عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 2 آبان 1402
بازدید : 3463
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


استارلینک (Starlink) سرویسی برای استفاده از اینترنت در سراسر جهان است که نیازی به مودم ندارد. این سرویس از طریق ماهواره به مخاطب ارائه می شود و باید تجهیزات به آن متصل باشد. فناوری Starlink توسط SpaceX ایلان ماسک ارائه شده است. نحوه استفاده از آن مشخص نیست اما مهم است که عملکرد آن را به خوبی بدانیم. سوالاتی مانند Starlink چیست، نحوه استفاده از Starlink و چه مناطقی تحت پوشش Starlink هستند، اغلب در فضا مطرح می شوند.

ایلان ماسک، مالک شرکت IPSX گفت: ارز دیجیتال با این اینترنت ماهواره ای در ایران نیز قابل استفاده است و فقط باید تجهیزات او را خریداری کرد. خرید تجهیزات Starlink گران به نظر می رسد و هزینه اینترنت ماهواره ای هنوز مشخص نیست.

چگونه از اینترنت Starlake استفاده کنم؟

اینترنت استارلینک به عنوان اینترنت ماهواره ای برای اهداف مختلف استفاده می شود. هدف ممکن است شامل اهداف علمی، تحقیقاتی یا نظامی باشد. می توان گفت اولین قدم در ارائه این سرویس در سال 2015 انجام شد. ارائه اینترنت ماهواره ای در مناطقی که فاقد این فناوری هستند یکی از دلایل ارائه این سرویس اسپیس ایکس است. بسیاری از مردم فکر می کنند که استفاده از این سرویس رایگان است. با این حال، برای نصب اینترنت Starlink باید از تجهیزات استفاده کنیم.

در صورت خرید تجهیزات، نصب و پیکربندی آن چندان دشوار نیست و می توانید از آن در خانه استفاده کنید. اما قبل از خرید سخت افزار استارلینک باید از گستردگی این سرویس در کشور خود بدانیم. در زیر نحوه استفاده از این اینترنت ماهواره ای را توضیح می دهیم.

نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای استارلینک

ابتدا برای نصب استارلینک باید توجه داشت که دید مستقیم به آسمان باید حدود 100 درجه باشد. در زمان اتصال، برای دسترسی بهتر به ماهواره، آسمان باید صاف باشد. دستگاه های استارلینک در جعبه خاکستری عرضه می شوند و مراحل نصب به شرح زیر می باشد.

1. کادر Starlink را باز کنید و دستورالعمل ها را بخوانید

2. جداسازی تجهیزاتی مانند کیت استارلینک، سه پایه، روتر و کابل

3. دستگاه استارلینک را در محل مناسبی مانند تیر یا سقف نصب کنید.

4. Starlink وجود دارد

5. کابل را به منبع برق وصل کنید تا دستگاه راه اندازی شود

6. برنامه Starlink را از اپ استور دانلود کنید

7. نصب برنامه Starlake بر روی گوشی هوشمند

8. اتصال همه مجموعه ها

9. روی open wifi settings کلیک کنید

10. اتصال به شبکه Starlink

11. بررسی زمان اتصال بین پایانه و ماهواره

12. تراز کردن آنتن با ماهواره در چند دقیقه

اگر تجهیزات Starlink به درستی نصب شده باشد، نصب برنامه روی گوشی هوشمند به سرعت اتصال را برقرار می کند. اتصال به این ظرف اینترنتی نیز باید با دقت انتخاب شود. برای اتصال سریعتر از آنچه هست. برای ایجاد ارتباط بهتر، بهتر است دستورالعمل های مجله پارت نیوز را به دقت مطالعه کنید.

مناطق اینترنتی Starlink

برای شناخت مناطق تحت پوشش در ایران و جهان باید به سایت استارلینک مراجعه کنید. در این منطقه به مناطق تحت پوشش استارلینک اشاره شده است. بر اساس اطلاعات این وبسایت، بسیاری از نقاط ایران نیز تحت پوشش این شبکه ماهواره ای قرار دارند. در حال حاضر تعداد کشورهایی که از این خدمات پشتیبانی می کنند در حال افزایش است و افراد بیشتری در این مناطق می توانند به شبکه ماهواره ای دسترسی پیدا کنند. در برخی کشورها استفاده از آن رایگان است. اما برای بسیاری دیگر، هزینه اشتراک باید سالانه پرداخت شود.

نام بسیاری از کشورها را می توان در نقشه منطقه پخش Starlink مشاهده کرد. در این مناطق، دسترسی ممکن است رایگان یا مبتنی بر اشتراک باشد. به گفته ایلان ماسک، طی چند سال آینده تمامی مناطق به این اینترنت ماهواره ای دسترسی خواهند داشت. با توجه به افزایش روزافزون اینترنت ماهواره ای در تمام نقاط جهان، در سال های آینده پیش بینی می شود که تمامی مناطق در قاره های مختلف به اینترنت پرسرعت ماهواره ای دسترسی داشته باشند.

اینترنت ماهواره ای در ایران

توییت ایلان ماسک می گوید که سرویس اینترنت ماهواره ای به زودی در تمام قاره های جهان در دسترس خواهد بود. در همین راستا پس از سوال یکی از کاربران ایرانی در مورد پوشش در ایران، وی از پوشش خود در نقاط مختلف ایران خبر داد. بر اساس اظهارات ایلان ماسک، برخی تحریم های اینترنتی و فناوری علیه ایران لغو شده است. سپس با توجه به صحبت های بعدی ایلان ماسک، این اینترنت در ایران نیز راه اندازی شد.

بر اساس نقشه های Starlink، اینترنت ماهواره ای ابتدا در برخی از مناطق غربی در دسترس بود. اما پس از مدتی شهرهای مهمی مانند تهران و کرج نیز تحت حفاظت این نوع اینترنت قرار گرفتند. در واقع در این مناطق می توانید به راحتی با استفاده از این دستگاه ها به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. اینترنت ماهواره ای در ایران در عرض یک ماه به سرعت در همه جا در دسترس است و به راحتی از طریق هر وسیله ای قابل استفاده است. هزینه خرید تجهیزات Starlake بسیار بالاست و برای استفاده از آن باید هزینه اشتراک پرداخت کنید.

حرف پایانی

امروزه راه های زیادی برای استفاده از اینترنت وجود دارد. اما سرعت و کیفیت اینترنت ممکن است به دلیل عوامل مختلفی کاهش یابد. به همین دلیل دسترسی بدون وقفه به اینترنت پرسرعت همواره یکی از دغدغه های بشریت بوده است. در این عصر تکنولوژی و فناوری، استفاده از اینترنت ماهواره ای مانند استارلینک نه عجیب است و نه غیرمنطقی. در واقع بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند همیشه به دنبال راه های جدیدی برای دسترسی به اطلاعات با سرعت بالا هستند.

زیرا برای دسترسی به اینترنت به تجهیزات گران قیمت نیاز است. اکثر مردم محدودیت هایی دارند. اینترنت ماهواره ای رایگان در مناطق روستایی که اینترنت در دسترس نیست در دسترس است. اگر هزینه خرید تجهیزات ارزان باشد در غیر این صورت، همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. Starlink در برخی کشورها رایگان است. و کسانی که از طریق Starlink به اینترنت دسترسی دارند نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ندارند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com