بیزوکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 17181
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


بیزوکس چیست؟ موم زنبور عسل یا موم زنبور عسل محصولی است که توسط غدد تولید کننده موم در شکم زنبورهای کارگر ترشح می شود. این غدد مولد بیزوکس پس از چند روز پرواز به تدریج ضعیف می شوند.

عسل چگونه بیرون می آید؟

در واقع، موم زنبور عسل بیشتر توسط زنبورهای جوان تولید می شود. این زنبورها موم زنبور عسل را در ورقه های نازکی به نام فلس داخل کندو می ریزند. کارگران کندو این فلس ها را جمع آوری می کنند و از آنها برای ساخت سلول های ذخیره عسل و محافظت از لاروها و شفیره های داخل کندو استفاده می کنند. موم حاصل در ابتدا شفاف، بی رنگ، بی مزه و بسیار شکننده است. اما لانه زنبوری پس از جویدن به تدریج زرد یا قهوه ای می شود. ساختار شیمیایی موم بیسوکس از استرهای اسیدهای چرب و انواع الکل های زنجیره بلند تشکیل شده است. واکس بیزوکس کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و کاربردهای آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این موم ها پس از جدا شدن عسل تجزیه می شوند و دوباره پس از چند مرحله تصفیه و جداسازی سموم یا گرده ها به دانه های لپه ای تبدیل می شوند که به آن دانه های موم یا موم پولکی می گویند. موم یا به صورت گرانول، موم ریخته گری و شمش یا ورق موجدار ساخته می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. اکنون که می دانیم Bizox چیست، در مورد کاربردهای آن بیشتر خواهیم آموخت.

کاربرد واکس بیزوکس

موم زنبور عسل یا بیزوکس کاربردهای مختلفی دارد که از چند سال گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مواد اصلی مومیایی در مصر باستان موم زنبور عسل است و امروزه نیز از این ماده در تولید انواع لوازم آرایشی و سایر محصولات استفاده می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

شمع بیزوکس

یکی از کاربردهای مهم موم بیزوکس استفاده در تولید شمع است زیرا موم زنبور عسل نسبت به سایر موم های مورد استفاده در ساخت شمع سالم تر است و می توان از آن برای تصفیه هوای محیط استفاده کرد. زیرا یک عامل ضد حساسیت است و آلودگی هوا را از بین می برد.

شمع موم کاملاً ارگانیک و طبیعی است و برخلاف سویا، نخل و نفت سفید فاقد ماده سفید یا هیدروژن است. این موم برای کسانی که به بو بسیار حساس هستند نیز خوب و ملایم است.

شمع های بیزوکس علاوه بر اینکه نسبت به سایر شمع ها بیشتر می سوزند، قابل بازیافت هستند و می توانند به طبیعت بازگردند. همچنین این نوع موم عمر طولانی دارد و پوسیده نمی شود و به دلیل همین خاصیت است که مصری ها از این موم برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند.

سوزاندن شمع های بیزوکس فواید زیادی برای سلامتی دارد. مطالعات نشان می دهد که این شمع ها غده هیپوفیز را تحریک کرده و خلاقیت و تمرکز را افزایش می دهد. همچنین این شمع ها برای آرامش اعصاب و آرامش بسیار مفید هستند.

کاربرد بیسوکس در پزشکی

بیزوکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ از موم زنبور عسل در تولید داروهای مختلف استفاده می شود. اکثر داروهای تولید شده با استفاده از موم می توانند به صورت موضعی استفاده شوند. اما در برخی از داروهای گیاهی نیز استفاده می شود. در صنعت بهداشت از موم زنبور عسل برای پوشش نخ دندان نیز استفاده می شود.

استفاده از بیزوکس در صنعت نساجی

تعجب آور است که بدانید اپیلاسیون روی لباس بسیار رایج است، زیرا استفاده از بنزو روی پارچه به از بین بردن لکه ها دیرتر و خیلی سریع کمک می کند. ثابت شده است که استفاده از پارچه های نخی نسبت به سایر پارچه های پلاستیکی موثرتر است. اما مشکل این نوع پارچه چروک بودن آن است. اگر موم روی پارچه اعمال شود، چنین پارچه هایی دوباره ظاهر نمی شوند. خواص کشسانی موم به افزایش بهره وری در صنعت نساجی کمک می کند. موم زنبور عسل یا موم زنبور عسل از زمان های قدیم به عنوان ماده ای مؤثر برای ساخت لباس و سایر منسوجات استفاده می شده است.

علاوه بر موارد فوق، بیزوکس کاربردهای فراوانی در تولید محصولات مختلف و سایر صنایع دارد.

استفاده از موم در صنایع بهداشتی و آرایشی

امروزه استفاده از موم زنبور عسل در مراقبت از پوست و لوازم آرایشی افزایش یافته است. از واکس بیزووکس در تولید انواع کرم ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود و همچنین در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، بالم لب و براق کننده ها، لوسیون بدن، صابون ابرو و ... استفاده می شود.

روش تولید موم بیزووکس

ابتدا موم خالص ذوب شده و پس از اولین تصفیه و شکل دهی، موم زنبور عسل شکل به دست می آید. حال وقتی موم را با دستگاه پرس موم پرس می کنند، موم برگ به دست می آید.

اکنون، موم بیژو در صورتی تولید می شود که موم قالب به کمک ابزار مخصوص صاف و صاف شود و تمام مواد اضافی غیر مومی از آن خارج شود.

ایمنی و عوارض جانبی واکس بیزوکس

درست است که مطالعات زیادی در مورد خطرات و عوارض جانبی موم زنبور عسل وجود ندارد. اما مصرف آن برای برخی افراد ایجاد حساسیت می کند و یا برای زنان باردار و شیرده مشکلاتی ایجاد می کند، پس بهتر است این افراد احتیاط های لازم را انجام دهند.

بیزوکس چیست و قیمت آن

قیمت بیدوکس بسته به فصل و نوع واکسی که تهیه می کنید کمی متفاوت است، اما در کل چندان بالا نیست و محصولات و همه فرم ها مقرون به صرفه هستند که یکی از مهم ترین دلایل استفاده از واکس بیدوکس است. بیزوکس با توجه به قیمت مناسبی که دارد در صنایع مختلف به ویژه در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. موم زنبور عسل در زمستان تولید نمی شود و زنبورها در حال استراحت هستند، بنابراین موم در زمستان با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

موم زنبور عسل به صورت قالب، ورقه و گرانول به فروش می رسد که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

 

برداشت شده از: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/ 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com