ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال برای شروع تجارت در ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1402
بازدید : 5049
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


معامله گران ارزهای دیجیتال مانند سایر معامله گران به پلتفرم هایی نیاز دارند که بتوانند از طریق آن تراکنش های خود را انجام دهند. به عنوان مثال، معامله گران بازار فارکس با عضو شدن و ثبت نام در کارگزاران معتبر، در بازار فارکس معاملات انجام می دهند و سود کسب می کنند. کاربران فعال در بخش کریپتو نیز می توانند با عضویت در بهترین صرافی ارز دیجیتال معامله کنند. اما سوال اصلی این است که بهترین و بزرگترین ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال چیست تا کاربران بتوانند با اطمینان کار کنند.

معیارهای مهمی مانند حجم معاملات قابل قبول، امنیت، پشتیبانی قوی و تعداد محدودیت ها. چیزهایی برای فکر کردن وجود دارد. اما این ویژگی ها به این موارد محدود نمی شود. در این مقاله 15 معیار مهمی که باید قبل از انتخاب و ثبت نام در صرافی در نظر بگیرید را بررسی می کنیم تا بتوانید مطمئن ترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

در انتخاب صرافی دیجیتال چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

نکات ضروری برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

همانطور که اشاره شد معیارهایی مانند حجم تراکنش و امنیت مهمترین ویژگی بهترین صرافی ارزهای دیجیتال است. اما این امکانات محدود به این دو موضوع نیست. در ادامه به ویژگی های کلیدی این صرافی ها خواهیم پرداخت.

امنیت

نتایج تجزیه و تحلیل پرسشنامه ای که در سال 2019 در وب سایت TokenInsight منتشر شد، نشان داد که اولین نگرانی کاربران ارزهای دیجیتال امنیت صرافی ارز دیجیتال است.

سه عامل مهمی که پاسخ دهندگان هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال به آن اشاره کردند عبارتند از:

امنیت مبادله

تبادل اعتبار

نقدینگی و حجم معاملات بازار سهام

اجازه بدهید کاری به این تحلیل ها نداشته باشیم. اگر یک صرافی تمام معیارهای لازم برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال را داشته باشد، اما امنیت نداشته باشد، آیا در آنجا خرید و فروش می کنید؟ البته هیچ یک از ما دوست نداریم دارایی های خود را در بورسی سرمایه گذاری کنیم که امنیت آن شک داریم. بنابراین اولین معیاری که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید در نظر گرفت امنیت این صرافی است.

بنابراین، قبل از ثبت نام و انتقال دارایی به بورس، پاسخ سوالات زیر را بیابید:

صرافی ها چگونه ارز دیجیتال شما را ذخیره می کنند؟ انبار سرد (آفلاین) یا انبار گرم (آنلاین)؟

آیا صرافی مربوطه هنوز هک شده است؟

اگر یک صرافی هک شود، چقدر ارز دیجیتال دزدیده می شود؟

آیا بورس وجوه دزدیده شده کارمند را پرداخت کرده است یا خیر؟

آیا صرافی تدابیر امنیتی را رعایت کرد؟ مانند احراز هویت دو مرحله ای (2FA) در ورود، هشدارهای پیامک و ایمیل برای نقض پروتکل های امنیتی، ذخیره سازی سرد برای اکثر دارایی ها و غیره.

امکان پذیری

ببینید نرخ ارز در بازار چگونه است.

صرافی چند کاربر دارد؟ هرچه تعداد کاربران صرافی بیشتر باشد، اعتماد به آن صرافی آسان‌تر است.

نظر کاربران ارز دیجیتال در مورد صرافی مورد علاقه خود چیست؟ رسانه های اجتماعی و انجمن های پرسش و پاسخ بین کاربران در سایت های مختلف را بررسی کنید.

صرافی مورد نظر چقدر فعال است؟ سابقه فعالیت صرافی را بررسی کنید و ببینید چقدر در وبلاگ و شبکه های اجتماعی فعال است و چقدر برای آموزش کاربرانش هزینه می کند.

فراموش نکنید که در بهترین صرافی ارزهای دیجیتال احتمال تقلب کمتر از مبادلات ناشناس و ناشناس است. و صرافی های معتبر توجه بیشتری به استانداردهای امنیتی خواهند داشت.

نقدینگی و حجم معاملات

زمانی که می خواهید معاملات بزرگ انجام دهید، حجم بالای معاملات صرافی بسیار مهم است. اگر حجم معاملات کم باشد، برای یک معامله بزرگ باید چندین تراکنش کوچک انجام دهید و کارمزد بیشتری بپردازید. علاوه بر این باید زمان بیشتری را صرف خرید و فروش کنید. در بدترین حالت، در صرافی هایی با حجم معاملات کم، ممکن است دارایی شما فروخته نشود یا خرید شما تکمیل نشود. زیرا تعداد کمی از کاربران در بازارها خرید و فروش می کنند.

تأیید یا KYC

دارای گواهی برای بهترین صرافی های ارز دیجیتال

شناسایی و تأیید مشتری موضوع مهمی در مؤسسات مالی برای جلوگیری از مواردی مانند پولشویی و فساد مالی است. این سازمان ها از احراز هویت KYC برای شناسایی کاربران خود استفاده می کنند. فرآیند احراز هویت، هویت کاربر، تشخیص چهره کاربر در برابر مدرک شناسایی و موارد دیگر را بررسی می کند.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال رویه‌های دقیق تأیید هویت کاربر را برای محافظت از دارایی‌های کاربر در برابر پول شویی و سایر موقعیت‌های تقلبی تنظیم می‌کنند. بنابراین در این صرافی برای خرید یا برداشت ارز دیجیتال، مشتری باید فرآیند احراز هویت را طی کند.

برخی از صرافی ها وجود دارند که به شما امکان می دهند به صورت ناشناس معامله کنید، اما چنین معاملاتی با خطراتی همراه است که باید آنها را بپذیرید. خرید یا فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بدون KYC (مشتری خود را بشناسید) به دلایل زیر توصیه نمی‌کنیم:

صرافی بدون KYC می تواند کلاهبردار باشد و به رعایت پولشویی اهمیتی نمی دهد.

صرافی های بدون KYC ممکن است سهم بازار کمتری داشته باشند و شما نمی توانید به طور موثر در این صرافی ها معامله کنید.

انتقال بدون KYC ممکن است فرآیند تأیید را به دلیل فشار نهادهای دولتی مجبور کند و مصرف کنندگان مجبور به انتقال دارایی های خود و پرداخت هزینه های انتقال شوند.

همچنین برخی صرافی‌ها وجود دارند که با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) احراز هویت شما را تأیید می‌کنند. به این ترتیب برای تراکنش های کوچک نیازی به احراز هویت نیست، اما برای تراکنش های بزرگتر باید احراز هویت خود را کامل کنید. به عنوان مثال، قبلاً بیت کوین های صرافی بایننس برای خرید و فروش روزانه 2 بیت کوین نیازی به احراز هویت نداشتند. اما با تغییر گردش کار، احراز هویت در تمامی سطوح اجباری اعلام شده است.

توصیه می کنیم از صرافی هایی استفاده کنید که مطابق با قوانین شناسایی مشتری و مبارزه با پولشویی هستند و دارای سیستم احراز هویت دقیق هستند.

روش توزیع و ارزیابی

نحوه رتبه بندی بهترین صرافی ارز دیجیتال

یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال، موضوع تفاوت قیمت ارز دیجیتال است. منظور از تفاوت قیمت این است که بین بهترین سفارش خرید ارز دیجیتال و بهترین سفارش برای فروش ارز دیجیتال چقدر تفاوت وجود دارد. فرض کنید 1 بیت کوین از یک صرافی خریده اید و به دلایلی تصمیم به فروش فوری آن گرفته اید، اگر اختلاف قیمت زیاد باشد، به اندازه تفاوت ضرر خواهید کرد (بالا خریدید و باید کمتر بفروشید). ).

کاربران بهتر است در صرافی هایی که بازار معاملاتی مبتنی بر دفتر سفارش دارند، خرید و فروش کنند. زیرا در این گونه مبادلات قیمت توسط خریدار و فروشنده تعیین می شود و معاوضه دخالتی در تعیین قیمت ندارد. با این حال، صرافی‌هایی که کارگزاری نامیده می‌شوند، دارایی‌ها را به قیمتی که تعیین می‌کنند یا از کاربران خریداری می‌کنند، می‌فروشند، بنابراین قیمت‌ها در چنین پلتفرم‌هایی ناعادلانه خواهد بود.

حمایت کردن

پشتیبانی از بهترین صرافی ارز دیجیتال

شما می توانید این معیار را ستون فقرات پلتفرم آنلاین خود بنامید! پشتیبانی کافی  اخبار ارز دیجیتال از کاربران مهمترین ویژگی بهترین صرافی های ارز دیجیتال است. کاربران واقعاً با سوالات و خطاهای زیادی در فضای ارزهای دیجیتال روبرو هستند، بنابراین به شخصی نیاز دارند که آنها را برطرف کند و آنها را راهنمایی کند. صرافی های نامعتبر یا ناشناخته معمولاً خدمات پشتیبانی محدودی دارند. بهترین صرافی ها آنهایی هستند که گزینه های بیشتری را برای دسترسی به تیم پشتیبانی به کاربران ارائه می دهند. پشتیبانی ممکن است شامل تماس های تلفنی، چت آنلاین، نظرات وبلاگ و پرسش و پاسخ زنده اینستاگرام باشد.

قیمت های فعلی و جاری

بازار ارزهای دیجیتال مملو از نوسانات هیجان انگیز است و این نوسانات می تواند راهی برای کسب سود در این بازار باشد. یکی از روش های معامله ارز دیجیتال، خرید و فروش نقطه ای یا اسکالپینگ است که در آن یک معامله گر در مدت زمان کوتاهی (از چند ثانیه تا چند دقیقه) به سرعت خرید و فروش می کند. بنابراین قیمت های واقعی و جاری برای چنین معامله گرانی بسیار مهم است.

یک حساب کاربری اختصاصی

بهترین صرافی ارز دیجیتال و کیف پول سخت کوش

یکی دیگر از ویژگی های صرافی ارز دیجیتال این است که به کاربران یک کیف پول اختصاصی داده می شود. در واقع، برخی از صرافی ها برای هر ارز دیجیتال یک کیف پول دارند و دارایی های کاربران را در یک کیف پول واحد جمع می کنند. با هک این نوع کیف پول صرافی، تمام وجوه اولیه به سرقت رفته و دارایی های آنها از بین می رود. اما برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جعبه‌های جالبی برای دارایی‌های خاصی مانند بیت‌کوین ارائه می‌کنند. این بدان معنی است که شما می توانید دارایی های خود را با رعایت شرایط احراز هویت و کاربر در یک کیف پول سرد صرافی ذخیره کنید.

برخی از کاربران به دلیل امنیت پایین موجودی تراکنش های عمومی دارایی های خود را در کیف پول شخصی نگهداری می کنند. با کار بر روی صرافی هایی که کیف پول های ویژه ای ارائه می دهند، از پرداخت هزینه انتقال اجتناب می کنید. زیرا نیازی نیست که دائماً ارزهای خود را بین کیف پول و صرافی تغییر دهید. اما اگر قصد سرمایه گذاری طولانی مدت دارید، بهتر است از کیف پول شخصی خود خارج از صرافی استفاده کنید و مسئولیت حفاظت از دارایی های خود را خودتان بر عهده بگیرید.

هیچ محدودیتی در تجارت وجود ندارد

یکی از بهترین ویژگی های صرافی ارز دیجیتال این است که هیچ محدودیتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال ندارد. به عنوان مثال، یک کاربر جدید می تواند 100000 درام بخرد تا با بازار آشنا شود و سپس با مبلغ بیشتری (مثلاً 10 میلیون درام) معامله کند.

به طور معمول، این محدودیت 10 دلار به ارز خارجی است. نقطه منفی این محدودیت صرافی بیت ارز زمانی است که کاربر یک تراکنش را با 10 دلار شروع می کند. دیگر نمی توان حد ضرر را تعیین کرد یا با زیان فروخت. زیرا این محدودیت برای فروش نیز اعمال می شود و زمانی که قیمت دارایی کاهش می یابد، دارایی کاربر کمتر از 10 دلار ارزش دارد و امکان فروش آن وجود ندارد.

منابع مالی

در دنیای ارز دیجیتال، 2 نوع کارمزد وجود دارد:

پرداخت آنلاین

قیمت ارز

بنابراین به ازای هر معامله (خرید یا فروش) که در بورس انجام می دهید، باید به بورس کارمزد بپردازید. هر چه کارمزد مبادله کمتر باشد، هزینه شما نیز کاهش می یابد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com