عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1402
بازدید : 7176
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


ورق استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ بر اساس خواص مکانیکی و فیزیکی یکی از پرمصرف ترین محصولاتی است که در صنایع مختلف قابل استفاده است. در این مقاله می خواهیم در مورد 316 کاربرد ورق فولادی صحبت کنیم. اگر می خواهید چیزی در این مورد بدانید، فراموش نکنید که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که با توجه به کاربرد ورق استیل 316 و انواع مختلف آن، قیمت ورق استیل متفاوت خواهد بود که بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز پروژه انتخاب و تهیه شود.

مقدمه ای بر ورق فلز 316

بعد از ورق استیل 304 پرکاربردترین و رایج ترین ورق استیل ضد زنگ ورق استیل 316 می باشد. میزان قالب در این محصول برای آنها تفاوت ایجاد کرد. میزان مولیبدن موجود در این محصول باعث افزایش مقاومت به خوردگی می شود. این خوردگی می تواند در اثر ترک یا سوراخ در محیط کلر ایجاد شود.

شکل پذیری و جوش پذیری بالای این محصول باعث شکل منحصر به فرد آن در فرآیند نورد و استفاده از آن در قطعات قابل استفاده در صنعت ساختمان، معماری و حمل و نقل می شود.

ترکیب ورق فولادی 316 آلیاژی از کروم و نیکل به نسبت 18% به 8% می باشد. استحکام و حفظ خواص مکانیکی در دماهای بالا به دلیل وجود مولیبدن در ترکیبات این محصول است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی می شود.

این نوع ورق فولادی به دلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی به «بدون فولاد» نیز معروف است. این محصول در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به قیمت آن ارزش بیشتری دارد.

خواص ورق فولادی 316

قبل از صحبت در مورد استفاده از ورق فولادی 316; بد نیست ویژگی های این محصول را بدانید. این محصول نسبت به سایر ورق ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد و همین امر طرفداران بسیاری را برای آن به ارمغان آورده است. در ادامه در مورد ویژگی های این محصول صحبت خواهیم کرد.

راندمان جوشکاری بالا

این محصول دارای ظرفیت جوشکاری بالایی است، برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی، عملیات جوشکاری دو بار انجام می شود. این باعث می شود در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری داشته باشند.

مقاومت در برابر دمای بالا

ورق فولادی 316 دارای مقاومت دمایی بالا نزدیک به 925 درجه سانتیگراد می باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

اصل کار این نوع ورق فولادی ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی است که با افزایش دما این مقاومت افزایش می یابد. از طرفی در برابر محیط های شیمیایی مانند عکاسی و صنعت نساجی مقاومت نشان می دهند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

تحمل قابل قبول در محیط های حاوی کلرید، اسید سولفوریک، هیدرولیک و ... این ورق را از خوردگی محافظت می کند.

کاربرد ورق فولادی 316

فولاد ضد زنگ 316 در استانداردهای فعلی برای محصولات ورق فولادی به عنوان گرید دریایی شناخته شده است. دلیل این نام گذاری استفاده از ورق های فولادی 316 در محیط های پر شور مانند مناطق ساحلی است. در هوای بسیار گرم خورده شده و قهوه ای می شود.

یکی از کاربردهای ورق فولادی 316 در ساخت و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله نساجی، نفت و پالایشگاه می باشد. همچنین به دلیل خاصیت ضد اسیدی بودن، مقاومت و استحکام بیشتری در برابر خوردگی دارد. به دلیل خواص غیر واکنشی آن در تولید و ساخت ابزار پزشکی و جراحی نیز استفاده می شود.

ورق فولادی 316 به دلیل استفاده از نیکل و کروم برای ایجاد خاصیت ضد زنگ می تواند دمای بالا را تحمل کند. علاوه بر این به دلیل مقاومت در برابر اسیدها، کلریدها و بازها در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. این در حالی است که انواع دیگر ورق های فولادی زمانی که در این نوع محیط قرار می گیرند مستعد سوراخ شدن و خوردگی هستند.

ورق فولادی 316 پرمصرف ترین و رایج ترین فولاد مهفا مورد استفاده در بسیاری از صنایع مانند ورق استنلس استیل می باشد. این محصول به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد. نظر شما در مورد این صحنه چیست؟ اگر تجربه خرید این محصول را دارید و تاکنون از آن استفاده کرده اید، لطفا نظر خود را بنویسید تا آن را مطالعه کنیم.

مشخصات ورق فولادی 316 چیست؟

این محصول دارای جوش پذیری بالا، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و مقاومت در برابر حرارت بالا می باشد.

کاربرد ورق فولادی 316 چیست؟

کاربرد ورق فولادی 316 در تولید و ساخت صنایع مختلف از جمله نساجی، قطعات و تجهیزات نفت و پالایشگاه می باشد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com