مشکلات رایج پس از پر کردن مجدد جوهر برای چاپگرهای لیزری و جوهر افشان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 17 فروردين 1402
بازدید : 2882
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


آیا شک دارید که شارژ مجدد کارتریج تونر در پرینترهای لیزری و پر کردن کارتریج جوهر در پرینترهای جوهر افشان برای دستگاه شما مناسب است یا باعث ایجاد مشکل می شود؟ البته این کار مزایا و معایب متفاوتی نسبت به خرید کارتریج چاپگر دارد. کارشناسان محیط زیست بر این باورند که شارژرهای کارتریج چاپگر آسیب کمتری برای محیط زیست دارند زیرا زباله کمتری تولید می کنند.

در دسترس بودن تونر و جوهر نیز می تواند عامل مثبت دیگری در پر کردن کارتریج باشد. اما رایج ترین مزیت شارژ کارتریج مقرون به صرفه بودن آن است. شارژ مجدد یک کارتریج تقریبا 50٪ کمتر از خرید یک کارتریج جدید هزینه دارد. به همین دلیل، بسیاری از کاربران پرینتر از روش پر کردن کارتریج برای دستگاه های خود استفاده می کنند.

با این حال، مشکلات پس از بارگذاری کارتریج جوهر در چاپگرهای لیزری و جوهرافشان غیر معمول نیست. علیرغم هزینه کمتر، کارتریج های شارژ شده در اکثر مواقع کیفیت مورد انتظار شما را ارائه نمی دهند. در این مقاله سعی شده است تا مشکلات احتمالی چاپگر پس از بارگیری کارتریج ها را برطرف کرده و مشکلات احتمالی این کار را به شما معرفی کنیم.


فرآیند چاپ پس از بارگیری کارتریج ها تکمیل نشد

اگر چاپگر شما کاغذ سفید چاپ یا چاپ نمی کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید مشکل کارتریج نیست. اگر پس از تعویض این قطعه باز هم عملیات چاپ انجام نشد، تایید می شود که کارتریج مشکلی ندارد. در غیر این صورت، مشکل را می توان به هد چاپ کارتریج یا نصب نادرست آن نسبت داد.


یک نوار محافظ روی لبه کارتریج چاپ وجود دارد

وجود نوار محافظ روی نازل کارتریج چاپ

اکثر کارتریج ها دارای یک درپوش محافظ کوچک هستند که نازل چاپ را می پوشاند. این نوار با آب بندی نازل از نشت جوهر یا تونر در هنگام نصب و جابجایی جلوگیری می کند. اگر این نوار را حذف نکنیم، چاپگر قادر به چاپ نخواهد بود. این نوار را با برداشتن کارتریج از چاپگر و بازرسی آن جدا کنید. نوع خط امنیتی بسته به مدل چاپگر شما متفاوت خواهد بود. مراقب باشید هنگام برداشتن این نوار هیچ گونه چسب یا چسبی را جدا نکنید. زیرا هر دوی آنها هنگام چاپ کارتریج از خشک شدن جوهر یا تونر جلوگیری می کنند.

نصب نادرست کارتریج

نصب نادرست گاز

یکی از رایج ترین دلایلی که کارتریج بارگذاری شده کار نمی کند، نصب نادرست آن است. کارتریج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی جابجا شده و حرکت می کند. برای ایمنی بیشتر، بهتر است کارتریج چاپگر را جدا کرده و دوباره نصب کنید.


پس از شارژ شدن کارتریج، چاپ متوقف می شود

اگر از کارتریج های شارژ شده استفاده می کنید، ممکن است در چاپ اسنادی که تار، با کیفیت پایین و نامشخص هستند، مشکل داشته باشید، که ممکن است به دلیل جوهر یا تونر با کیفیت پایین باشد که با چاپگر شما سازگار نیست.

سفید کننده پس از بارگذاری کارتریج جوهر چاپ می کند

خطرات و چالش های پر کردن مجدد کارتریج ها استفاده از جوهر یا تونرهایی است که برای دستگاه شما طراحی نشده اند. در واقع، این جوهرها و تونرها ممکن است با فرمول اصلی طراحی شده برای چاپگر شما مطابقت نداشته باشند. ناهماهنگی جوهر و تونر و کیفیت پایین، و همچنین آسیب رساندن به چاپگر شما، می تواند وضوح و جزئیات متن یا تصویر شما را در نسخه های چاپی کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می شود کارتریج خود را در مراکز و فروشگاه های معتبر شارژ کنید.


ظاهر لکه، لکه جوهر، و تصاویر تار روی سند چاپ شده

یکی از مشکلات اصلی هنگام پر کردن کارتریج، به دام افتادن حباب های هوا در محفظه های کارتریج است. وقتی جوهر کافی در کارتریج وجود نداشته باشد و نیاز به تزریق مجدد داشته باشد، هوا می تواند به داخل آن نفوذ کند. وجود حباب های هوا باعث کاهش کیفیت چاپ، ایجاد لکه های تیره و تار شدن تصاویر می شود.

این حباب های هوا می توانند در جریان جوهر اختلال ایجاد کنند. بنابراین بهتر است پس از مرکب زدن به مدت یک ساعت بدون استفاده بماند تا حباب های موجود فرصت بیرون آمدن داشته باشند.

ظاهر جوهر، لکه های جوهر، و تصاویر تار روی سند چاپ شده

حباب های هوا می توانند در روند جریان جوهر اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است جوهر را تا یک ساعت پس از تزریق بدون استفاده نگه دارید تا حباب های موجود فرصت بیرون آمدن داشته باشند. پس از انجام این کار، اگر مشکل همچنان ادامه داشت، کارتریج را بردارید و به آرامی روی میز ضربه بزنید تا حباب های هوا از بین برود.


یک پیغام خطای کم رنگ نمایش داده می شود

امروزه تقریباً هر چاپگر موجود در بازار دارای تراشه یا تراشه الکترونیکی است. این تراشه ها بر تعداد صفحاتی که چاپ کرده اید نظارت و ردیابی می کنند. آنها همچنین مسئول ذخیره سایر اطلاعات مربوط به چاپ هستند.

پس از پر کردن بسیاری از کارتریج‌ها، تراشه‌های الکترونیکی آن‌ها ریست نمی‌شوند و این ناهنجاری در اکثر چاپگرها رخ می‌دهد. بنابراین مهم نیست که چقدر سطح جوهر در مخزن دارید، این چیپست ها آن را خالی تلقی می کنند و خطای «کم جوهر» را نشان می دهند.

در بیشتر موارد، و تا زمانی که چاپگر شما به درستی کار می کند، می توانید چنین خطاهایی را نادیده بگیرید و روی ok کلیک کنید یا برای تکمیل فرآیند چاپ ادامه دهید. اما اگر چاپگر به شما اجازه چاپ نمی دهد، لطفاً ابتدا دستگاه خود را ریست کنید. تنظیم مجدد چاپگر به معنای خاموش کردن دستگاه و خارج کردن کارتریج پس از جدا کردن آن از منبع تغذیه است. سپس 15 ثانیه صبر کنید و پس از تعویض کارتریج، چاپگر را روشن کنید. اگر همچنان در چاپ مشکل دارید، درایور چاپگر را دوباره نصب کنید.



چیپست برای کارتریج چاپگر

خطاهای ضروری همچنان می توانند نمایش داده شوند. دلیل اینکه این پیام همچنان ظاهر می شود این است که تراشه ها فاقد قابلیت تنظیم مجدد هستند و شما می توانید آنها را نادیده بگیرید. البته باید بدانید که گاهی به دلیل تداخل کار چاپ مجبور به تعویض این چیپست ها می شوید.



مشکل نشتی کارتریج

هنگامی که کارتریج های جوهر و چاپگر لیزری بارگذاری می شوند، نشت چند قطره جوهر طبیعی است. اما اگر خونریزی ادامه پیدا کند مشکل ساز خواهد شد. اگر کارتریج پس از پر کردن به درستی آب بندی نشود، ممکن است هوا وارد کارتریج شود و باعث نشتی و نقص چاپگر شود. نشت جوهر یا تونر از کارتریج روی قطعات چاپگر، غلتک های درایو کاغذ را آلوده می کند. در نتیجه، خطوطی در سند چاپ شده ظاهر می شوند و کیفیت مورد انتظار شما را کاهش می دهند. برای جلوگیری از این مشکل، اگر قصد شارژ کارت خود را دارید، توصیه می شود آن را به دست متخصصان این حوزه بسپارید.




آخرین کلمه

امیدواریم این مقاله به شما در شناسایی و حل مشکلات رایج پس از بارگذاری کارتریج های لیزری و جوهر افشان کمک کند. همانطور که بارها اشاره کرده ایم، بهتر است بارگیری کارتریج خود را به یک متخصص بسپارید. از آنجایی که چاپگرهای لیزری به تجهیزاتی مانند دمنده و مکنده و پرینترهای جوهرافشان نیز برای عملکرد بهتر نیاز به تجربه متخصص دارند.

برای افزایش طول عمر کارتریج و پرینتر و صرفه جویی در هزینه می توانید شارژ انواع کارتریج را به همکاران ما در شرکت آوا فرهنگ منطقه بسپارید. همچنین می توانید قیمت کارتریج پرینتر را در فروشگاه های اینترنتی بررسی کرده و با بهترین قیمت، کیفیت و گارانتی خریداری کنید.

مراجعه به صفحه مقاله: https://avafarhang.com/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com