منابع استرس چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 21 فروردين 1402
بازدید : 81513
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



ممکن است با استفاده از منبع فشار آشنا نباشید. هنگامی که آب تحت فشار از چاه به چاه پمپاژ می شود، هوای چاه را تا یک سطح از پیش تعیین شده، معمولاً 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع فشرده می کند. وقتی کسی شیر آب را باز می کند، فشار هوا در مخزن، آب را به داخل لوله فشار می دهد تا زمانی که فشار به فشار ماشه از پیش تعیین شده، معمولاً 20 تا 40 psi کاهش یابد.

این کار پمپ آب را روشن می کند و آب را تحت فشار به خانه و منبع شما پمپ می کند. با بسته شدن شیر، فشار افزایش می یابد تا زمانی که به سطح بسته شدن پیش فرض بازگردد. مقدار آب وارد شده از مخزن تحت فشار بین توقف پمپ و راه اندازی مجدد آن تخلیه نامیده می شود.


مشکل در منبع فشار

اندازه مخزن آب نصب شده و میزان زهکشی بستگی به میزان آبی دارد که پمپ می تواند در عرض 1 تا 2 دقیقه به داخل خانه بکشد. برخی از آنها دارای ذخایر تحت فشار کمتر از 10 گالن و برخی دیگر بیش از 200 گالن هستند. رایج ترین مخزن فشار مسکونی حدود 44 گالن را در خود جای می دهد و سرعت جریان آن حدود 16 گالن است.

 

مشکلات احتمالی با منبع فشار

فنر تحت فشار مهم است زیرا فشار آب را ثابت نگه می دارد. منبع تحت فشار نیز با جداسازی آب و هوا کمک می کند. و این از سوختن سریع پمپ جلوگیری می کند. اگر چاه شما مجهز به پمپ شناور باشد، تشخیص اینکه آیا پمپ کار می کند یا خیر، دشوار است. این پمپ ها اغلب دارای یک سوئیچ رله هستند که وقتی می خواهید پمپ را فعال کنید و صدای کلیک می شنوید روشن و خاموش می شود.

برخی از مدل های منبع فشار حتی دارای یک چراغ سوئیچ رله هستند تا به شما بگوید چه زمانی رله پمپ را روشن می کند. تشخیص اینکه آیا علت آن است یا خیر به متخصص نیاز دارد.


یک منبع فشار با کیفیت چگونه کار می کند؟

اکنون می دانیم که منبع فشار هوای فشرده است. هنگامی که یک شیر آب یا دستگاهی را باز می کنید که از آب استفاده می کند، این هوای فشرده به آبی که از چاه خارج می شود فشار وارد می کند و آن را با سرعت ثابتی از طریق مخزن و خط آب می فرستد.

در اینجا فرآیند واقعی است که در یک مخزن تحت فشار مناسب رخ می دهد:

آب از چاه تحت فشار به کف چشمه آورده می شود.

آب دریاچه بالا می رود و باعث فشار بیشتر در جو می شود.

وقتی فشار هوا به psi 50 تا 60 برسد، پمپ چاه خاموش می شود و دیگر آب تحت فشار وارد چاه نمی شود.

هنگامی که یک شیر آب یا دستگاه مصرف کننده آب را باز می کنید، فشار موجود در مخزن آب را وارد سیستم لوله کشی شما می کند.

این کار تا زمانی ادامه می یابد که فشار هوا به 30-40 PSI کاهش یابد و سپس پمپ روشن می شود تا آب مصرف شده در خانه شما دوباره پر شود.



انواع منابع استرس

سه نوع رایج از منابع استرس وجود دارد:

1. مخزن دیافراگمی

این مخازن هوا و آب را با دیافراگم وینیل یا لاستیکی جدا می کنند. با جریان یافتن آب به داخل مخزن، دیافراگم به سمت بالا کشیده شده و هوای بالای آن را فشرده می کند.

2. عروق مثانه

این مخازن حاوی آب در مثانه هستند. با پمپاژ آب به مخزن، مثانه منبسط شده و هوا را فشرده می کند.

3. هواپیما روی آب

این مخازن با مانع فیزیکی هوا را از آب جدا نمی کنند. مشکل مخازن هوا به آب این است که هوا به مرور زمان در آب حل می شود و نسبت به مخازن مثانه یا غشایی نیاز به نظارت و نگهداری بیشتری دارد.


لوله منبع تحت فشار

هنگامی که سیال از ورودی اصلی و از خط تغذیه فشار جریان می یابد، بار هوا/نیتروژن در مخزن وجود دارد. مانند هوا در طراحی لوله، سیال با مخزن و بار هوا تماس پیدا نمی کند، بنابراین نمی تواند توسط محیط پمپاژ شده دوباره جذب شود و بنابراین تلفات هوا در اثر مکش حداقل است.

شیلنگ های منبع فشار از لاستیک با کیفیت بالا با یا بدون تقویت کننده، در نئوپرن، نیتریل (Buna-N)، بوتیل درجه بوتیل یا لاستیک هیپالون ساخته شده اند و می توانند برای قرار دادن کل ظرف گسترش یابند. لوله منبع فشار با فلنج در پایین طبق مشخصات کشتی مشتری ارائه می شود.

برای این طراحی، منبع تحت فشار کامل در هنگام نصب به یک فشار از پیش تعیین شده شارژ می‌شود و از سطح عملکرد صحیح در مخزن هنگام اتصال دستگاه به برق و در فشار کاری مورد نیاز اطمینان حاصل می‌کند. یک صفحه مشبک یا دیفیوزر ممکن است در خروجی رگ قرار داده شود تا از مکش مثانه به خط اصلی در فشار کم جلوگیری کند. لوله های عرضه تحت فشار دارای یک قلاب/قلاب در بالا برای پشتیبانی آویزان هستند.

هنگامی که شیر خط اصلی باز می شود، رسانه آب/استاتیک وارد لوله منبع فشار می شود و شروع به فشار دادن به مخزن پر از گاز می کند. فشار خط استاتیک بالاتر از فشار قبل از شارژ مخزن است. آب/رسانه وارد شده به لوله تغذیه تحت فشار، مخزن از پیش شارژ شده را بیشتر تحت فشار قرار می دهد تا زمانی که تعادل بین آب مثانه و هوای فشرده در مخزن حاصل شود.

هنگامی که پمپ خاموش می شود یا شبکه اصلی خاموش می شود، آب را به خط تغذیه تحت فشار فشار می دهد. این فشار توسط هوای فشرده در مخزن جذب می شود و به طور موثر به عنوان فشار منعکس شده موج عمل می کند. پس از تکان ها و نوسانات فراوان، فشار خط لوله اصلی را یکسان کرده و بدون آسیب رساندن به خط لوله، حالت ثابتی ایجاد می کند. در نهایت، کل سیستم به حالت گذار برای موج بعدی باز می گردد.

ادامه نوشته: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214070-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com