساند. وحید امیری در سال ۲۰۱۰ با انتشار آلبوم "دردی که نمی‌گیرد" وارد صحنه موسیقی شد. این آلبوم شامل ترانه‌هایی با مضامین متنوع و قوی بود که توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی را به خود جلب کند. صدای قوی و منحصر به فرد وحید امیری، همراه با موسیقی زیبا و متنوع، باعث شد تا این آلبوم در میان مخاطبان محبوبیت بسیاری پیدا کند. از آن زمان تاکنون، وحید امیری با انتشار آلبوم‌هایی متعددی به صحنه موسیقی بازگشته است. ترانه‌های او با موضوعاتی مانند عشق، درد و غم، امید و انتظار، در دل مخاطبانش احساسات عمیقی را به وجود می‌آورند. صدای وحید امیری به خوبی احساسات را منتقل می‌کند و باعث می‌شود که گوش‌های هر شخصی که به آهنگ‌های او گوش می‌دهد، به تمامی موسیقی و کلام آن بپردازد. بعضی از آهنگ های وحید امیری : آهنگ بخوندم من ، آهنگ برمه نکن جان یار  وحید امیری همچنین در کنسرت‌ها و برنامه‌های تلویزیونی حضور فعالی دارد و با اجراهای زنده‌اش، مخاطبان را به خود جذب می‌کند. او با استعداد خود در نواختن ساز تار و صدای قوی خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در صحنه موسیقی ایران داشته باشد. وحید امیری همچنین در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز فعال است و به برخی از خیریه‌ها و موسسات اهدای کمک می‌کند. او با صدای خود و با استفاده از شهرت خود در دنیای موسیقی، توانسته است به جامعه کمک کند و از طریق هنر خود اثر مثبتی بر جامعه بگذارد.


تاریخ : شنبه 11 آذر 1402
بازدید : 18383
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


یادگیری زبان به خصوص زبان انگلیسی در سال های اخیر به یکی از دغدغه های اصلی ایرانیان تبدیل شده است.

راه های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. از خودآموزی گرفته تا کلاس های گروهی و دوره های خصوصی زبان به ارائه و بررسی این روش ها می پردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی به طور کلی شامل جنبه های بسیاری است در اینجا اصول اولیه وجود دارد:

• چهار مهارت: تمرکز بر مهارت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن برای توسعه جامع انگلیسی.

• Grammar and Grammar: درک و به کارگیری قواعد دستور زبان و دستور زبان انگلیسی.

• واژگان: دایره لغات انگلیسی خود را گسترش دهید و با اصطلاحات و افعال رایج آشنا شوید.

• مکالمه: استفاده از مکالمه و توسعه مهارت های گفتاری در موضوعات مختلف.

• خواندن: خواندن متون مختلف برای بهبود مهارت های خواندن و درک مطلب.

• نوشتن: تمرین و بهبود مهارت های نوشتاری، از نامه نگاری گرفته تا نقد و مقاله.

• تلفظ: تلفظ صحیح را تمرین کنید و صداها را درک کنید.

بر اساس نیازها و صلاحیت های خود، در هر یک از این زمینه ها ارتقا پیدا می کنید و به عنوان یک معلم خصوصی زبان انگلیسی شناخته می شوید.

مهارت های یادگیری زبان انگلیسی
 
روش های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. مهم ترین راه ها عبارتند از: https://www.baharnews.ir/news/442116/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86

• چت زنده: با دوستان یا انگلیسی زبانان مادری گپ بزنید.

• خواندن: برای یادگیری واژگان و ساختار جمله، کتاب ها، رمان ها و مقالات انگلیسی را بخوانید.

• گوش دادن: به موسیقی، پادکست و فیلم انگلیسی گوش دهید تا با لهجه ها و اصطلاحات آشنا شوید.

• از منابع آموزشی استفاده کنید: از منابعی مانند دوره های آنلاین، برنامه های آموزش زبان و فیلم های آموزشی بهره ببرید.

• نوشتن: مقالات کوتاه، خاطرات یا حتی خاطرات روزانه به زبان انگلیسی بنویسید.

• در آموزشگاه های زبان شرکت کنید: در صورت امکان، در آموزشگاه های زبان شرکت کنید تا از آموزش های حرفه ای بهره مند شوید. بهترین کلاس آموزش زبان، تدریس خصوصی زبان انگلیسی است.

هر یک از این روش ها می تواند به بهبود مهارت های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن کمک کند.

• از فلش کارت ها استفاده کنید: از فلش کارت ها برای یادگیری لغات جدید و مرور منظم آنها استفاده کنید.

• تمرین با نرم افزارهای یادگیری زبان: از انواع اپلیکیشن ها و نرم افزارهای طراحی شده برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

گام به گام: تعیین هدف اولیه برای پیشرفت بیشتر می تواند انگیزه شما را افزایش دهد.

• به گروه های مطالعه بپیوندید: به تنهایی به گروه های مطالعه یا زبان نپیوندید، برای تقویت تبادل نظر و تجربیات با دیگران همکاری کنید.

• بهبود مهارت های ربع: تمرکز بر تعادل مهارت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن.

• از فرصت های عملی استفاده کنید: در صورت امکان در موقعیت های عملی مانند سفر به کشورهای انگلیسی زبان شرکت کنید.

یادگیری زبان مسیری پویا است و روش های متنوع می تواند این مسیر را به بهترین نحو پوشش دهد. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی می توانید در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید.

معلم خصوصی زبان انگلیسی

اگر به دنبال یک معلم خصوصی زبان انگلیسی هستید:

• مدارس و موسسات: معلمان حرفه ای و متخصص زبان را در مدارس و موسسات برای تدریس خصوصی پیدا کنید.

• پلتفرم های آنلاین: از وب سایت هایی مانند iTalki یا Preply برای پیدا کردن مدرسان مستقل انگلیسی استفاده کنید.

• انجمن ها و انجمن های آنلاین: در انجمن ها و انجمن های مرتبط با یادگیری زبان شرکت کنید و از تجربیات دیگران برای توصیه معلمان استفاده کنید.

• شبکه های اجتماعی: معلمان زبان با مهارت های مورد نیاز خود را در محبوب ترین شبکه های اجتماعی مانند لینکدین یا فیس بوک جستجو کنید.

• تبلیغات محلی: آگهی های محلی را برای مشاغل آموزش زبان انگلیسی در منطقه خود جستجو کنید.

قبل از انتخاب معلم، نظرات، تجربیات و دانش دیگران را بخوانید تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب را دارید.

آموزش خصوصی زبان انگلیسی با بهترین اساتید زبان انگلیسی

برای پیدا کردن یک معلم انگلیسی برتر برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

• شایستگی و تجربه: مطمئن شوید که استاد صلاحیت و تجربه کافی در آموزش زبان انگلیسی دارد.

• مدارک و گواهینامه ها. بررسی کنید که آیا معلم مورد نظر مدارک و گواهینامه های لازم را دارد یا خیر.

• نظرات دیگران: نظرات و نظرات دیگرانی که با این استاد کار کرده اند را بخوانید تا در مورد کیفیت تدریس او ایده بگیرید.

• سازگاری با نیازها: مطمئن شوید که معلم می تواند مطابق با نیازها و اهداف شما تدریس کند.

• استماع: برای ارزیابی مهارت ها و روش های تدریس استاد، تست استماع را توصیه می کنیم.

• شرایط و ضوابط مدرسه: قسمت های قیمت و شرایط مدرسه را مطالعه کنید و از قبل اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

استفاده از این مراحل به شما کمک می کند معلم مناسبی را برای درس های خصوصی زبان انگلیسی خود پیدا کنید.

روشی برای یادگیری مستقل زبان

آموزش خصوصی زبان یک روش آموزشی است که به صورت انفرادی توسط فرد خاصی انجام می شود. این روش آموزشی را می توان با نیازها، سطح زبان و اهداف خاص هر دانش آموز تطبیق داد. در زیر چند نکته برای پیاده سازی یادگیری زبان آورده شده است:

1. تجزیه و تحلیل نیازها: قبل از شروع دوره آموزشی، تجزیه و تحلیل دقیق نیازها و اهداف دانش آموزان مهم است. اینها شامل سطح زبان، مهارت ها (خواندن، خواندن، نوشتن، صحبت کردن) و اهداف یادگیری است.

2. برنامه ریزی فردی: بر اساس تحلیل نیاز، یک برنامه فردی با تمرکز قوی بر نقاط قوت و ضعف دانش آموز تهیه کنید.

3. فعالیت های تعاملی: از فعالیت های تعاملی برای تقویت مهارت های زبانی استفاده کنید. این می تواند شامل بحث، بازی نقش، بازی های آموزشی و فعالیت های گروهی باشد.

4. منابع متنوع: از منابع متنوعی مانند کتاب، مقاله، فیلم و نرم افزار آموزشی برای افزایش تجربه یادگیری استفاده کنید.

5. بازخورد فوری: دادن بازخورد ثبت شده فوری به دانش آموز در مورد پیشرفتش بسیار مهم است.

6. مهارت های اختلاط. اطمینان حاصل کنید که آموزش مهارت های گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را تا حد امکان یکپارچه می کند.

7. تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت: اهداف کوتاه مدت باید در هر جلسه مطالعه گنجانده شود و به طور کلی باید در دستیابی به اهداف بلند مدت کمک کند.

8. استفاده از فناوری: از فناوری آموزشی مانند نرم افزارهای آموزشی، ویدئوها و منابع آنلاین بهره ببرید.

9. محیط مطلوب: فراهم آوردن فضای آموزشی مطلوب و محترمانه برای دانش آموزان بسیار مهم است.

10. جلسه را با مرور پایان دهید: هر جلسه را با مرور مطالب آموخته شده و تمرین های تقویتی پایان دهید.

11. تشویق به خودآموزی: تشویق دانش آموزان به خودآموزی و استفاده از منابع خودآموز مانند کتاب ها، وب سایت ها و برنامه های آموزشی می تواند به بهبود عملکرد آنها کمک کند.

12. گسترش دایره لغات: ترکیب روش های مختلف برای گسترش دایره واژگان دانش آموز بسیار مهم است; این شامل خواندن انواع متون، استفاده از واژگان و انجام فعالیت های واژگانی است.

13. اهمیت تکرار و تکرار: مطالب آموخته شده را به طور منظم با ایجاد فرصت هایی برای تکرار مرور کنید. تکرار محتوا را در حافظه بلند مدت تثبیت می کند.

14. شناسایی و حل: شناخت مشکلات زبانی دانش آموزان و تعیین تمرین ها و فعالیت های خاص برای رفع این مشکلات بسیار مهم است.

15. پرداختن به مهارت های چهارگانه: اطمینان حاصل کنید که تمام مهارت های زبانی (گوش دادن، خواندن، نوشتن، صحبت کردن) در آموزش پوشش داده شده و تعادل بین آنها برقرار است.

16. تشویق محیط زبان: برای زبان آموزان، صحبت کردن در خارج از گروه های کلاس، شرکت در گروه های گفتاری یا استفاده از منابع زبان در زندگی روزمره می تواند به توسعه مهارت های زبانی کمک کند.

17. استفاده از مثال های عملی: استفاده از موقعیت های عملی و مشکلات مربوط به زندگی روزمره در تدریس به زبان آموز این امکان را می دهد که زبان را در زمینه واقعی و عملی تری بیاموزد.

18. نظارت بر پیشرفت: پیشرفت دانش آموز را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و برنامه را در صورت نیاز تنظیم کنید تا بتواند بهترین پیشرفت ممکن را در جهت اهداف زبانی خود داشته باشد.

آموزش خصوصی زبان مستلزم انعطاف پذیری و تعهد به شایستگی برای پاسخگویی به نیازها و ویژگی های هر دانش آموز است. همچنین فرآیند یادگیری باید برای دانش آموزان لذت بخش باشد تا انگیزه و اشتیاق خود را حفظ کنند. https://www.khabaronline.ir/news/1843670/%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%AE%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1


تاریخ : دو شنبه 6 آذر 1402
بازدید : 7368
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


تخت یکی از عناصر اساسی هر خانه است، بنابراین انتخاب بهترین چوب برای ساخت آن مهم است. چوب به عنوان یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی تاثیر بسزایی در زیبایی، استحکام و کیفیت نهایی محصول دارد. بنابراین انتخاب چوب برای مبلمان اتاق خواب باید با دقت و آگاهانه انجام شود تا علاوه بر تضمین زیبایی و دوام محصول، جنبه های بهداشتی و زیست محیطی نیز در نظر گرفته شود.

معرفی بهترین چوب برای سرویس خواب

برای مبلمان اتاق خواب عموما از چوب های سخت و مقاوم استفاده می شود که نه تنها زیبایی خود را در طول زمان حفظ می کنند، بلکه دوام و مقاومت خوبی نیز دارند. در ادامه این موارد در رابطه با تانیل چوب بررسی می شود.

بلوط: بادوام ترین چوب برای تخت

چوب بلوط یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت سرویس خواب می باشد. این چوب از درختان بلوط استخراج می شود و دارای خواص مثبت بسیاری است که آن را به انتخابی عالی برای مبلمان از جمله تختخواب تبدیل می کند. این ویژگی ها عبارتند از:

استحکام و دوام: بلوط به دلیل سختی و مقاومت برای چوب جامد بسیار مناسب است. این ویژگی باعث دوام و ماندگاری زیاد تخت می شود.

زیبایی: چوب بلوط دارای الگوها، بافت ها و رنگ های زیبایی است که می تواند زیبایی و درخشندگی را به اتاق خواب بیافزاید.

پایداری: چوب بلوط تحت تاثیر تغییرات دما و رطوبت قرار نمی گیرد و پایداری خوبی دارد.

برخلاف کیفیت خوب چوب بلوط برای ساخت سرویس خواب، هزینه و وزن بالای استفاده از این چوب دو عیب دارد که ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد.

اما در مجموع، بلوط انتخابی عالی برای چیدن تخت خواب است و اگر بودجه و ظاهر شما مناسب است، می توانید انتخابی عالی داشته باشید.

چوب راش بهترین انتخاب برای مبلمان اتاق خواب است

بلوط یک انتخاب محبوب برای تخت است. این نوع چوب از درختان بلوط استخراج می شود و دارای خواص مناسب برای استفاده در مبلمان از جمله تختخواب می باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

قیمت مقرون به صرفه: چوب راش به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای ساخت مبلمان شناخته می شود، می توان از آن برای ساخت تخت خواب گزینه اقتصادی تری استفاده کرد.

زیبایی: چوب راش دارای الگوها و ترکیب رنگ های جذابی است که می تواند زیبایی و ظرافت را به ست اتاق خواب بیافزاید.

سبک و بادوام: چوب راش سبک و بادوام است که آن را برای ساخت مبلمان بسیار مناسب می کند.

چوب راش نسبت به خصوصیات خوب این چوب نرم است. بنابراین در مقایسه با چوب های سخت مانند بلوط کمترین مقاومت را دارد. همچنین از آنجایی که موم زنبور عسل نرم است، می تواند به ضربه، خراش و فرورفتگی حساس باشد.

به طور کلی چوب راش گزینه مناسبی برای ساخت تخت می باشد اما بسته به نیاز خود بهتر است ویژگی ها و مزایا و معایب چوب های دیگر را در نظر بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید.

ست اتاق خواب نئوپان

یک گزینه رایج و مقرون به صرفه استفاده از چیپس برای ایجاد یک ست تخت است. نئوپان یک ماده کامپوزیتی است که از تراشه های چوب و رزین ساخته شده و با استفاده از چسب و فشار قوی ساخته می شود. این ماده به خوبی در صنعت مبلمان استفاده می شود و مزایا و معایب خود را دارد.

مزایای استفاده از نئوپان

استفاده از نئوپان در مبلمان و ملافه دارای مزایایی از جمله:

قیمت مناسب: نئوپان به عنوان جایگزین ارزان تری برای چوب طبیعی شناخته می شود که می تواند گزینه اقتصادی تری برای مبلمان اتاق خواب باشد.

مقاومت در برابر رطوبت: چیپود در برابر رطوبت نسبی و تغییرات مضر ناشی از رطوبت مقاوم است.

انواع طرح ها: نئوپان معمولاً در انواع روکش ها موجود است و به راحتی می توان آن را در طرح ها و رنگ های مختلف سفارشی کرد.

وزن کم. تخته نئوپان معمولا سبک تر از چوب طبیعی است و بنابراین حمل و نقل آن آسان تر است.

در مقابل مزایای آن، تخته نئوپان می تواند مقاومت کمتری در برابر ضربه و فشار نسبت به چوب طبیعی داشته باشد.

به طور کلی استفاده از تخته خرده چوب برای ساخت سرویس خواب گزینه خوبی است به خصوص اگر به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه و باکیفیت برای ست خود هستید.

لذت حرکت روی تخت دونفره تامیل

سرویس خواب چوبی تانیل نشانه ای از لوکس بودن و زیبایی طبیعی است که به هر خانه ای زیبایی و تجمل می بخشد. این مجموعه که از بهترین چوب طبیعی بهره می برد، لباس خواب هایی را به شما پیشنهاد می کند که علاوه بر زیبایی و شکوه، لطافت و آرامش را برای فضای خواب به ارمغان می آورد.

مجموعه تانیل وود شامل بیش از 30 مدل مدرن سرویس خواب چوبی می باشد. این مدل ها را می توانید در وب سایت و صفحات مجازی این برند مشاهده و بررسی کنید.

هر آنچه که باید در مورد بهترین چوب مبلمان اتاق خواب بدانید

با توجه به شرایط مختلفی که برای ست تشک باید در نظر گرفت، انتخاب بهترین چوب را می توان عامل مهمی در تعیین کیفیت و دوام این محصول دانست. چوب را به دلیل ظاهر زیبا و استحکام بالا می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت سرویس خواب انتخاب کرد.

از انواع چوب های مورد استفاده در ساخت مبلمان اتاق خواب می توان به چوب بلوط، صندل، چوب گردو و غیره اشاره کرد. این نوع چوب دارای خواص فیزیکی خوبی مانند مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و خراش است. همچنین چوب بلوط و گردو دارای الیاف قوی و تراکم بالا می باشد که دوام و استحکام بالای ست تخت را تضمین می کند.


تاریخ : چهار شنبه 1 آذر 1402
بازدید : 147
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 

در این بخش از مقاله به معرفی و مقدمه‌ای کمی از اصطلاحات عامیانه و با استفاده از آمار و داده‌های واقعی خواهیم پرداخت. موضوع اصلی ما در اینجا، طراحی گرافیک و چاپ برای کتاب‌ها و نحوه تأثیرگذاری آن بر خوانندگان است.

با ورود به دنیای انتشار کتاب‌ها، یکی از عوامل کلیدی برای جلب توجه خوانندگان و به دنیا نشان دادن اثر خود، طراحی گرافیک و چاپ صحیح و جذاب است. این اصول، مانند لباسی است که برای اثر شما انتخاب می‌شود و به طور مستقیم تأثیرگذاری می‌کند.

آمار نشان می‌دهد که بیش از 80٪ افراد در ابتدا به جلد کتاب نگاه می‌کنند و از آن برای تصمیم‌گیری در مورد خرید و خواندن استفاده می‌کنند. در واقع، یک جلد جذاب می‌تواند فرصت طلاییی برای جلب خوانندگان باشد. اگر جلد کتابتان به شکل مناسب طراحی نشده باشد، ممکن است حتی اگر داستانتان شگفت‌انگیز باشد، دست خوانندگان نرسد.

همچنین، داخل کتاب نیز باید به شکلی مناسب طراحی شود تا خوانندگان به راحتی بتوانند متن را مطالعه کنند و از تجربه‌ای لذت‌بخش برخوردار شوند. استفاده از تصاویر، فونت‌های قابل خواندن، و طراحی متناسب با محتوا، از عواملی هستند که به بهبود تجربه خوانندگان کمک می‌کنند.

با توجه به این اطلاعات و آمارها، طراحی گرافیک و چاپ موثر می‌تواند به شما کمک کند تا اثر خود را به دنیا نشان دهید. در بخش‌های بعدی این مقاله، به اصول و راهکارهای موثرتر برای انجام این کارها خواهیم پرداخت.

در بخش بعدی از مقاله، به مبانی طراحی گرافیک کتاب خواهیم پرداخت. این بخش به صورت کمی متفاوت با ساختار بخش قبلی نوشته می‌شود.

به دنیای پشت صحفه‌های کتاب‌ها خوش آمدید. اینجا جایی است که طراحی گرافیک و چاپ به واقعیت‌های محتوا تبدیل می‌شود و خوانندگان را در یک سفر تجربی جذاب می‌برد. طراحی گرافیک کتاب، به عنوان یک هنر، نقش بسیار مهمی در جلب توجه و ایجاد تأثیر بر خوانندگان دارد.

شاید بپرسید که چرا طراحی گرافیک در کتاب اهمیت دارد؟ پاسخ به این سوال ساده است: زیرا طراحی گرافیک به کتاب عمق و شکوه می‌بخشد. یک جلد زیبا و طراحی داخلی مناسب نه تنها جلب توجه می‌کنند بلکه تجربه خواندن را ارتقاء می‌دهند. در واقع، خواننده به کتاب علاقه بیشتری خواهد داشت اگر تصاویر، فونت‌ها و طراحی متن با دقت و دانش انجام شده باشند.

از این رو، اصول طراحی گرافیک کتاب از اهمیت بسزایی برخوردارند. باید مراقب باشید که جلد کتاب شما بیانگر محتوا و اسلوب شما باشد و از طریق طراحی داخلی هم خواننده را در دنیای داستان‌تان جلب کنید.

در بخش‌های آتی این مقاله، به جزئیات بیشتری از اصول و نکات مهم در طراحی گرافیک کتاب پرداخته خواهد شد.

در بخش بعدی از مقاله، به استفاده از هدایای تبلیغاتی مثل سررسید و قیمت تقویم 1403 به عنوان ابزارهای مؤثر برای تبلیغ کتاب‌ها می‌پردازیم. این بخش با ساختار متفاوتی نوشته می‌شود.

همچون یک داستان جذاب که از صفحات کتاب خود پیدا می‌شود، استفاده از هدایای تبلیغاتی نیز می‌تواند خواننده را در دنیای خودتان جلب کند. هدایای تبلیغاتی، ابزاری قدرتمند در دست نویسندگان و انتشارات برای به دنیا نشان دادن اثراتشان هستند. یک سررسید زیبا یا یک تقویم رومیزی که شما برای تبلیغ کتاب‌تان استفاده می‌کنید، می‌تواند به تشویق خوانندگان به خواندن اثر شما کمک کند.

اما باید توجه داشت که انتخاب و طراحی هدایای تبلیغاتی بسیار حیاتی است. یک سررسید باید نه تنها کاربردی باشد بلکه با جلبی و طراحی جذاب همراه باشد. همچنین، تقویم رومیزی باید علاوه بر ارزش کاربردی، زیبا و شخصی‌سازی شده باشد تا خواننده هر روز با یادآوری اثر شما در تماس باشد.

استفاده موثر از هدایای تبلیغاتی می‌تواند تاثیر مثبتی بر فروش و شناخت اثر شما داشته باشد. در ادامه این مقاله، به نحوه انتخاب و طراحی این ابزارهای تبلیغاتی و نیز به موردهای موفق در این زمینه خواهیم پرداخت.

در بخش بعدی از مقاله، به اصول و تکنیک‌های چاپ در تبلیغات کتاب خواهیم پرداخت. این بخش با ساختاری دیگر نوشته می‌شود.

فراتر از طراحی گرافیک، چاپ از جنبه‌ی تبلیغاتی نیز نقش بسیار مهمی در معرفی کتاب‌ها به دنیا ایفا می‌کند. چاپ کتاب به عنوان یک هنر و علم، باید به شکلی انجام شود که تأثیر مثبتی بر روی خوانندگان بگذارد.

از جنبه‌های مهم در چاپ کتاب می‌توان به کیفیت کاغذ، نوع و اندازه فونت‌ها، و حتی رنگ‌های استفاده شده اشاره کرد. یک کاغذ با کیفیت عالی باعث افزایش تجربه خواننده می‌شود و فونت‌های خوانا مهمی در آسایش خواننده در مطالعه دارند.

همچنین، رنگ‌ها نیز می‌توانند عنصری تبلیغاتی مؤثر باشند. انتخاب رنگ‌هایی که با محتوا و اسلوب کتاب هماهنگ باشند، می‌تواند جذابیت بیشتری به کتاب دهد.

به علاوه، از تکنیک‌های چاپ مختلف مانند چاپ افست یا چاپ دیجیتال می‌توان برای به دست آوردن نتایج بهتری استفاده کرد. هر تکنیک دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود است.

در ادامه مقاله، به جزئیات بیشتری از اصول چاپ در تبلیغات کتاب و راهکارهای موثرتر برای به دنیا نشان دادن اثر شما پرداخته خواهد شد.

در بخش بعدی از مقاله، به استراتژی‌های تبلیغی متنوعی خواهیم پرداخت که می‌توانید برای به دنیا نشان دادن اثر خود استفاده کنید. این بخش با ساختار جدیدی نوشته می‌شود.

“چگونه اثر خود را به دنیا نشان دهیم؟” این سوال مهمی است که هر نویسنده و انتشاراتی با آن مواجه می‌شود. استراتژی‌های تبلیغی ایجاد تفاوتی در معرفی کتاب شما به خوانندگان ایفا می‌کنند. در این بخش، به برخی از استراتژی‌های موثر در این راستا خواهیم پرداخت.

استفاده از تبلیغات آنلاین: با توجه به رشد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین ابزاری بسیار قوی برای تبلیغ کتاب‌ها شده‌اند. می‌توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوگل، و حتی تبلیغات محتوایی (Content Marketing) استفاده کنید تا اثر خود را به دست گروه‌های مختلف از خوانندگان برسانید.

تشویق به برگزاری جلسات تبلیغی: اگر کتاب شما پیام‌ها و موضوعات مهمی را به خوانندگان انتقال می‌دهد، برگزاری جلسات تبلیغی و گفتگوهای مؤثر می‌توانند تعامل بیشتری با خوانندگان ایجاد کنند. این جلسات می‌توانند در کتابخانه‌ها، کافه‌ها یا حتی آنلاین برگزار شوند.

استفاده از نقدها و بررسی‌ها: نقدها و بررسی‌های مثبت از اهمیت بسیاری برخوردارند. اگر کتاب شما توسط منتقدان معتبر تعریف شود، این تأثیر بسیاری را در جلب خوانندگان دارد.

شراکت با کتابخانه‌ها و فروشگاه‌ها: همکاری با کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های مستقل می‌تواند دسترسی به خوانندگان را افزایش دهد. ترتیب امضاء کتاب و جلسات خوانش مشترک با نویسنده نیز از روش‌های موثر در این زمینه هستند.

استفاده از تکنیک‌های تبلیغاتی خلاقانه: برای جلب توجه بیشتر، می‌توانید از تکنیک‌های تبلیغاتی خلاقانه مانند مسابقات و جوایز خوانندگان استفاده کنید.

در نهایت، ترکیبی از این استراتژی‌ها و تطبیق آنها با مخاطبین خود می‌تواند به شما کمک کند تا اثر خود را به دنیا نشان دهید و جامعه‌ای از خوانندگان به دست آورید.

در بخش بعدی از مقاله، به نتیجه‌گیری و خلاصه‌ای از مطالب مطرح شده در بخش‌های قبلی خواهیم پرداخت. این بخش با ساختار متفاوتی نوشته می‌شود.

تاکنون در این مقاله به موضوعات متعددی از جمله طراحی گرافیک و چاپ، استفاده از هدایای تبلیغاتی، و تکنیک‌های تبلیغی پرداختیم. همچنین، بر اهمیت نقدها و بررسی‌ها در تبلیغ کتاب‌ها تأکید کردیم.

در خلاصه، باید توجه داشت که به دنیا نشان دادن اثر خود به یک فرآیند جامع نیاز دارد که ترکیبی از تلاش‌ها، استراتژی‌ها و خلاقیت باشد. از طراحی گرافیک جذاب گرفته تا استفاده از هدایای تبلیغاتی هوشمندانه و استفاده از استراتژی‌های تبلیغی مختلف، همه برای جلب توجه و ایجاد تأثیر در خوانندگان مهم هستند.

امیدواریم که این مقاله به شما اطلاعات و الهامی فراهم کرده باشد تا بتوانید اثرات خود را به بهترین شکل به دنیا نشان دهید. در نهایت، مهمترین عنصر همیشه نویسنده و اثر اوست. پس با اعتماد به نفس و بهره‌گیری از راهکارهای تبلیغی مناسب، اثرتان را به دنیا نشان دهید و خوانندگان خود را به دنبال سفری جذاب با خودتان ببرید.


تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1402
بازدید : 140
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

عینک فندی یکی از لوکس‌ترین برندهای موجود در بازار عینک است. این برند ایتالیایی در سال 1925 توسط ادواردو و ادله فندی تأسیس شد. اما شهرت این برند به لطف دختران این زوج بود که از نوجوانی به کسب‌وکار خانوادگی خود پیوستند و با نوآوری‌های خود، نام این برند را جهانی کردند.

در سال 1964، دفتر فندی در رم راه‌اندازی شد و سپس در سال 1965، این برند با همکاری کارل لاگرفلد، طراح آلمانی، به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. لاگرفلد لوگوی امروزی فندی را طراحی کرد که به شکل دو حرف F است که یکی از آن‌ها برعکس است.

فندی همواره به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت و طراحی‌های خلاقانه‌اش شناخته شده است. این برند در حال حاضر طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله عینک آفتابی، عطر، لباس، کیف و کفش تولید می‌کند.

نحوه تشخیص عینک فندی اصل از تقلبی

عینک‌های فندی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از مواد اولیه باکیفیت ساخته می‌شوند. به همین دلیل، تشخیص عینک فندی اصل از تقلبی کار چندان دشواری نیست. با کمی دقت می‌توانید به راحتی عینک اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

نکاتی برای تشخیص عینک فندی اصل از تقلبی

•         بسته‌بندی

عینک فندی اصل در بسته‌بندی‌های مخصوص این برند عرضه می‌شود. درون جعبه عینک باید کارت ضمانت، گواهی‌نامه و دستمال مخصوص با لوگوی فندی وجود داشته باشد. همچنین، لوگوی فندی باید به‌صورت واضح و دقیق بر روی تمام اقلام بسته‌بندی حک شده باشد.

•         اسم، لوگو و برچسب‌ها

نام، لوگو و برچسب‌های روی عینک فندی باید به‌صورت دقیق و بدون هیچ‌گونه اشتباهی نوشته شده باشند. همچنین، عبارت «Made in Italy» باید در داخل دسته عینک حک شده باشد.

•         وزن و دسته‌های عینک

عینک فندی اصل وزن بسیار سبکی دارد. نسخه‌های تقلبی معمولاً سنگین‌تر هستند. همچنین، لولاها و پیچ‌های عینک فندی اصل باید محکم و با کیفیت باشند.

•         شماره مدل

شماره مدل عینک فندی اصل باید به‌صورت واضح و دقیق حک شده باشد. این شماره شامل اندازه عدسی‌ها و اندازه فریم عینک است.

نتیجه‌گیری

با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب، می‌توانید به راحتی عینک فندی اصل از تقلبی تشخیص دهید. اگر قصد خرید عینک آفتابی زنانه فندی را دارید، حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا از اصل بودن عینک اطمینان حاصل کنید.


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 815
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

متن آهنگ لباسی رو که دوست داشتی برای آینه میپوشم علی عبدالمالکی

میخوام باور کنم رفتی میخوام خالی شم از رویات
همش چشمامو میبندم شاید یادم بره چشمات
بغل میگیرم عکساتو شاید آروم شه آغوشم
لباسی رو که دوست داشتی برای آینه میپوشم
هنوز وسایل خونه سر جاشه کسی نیست که سلیقش مثل تو باشه
هنوز عکس دوتامون روی دیواره هنوز دستام بوی عطر تورو داره
روزا با قرص میخوابم شبا تا صبح بیدارم
همه میگن حالم خوش نیست همه میگن جنون دارم

 

 آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «لباسی رو که دوست داشتی برای آینه میپوشم»


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com