عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1402
بازدید : 398
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



یکی از مباحث بازاریابی و کسب و کار اینترنتی سئو و بهینه سازی است. این موضوع خود از زیرشاخه های مختلفی تشکیل شده و تابع قوانین و سلسله مراتب متفاوتی است. دانستن این قوانین و مقررات به شما کمک می کند تا رتبه و توسعه وب سایت خود را بدست آورید. در این مقاله به طور کامل و مشخص به اصطلاحات مورد استفاده در موتورهای جستجو و بهینه سازی می پردازیم. این مقاله مطالب بسیار مهمی دارد که باید آن را کامل بخوانید. وبلاگ را دنبال کنید


با تمام قوانین سئو آشنا شوید

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم، سئو و بهینه سازی به انجام یک سری پروژه ها و وظایف تعریف شده توسط قوانین موتورهای جستجو اشاره دارد. هر یک از این وظایف یک سری بهینه سازی ایجاد می کند که به وب سایت کمک می کند تا رتبه و فروش بهتری کسب کند. هر کدام از این موارد شرایط خاص خود را دارند که یادگیری این شرایط در یادگیری آنها بسیار موثر است. هر یک از این اصطلاحات جای خود را دارد که باید جداگانه مورد بحث و ارائه قرار گیرد و در این مقاله به تفصیل در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.


سئو در سایت

یکی از موضوعات مهم در سئو به مواردی مانند تولید محتوا، دسته بندی وب سایت و برچسب ها می پردازد. چه وب سایت شما با وردپرس طراحی شده باشد یا با CMS دیگری یا اختصاصی باشد، نیاز به سئو داخلی وجود دارد. سئوی داخلی وب سایت را می توان به دو بخش مبتدی و تخصصی تقسیم کرد که برخی از آنها مانند عکس، توضیحات، طراحی صفحه فرود و غیره توسط افراد متخصص انجام می شود. برخی از این موارد، مانند تولید محتوا و طراحی عکس، توسط افرادی با سطح مهارت پایین‌تر قابل انجام است. اما به طور کلی سئو در این زمینه و همکاری بین صاحبان مشاغل و مدیران تاثیر زیادی در سئو دارد. در زیر لیستی از وظایفی است که در دسته سئو داخلی قرار می گیرند.

تولید محتوا

مشاوره

اتصال داخلی

دسته ها و برچسب ها را ایجاد کنید

طراحی صفحه فرود

طراحی صفحه داخلی

ویرایش و اضافه کردن تصاویر و توضیحات

هر پست دارای تصاویر مربوطه و فهرست مطالب است

تگ Alt یا متن جایگزین

تکنسین سئو یاکی تکنسین سئو

یکی دیگر از کارهایی که در سئو باید انجام داد سئو فنی است. این مبحث سئو را می توان موضوعی خاص دانست و اجرا و ارزیابی آن نیاز به متخصص دارد. اگر مشکلی در سئو فنی وب سایت وجود داشته باشد نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. چه وب سایت شما توسط وردپرس مدیریت شود یا یک CMS سفارشی، باید از منظر فنی به مشکلات نگاه کنید و آنها را برطرف کنید. در قسمت زیر به بررسی زیرمجموعه این اصطلاح سئو می پردازیم که ارزش بررسی دارد.

طراحی و کدنویسی قالب و بخش وب سایت

افزایش سرعت بارگذاری سایت

خطاهای داخلی مانند خطای 404 را تصحیح و رفع کنید

محتوا محتوای تکراری است

بودجه کرل

ارجاعات ارجاع

خزیدن یا خزیدن خزیدن

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

ترجمه جاوا اسکریپت

نمایه سازی یا نمایه سازی

سئوی خارجی OFF PAGE

یکی از فاکتورهای مهم دیگر در سئو که برای کسب رتبه باید به آن اهمیت داده شود، خارج از صفحه است. این موضوع از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت است اما باید توجه داشت که این قسمت به صورت حرفه ای و طبیعی انجام می شود. اگر اشاره ای به عادی بودن این قسمت از کار داشته باشیم به این معنی است که شما از روش های گوگل استفاده نمی کنید و موتورهای جستجو می دانند که لینکی را خریده اید یا خودتان این کار را انجام داده اید. توجه داشته باشید که گوگل به صفحات و وب سایت هایی که در مورد محصولات آن و محتوای وب سایت ها و سایت های دیگر صحبت می کنند اولویت می دهد.

لینک بیلدینگ

بازاریابی محتوا

شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

ارتقاء برند ارتقاء برند

طلا



سئو منفی

یکی از مواردی که در این زمینه توسط برخی از سئوکاران یا بهتر بگوییم نمایندگان این حوزه رایج شده است، سئو منفی است. برخی از این دلالان این کار را که بسیار مغایر با اخلاق حرفه ای است به نام رقابت انجام می دهند. با ایجاد و ایجاد برخی لینک های خارجی در سایت های اسپم و بدون رتبه، آسیب جدی به سایت و کلمات رتبه بندی شده سایر سایت ها وارد می کنند. متأسفانه پیشگیری از این اقدام تا حدودی مشکل بوده و نیازمند بررسی های قابل اعتماد و تخصصی است. یکی از راه حل ها این است که این لینک ها را در سرچ کنسول پیدا کنید و آنها را حذف کنید. شاید گوگل درخواست حل ما را نادیده بگیرد. راه حل های خلاقانه زیادی برای جلوگیری از این امر وجود دارد که باید با یک متخصص مشورت کنید.

سئو کلاه خاکستری

یکی از روش های مرتبط با سئو که باید مورد بحث قرار گیرد و جزء اصطلاحات سئو می باشد به سئو خاکستری معروف است. این اصطلاح زمانی استفاده می شود که هدف ما غلبه بر قوانین و الگوریتم های خاص موتورهای جستجو در اجرای پروژه های سئو است. در این روش ریسک کار ما افزایش می یابد اما احتمال جریمه شدن سایت توسط موتور جستجو کم است.


سئو کلاه بدی است

این یکی از راه هایی است که ما تحت قوانین سئوی موتورهای جستجو یک وب سایت می سازیم. ریسک این روش بسیار کم است و می توان گفت احتمال جریمه موتور جستجو تقریبا صفر است. اما زمان نتیجه گیری در این روش بیشتر از روش های دیگر است و کسب رتبه تا حدودی دشوارتر است و انرژی و زمان بیشتری می طلبد. جالب است بدانید نتایجی که در سئو کلاه سفید به دست خواهیم آورد پایدارتر و واقعی تر است.

سئو کلاه سیاه

این یکی از روش هایی است که ما برای انجام سئو سایت با نادیده گرفتن قوانین استفاده می کنیم. با این روش ریسک کار بسیار زیاد است و نتایجی که می گیریم پایدار نیست و همیشه احتمال کاهش نتایج وجود دارد. به عنوان مثال، در این روش سعی می کنیم با اجرای روش های لینک سازی پرخطر و اسپم و نمایش محتوای ماسک غیر واقعی یا تکرار کلمات کلیدی بیش از حد در صفحات پر کردن کلمات کلیدی، رتبه بندی کنیم. با این روش نتیجه می گیریم اما ثابت نیست و در زمان خاصی واکنش نشان می دهد. بعد از مدتی رتبه ما به شدت کاهش می یابد یا سایت جریمه می شود.

سئو محلی SEO محلی

یکی از روش های سئو برای دسته ای از شرکت ها که می خواهند در نتایج جستجوی کاربران محلی خود ظاهر شوند. در این روش سئو سایت را برای شهر و شهر خاصی رتبه بندی می کنیم و پس از جستجوی کاربر شهر و شهر مورد نظر، نتایج به او نشان داده می شود.

سئوی بین المللی

این روش سئو برای کسب و کارهایی است که بازار هدف خود را گسترش داده اند و یا قصد توسعه آن را دارند. این دسته بندی سئو برای همه نتایج به زبان های مختلف است و نتیجه وب سایت را به همه کاربران در هر گوشه ای از جهان نشان می دهد. در این رویکرد فروش یا ارائه خدمات بین المللی است و باید بازار هدف را گسترش داد.


ده لینک آبی

این عبارت در مورد 10 نتیجه جستجوی ارگانیک برتر که در صفحه اول ظاهر می شوند صدق می کند. لطفا توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل و نتایج تبلیغات گوگل ادوردز شامل Blue Link نمی شود و برای محاسبه منصفانه و دقیق، لینک های تبلیغاتی گوگل ادز و گوگل ادوردز باید از محاسبه حذف شوند تا موقعیت برتر نتیجه محاسبه شود.

سئوی موبایل سئوی موبایل

اصطلاح SEO برای انجام یک سری اقدامات فنی استفاده می شود که وب سایت ما را برای نسخه موبایل بهینه می کند. اگر دقت کرده اید نتایج در دسکتاپ و موبایل متفاوت است و اگر می خواهید نتایج را در موبایل و دسکتاپ مطابقت دهید این کلمه برای شما مناسب است.

محتوای تکراری محتوای تکراری

یکی از مواردی که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود و می توانید با انجام آن برای مدتی به نتایج دلخواه برسید. به یاد داشته باشید که این اصطلاح زمانی استفاده می شود که محتوای تکراری همراه با موارد تکراری در سایت ارائه شود. لوگوی Canonical باید برای کاهش خطر محتوای تکراری در سئوی معمولی استفاده شود. کلاه خاکستری و وب سایت های غیرنظامی.

 

برچسب متعارف

همانطور که در بالا به اختصار توضیح داده شد، در کاهش ریسک و استفاده از محتوای تکراری اما کاربردی موثر است. با استفاده از این تگ به موتورهای جستجو می گویید که این URL از صفحه دیگری کپی شده است. توضیح کلی تگ متعارف یک کد HTML است که ما از آن برای اعلام نسخه اصلی محتوا به موتورهای جستجو استفاده می کنیم.

E-Ticaret SEO'su

از این نوع سئو در فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود و فروشگاه اینترنتی را با روش های خاص البته برای موتورهای جستجو بهینه می کنیم. این روشی است که ما صفحات محصول را برای نتایج جستجو شده کلمات کلیدی که در زیر برای شما بررسی کرده ایم بهینه سازی و آماده می کنیم.

اضافه کردن و تغییر طرح بندی محصول

بهینه سازی و برچسب گذاری، و همچنین توضیحات و دسته بندی صفحه اصلی

از Google Ads برای ارتباط با نتایج استفاده کنید

تبلیغ محصول در شبکه های اجتماعی و OFF PAGE

بودجه محصول

این یک اصطلاح SEO است که برای تعداد صفحاتی در وب سایت شما در گوگل استفاده می شود که توسط خزنده های موتورهای جستجو در یک بازه زمانی مشخص ایندکس می شوند. توجه داشته باشید که اگرچه گوگل بزرگ است و تعداد سایت ها در حال افزایش است، اما این منابع مختص سایت هستند. به همین دلیل به آن بودجه صعود می گویند.



انحرافات

این اصطلاح در سئو و وب سایت بسیار کاربردی است و در تعریف آن ابتدا باید به دو نوع اصلی ریدایرکت 301 و 302 اشاره کنیم. ریدایرکت راهی است که شما کاربران یا موتورهای جستجو را از یک صفحه به صفحه دیگر یا از یک وب سایت به وب سایت دیگر می برید. مهم است بدانید که تغییر مسیر می تواند به هر پیوند URL دیگری نیز اشاره داشته باشد.

خزیدن یا خزیدن

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، پس این یکی از آن اصطلاحاتی است که زیاد خواهید شنید. اصطلاح خزیدن به زمانی اشاره دارد که موتورهای جستجو ربات هایی را به وب سایت شما می فرستند تا آن صفحه یا محتوای سایت را فهرست کنند. ربات‌ها خزنده نامیده می‌شوند و به کاری که انجام می‌دهند فهرست‌سازی می‌گویند.

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

اینها دو ابزار مهم برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و تعداد بازدیدها و رفتار بازدیدکنندگان و همچنین وضعیت فهرست سایت و بازدید از هر صفحه و لینک های داخلی و خارجی هستند. تفاوت این دو ابزار که هر دو متعلق به گوگل هستند در این است که کنسول جستجو برای تجزیه و تحلیل وضعیت سایت شما و لینک ها و کلماتی که در نتایج ارائه می دهید و تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل حجم بازدید از سایت و بررسی استفاده می شود. رفتار مخاطب و دعوت به عمل و مانند آن. .

تگ های Alt یا متن دیگر

خوب است بدانید که موتورهای جستجو برای اینکه بدانند تصویر چیست به اطلاعات نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر نام گل را به تگ تصویر یا متن دیگری برای تصویر اضافه کنید، بینندگان و موتورهای جستجو می توانند بدانند که این تصویر در مورد چیست. یکی از مهم ترین راه های افزایش ترافیک و بهبود رتبه وب سایت، تگ ALT تصویر است.



اسنپ ​​و توضیحات یا توضیحات متا

هر دوی این موارد برای توصیف صفحات وب سایت مهم هستند، زیرا در افزایش نرخ کلیک و بازدید از وب سایت، به ویژه وب سایت های محتوا گرا مؤثر هستند. این اثر یکی از پروژه های سئوی سایت است که باید در نظر داشته باشید که چه متنی را برای جلب توجه مخاطب درج کنید. در گذشته کلمات کلیدی زیادی در توضیحات درج می شد که باعث افزایش رتبه وب سایت می شد. اما اکنون بینندگان خلاصه ها و توضیحات متن را می خوانند و وارد صفحات می شوند.



لینک بیلدینگ

این روش سئو که اغلب در خارج از سئو وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد به جز سئو کلاه خاکستری و برخی از روش های آن مشکی هستند. به این ترتیب وب سایت را در وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و اتصال خود را آنلاین قرار می دهید. از نظر گوگل (البته بسته به اعتبار وب سایت لینک)، اگر مقاله یا محصول شما مفید باشد و مقاله یا محصول شما از نظر گوگل مهم باشد، همینطور است. اولویت بندی و اولویت بندی خواهد شد. دلیل اینکه ما به این نوع سئو خاکستری می گوییم این است که اگر گوگل متوجه شود که شما خودتان این کار را انجام داده اید، جریمه خواهید شد. بنابراین، اگر خودتان این کار را انجام می دهید، بهتر است مراقب تعداد اتصالات و قابلیت اطمینان میزبان وب باشید.



خلاصه مقاله

در این مقاله سعی کردیم در مورد چند اصطلاح مهم و رایج در سئو با شما صحبت کنیم. اگر سوالی دارید، لطفا از طریق بخش نظرات یا صفحه تماس با ما تماس بگیرید. مقالات مرتبط فهرست شده در صفحه اصطلاحات سئو را بخوانید و در مورد آنها بیشتر بدانید و در سایت های دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ماخذ مقاله: https://blogten.ir/familiarity-with-all-seo-terms/ 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com