عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
بازدید : 9322
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


می توان گفت از آغاز تمدن، انسان از ابتدا متوجه بو شده و سعی در استفاده از آن به شیوه های مختلف داشته است. او ابتدا آن را مستقیماً از طبیعت، گل ها و عطرهای دیگر پیدا کرد، اما پس از مدتی شروع به مخلوط کردن آن چیزها کرد و این عطر را برای طبیعت نامرئی کرد.

بیشتر افراد ممکن است اطلاعات دقیقی در مورد نت ها و آکوردها و خانواده عطرها و نحوه ساخت آنها  در ورکشاپ عطرسازی داشته باشند یا مطمئن باشند که هنگام استفاده از عطر نباید انگشتان خود را به هم نزدیک کنند. اما مطمئن باشید که اکثر آنها نکات بسیار ساده و موارد خاصی را که امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، نمی دانند.


نکات مهم در مورد عطر

کلمه عطر از کلمه لاتین "per" به معنای "پر" و "fumus" به معنای "دود" گرفته شده است. در واقع، اولین عطر، به شکل بخور، اولین بار توسط بین النهرینی ها در حدود 4000 سال پیش ساخته شد. فرهنگ های باستانی در مراسم مذهبی خود انواع رزین و چوب را می سوزاندند و از بخور فقط در مراسم مذهبی استفاده می شد.

کم کم کشیش ها مجبور شدند از حقوق خود صرف نظر کنند تا عطر در دسترس همه مصری ها باشد. ساکنان از استحمام در حمام های گرم و مسح پوست خود لذت می بردند. بنابراین اولین عطرها بر پایه بخور بوده و با ادویه ها و گیاهانی مانند گشنیز و کندر ساخته می شدند.

1. اولین پماد مدرن برای ملکه مجارستان ساخته شد

اولین سبک مدرن عطرسازی در سال 1310 برای ملکه الیزابت مجارستان با مخلوط کردن اسانس ها با محلول الکل ایجاد شد. این عطر که با نام «آب مجارستانی» شناخته می‌شود، ترکیبی از رزماری، آویشن و اسانس‌های گیاهی در براندی بود و امروزه نیز عطرسازان سنتی می‌توانند آن را تهیه و خریداری کنند. در ابتدا از این عطر به عنوان آب مقوی و حتی به عنوان عطر استفاده می شد! پزشکان به دلیل داشتن مواد طبیعی غرغره کردن را برای انواع بیماری ها تجویز می کنند!

2. ماندگاری عطر آکادمی عطرسازی روی پوست خشک کمتر است؟


اگر پوست خشکی دارید، عطر ماندگاری زیادی نخواهد داشت. ابتدا باید وازلین یا نوعی مرطوب کننده پوست بزنید و سپس عطر بزنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود. لوسیون های غیر هدفمند زیادی در بازار وجود دارد که گزینه های خوبی برای این منظور هستند.

کرم ها یا روغن ها مسدود می شوند و عطر بیشتر از زمانی که مستقیما روی پوست اسپری شود ماندگاری دارد. گزینه دیگر استفاده از عطر بلافاصله بعد از دوش گرفتن است، در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، زیرا رطوبت به حفظ رایحه کمک می کند.

3. طبیعت بزرگترین الهام بخش عطرها است.

بسیاری از عطرهای معروف و منحصر به فرد حاوی مواد حیوانی در ترکیبات خود هستند. با این حال، امروزه بیشتر آنها به دلایل اخلاقی و رعایت حقوق حیوانات به صورت مصنوعی تولید می شوند. برخی از این نت ها و عرقیات حیوانی لانه زنبوری، نقره، مشک، کرچک و عنبر است که همان استفراغ نهنگ است!

این یک ماده خاکستری مومی است که توسط نهنگ های اسپرم بازگردانده می شود و اغلب در سواحل شسته می شود. عنبر طبیعی هنوز در برخی از برندهای عطر لوکس استفاده می شود، اما اکثر عطرهای ارزان قیمت و طراحان جایگزین مصنوعی دارند. عنبر قدیمی دارای رایحه ای شیرین و خاکی است که به آرامی نت های دیگر عطر را تقویت می کند.

4. امروزه در عطرها از رایحه های مصنوعی استفاده می شود

عطرهای امروزی شامل 10 تا 250 ماده هستند و بسیاری از عطرهای مدرن از روغن ها و رایحه های مصنوعی استفاده می کنند. این امر باعث می شود تا بسیاری از ترکیبات عطری مختلف که در طبیعت یافت نمی شوند و توسط عطرسازان در شرایط آزمایشگاهی استفاده می شوند، ایجاد شود.

روغن‌های مصنوعی می‌توانند اثر ثابت‌تری نسبت به روغن‌های طبیعی ایجاد کنند، اگرچه بسیاری از مردم هنوز می‌دانند که عطرهای «طبیعی» و غیر معطر را ترجیح می‌دهند. بسیاری از عطرهای مدرن دیگر از عطرهای طبیعی مانند گل استفاده نمی کنند، بلکه از عطرهای مصنوعی استفاده می کنند.

5. نگهداری شیشه عطر در جعبه تیره باعث افزایش طول عمر عطر می شود

بهتر است ادویه های خود را در مکانی خنک، متوسط، خشک و تاریک نگهداری کنید. گرما، نور و رطوبت همه عناصر عطر را تجزیه می کنند، بنابراین حمام بهترین مکان برای نگهداری عطر شما نیست. ادویه های خود را در جای خنک و تاریک مانند کمد یا حتی یخچال وارونه نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

6. قهوه روی بو تاثیری ندارد

اگر قبل از خرید یک عطر جدید، چندین عطر را امتحان می کنید، استشمام دانه های قهوه در بین رایحه ها کمکی نمی کند. بسیاری از فروشگاه‌ها قوطی‌های کوچک دانه‌های قهوه را روی پیشخوان نگه می‌دارند تا بینی شما بین تست‌های بویایی استراحت کند.

با این حال، این یک روش قدیمی است و دانه های قهوه با افزودن عطر جدیدی به مخلوط، مغز شما را بیشتر گیج می کند. به جای دانه های قهوه، بهتر است بوی چیزی غیرعادی مانند لباس یا داخل دستتان را حس کنید. این به تنظیم مجدد مغز شما کمک می کند.

7. نام فرانسوی کلن از شهر آلمانی کلن گرفته شده است که توسط یک ایتالیایی اختراع شده است

ادکلن که بیشتر توسط مردان استفاده می شود، توسط یک آرایشگر ایتالیایی در شهر کلن آلمان در اوایل قرن هجدهم ساخته شد. از این رو نام کلن، نام فرانسوی این شهر است. نام اصلی این گیاه «آکوا ادمیرابیلیس» به معنای آب شگفت‌انگیز بوده و در آن زمان به عنوان «داروی معجزه‌آسا» به بازار عرضه می‌شد.

این آب فوق العاده مورد ستایش ناپلئون قرار گرفت و ابتدا به عنوان عطر با نام 4711، آدرس اولین مغازه ادکلن فروشی در کلن، فروخته شد. امروزه این عطر قدیمی ترین عطر تولید شده در جهان باقی مانده است.

8. دستکش های چرمی معطر دلیل محبوبیت عطر در اروپا بود

گراس در پروونس فرانسه زادگاه و پایتخت لوازم آرایشی مدرن محسوب می شود. به عنوان پایتخت چرم و پوست در قرن سیزدهم شروع شد و زمانی که بسیار مد شد، دستکش های معطر عرضه کرد. دستکش های چرمی معطر در قرن شانزدهم با گسترش عطرها در سراسر اروپا رایج شدند.

دستکش ها توسط دستکش سازان معطر می شدند تا بوی چرم فرآوری شده با آمونیاک را بپوشانند. در نهایت، روند دستکش چرمی محو شد، اما عطر همچنان مورد تقاضا بود... علف مکانی ایده آل برای عطرسازی است، زیرا میکروکلید مناسبی برای رشد گل های ظریف دارد.

9. عطر می تواند بر خلق و خوی تأثیر بگذارد

عطر می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و ظاهر شما را بهتر کند! مطالعات علمی نشان داده‌اند که ارتباط مستقیمی بین رایحه‌ها و احساسات ما وجود دارد، بنابراین استفاده از عطر می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید استراحت کنید، از اسطوخودوس و اگر به انرژی نیاز دارید از مرکبات استفاده کنید.

بسیاری از مردم گاهی اوقات از عطرها نه تنها برای بوی خوب، بلکه به امید کاهش استرس، انرژی یا بهبود خلق و خوی خود استفاده می کنند. رایحه درمانی تکنیکی است که بر اساس این ایده استوار است که رایحه ها می توانند بر خلق و خو و تندرستی تأثیر بگذارند.

علم عطر که رابطه بین عطرها و روانشناسی را مطالعه می کند. بر اساس مطالعه ای که توسط صندوق تحقیقات بویایی در نیویورک انجام شد، بیمارانی که تحت آزمایش های MRI قرار گرفتند و بوی وانیل را به هوای اطراف خود پمپاژ کردند، 63 درصد کاهش استرس را تجربه کردند.

10. بسیاری از مکان ها باید قوانین عطر را رعایت کنند

مانند هر چیز دیگری در مد، قوانینی برای استفاده از عطر در بسیاری از شرکت ها وجود دارد. عطر را نباید از فاصله ای بیشتر از بازوی مصرف کننده استشمام کرد. بنابراین عطر «ابر» و «دم» در این موسسات مجاز نیست. جاهایی هم هست که استفاده از عطرها کاملا ممنوع است. همچنین زمانی که هوا گرمتر است باید از مقدار کمتری عطر استفاده کرد. این یک قانون کلی و قابل اجرا است. عطرهای سبک و تازه نیز برای این آب و هوا توصیه می شود.

11. برای گرفتن مدرک در رشته عطرسازی 5 تا 7 سال زمان لازم است

تحصیل در مدرسه بین المللی عطرسازی Flavors and Fragrances، جایی که می توانید یاد بگیرید که یک متخصص عطر شوید، پنج تا هفت سال طول می کشد. برخی از استادان عطرساز لقب «نز» را به خود اختصاص داده اند که در زبان فرانسوی به معنای بینی است.

اینها افراد نخبه ای هستند که می توانند صدها رایحه را به خاطر بسپارند و می توانند آنها را به گونه ای تشخیص دهند که هیچ بینی ورزیده ای نمی تواند. حس بویایی آنها به قدری قوی است که می توانند یک اسانس را از یک ماده مصنوعی تشخیص دهند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com