زمان های آبیاری گیاه زعفران کی هست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 11 تير 1400
بازدید : 760
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

کی گیاه زعفرانم رو آب بدم؟

این مقاله نهم از سری مقالات کاشت زعفران زعفروش است، قرار شد صفر تا صد مراحل کاشت و داشت و برداشت زعفران رو به طور کاملا رایگان در سایت زعفروش به صورت مقاله و ویدیو و ویس برای شما بزاریم.

نکته مهمی که من تمایل دارم همین ابتدا دوباره بگم، هیچ کدام از این حرف هایی که در این مقالات زده می شود به هیج عنوان ترجمه یا بازنویسی از سایر مطالب اینترنت نیست، و همگی حاصل تجربه کشاورز ها و مصاحبه با آن ها و نیز تجربه خانواده کشاورز خودم در این حوزه هست. و انتظار دارم که قدر این مطالب که به رایگان به شما می رسد رو بدونید.

زعفران یک گیاهی هست که به طور معمول نیاز به 4 آب داره، که بعضا در شهر هایی که در دی و بهمن و اسفند بارندگی و برف زیادی باریده این اب به 3 آب تقلیل پیدا می کنه. اما اگر بارندگی متوسط بوده نیاز به 4 آب اصلی پیاز زعفران داره.

باورتون میشه گیاهی به این سومندی فقط 4 آب نیاز داشته باشه؟

زمان های آبیار ی زعفران کی هست ؟

اولین آبیاری زعفران

مهم مهم مهم ترین آبیاری شما این آبیاری هست، خیلی خیلی خیلی به حرف هام گوش کنید چون نکات و ترفند های مهم اینکه گل بیشتر برداشت کنید یا نکنید یکی اش توی همین آبیاری هست.

از اهمیت این ابیاری بخوام بگم این هست که اگر می خوای اول گیاه زعفران ات علف سبز در نیاره و عایدی بیشتری جواب بده زمان این ابیاری رو رعایت کن!

در مناطق سردسیر اواخر شهریور هفته اول مهر زمان ابیاری هست بهتر بگم. هر وقت زمین تون رو کندید و دیدید پیاز زعفران تون 4-5 سانت تیزغانه زده یعنی موقع ابیاری رسیده.

در مناطق گرمسیر اواخر مهر زمن ابیاری شون هست، و باز روشن تر بگم هر وقت اختلاف دمای شب و روز به 13-15 درجه رسیده باشه.

اگر این ابیاری زود تر یا دیر تر اتفاق بیفته اول برگ های گیاه زعفران تون بیرون می یاد بعد گل هاش و عایدی اش هم کمتر هست اینجوری!

دو نکته بسیار مهم در اولین آبیاری

سله شکنی انجام بدید بعد از گذشت 7 روز از آبیاری، یعنی خاک روی زعفران را باید شخم بزنید اما نه اونقدر شخم عمیقی که به پیاز ها اسیب برسد. در جلسه سله شکنی با این فرآیند بیشتر می تونید آشنا بشید.

عمق آبیاری عمیق باشه، که کل پیاز های زعفران بهشون اب برسه ،برای زمین های کشاورزی که غرقابی آب باید بدید، برای گلدان و بافچه هم اونقدری اب بدید که بدونید به همه پیاز ها اب رسیده باشه.

دومین آبیاری زعفران ( زاچ آب زعفران)

آبیاری دوم زعفران: که بهش زاچ آب گفته میشه بعد از فصل گلدهی زعفران هست که  20 روز بعد ازگلدهی زعفران اتفاق می یفته؛ اواخر آبان یا اواخر آذر اتفاق می یفته.

برای اینکه سال بعد پیاز های زعفران درشت تر بشند و گل های بیشتری رو به ما بدن، باید محلول پاشی کنید و مواد مغذی رو بهش بدید مثل چی ؟

مثل کود 3 بیست (20-20-20)، ما این کود رو روی برگ ها محلول پاشی می کنیم چرا که پیاز زعفران از طریق برگ هاش هست که توی این مدت تعذیه می کنه و موارد معدنی رو جذب می کنه. در اهمیت این آبیاری همین قدر بگم که هر گلی زدید به سر خودتون زدید هر چی در این آبیاری بتونید زمین و پیاز زعفران رو تقویت کنید سال بعد نتیجه زحمت خودتون رو می بینید.

سومین آبیاری زعفران کلش آب

آبیاری سوم زعفران : سومین آبیاری که گیاه زعفران نیاز داره بهش کلش آب می گند و زمان اش اسفند ماه هست، اگر در شهری هستید که بارندگی اش خوب هست نیازی به این آب به اون صورت ندارید، ولی اگر بارندگی تون کم بوده و یا گلدون توی خونه بوده و بهش اب بارون نرسیده باید اب اسفند رو بهش بدید.

که باز هم همراه آبیاری می تونید بهش از همون کود 3 بسیت بهش بدید.

چهارمین آبیاری زعفران زرد آب

آبیاری چهارم زعفران :  چهارمین آبیاری که بهش زرد آب گفته میشه ، با زرد شدن برگ های گیاه زعفران باید این آب آخر بهش داده بشه؛ زمان اش تقریبا  اواسط یا اواخر فرودین هست.

این آبیاری اخرین ابیاری زعفران هست و دیگه بعد از این اب پیاز زعفران به خواب می ره و دیگه نباید به هیچ عنوان شما بهش اب بدید، چرا که باعث پوسیدگی و به هم ریختن خواب پیاز زعفران میشه.

در جلسه بعدی درباره مبارزه با آفت های زعفران و سله شکنی زمین می پردازیم.

خرید پیاز زعفران برای کاشت در گلدان و باغچه خونه [ همین الان کلیک کن]

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com