پایتخت قبرس کجاست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1402
بازدید : 269
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


پایتخت قبرس توسط مرز یک بازار محلی به نام Bandaboulia که هیچ نیروی نظامی ندارد، به دو بخش تقسیم می شود: شمال ترکیه (Lefkosa) و جنوب یونان (Nicosia).

در ابتدا جزیره قبرس توسط نواری به نام خط سبز به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شد. دلیل نامگذاری این نوار مرزی به مرز سبز این است که پس از جنگ داخلی قبرس در سال 1960، کمیسر سازمان ملل متحد نقشه قبرس را با قلم سبز به دو قسمت تقسیم کرد.

این خط از آن زمان تاکنون اشغال نشده است و توسط نمایندگان سازمان ملل اداره می شود. رنگ صورتی در نقشه زیر کشور قبرس شمالی است. منطقه سبز خط مرزی است که سازمان ملل متحد آن را حفظ می کند. و قسمت بنفش بخشی از قانون اساسی بریتانیا است. قسمت سفید قبرس جنوبی.

نکته جالب در مورد تفاوت نام دو قسمت پایتخت این است که کلمه Lefkosha از کلمه یونانی Lefkotin به معنای شهر خدایان سفید آمده است و Lefkosia بیشترین استفاده را در اسناد عثمانی و ترکی دارد. اصل و نسب. اما امروزه یونانی ها از نام ترکی این شهر یعنی نیکوزیا و ترک ها از نام یونانی این شهر لفکوسا استفاده می کنند.

اولین استقرار این شهر به قرن سوم قبل از میلاد یعنی دوره نوسنگی باز می گردد. از آن زمان، کتیبه و معبدی متعلق به آفرودیت کشف شد. در آن زمان نام این شهر لدرا بود.

لفکوزیا، پایتخت قبرس

پس از حمله اعراب در قرن هفتم; لفکوشا پایتخت قبرس شد و دیوارهای بلندی در اطراف شهر ساخته شد. در قرون XI-XII برج هایی برای حفاظت به این دیوارها اضافه شد.

در قرن سیزدهم زلزله و سیل به این دیوارها آسیب رساند و در قرن چهاردهم که قبرس تحت حاکمیت ونیز بود، دیوارهای اطراف شهر بازسازی شد و این دیوارها قبرسی ها را در برابر محاصره عثمانی تقویت کرد. چند ماه البته او در نهایت تسلیم امپراتوری عثمانی شد.

در زمان حکومت عثمانی ها بر این جزیره، کلیساها به مسجد تبدیل شدند و در این دوره بود که خیابان ها و دروازه های اصلی پایتخت قبرس ساخته شد. در پایان قرن 18، انگلستان قبرس را ضمیمه خود کرد. در طول این مدت، بسیاری از دیوارهای اطراف لفکوشا توسط برق شهری قطار تخریب شد. در این دوره فاضلاب ها و جاده های استاندارد ساخته شد.



دیوار قلعه پایتخت قبرس، لفکوسا.

دیوار قلعه پایتخت قبرس، لفکوشا

لفکوشا گرم ترین مکان قبرس در تابستان است. این شهر یک شهر ساحلی نیست، اما رودخانه ها و دریاچه هایی دارد که محل زندگی لاک پشت ها و حیوانات بومی قبرس است.

لفکوشا به دو قسمت تقسیم می شود: لفکوشا قدیمی (در داخل دیوارهای قدیمی) و لفکوشا جدید (خارج از دیوار). Lefkosha قدیم دارای خیابان های باریک و معماری قدیمی است و Lefkosha جدید دارای خیابان های بزرگ و مراکز تفریحی و برج های مدرن است. euromy.info


ارمنی ها قرن هاست که در منطقه کیشکو چیفتلیک لفکوشا زندگی می کنند. موقعیت منحصر به فرد و زیبایی ساختمان ها با سنگ های تراشیده شده و پنجره های خلیجی آنها را از سایر نقاط لفکوشا متمایز می کند.

لفکوشا چندین کاروان قدیمی دارد که به عنوان رستوران یا مکانی برای برگزاری کنسرت های خصوصی یا عروسی استفاده می شود. از جمله کاروانسرای بویوک هانی که در سال 1570 در دوره عثمانی ساخته شد.

مورخان ساخت آن را به مظفر پاشا، فرماندار عثمانی قبرس نسبت می دهند که از هر قبرسی 2 واحد پول جمع آوری کرد و آن را بر روی ساختمان قدیمی ساخت. قبرس در آن زمان به دلیل موقعیت جغرافیایی و موقعیتی که بین سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار داشت مرکز تجاری جهان بود و وجود کاروانسراها در این جزیره رایج بود.

این بنای تاریخی در زمان حکومت بریتانیا به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت. پس از آن مدت کوتاهی به عنوان مسافرخانه ارزان قیمت مورد استفاده قرار گرفت. مرمت این کاروانسرا تاریخی از سال 1361 آغاز و در سال 1381 به پایان رسید.

این ساختمان اکنون دارای غرفه هایی برای فروش صنایع دستی و محصولات محلی است و میزبان جشنواره ها، کنسرت ها و رویدادهای رقص در حیاط خود است.

بویوک تانا سراوانسرای نان سرمایه لا نان لیل چیپ

کاروانسرای بویوک خان در پایتخت قبرس

مسجد سلیمیا در پایتخت قبرس

این بنای تاریخی که با نام تاریخی مسجد ایاصوفیه یا کلیسای جامع ایا سوفیا نیز شناخته می شود، یک مسجد و کلیسای جامع کاتولیک در قسمت شمالی لفکوشا است. این کلیسای بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسای گوتیک در قبرس و بزرگترین کلیسایی است که در شرق مدیترانه در هزاره بین ظهور اسلام و پایان دوره عثمانی ساخته شده است. همچنین این مکان، کلیسای تاجگذاری پادشاهان لوزیگنان قبرس بوده است.

مسجد سلیمویا در پایتخت قبرس

مسجد سلیمیا در پایتخت قبرس شمالی یورومای 

موزه مولوی در لفکوش، پایتخت قبرس شمالی

در قرن هفدهم، این بنای تاریخی مرکز پیروان مولانا است. در داخل اتاق‌های این بنا، نمایشگاه‌هایی از زندگی دراویش قرار دارد. در محوطه این بنا آرامگاه شانزده شیخ صوفی قرار دارد.

اطلاعات کامل در مورد پایتخت قبرس شمالی.

مساحت لفکوشا 111 کیلومتر مربع است

352000 نفر در نیکوزیا زندگی می کنند

آثار باستانی لفکوشا، مسجد سلیمیه - کاروانسرای بویوک خان - کلیسا و صومعه ارامنه - محله احمد عرب - مسجد حیدر پاشا - موزه تاکی مولوی - محله سامان باغچه - کلیسای بستان - قلعه درویش پاشا - موزه بربریت - کاروانسرای گیلارخان - موزه لاپیه بازار - دادگاه های دوران استعمار بریتانیا

جاذبه های گردشگری لفکوشا، موزه قوم نگاری قبرس - موزه Dr. فاضل کوچوک - موزه فرش

معروف ترین رستوران در رستوران هندی لفکوسا جاشان - رستوران کوچک ایتالیایی - کافه سدیرهان - رستوران لدرهان - رستوران سنتی آناما - استیک خانه - ایزیه - شهر فود سیتی برگر خراب - کارخانه مرغ غذای خراب - کالیفرین

بهترین بازی‌های زنده کازینو Lefkosha Merit — Sky Roof — Royal Place — Gate 22 — Map Boutique — Concorde — Grand Pasha — Eagle Eye Boutique — Urban Habitat — Durba — Sun — Nagash — Enkaya

دانشگاه های لفکوشا دانشگاه آمریکایی قبرس - دانشگاه بین المللی قبرس - دانشگاه خاورمیانه - دانشگاه علوم اجتماعی - دانشگاه تربیت معلم آتاتورک - دانشگاه علوم و تحقیقات نت کنت - دانشگاه مدیترانه کارپاز




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com