چرا اجاره وثیقه و سند ملکی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402
بازدید : 1177
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

اجاره سند وثیقه چرا و چگونه ؟

اجاره وثیقه یا اجاره سند به منظر تامین قرار وثیقه ، و یا ارائه به بانک برای دریافت وام های بانکی استفاده میشود .  وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت  نزد دادگاه یا بانک ها می‌گذارند ، در لغت وثیقه به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . از طرفی کاربرد وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار برای متهمان بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم تنها با تأمین قرار وثیقه و یا سند میباشد . انجام این کار باعث میشود که  متهم یا متهمان با تامین وثیقه و سند تا زمان تشکیل دادگاه در خارج از زندان و بازداشت باشد، اما لازم به ذکر است در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان از یک موسسه حقوقی معتبر برای اجاره سند کمک بگیرید .

چرا اجاره وثیقه و سند ملکی

اگر هر فردی به مراجع قضایی احضار شود ، از همان ابتدای شروع  بررسی پرونده فرد بعنوان متهم خطاب می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ملکی مناسب با شدت جرم و اتهام برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت و به صورت موقت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه به تصمیم مرجع قضایی مربوطه و نوع پرونده متهمبستگی دارد . در شرایطی که متهم وثیقه لازم برای تودیع به مرجع قضایی را نداشته باشد و همچنین  در پرونده امکان استفاده از ضمانت یا وثیقه برای متهم فراهم شده باشد ، فرد می تواند اقدام به اجاره سند از سایر افراد کند. بنابر این  یکی از موارد استفاده از سند اجاره ای یا وثیقه اجاره ای برای ضمانت متهم در مراجع قضایی است. که با تامین آن می توان متهم را با شروط لازم آزاد نمود. برخی دیگر از کاربردهای سند اجاره ای یا همان وثیقه اجاره ای نیز می توان از سند اجاره ای برای دریافت بازه زمانی خاصی مرخصی استفاده کرد.

مراحل گام به گام اجاره سند و وثیقه

اگر قصد اجاره سند ملکی برای ارائه به بانک ها یا مراجع قضایی را دارید بهتر است مراحل آن را اصولی طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره سند وثیقه را انجام دهید :

گام اول) مشاوره در زمینه اجاره وثیقه:

در مرحاه اول میبایست وضعیت پرونده ی مربوطه ، نوع اتهام انتسابی به متهم یا متهمانو شدت جرم بررسی شود  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام کرد.

گام دوم) تنظیم و امضا قرارداد اجاره سند

بمنظور اجاره سند ملکی و یا وثیقه ملکی ، باید در مراحل بعدی نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام کرد ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

گام سوم) کارشناسی و بازداشت سند ملک

در این گام مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مراجعه میکند و نامه کارشناسی و بازداشت سند در اداره ثبت املاک را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روز  طول میکشد

گام چهارم) ضمانت های لازم برای اجاره سند ملکی

زمانیکه سند آماده بازداشت باشد ، قبل از بازداشت و تودیع سند ملک ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه برای مدت زمان یک سال  یا 6 ماه بشور کامل توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته و ..... ضمانت متهم را نزد مالک انجام شود. در این حالت مالک حاضر است برای شما سند ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید .

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com