عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1402
بازدید : 362
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

متن آهنگ مهدی جهانی همسفر

 

یه جوری قبل تو با هر کی به بن بست میرسیدم
تا یه روز چشماتو دیدم
اگه یه شهر میشدن تیم دست و بالمو میبستن
با تو من باز میپریدم
دل دریات منو داره توو خودش غرق میکنه
دیدی رفتارم با تو انگار با همه فرق میکنه
تو فقط وقتی پهلومی توی چشمام خیره شو
واسه عشق بازی با چشمات سر من درد میکنه
دروغه بگم دلم گیر نیست
حتی جمعه ام با تو دلگیر نیست
دلم میخواد کنار هم پیر شیم
واسه شروع با تو اصلا هیچوقت دیر نیست
زندگی من تورو کم داشت
بیا همسفرم‌باش
بذار گل کنه عشقمون
میخوام کنار تو سبز بشه برگاش

https://musicdel.ir/%D9%87%D9%85%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C/


تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
بازدید : 9611
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


سال هاست که زندگی پرمشغله انسان با تکنولوژی در هم آمیخته است. حتی می توان فناوری را به عنوان یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی امروزی در نظر گرفت. اگر به سبک زندگی خود نگاه کنیم، متوجه می شویم که در کار ما جایی بدون تکنولوژی وجود دارد. به دلیل وجود این گره ناگسستنی، بشر همواره تلاش کرده است تا بزرگترین تکنولوژی زمان را در کوچکترین قالب وارد بازار کند. لپ تاپ ها یکی از فناوری های کوچک شده ای هستند که این روزها به عصای زیر بغل ما برای انجام فعالیت ها تبدیل شده اند.

برندهای مختلفی وارد بخش تولید کامپیوترهای نوت بوک شده اند و هر کدام سعی در تصاحب بازار دارند. اما در این زمان لپ تاپ های ایسوس می توانند طرفداران زیادی پیدا کنند و وارد قلب مصرف کنندگان شوند. اما ایسوس چگونه به این موقعیت دست یافت؟ با ما همراه باشید تا تمام فاکتورهای کامپیوتر ایسوس را بیاوریم.

معرفی برند ایسوس

برند ایسوس یک برند تایوانی است که در سال 1989 در تایپه تاسیس شد. تونگ (T.H. Tung) و سه شریک دیگر بنیانگذاران این برند هستند. جالب ترین قسمت این ماجرا این است که هر چهار بنیانگذار برند ایسوس قبل از تاسیس این شرکت مهندس ایسر بودند.

آنها نام تجاری خود را با الهام از پگاسوس، اسب بالدار اساطیر یونان انتخاب کردند. در حال حاضر این برند در زمینه تولید لپ تاپ، موبایل، تبلت و قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت دارد.

رویکرد شرکت به تولید لپ تاپ ایسوس

اگر برای خرید لپ تاپ به بازارهای کامپیوتر یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که به هر طرف که نگاه کنید، مدل لپ تاپ ایسوس را می بینید. این به دلیل رویکرد جالب برند ایسوس در ساخت لپ تاپ است. لپ تاپ های ایسوس با دو روش بسیار خاص و ساده تولید می شوند:

بهای تمام شده کالا

انواع مختلف کالا

برند ایسوس تولید طیف گسترده ای از مدل های مختلف لپ تاپ را وظیفه خود می داند و با قیمت های رقابتی و جذاب به مشتریان عرضه می کند. بنابراین مشتریان می توانند مناسب ترین لپ تاپ را با توجه به سلیقه و بودجه خود از بین ده ها مدل لپ تاپ ایسوس انتخاب کنند. با این رویکرد مشتری محور، ایسوس بازار را تسخیر کرده و با نوآوری های جذاب خود به رقیب سرسختی برای سایر برندهای لپ تاپ تبدیل شده است.

آخرین مدل های لپ تاپ ایسوس از چه اجزایی تشکیل شده است؟

بررسی های لپ تاپ ایسوس باعث می شود این لپ تاپ ها در نظر بینندگان جذاب تر و زیباتر به نظر برسند. زیرا ایسوس از با کیفیت ترین قطعات موجود در لپ تاپ های خود استفاده می کند. از همه مهمتر، با بررسی مشخصات فنی جدیدترین لپ تاپ های این برند، متوجه می شوید که ایسوس روی به روز رسانی و تمایز لپ تاپ های خود بسیار حساس است. اکثر لپ تاپ های ایسوس چهار هسته ای هستند، بنابراین می توانید با هر بودجه ای یک لپ تاپ سریع به خانه بیاورید.

برخی از آخرین مدل های لپ تاپ ایسوس دارای اجزای زیر هستند:

سیستم خنک کننده اتاق بخار: از یک لوله مسطح حاوی مایع مخصوص تشکیل شده است. این سیستم برای خنک کردن CPU گرما را جذب می کند و آب داخل لوله به گاز تبدیل می شود.

پردازنده Skylake اینتل: نسل جدید پردازنده CORE اینتل که در سال 2014 عرضه شد. این پردازنده 14 نانومتری قدرت پردازش و مصرف انرژی بالایی دارد.

فناوری نانو لبه: این فناوری باعث می شود تا صفحه نمایش تا حد امکان نازک باشد. بنابراین می توان آن را در یک قاب بسیار ظریف قرار داد. صفحه نمایش های ساخته شده با این فناوری معمولا دارای نوعی پوشش مات ضد تشعشع هستند.

صفحه لمسی (Screen pad): یک ویژگی جدید و هیجان انگیز لپ تاپ های ایسوس، صفحه نمایش پد در واقع یک تاچ پد قدیمی لپ تاپ است که با یک صفحه نمایش LCD ترکیب شده و یک صفحه نمایش تعاملی ثانویه ایجاد می کند. با پس زمینه صفحه می توانید برنامه های طراحی شده برای این پس زمینه را اجرا کنید یا از ابزارهای مفیدی مانند ماشین حساب و پخش کننده های موسیقی استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های جالب پس زمینه صفحه نمایش این است که می تواند در حالت تطبیقی ​​برای دسکتاپ کار کند. در این صورت اپلیکیشن ها و ابزارهای دسکتاپ با توجه به پس زمینه صفحه تغییر خواهند کرد.

باتری 8 سلولی: در این باتری ها از یون لیتیوم با کیفیت بالا استفاده شده است. هر سلول این باتری توسط یک تنظیم کننده ولتاژ داخلی کنترل می شود. بنابراین می توانید لپ تاپ ایسوس را با خیال راحت شارژ کنید.

SSD Storage: این حافظه ظرفیت بالایی برای ذخیره و سازماندهی اطلاعات دارد و به لپ تاپ شما کمک می کند تا سریعتر کار کند.

نمایشگرهای LED: این نمایشگرها پنل های مسطحی هستند که از دیودهای ساطع کننده نور به عنوان پیکسل استفاده می کنند. بنابراین می توانید به راحتی با لپ تاپ ایسوس خود در زیر نور مستقیم خورشید کار کنید.

Sonic Master Bands: Sonic Master Sound System یکی از با کیفیت ترین سیستم های صوتی است. این سیستم با استفاده از سخت افزار به روز، تجربه ای جذاب را برای مشتری ایجاد می کند. فاصله بلندگوی بیشتر و تقویت کننده های قوی تر از ویژگی های خاص این باندها است.

طراحی لپ تاپ ایسوس

شرکت ایسوس در تولید لپ تاپ با طراحان خلاق و متفکر به خود کمک می کند. تمامی مدل های لپ تاپ ایسوس دارای طراحی مینیمالیستی هستند. اما این لذیذ به هیچ وجه قدرت آن را زیر سوال نمی برد. زیرا کیفیت اولین فاکتوری است که در طراحی لپ تاپ های ایسوس باید در نظر گرفت. یکی از ویژگی های ظاهری لپ تاپ های ایسوس ظرافت و سبکی آنهاست. طراحی این محصول به قدری حرفه ای است که برند ایسوس برای طراحی سری ROG و ZenBook جایزه دریافت کرد.

نوآوری در ساخت لپ تاپ

برند ایسوس همواره در تلاش است تا در تمامی محصولات خود تحول خلاقانه ایجاد کند. از شکل ظاهری تا نحوه عملکرد آن، همیشه می توانید یک نوآوری جالب را در لپ تاپ ایسوس مشاهده کنید. یکی از نوآوری های جالب ایسوس کاهش وزن لپ تاپ ها و تولید دستگاه سبک تر است. لپ تاپ های گیمینگ سری ایسوس در مقایسه با برندهای دیگر بسیار سبک هستند. انتشار پنل نمایشگر یکی دیگر از کارهای خلاقانه ایسوس بود که طرفداران را خوشحال کرد.

ایسوس می داند چگونه جهان را شگفت زده کند. تمامی مدل های لپ تاپ ایسوس ترکیبی از قدرت و عملکرد استثنایی هستند. بدون شک می توان گفت که ایسوس همیشه محصولاتی مناسب برای کار، تفریح، سرگرمی و مطالعه ایجاد می کند.

لپ تاپ های مختلف ایسوس

همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از راه های برند ایسوس تولید محصولات مختلف است. زیرا به این ترتیب لپ تاپ ایده آل ایسوس برای هر نوع کاربر و سلیقه ای در دسترس خواهد بود. سری بازی این لپ تاپ ها یکی از همه کاره ترین و رده بالای محصولات ایسوس است و به خوبی نیاز گیمرها را برآورده می کند.

برای آشنایی هر چه بیشتر شما قبل از خرید لپ تاپ ایسوس، مدل های لپ تاپ و ویژگی های آنها را معرفی می کنیم:

ZenBook: مناسب برای کارهای گرافیکی و سنگین.

VivoBook - مناسب برای کارهای روزمره و اداری و کار با نرم افزار ویرایش عکس.

ASUSPRO: قدرت پردازش خوبی دارد و برای کارهای سنگین روزانه مناسب است.

کتاب حرفه ای: مناسب برای کارهای اداری.

ProArt StudioBook: مناسب برای بازی و کارهای طولانی مدت.

TUF Gaming: برای بازی خوب است اما از ROG قدرت کمتری دارد.

ROG Gaming (Republic of Gamers): مناسب برای بازی های سنگین.

Chromebook: مناسب برای دانش آموزان و با قدرت پردازش محدود کار می کند.

سری N: مناسب برای کار با برنامه های چند رسانه ای و گرافیکی.

سری های K، X، E، Q، U، B، V، F، A و T از دیگر محصولات ایسوس هستند که به دلیل ترکیب سخت افزار و قدرت، برای کارهای سبک، روزمره و حرفه ای مناسب هستند. البته تولید برخی از این مدل های لپ تاپ ایسوس مدت هاست که متوقف شده است، ایسوس بر روی ارائه لپ تاپ های قدرتمندتر تمرکز کرده است.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

 لپ تاپ ایسوس با هر بودجه ای یک لپ تاپ عالی می سازد. در واقع هر زمان که بخواهید می توانید بدون نیاز به خرید لپ تاپ ایسوس تهیه کنید. از سوی دیگر، عملکرد لپ تاپ ایسوس در بسیاری از موارد قابل بهبود است و می توانید هر زمان که بخواهید آن را ارتقا دهید. بنابراین حتی اگر یک لپ تاپ ارزان بخرید، لازم نیست نگران عملکرد آن باشید.

مدل های لپ تاپ ایسوس از قیمت پایین تا بالا متغیر است و می توان با توجه به نیاز خود یکی از آنها را خریداری کرد. اگر قیمت لپ تاپ های ایسوس را با مدل های مشابه سایر برندها مقایسه کنید، متوجه می شوید که محصولات ایسوس قیمت مناسب تری دارند. با خرید لپ تاپ ایسوس به ارزش پول خود می رسید.

آیا لپ تاپ های ایسوس انتخاب خوبی هستند؟

آره!  نمایندگی رسمی ایسوس در طراحی لپ تاپ قوی است. قیمت مناسب و عملکرد قابل قبولی دارد. خلاقیت لپ تاپ های ایسوس واقعا ستودنی است. از طرفی این شرکت انواع مختلفی از لپ تاپ ها را تولید می کند که برای همه و برای هر کاربردی مناسب است. لپ تاپ های ایسوس از نظر قدرت و کیفیت بهترین لپ تاپ های بازار محسوب می شوند. هنگامی که لپ تاپ ایسوس را انتخاب می کنید، آخرین فناوری را با کمترین قیمت دریافت می کنید.

لپ‌تاپ‌های ایسوس دستگاه‌های بسیار آرامی هستند که می‌توانند کارها را کارآمدتر از هر لپ‌تاپ دیگری انجام دهند. سیستم خنک کننده جالب دستگاه نیز از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ جلوگیری می کند تا همیشه با خیال راحت لپ تاپ ایسوس بخرید.


تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
بازدید : 19786
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


کلاس کنکور یکی از ابزارهای کسب بهترین نتایج در کنکور است که در بین شرکت کنندگان کنکور سراسری از جایگاه ویژه ای برخوردار است. موسسات آموزشی مختلف کلاس های مختلفی را برای آمادگی در کنکور برگزار می کنند، اما دانش آموزان با وجود تنوع و تبلیغات، بسته به موسسات آموزشی مختلف یا کلاس برای انتخاب کلاس مناسب یا در این کلاس ها شرکت می کنند یا خیر. در ادامه به ویژگی های یک مدرسه امتحانی خوب و نکات طلایی برای انتخاب مدرسه مناسب می پردازیم. در مرکز آموزشی بمانید.

نکته 1: آزمون ورودی برای استفاده از کلاس الزامی است

ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا باید در کلاس آزمون تعیین سطح شرکت کنید یا خیر. راستش را بخواهید، ببینید آیا واقعاً به کلاس کنکور نیاز دارید و اگر خودتان را امتحان می کنید و روی آن دروس وقت می گذارید و با مطالب درست کار می کنید، چرا نقاط ضعف خود را با این دروس برطرف نکنید؟ اگر صلاحیت حل این مشکل را ندارید، از یک مشاور کمک بگیرید. ممکن است لازم باشد در برخی از دروس از کلاس های آزمایشی استفاده کنید. شاید مشکلات مطالعه شما با کتاب های درسی حل شود. قبل از شرکت در کلاس کنکور، باید خوب فکر کنید که آیا می توانید با توجه به زمانی که برای شما می گیرد از این کلاس خارج شوید یا خیر. در این قسمت از مقاله شما را به شرکت در نقد نوروزی اردو دعوت می کنیم.

نکته 2: اساتید مجرب در کنکور اسکوله حضور دارند

آزمون ورودی که با معلمان مجرب کار می کند، می تواند نقاط ضعف و مشکلات چهار ساله دوره متوسطه را برطرف و اصلاح کند. با معلمان قوی و با تجربه، مدرسه Concore می تواند راهنمایی ایده آلی برای اهداف تحصیلی و پیشرفت دانش آموزان ارائه دهد. تجربه و توانایی بیان یک معلم می تواند کمک زیادی به یادگیری دانش آموزان کند.

می‌توانید از افرادی که در سال‌های گذشته با استاد کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند بپرسید و از آنجا انتخاب کنید. معلمانی هستند که در دبیرستان چهار سال در سطح حرفه ای و منظم در 8-9 ماه تدریس می کنند و خلأها و کمبودها را پوشش می دهند. کاری دشوار که تنها توسط معلمان حرفه ای و با تجربه انجام می شود.

نکته 3: زمان ورود به مدرسه برنامه ریزی شده است

یک سال قبل از کنکور، دانش آموزان خیلی فشرده برنامه ریزی می کنند. برنامه کلاس برای دانش آموزان بسیار مهم است. زمان کلاس هفتگی باید مشخص باشد تا دانش آموز بتواند با خیال راحت برنامه ریزی کند. مدارس کنکور باید برنامه کلاسی دقیقی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا بتوانند کلاس های خود را به درستی برنامه ریزی کنند. نکته اصلی این است که این برنامه کلاسی نباید تغییر کند. در این قسمت از مقاله توصیه می کنیم با نقد و بررسی اردوی نوروزی همراه شوید.

نکته 4: هدف ارتقای استاندارد دروس کنکور است

دانش آموزان سطوح مختلف دانش و یادگیری دارند و یک مدرسه خوب باید این را در نظر بگیرد. اگر همه دانش آموزان کلاس در یک سطح باشند، معلم می تواند با سرعت مناسب به جلو حرکت کند. اگر سطح علمی شما ضعیف یا متوسط ​​است، نباید در کلاس هایی شرکت کنید که برای متقاضیان پیشرفته طراحی شده اند. با شرکت در کلاس هایی با سطوح نامناسب، زمان، انرژی و انگیزه خود را هدر می دهید و به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

نکته 5: باید ارتباط مناسبی بین کلاس ها و برنامه درسی وجود داشته باشد

اگر برنامه مطالعاتی خاصی دارید یا در مرکز کنکور خاصی ثبت نام کرده اید، سعی کنید در گروهی از آزمون های پیش آزمون که موضوع آنها با برنامه درسی شما مطابقت دارد، ثبت نام کنید. در این صورت تأثیر یادگیری در کلاس را مستقیماً در آزمون خود خواهید دید. آنچه از گروه کنکور انتظار می رود این است که درصد شما بیشتر از گروهی نباشد. در غیر این صورت حضور در این کلاس اساسا اتلاف وقت است.

حقیقت این است که هیچ کلاس یا موسسه ای نمی تواند تضمین کند که شما در بهترین رشته قبول خواهید شد. تلاش، اراده و تلاش شما معجزه می کند. آرزوی موفقیت و هدف خود داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. تست، کلاس کنکور، منابع آموزشی مختلف، مشاور و... – اینها ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند در مرحله دوم اقدام و تصمیم خود موفق شوید و اولین محرک و قدم اول انگیزه و هدف شماست.
مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/لیست-آموزشگاه-های-کنکور-در- 


تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
بازدید : 24323
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



سوله سازه ای است آهنی با سقفی شیبدار و ستون مرکزی آن طبق محاسبات علمی در طراحی و ساخت آن حذف شده است. قایق ها انواع مختلفی دارند و مصالح به کار رفته در ساخت آنها یکسان نیست. نوع سوله بسته به کاربری و محل نصب آن انتخاب می شود. از یک سوله کوچک در انتهای یک باغ گرفته تا یک آشیانه هواپیمای بزرگ، کاربردهای مختلفی برای سوله ها وجود دارد. وقتی همه نام سوله را می شنوند، اولین استفاده ای که به ذهن خطور می کند ساختمان ها و کارخانه های صنعتی است. با توجه به تنوع سایز، مقرون به صرفه بودن و هزینه پایین ساخت سوله فلزی، سرمایه گذاران این گزینه را اولین و اصلی ترین انتخاب برای ساخت سالن تولید می دانند. یکی دیگر از کاربردهای سوله برای نگهداری و نگهداری اجناس است. استفاده از این ماده در تولید انبار منجر به کاهش هزینه می شود. در نتیجه قیمت نقدی محصولات انبار ارزانتر است و دامداران و مرغداران نیز برای تامین فضای مورد نیاز از انبارها استفاده می کنند. سالن های ورزشی نیز که در اکثر استادیوم ها مورد استفاده قرار می گیرند، سوله های مناسبی برای تمرین ورزشی هستند. سایبان ها کاربردهای دیگری نیز دارند، اما مهم ترین موارد استفاده از سایبان مواردی است که در بالا ذکر شد. جناب محترم فروشگاه اینترنتی شهرآهن ​​را برای انواع لوازم سایبان بررسی کنید.

ویژگی های سقف

سایبان از زمان انقلاب صنعتی در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از این نوع ساخت و ساز به سرعت در حال افزایش است و این به دلیل ویژگی های خاصی است که یک سوله فراهم می کند. اولین ویژگی سایبان استقبال از آن در هر زمان و همچنین سرعت بالای مونتاژ و مونتاژ است. از آنجایی که سوله از قطعات پیش ساخته ساخته شده است، ساخت سالن با این روش با سرعت مناسبی انجام می شود. صرفه جویی در زمان در پروژه های اجرایی باعث کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری می شود. سوله ها را می توان در اندازه های مختلف پیکربندی کرد و پیشنهاد دهندگان می توانند ابعاد مورد نظر خود را برای ساخت سوله انتخاب کنند. مزیت مهم کانکس در ساخت سالن حذف ستون وسط است. وجود چنین عملکردی در بسیاری از موارد ضروری تلقی می شود که سوله را قابل استفاده می کند. هزینه  اجاره انبار  و ساخت سالن با استفاده از سوله با توجه به مصالح به کار رفته در ساخت آن مناسب و مقرون به صرفه است، بنابراین سوله راهی سودآور برای ساخت یک سالن بزرگ بدون ستون محسوب می شود. سوله های مختلف به متقاضیان این امکان را می دهد که با هر بودجه ای سوله مورد نیاز خود را بسازند. علاوه بر این، اگر در محاسبه مساحت مورد نیاز برای ساخت سالن خطا وجود داشته باشد و یا مساحت قبلی به دلیل توسعه تولید فعال در کارخانه پاسخگوی نیازهای جدید نباشد. چمن به راحتی قابل تغییر و اصلاح است. بنابراین به طور کلی می توان گفت که ساخت سالن با استفاده از سوله سریع، ارزان، انعطاف پذیر و کاربردی است. یکی دیگر از ویژگی های سوله ها این است که در صورت نیاز به جمع آوری سوله های ساخته شده به این روش، می توانید ضایعات حاصل را به فروش برسانید. به این ترتیب سرمایه اولیه صرف شده برای ساخت سالن هرگز از بین نمی رفت، بلکه متناسب با تورم رشد می کرد.

ویژگی های ذخیره سازی

کاربرد کابین

کاربرد اصلی رنگ آبی برای صنعت و سالن های بزرگ بدون ستون است. این غار جزء اصلی شهرک های صنعتی به حساب می آید، زیرا استفاده از آن در ساخت کارخانه ها تا به امروز جایگزین مناسب تری نبوده است. غارها علاوه بر مصارف فوق در ساخت ورزشگاه ها و باشگاه ها، انبارهای بزرگ و کوچک نگهداری مواد غذایی، انبارهای صنعتی، انبار ماشین آلات، پالایشگاه ها و بسیاری موقعیت های دیگر نیز کاربرد دارند. از ارقام موجود می توان برای ساخت مزارع مرغ، گاوداری و گلخانه های ویژه استفاده کرد. برای خرید لوازم جانبی فروشگاه اینترنتی شهر آهن را پیشنهاد می کنیم. شهرراهن یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که بهترین و با کیفیت ترین قطعات فولادی را ارائه می دهد. با خیال راحت به سایت شهر آهن سر بزنید و خریدی مطمئن و با کیفیت را تجربه کنید. همچنین می توانید با کارشناسان شهرآهن ​​تماس بگیرید و از آنها کمک بگیرید.


تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1402
بازدید : 354
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

مقدمه: کوادکوپترها یا همان هلی‌کوپترهای چهارپره، به عنوان یکی از اختراعات هیجان‌انگیز در دنیای فناوری و پرواز، توجه فراوانی را به خود جلب کرده‌اند. این مقاله با هدف راهنمایی شما در ساخت کوادکوپتر از صفر تا پرواز، با ارائه جزئیات کامل و تشریحی تهیه شده است.

 

بخش 1: مبانی اولیه

در این بخش، شما با مفاهیم اصلی کوادکوپتر آشنا می‌شوید. این مباحث شامل موارد زیر است:

  1. معرفی کوادکوپتر: در اینجا به توضیح مفهوم کوادکوپتر پرداخته می‌شود. این یکی از انواع ماشین‌های پرنده است که از چهار موتور و پروپلر برای پرواز استفاده می‌کند. توضیح داده می‌شود که چرا این ترکیب از موتورها و پروپلرها به نام "کوادکوپتر" شناخته می‌شود.

  2. اجزای اصلی کوادکوپتر: اجزای مهم کوادکوپتر شامل موتورها، پروپلرها، مدارهای الکترونیکی (ESC - Electronic Speed Controllers)، باتری و کنترل کننده پرواز (Flight Controller) است. هر کدام از این اجزا دارای نقش وظیفه‌ای در عملکرد کوادکوپتر هستند که به‌طور دقیق توضیح داده می‌شود.

  3. ابزارهای مورد نیاز: برای ساخت کوادکوپتر، شما نیازمند چندین ابزار اساسی مانند پیچ‌گوشتی، جوشگر، دستگاه اندازه‌گیری، ایزوله کننده و... هستید. در اینجا به توضیح این ابزارها و نحوه استفاده از آنها پرداخته می‌شود.

بخش 2: انتخاب قطعات

در این بخش، مراحل اصولی انتخاب قطعات برای ساخت کوادکوپتر را فرا خواهید گرفت:

  1. انتخاب فریم (قاب): فریم کوادکوپتر اساسی‌ترین قطعه است که تمام اجزا بر روی آن نصب می‌شوند. در اینجا به نکات مهم در انتخاب فریم برای نوع پرواز (مثلاً آکروباتیک یا عکاسی هوایی) و اندازه موتورها و پروپلرها توجه می‌شود.

  2. موتورها و پروپلرها: انتخاب موتورها و پروپلرها به نوع پرواز و وزن کلی کوادکوپتر بستگی دارد. به توضیح انواع مختلف موتورها و پروپلرها، توان و کارایی آنها پرداخته می‌شود.

  3. باتری: انتخاب باتری مناسب با ظرفیت و ولتاژ صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. توصیه‌ها برای انتخاب باتری مناسب بر اساس نوع موتورها و پروپلرها مورد بحث قرار می‌گیرد.

  4. مدارهای الکترونیکی و کنترل کننده پرواز: در این بخش به توضیح نحوه انتخاب و پیکربندی مدارهای الکترونیکی مانند ESC و Flight Controller پرداخته می‌شود. همچنین، اهمیت انتخاب کنترل کننده پرواز با قابلیت‌های مناسب و پشتیبانی از سیستم‌های GPS و برنامه‌ریزی مسیر نیز برجسته می‌شود.

با مطالعه این بخش‌ها، شما به تفصیل با اطلاعات مهم در مورد اجزا و انتخاب قطعات برای ساخت کوادکوپتر آشنا خواهید شد. این مرحله اساسی برای شروع به ساخت کوادکوپتر به طور موفقیت‌آمیز و بهینه است.

 

بخش 3: مونتاژ و اتصال قطعات

در این بخش، شما به تفصیل یاد خواهید گرفت چگونه اجزای مختلف کوادکوپتر را به یکدیگر متصل کنید و روی فریم نصب کنید. مواردی که در این بخش پوشش داده می‌شوند عبارتند از:

  1. نصب موتورها و پروپلرها: مرحله اصلی نصب موتورها و پروپلرها بر روی بازوهای فریم کوادکوپتر است. در اینجا نحوه نصب صحیح و ثابت موتورها با استفاده از پیچ‌ها و مهره‌ها توضیح داده می‌شود.

  2. اتصال مدارهای الکترونیکی: اتصال مدارهای الکترونیکی شامل مدارهای ESC به موتورها و مدارهای فرعی مانند LED‌ها و بیزرها را در بر می‌گیرد. این اتصالات باید به دقت و بدون خطای سیم‌کشی انجام شود.

  3. کالیبره کردن سروموتورها (ESC): این مرحله بسیار مهم است. شما باید موتورها را به طور همزمان و تنظیم شده به حرکت درآورید تا در هنگام پرواز کوادکوپتر، تعادل و کنترل مناسب حاصل شود.

بخش 4: نصب و پیکربندی کنترل کننده پرواز

در این بخش، شما با نحوه نصب کنترل کننده پرواز (Flight Controller) و پیکربندی اولیه آن آشنا خواهید شد. مواردی که در این بخش پوشش داده می‌شوند شامل:

  1. نصب سنسورها: کنترل کننده پرواز دارای سنسورهای ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، قطب‌نما و امکانات دیگر است. شما باید این سنسورها را به‌طور صحیح روی کوادکوپتر نصب کنید.

  2. اتصال به رایانه شخصی و پیکربندی اولیه: با استفاده از کابل USB، کنترل کننده پرواز به رایانه شخصی متصل می‌شود. در این مرحله، شما باید نرم‌افزار مربوطه را نصب کرده و تنظیمات اولیه کنترل کننده پرواز را انجام دهید.

  3. تنظیمات پایه برای پرواز: در این بخش، شما تنظیمات ابتدایی مانند چهارچوب پرواز (Flight Modes)، تنظیمات چرخه زمانی و حالت‌های کنترل پرواز را پیکربندی می‌کنید.

با مطالعه این بخش‌ها، شما به شیوه‌ی درست و ایمن کوادکوپتر خود را مونتاژ می‌کنید و کنترل کننده پرواز را به‌طور صحیح تنظیم می‌کنید. این مراحل اساسی برای داشتن یک کوادکوپتر کارآمد و پایدار در هنگام پرواز است.

بخش 5: نصب دوربین و افزایش قابلیت‌ها

در این بخش، به نحوه نصب دوربین بر روی کوادکوپتر خود برای رصد ویدئویی از دور پرداخته می‌شود. همچنین، نحوه افزایش قابلیت‌ها و امکانات کوادکوپتر از طریق اضافه کردن ماژول‌ها و تجهیزات دیگر توضیح داده می‌شود. مواردی که در این بخش پوشش داده می‌شوند عبارتند از:

  1. نصب دوربین: شما می‌توانید یک دوربین برای ضبط تصاویر و ویدئویی از دور نصب کنید. توضیحات مربوط به نحوه نصب دوربین و تثبیت آن روی کوادکوپتر در اینجا ارائه می‌شود.

  2. استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی پرواز: برای بهبود مهارت‌های پروازی خود، می‌توانید از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی پرواز استفاده کنید. این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند تا پروازهای مختلف را در شرایط مختلف شبیه‌سازی کنید.

  3. افزایش قابلیت‌ها با ماژول‌ها: شما می‌توانید با اضافه کردن ماژول‌ها مانند GPS، ماژول انتقال تصویر بی‌سیم (FPV) و سایر ماژول‌ها، قابلیت‌ها و عملکرد کوادکوپتر خود را افزایش دهید.

بخش 6: آموزش پرواز و کالیبره کردن

در این بخش، به تفصیل به آموزش پرواز کوادکوپتر از مبتدی تا پیشرفته پرداخته می‌شود. همچنین، نحوه کالیبره کردن سنسورها و اجزای مختلف کوادکوپتر جهت بهبود پرواز ارائه می‌شود. مواردی که در این بخش پوشش داده می‌شوند عبارتند از:

  1. آموزش پرواز مبتدی تا پیشرفته: مراحل پرواز کوادکوپتر از آغاز تا اجرای حرکات پیچیده و آکروباتیک توضیح داده می‌شوند. این شامل مهارت‌های پایه نظیر بلند شدن، فرود آمدن، مانورهای تغییر جهت و ارتفاع و ... است.

  2. کالیبره کردن سنسورها: تنظیم صحیح سنسورها مهمترین قدم در بهبود پرواز است. شما با کالیبره کردن ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و قطب‌نما اطمینان حاصل می‌کنید که کوادکوپتر به‌درستی به سیگنال‌های ورودی پاسخ می‌دهد.

  3. تنظیمات پیشرفته کنترل کننده پرواز: در این مرحله، شما می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تری را در کنترل کننده پرواز انجام دهید. این شامل تنظیمات PID برای بهبود پایداری و کنترل دقیق‌تر است.

با مطالعه این بخش‌ها، شما به شیوه‌ی صحیح پرواز کوادکوپتر را یاد خواهید گرفت و مهارت‌های خود در کنترل و کالیبره کردن آن را بهبود خواهید داد. این مراحل به شما امکان می‌دهند که به عنوان یک خلبان کوادکوپتر، به راحتی و به‌طور امن پرواز کنید.

نتیجه‌گیری: ساخت و پرواز با کوادکوپتر یک تجربه جذاب و آموزنده است که نیازمند دانش فنی، صبر و تمرین است. این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع، شما را از مبانی تا مراحل پیشرفته ساخت کوادکوپتر همراهی خواهد کرد. همچنین، به شما امکان می‌دهد تا از نتایج کار خود لذت ببرید و توانایی‌های پروازی خود را بهبود دهید.

با انتشار این مقاله در وبسایتتان، می‌توانید به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات خود با علاقه‌مندان به این حوزه بپردازید.


تاریخ : جمعه 6 مرداد 1402
بازدید : 13505
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


قبرس شمالی جزیره ای رویایی در آب های دریای مدیترانه است و سالانه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان برای گذراندن تعطیلات خود در سواحل این جزیره به جمهوری خودمختار قبرس شمالی می آیند. قبرس شمالی در واقع بخشی از جزیره بزرگ قبرس است، قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. پس از استقلال، دولت این منطقه روابط نزدیک بسیار خوبی با ترکیه برقرار کرد و به همین دلیل بسیاری از گردشگران این منطقه را به نام قبرس ترک می شناسند. اکثر ساکنان این منطقه از جزیره قبرس، ترکی یا یونانی الاصل هستند و بیشتر به زبان ترکی با لهجه قبرسی صحبت می کنند.

از آنجایی که قبرس شمالی یک جزیره توریستی است، البته مردم محلی به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند. این منطقه در مجموع شش منطقه دارد و شهر نیکوزیا پایتخت جزیره قبرس شمالی است. در این مقاله از مجله مسافرتی الی گشت،  مهاجرت به قبرس  همه چیز مربوط به جزیره قبرس شمالی از سیر گرفته تا پیاز را با شما به اشتراک می گذاریم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای رفتن به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی به 6 منطقه به نام های فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، نیکوزیا، لیماسول و پافوس تقسیم می شود و آب و هوای این منطقه در اکثر روزهای سال برای سفر و تفریح ​​مناسب است. قبرس شمالی واقعا مانند جواهری زیبا در دریای مدیترانه می درخشد و گردشگران خارجی هر روز از سال برای سفر و تفریح ​​به این جزیره زیبا می آیند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بستگی به موقعیت مکانی دارد، آب و هوای جزیره قبرس شمالی در بیشتر روزهای سال معتدل و مرطوب است و گردشگران زیادی از اواسط اسفند تا اوایل خرداد از طریق دریا به این جزیره سفر می کنند. او دریای مدیترانه را انتخاب کرد. البته برای شنا در دریای مدیترانه و لذت بردن از سواحل این جزیره بهترین زمان سفر به قبرس شمالی در فصل تابستان است.

اطلاعات شهر قبرس شمالی

پس از سفر به جزیره قبرس شمالی اکثر گردشگران زیبایی های طبیعی این کشور را می ستایند، تعداد زیاد گردشگران در این کشور باعث شده صنعت گردشگری قبرس شمالی در سال های اخیر رونق بگیرد و مردم درآمد خوبی از گردشگران کسب کنند. در این منطقه امنیت در سطح مطلوبی قرار دارد و بهترین راه برای سفر به این جزیره استفاده از تور است. ساکنان قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی صحبت می کنند و بیشتر ساکنان این جزیره را مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس تشکیل می دهند. واحد پول رایج در این کشور لیر ترکیه می باشد و هزینه زندگی در قبرس شمالی برای گردشگران ارزان و مقرون به صرفه می باشد. خزید زمین در قبرس شمالی یورومای از مهمترین اطلاعات شهر قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اختلاف ساعت با تهران: تهران یک ساعت و نیم عقب است.

زبان رسمی: ترکی استانبولی

گاو: لیر ترکیه

کد تلفن قبرس شمالی: +357

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ارجان، قبرس شمالی

شماره های اورژانس: آتش نشانی: 199، واحد امداد و نجات: 111، آمبولانس: 112، پلیس: 115.

سفر به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

وقتی در مورد قبرس شمالی صحبت می کنیم حتما در نظر خواهید داشت که چرا این منطقه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است و آیا سفر به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ این منطقه تا چند سال پیش یک جزیره واحد بود، دو کشور ترکیه و یونان همیشه بر سر حاکمیت این منطقه با هم اختلاف داشتند تا اینکه قبرس شمالی استقلال خود را اعلام کرد و از آن جدا شد.قبرس جنوبی به عنوان جمهوری خودمختار قبرس شمالی.

قبرس شمالی اکنون تحت نفوذ دولت ترکیه است و روابط خوبی با این کشور دارد. اما قسمت جنوبی این جزیره که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست روابط خوبی با دولت یونان دارد و اگر به قبرس شمالی سفر کرده باشید تا 6 سال اجازه رفتن به قبرس جنوبی را ندارید.هزینه سفر به قبرس جنوبی بالاتر است. آنها از قبرس شمالی هستند و غذا و اقامت در قبرس شمالی ارزان تر از قبرس جنوبی است. اگر همه این نکات را کنار هم بگذاریم، سفر به قبرس شمالی یا قبرس ترکی منطق اقتصادی بیشتری دارد.


تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1402
بازدید : 287
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

المیرا دهقانی بازیگر بسیاری از نمایش‌های تئاتر و سریال محبوب گرگ و میش است. او که سادگی و زیبایی‌اش زبان زد است این روزها عکس‌هایش بسیار در فضای مجازی دیده ‌شود. در این مطلب با المیرا دهقانی بیشتر آشنا می‌شویم.

المیرا دهقانی بازیگر بسیاری از نمایش‌های تئاتر و سریال محبوب گرگ و میش است
المیرا دهقانی بازیگر بسیاری از نمایش‌های تئاتر و سریال محبوب گرگ و میش است
المیرا دهقانی دولت‌آبادی در پنجم شهریور سال ۱۳۷۰ در شیراز متولد شد. مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد صنایع غذایی است.

المیرا دهقانی
المیرا دهقانی
زندگی هنری
المیرا دهقانی آموزش بازیگری را از سال ۱۳۸۸ در شیراز با آموزش «سیامک کمالی سروستانی» آغاز کرد. برای نخستین بار در تئاتر «زمین آبی ست مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت. پس از آن در تئاترهای بسیاری نقش آفرینی کرد. المیرا دهقانی با بازی در نمایش «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین‌الملل دانشکده هنر، موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند.

المیرا دهقانی در صحنه تئاتر
المیرا دهقانی در صحنه تئاتر
المیرا دهقانی در چند سریال و فیلم نقش آفرینی کرده است اما مجموعه لحظه گرگ و میش سکوی پرتاب بود. المیرا دهقانی در سال 98 نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در نوزدهمین جشن حافظ برای این مجموعه تلویزیونی شد.

حواشی مربوط به نقش المیرا دهقانی در سریال همه چیز آنجاست
اولین سریالی که المیـرا دهقانی در آن نقش آفرینی کرد سریال ” همه چیز آنجاست ” به کارگردانی شهرام شاه حسینی بود. المیـرا دهقانی همچنین در سریال ” هشت و نیم دقیقه ” شهرام شاه حسینی بازی کرده است. در سریال هشت و نیم دقیقه، وی ایفاگر نقش مریم مادر احسان بود که به شکل یک زن پیر و مبتلا به بیماری جذام ظاهر شده است. او گریم سنگین و متفاوتی برای بازی دراین سریال داشت.

نقش المیرا دهقانی در سریال هشت و نیم حاشیه هایی داشته که او در این مورد این چنین گفت:

«من در این سریال در نقش زنی جذامی و مسن‌تر از خودم بازی کرده بودم. تصور می‌کنم آقای شاه‌حسینی نمی‌خواستند با انتشار عکس من قبل از پخش سریال برای مخاطب ذهنیت ساخته شود و اختلاف سنی خود من و نقش روشن شود تا به این ترتیب در تاثیرگذاری و باور پذیری نقش خدشه‌ای وارد نشود.»

وی ادامه داد: «اما نمی‌دانم به چه ترتیب بود که عکس من با گریم در فضای مجازی انتشار پیدا کرد. نکته در اینجا بود که حتی اسم من به عنوان صاحب عکس هم مطرح نشد و عکس به اسم بازیگر دیگری که اغلب خانم مهناز افشار نامیده شد در فضای مجازی منتشر شد. من این مساله را ناشی از شیطنت‌های فضای مجازی می‌دانم.»

زندگی مشترک المیرا دهقانی
تا کنون خبری مبنی بر ازدواج المیرا دهقانی دیده نشده است و با توجه به صفحه کاربری او در اینستاگرام بی شک او مجرد است.

 

بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگر سریال گرگ و میش 


تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 17097
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


بیزوکس چیست؟ موم زنبور عسل یا موم زنبور عسل محصولی است که توسط غدد تولید کننده موم در شکم زنبورهای کارگر ترشح می شود. این غدد مولد بیزوکس پس از چند روز پرواز به تدریج ضعیف می شوند.

عسل چگونه بیرون می آید؟

در واقع، موم زنبور عسل بیشتر توسط زنبورهای جوان تولید می شود. این زنبورها موم زنبور عسل را در ورقه های نازکی به نام فلس داخل کندو می ریزند. کارگران کندو این فلس ها را جمع آوری می کنند و از آنها برای ساخت سلول های ذخیره عسل و محافظت از لاروها و شفیره های داخل کندو استفاده می کنند. موم حاصل در ابتدا شفاف، بی رنگ، بی مزه و بسیار شکننده است. اما لانه زنبوری پس از جویدن به تدریج زرد یا قهوه ای می شود. ساختار شیمیایی موم بیسوکس از استرهای اسیدهای چرب و انواع الکل های زنجیره بلند تشکیل شده است. واکس بیزوکس کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و کاربردهای آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این موم ها پس از جدا شدن عسل تجزیه می شوند و دوباره پس از چند مرحله تصفیه و جداسازی سموم یا گرده ها به دانه های لپه ای تبدیل می شوند که به آن دانه های موم یا موم پولکی می گویند. موم یا به صورت گرانول، موم ریخته گری و شمش یا ورق موجدار ساخته می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. اکنون که می دانیم Bizox چیست، در مورد کاربردهای آن بیشتر خواهیم آموخت.

کاربرد واکس بیزوکس

موم زنبور عسل یا بیزوکس کاربردهای مختلفی دارد که از چند سال گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مواد اصلی مومیایی در مصر باستان موم زنبور عسل است و امروزه نیز از این ماده در تولید انواع لوازم آرایشی و سایر محصولات استفاده می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

شمع بیزوکس

یکی از کاربردهای مهم موم بیزوکس استفاده در تولید شمع است زیرا موم زنبور عسل نسبت به سایر موم های مورد استفاده در ساخت شمع سالم تر است و می توان از آن برای تصفیه هوای محیط استفاده کرد. زیرا یک عامل ضد حساسیت است و آلودگی هوا را از بین می برد.

شمع موم کاملاً ارگانیک و طبیعی است و برخلاف سویا، نخل و نفت سفید فاقد ماده سفید یا هیدروژن است. این موم برای کسانی که به بو بسیار حساس هستند نیز خوب و ملایم است.

شمع های بیزوکس علاوه بر اینکه نسبت به سایر شمع ها بیشتر می سوزند، قابل بازیافت هستند و می توانند به طبیعت بازگردند. همچنین این نوع موم عمر طولانی دارد و پوسیده نمی شود و به دلیل همین خاصیت است که مصری ها از این موم برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند.

سوزاندن شمع های بیزوکس فواید زیادی برای سلامتی دارد. مطالعات نشان می دهد که این شمع ها غده هیپوفیز را تحریک کرده و خلاقیت و تمرکز را افزایش می دهد. همچنین این شمع ها برای آرامش اعصاب و آرامش بسیار مفید هستند.

کاربرد بیسوکس در پزشکی

بیزوکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ از موم زنبور عسل در تولید داروهای مختلف استفاده می شود. اکثر داروهای تولید شده با استفاده از موم می توانند به صورت موضعی استفاده شوند. اما در برخی از داروهای گیاهی نیز استفاده می شود. در صنعت بهداشت از موم زنبور عسل برای پوشش نخ دندان نیز استفاده می شود.

استفاده از بیزوکس در صنعت نساجی

تعجب آور است که بدانید اپیلاسیون روی لباس بسیار رایج است، زیرا استفاده از بنزو روی پارچه به از بین بردن لکه ها دیرتر و خیلی سریع کمک می کند. ثابت شده است که استفاده از پارچه های نخی نسبت به سایر پارچه های پلاستیکی موثرتر است. اما مشکل این نوع پارچه چروک بودن آن است. اگر موم روی پارچه اعمال شود، چنین پارچه هایی دوباره ظاهر نمی شوند. خواص کشسانی موم به افزایش بهره وری در صنعت نساجی کمک می کند. موم زنبور عسل یا موم زنبور عسل از زمان های قدیم به عنوان ماده ای مؤثر برای ساخت لباس و سایر منسوجات استفاده می شده است.

علاوه بر موارد فوق، بیزوکس کاربردهای فراوانی در تولید محصولات مختلف و سایر صنایع دارد.

استفاده از موم در صنایع بهداشتی و آرایشی

امروزه استفاده از موم زنبور عسل در مراقبت از پوست و لوازم آرایشی افزایش یافته است. از واکس بیزووکس در تولید انواع کرم ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود و همچنین در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، بالم لب و براق کننده ها، لوسیون بدن، صابون ابرو و ... استفاده می شود.

روش تولید موم بیزووکس

ابتدا موم خالص ذوب شده و پس از اولین تصفیه و شکل دهی، موم زنبور عسل شکل به دست می آید. حال وقتی موم را با دستگاه پرس موم پرس می کنند، موم برگ به دست می آید.

اکنون، موم بیژو در صورتی تولید می شود که موم قالب به کمک ابزار مخصوص صاف و صاف شود و تمام مواد اضافی غیر مومی از آن خارج شود.

ایمنی و عوارض جانبی واکس بیزوکس

درست است که مطالعات زیادی در مورد خطرات و عوارض جانبی موم زنبور عسل وجود ندارد. اما مصرف آن برای برخی افراد ایجاد حساسیت می کند و یا برای زنان باردار و شیرده مشکلاتی ایجاد می کند، پس بهتر است این افراد احتیاط های لازم را انجام دهند.

بیزوکس چیست و قیمت آن

قیمت بیدوکس بسته به فصل و نوع واکسی که تهیه می کنید کمی متفاوت است، اما در کل چندان بالا نیست و محصولات و همه فرم ها مقرون به صرفه هستند که یکی از مهم ترین دلایل استفاده از واکس بیدوکس است. بیزوکس با توجه به قیمت مناسبی که دارد در صنایع مختلف به ویژه در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. موم زنبور عسل در زمستان تولید نمی شود و زنبورها در حال استراحت هستند، بنابراین موم در زمستان با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

موم زنبور عسل به صورت قالب، ورقه و گرانول به فروش می رسد که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

 

برداشت شده از: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/ 


تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 4577
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


در نقشه راه مهارت های سخنرانی و ارائه، مجموعه ای از نکات را برای بهبود مهارت های ارائه و سخنرانی ارائه کردیم.

یکی از این مهارت ها ارتباط است که در این درس ویژه به آن پرداخته ایم.

آنچه در این درس می خوانیم فقط بر بیان به عنوان ارائه شفاهی متمرکز است و می خواهیم به این سؤال بپردازیم که چگونه یک تکنیک بیان خوب داشته باشیم.

اگر علاقه مند به یادگیری سایر زمینه های ارائه و سخنرانی هستید، می توانید دوره مهارت های جغرافیا را بررسی کنید:

نقشه راه برای آموزش مهارت های ارائه و ارائه

به عبارت دیگر، یکی از مهمترین جنبه های یک سخنرانی موفق، یعنی بحث سخنرانی، در این درس مطرح نشده است.

بنابراین، اگر هدف شما یادگیری کلمات بیشتر یا انتخاب روش مناسب تری برای انتقال دقیق پیام ها و تسلط بر تکنیک های گفتاری است، دروسی که مهارت های شفاهی و ارتباطی را بهبود می بخشد مفیدتر خواهد بود.

در این درس باید بفهمید که چه باید بگویید. کلمات، مفاهیم و پیام شما واضح است و فقط باید بدانید که جنبه های مختلف فن بیان شیراحمدی چیست و چگونه می توانید بر صدا، لحن و نحوه بیان تسلط داشته باشید تا یک ارائه شفاهی خوب ارائه دهید.

مهارت های مدیریت استرس

بدون شک یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر سخنران باید داشته باشد مدیریت استرس است.

به همین دلیل معمولا در آموزش بیان بخشی از تمرینات و تکنیک ها به مدیریت استرس اختصاص می یابد.

بسیاری از کسانی که احساس می کنیم مهارت های ارتباطی قوی ندارند، به دلیل مدیریت ضعیف استرس، به سادگی چنین ظاهر می شوند.

از آنجایی که ما دوره ای در مورد مدیریت مستقل بحران ارائه کرده ایم، نیازی به تکرار آن بحث در اینجا نیست.

با این حال یک نکته را تاکید کنم.

هنگام مطالعه دروس مدیریت استرس، به خاطر داشته باشید که بخش مهمی از استرس و تنش صحبت کردن، فشار روانی است، نه استرس.

به عبارت دیگر، چالش گوینده مشکل خود زندگی نیست که سلامت ما را به خطر بیندازد. با این حال، این یک مشکل کوتاه مدت است که کار او را کاهش می دهد.

مطالعه درس کاهش عملکرد به دلیل استرس روانی ممکن است این موضوع را بهتر برای شما روشن کند.

هنر بیان و اهمیت کنترل صدا

هر کسی که با شما در مورد تلفظ و چگونگی بهبود تلفظ صحبت می کند احتمالاً در مورد تلفظ و اهمیت آن نیز صحبت خواهد کرد.

پس بیایید از تکرار بگذریم و فقط یک تمرین ساده اما موثر را پیشنهاد کنیم:

این تمرین به عنوان یکی از ساده ترین هنرهای بیانی تنها می تواند بخش مهمی از کیفیت گفتار شما را بهبود بخشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مکان های خیالی که انتخاب می کنید شخصی است که چند فوت پشت سر شما نشسته است.

سرعت مناسب را برای بیان کلمات و عبارات انتخاب کنید

این بحث مانند بسیاری از بحث هایی که در آموزش بیان مطرح می شود، ساده و سرراست به نظر می رسد.

اما اگر کمی در مورد کلمات و نحوه صحبت کردن کسانی که فکر می کنید توانایی بالایی دارند فکر کنید، خواهید دید که آنها خوب بازی می کنند و سرعت گفتار آن را به عنوان یک مکالمه متفاوت می کند.

همه ما می دانیم که سرعت مناسب مهم است. همچنین می دانیم که سرعت گفتار ما نباید در طول یک جمله یا سخنرانی ثابت باشد.

در عوض، بهتر است سرعت خود را بسته به موضوع تغییر دهیم.

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان چنین مهارتی را در عمل پیدا کرد؟ یا اینکه چه تمرین هایی می تواند به ما کمک کند سرعت صحبت کردن خود را بهتر کنترل کنیم.

در اینجا ما چهار تمرین را ارائه می دهیم که ساده هستند اما می توانند بسیار مؤثر باشند.

از نقش بالا استفاده کنید

ما عادت به سخنرانی داشتیم.  بیشتر بخوانید: https://shirahmadi.ir/market-c/services/ 

همان موضوعاتی که معمولاً درباره آنها صحبت می کنیم یا خواهیم گفت.

اما صحبت با افرادی که در موقعیت های بالاتر قرار دارند، یک تمرین سخنرانی در جمع بسیار موثر است.

در اتاق و خلوت خود را رئیس جمهور یا وزیر وانمود کنید و درباره این نقش ها بحث کنید.

یا اگر در یک مهمانی نمونه از شما تجلیل می شود، به جای تمرین سخنرانی خود، به جای سخنرانی رئیس جمهور در ابتدای مراسم، بگویید و تمرین کنید.

کار کردن در موقعیت‌های بالاتر و بالاتر می‌تواند کمک موثری برای خارج کردن ما از چارچوب ذهنی و محدودیت‌های افکارمان باشد.

از کتاب های کودک غافل نشوید

اگر هنوز احساس می کنید که به اندازه کافی سریع صحبت نمی کنید یا کلمات را خوب و واضح بیان نمی کنید، کتاب های کودکان را با صدای بلند بخوانید.

حال و هوای این کتاب‌ها، صحافی‌ها، تصاویر و کلماتشان ما را وادار می‌کند که با دقت و متمایزتر صحبت کنیم.


تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 3397
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


پاستا پنه آلفردو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین پاستاهای ایتالیایی است که در سراسر جهان شناخته شده است. این غذای خوشمزه را می توانید با مرغ، برش های نازک گوساله و حتی بدون گوشت درست کنید، برای دیدن این آموزش کامل آشپزی و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پنه آلفردو به ادامه مطلب بروید.

4 ابزار لازم برای افراد

پنه به نظر می رسد

2 عدد سینه مرغ

400 گرم قارچ

1 لیوان شیر

خامه صبحانه 1 بسته

پنیر خامه ای 1 لیوان

30 گرم کره

سیر 4 حبه

یک لیوان پنیر پارمزان را بالا بیاورید

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

peirsil 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به اندازه کافی

روغن زیتون یا مایع کافی

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

گام اول

برای تهیه پاستا پنه آلفردو ابتدا سینه مرغ را خرد کنید سپس در چرخ گوشت چرخ کنید تا نازک شود. سپس 2 حبه سیر را رنده کنید، کمی نمک و فلفل سیاه به تمام مرغ اضافه کنید و آن را ماساژ دهید.

مرحله دوم

سپس 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع را با آب لیمو به مرغ اضافه کنید و دوباره ماساژ دهید. سپس درب آن را سلفون می بندیم و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا مرغ خوش طعم شود.

سطح سوم

بعد از یک ساعت در تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و سینه های مرغ را سرخ کنید تا دو طرف آن طلایی شود سپس مرغ را از تابه خارج کرده و به صورت مورب برش دهید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

حالا کره را به تابه اضافه کنید و قارچ های خلال شده را به کره اضافه کنید. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها یک قاشق آب لیمو اضافه کنید. وقتی قارچ ها خوب پخته شدند، آن ها را کنار بگذارید

مرحله پنجم

تابه را بشویید یا تابه دیگری را گرم کنید و مقداری روغن یا کره در ماهیتابه بریزید سپس بقیه سیرها را در تابه بریزید. سیر را فقط تا زمانی که عطر سیر بلند شود تفت دهید.

مرحله ششم

حالا پنیر خامه ای را با خامه مخلوط کرده و خوب هم می زنیم سپس شیر را اضافه می کنیم و می گذاریم سس روی شعله کمی غلیظ شود. حالا مقداری نمک و فلفل به سس اضافه کنید و در آخر قارچ را اضافه کنید.

گام هفتم

در این مرحله کمی قارچ را هم سرخ می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی آنها گرفته شود. بعد پاستا پنه را طبق دستور روی بسته در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید بپزد تا کمی نرم شود.

کلاس هشتم

حالا پاستا را آبکش کرده و روی حرارت به سس قارچ خامه ای اضافه کنید. در آخر مرغ سوخاری را اضافه کرده و پس از مخلوط شدن مواد در ظرف سرو بریزید و با پنیر پارمزان و جعفری تزیین کنید.

مرجع:    https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنه-آلفردو-با-گوشت/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com