آیا زگیل تناسلی به طور کامل قابل درمان است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
بازدید : 511
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. لخته های خون هم در مردان و هم زنان تأثیر می گذارد، اما زنان بیشتر در معرض مشکلات هستند. بیماری های خونی قابل درمان هستند، اما می توانند برگردند و شما هرگز نمی دانید. این بیماری با روش های درمانی کاملا از بین می رود. بنابراین از بین بردن ضایعات پوستی ناحیه تناسلی یکی از درمان های اصلی این بیماری است. در این مقاله فرازطب به درمان زگیل تناسلی می پردازیم.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی گوشت نرم تری است که در دستگاه تناسلی ظاهر می شود. این در واقع یک عفونت مقاربتی (STI) است که توسط نوعی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. زگیل تناسلی همچنین می تواند باعث درد، ناراحتی و خارش شود. افراد فعال جنسی در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند. عفونت HPV، به ویژه در زنان، نیاز به توجه دارد زیرا برخی از انواع HPV می توانند باعث سرطان دهانه رحم و دهانه رحم شوند.

برای درمان اندام تناسلی چه باید کرد؟

در بیشتر افراد، سیستم ایمنی بدن پس از مدتی بدن را از ویروس زگیل تناسلی پاک می کند. هنوز هیچ درمانی برای از بین بردن این ویروس در بدن وجود ندارد. هدف از درمان های زیر از بین بردن ضایعات زگیل تناسلی است. بسته به نظر پزشک داروهای موضعی مانند پودوفیلین یا لیزر، کرایوتراپی و ....

محلول موضعی پودوفیلین

این محلول یکی از درمان‌های زگیل تناسلی است که به صورت موضعی استفاده می‌شود، اما استفاده طولانی‌مدت (یک تا سه ماه) برای درمان سوختگی‌های شیمیایی موضعی و زگیل، استفاده از آن را محدود کرده است. . .

سرما درمانی (انجماد)

قرص زگیل تناسلی امروزه به عنوان یک روش موثر، ارزان و بسیار موثر برای درمان اندام تناسلی مردانه و زنانه توصیه می شود. در این روش، زگیل تناسلی با استفاده از کرایوپروب و انجماد آن با گاز نیتروژن با استفاده از تکنیک کرایوتراپی درمان می شود. در ابتدای درمان مدتی تورم و درد خفیفی وجود دارد که به تدریج از بین می رود


لیزر

در روش لیزر درمانی زگیل تناسلی، اشعه مادون قرمز به سمت ضایعات پوستی هدایت و متمرکز می شود. توانایی نفوذ لیزر عمیق تر، امکان حمله دقیق تر به ویروس را فراهم می کند. در عین حال عوارض جانبی مانند احساس سوزش یا درد با تضمین عمق کمتر از 1 میلی متری بافت، کمترین میزان را خواهد داشت.

جراحی زگیل تناسلی

اگر اندازه زگیل تناسلی بزرگ باشد یا روش های درمانی فوق موثر نباشد، زگیل تناسلی باید با روش های جراحی مانند الکتروسرجری (کوتریزاسیون) یا رادیوسرجری (جراحی RF) درمان شود.

اگر شما یک خانم مبتلا به زگیل تناسلی هستید، پس از درمان اولیه باید هر سه تا شش ماه یکبار آزمایش پاپ اسمیر انجام دهید. این آزمایش به پزشک کمک می کند تا هرگونه تغییر در دهانه رحم شما را کنترل کند. بنابراین، نظارت مهم است زیرا ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم افزایش یابد.

برای دختران باکره، اگر زگیل تناسلی کوچک باشد، نیازی به درمان نیست و زگیل ها پس از مدتی از بین می روند. با این حال، زمانی که زگیل بزرگ یا پرخطر است، باید برای رد سرطان به پزشک مراجعه کنید. بهترین راه برای درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد استفاده از لیزر CO2 است.

چگونه از شر زگیل تناسلی خلاص شویم

بر اساس مطالعه ای که در مجله دانشکده پزشکی اصفهان انجام شده است، حذف زگیل تناسلی با لیزر CO2 دو برابر موثرتر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است.

میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر درمانی را انتخاب می کنند کمتر از افرادی است که کرایوتراپی را انتخاب می کنند. به زبان ساده، برای از بین بردن زگیل تناسلی چندین جلسه کرایوتراپی لازم است و گاهی اوقات این روش به هیچ وجه مؤثر نیست، در حالی که با لیزر درمانی، زگیل در همان جلسه اول از بین می رود و عود نمی کند.

درمان قطعی زگیل تناسلی (ویروس HPV)

در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای ویروس HPV وجود ندارد. تنها توصیه ها برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و گاهی رفع آن عبارتند از:

برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی از ریش تراش و گیره مو استفاده نکنید، بلکه از ریش تراش با مقدار نه چندان کم استفاده کنید.

از خاراندن ناحیه تناسلی خودداری کنید.

ناحیه تناسلی را با مالش خشک نکنید.

برای شستن ناحیه تناسلی از پارچه استفاده نکنید.

دفعات رابطه جنسی با شوهرتان را تا زمانی که مواد زائد به طور کامل از بین بروند، کاهش دهید.

از رابطه جنسی محافظت نشده خودداری کنید.

هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.

معاینه دوره ای با بزرگنمایی و روشنایی مناسب توسط بیمار و پزشک.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com