آموزش مراحل ثبت شرکت و ثبت برند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
بازدید : 1488
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

برای ترسیم ماتریس اهمیت عملکرد، هریک از محورها به دو نیمه تقسیم میشوند. بنابراین مسئله اصلی تحقیق حاضر، ارزیابی شاخصهای بهبود فضای کسبوکار در ارتباط با سرمایهگذاری در حوزه مسکن به کمک روش تحلیل اهمیت عملکرد است تا بدین طریق ابتدا عملکرد موجود شاخصها بررسی شود و پس از آن با تعیین اهمیت هریک از شاخصها و تشکیل ماتریس اهمیت عملکرد، تعیین شود اصلاح کدام شاخصها میتواند بهترین تأثیر را بر بهبود فضای کسبوکار در حوزه مسکن داشته باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر ارزیابی شاخصهای بهبود فضای کسبوکار در حوزه سرمایهگذاری مسکن به کمک روش تحلیل اهمیت عملکرد است. بر اساس جدول t برای سطح اطمینان 95درصد و عدد z معادل 1/96 است. در تحقیق حاضر مراحل ثبت مالکیت (تفکیک و صدور سند مالکیت)، معادل با این شاخص در نظر گرفته شده است. در پژوهش حاضر مراحل مرتبط با صدور پروانه ساختمانی، معادل با این شاخص در نظر گرفته شده است.

ثبت برند یکی از اقداماتی است که میبایست در هنگام ثبت شرکت انجام بگیرد ،در ادامه این مطلب موسسه ثبت شرکت کریم خان به توضیح اجمالی در رابطه با مفهوم برند میپردازد،برند یا نام تجاری نامیست که سبب تمایز محصولات و خدمات و شرکتها از سایر خدمات و شرکت ها می شود. که در این صورت چنانچه شخص دیگر از آن نام و نشان تجاری یا مشابه آن درخصوص کالای مورد نظر استفاده نماید تحت تعقیب کیفـری و حقوقـی قرار خواهـد گـرفت. مقدار d در این تحقیق با توجه به تحقیقهای مشابه انجامشده به روش IPA در مقیاس 9تایی لیکرت، برابر 0/2 در نظر گرفته شد و از آنجا که سطح پذیرفتهشده برای بیشتر پژوهشهای مدیریتی 95 درصد است که معمولاً به وسیله سطح اطمینان0/05 ≥Pبیان میشود (الوانی و همکاران، ۲۰۱۲) در این تحقیق نیز این سطح، 95 درصد در نظر گرفته شد که نشان میدهد اطلاعات بهدستآمده تا 95درصد قابل اطمینان هستند. که در فرمول شماره 1 n نشاندهنده تعداد نمونه، نشان دهنده انحراف معیار، z نشاندهنده سطح اطمینان محقق و d نشاندهنده اندازه خطای پذیرفتنی است (الوانی و همکاران، ۲۰۱۲). دسترسی به انرژی الکتریکی: فرایند دریافت اشتراک برق از نظر تعداد مراحل، مدت زمان موردنیاز و هزینه مترتب برای کارگاه جدید است.

لازمالاجرا شدن قرارداد (کارایی دادگاه در حل و فصل اختلافات تجاری): تعداد مراحل، مدت زمان موردنیاز برحسب روز و هزینه برحسب درصدی از بدهی. انتقال حقوق؛ صاحب علامت تجاری میتواند، حقوق خود را بهطور موقت یا دائمی به شخص یا اشخاص دیگر منتقل کند (قرارداد فروش یا اجازه بهرهبرداری) در هر حالت، الزامی به انتقال شرکت، کالاها و یا کارخانه به منتقلٌ الیه وجود ندارد. علامت تجاری چون معرف کالای تاجر است امروزه اهمیت اقتصادی پیدا کرده و کسانیکه محصولات و کالاهای فروشی به بازار عرضه می کنند آن ها را با علامتی مشخص می سازند که بازرگانان دیگر حق استعمال آن علامت را در کالاهای مشابه ندارند. لازم به ذکر است که جهت ثبت علامت تجاری و داشتن اطلاعات درست و حتی گرفتن مشاوره کامل می توانید از مشاوره رایگان مشاوران ثبت برند کریم خان بهره ببرید. ایروانی (2010) در پژوهشی به بررسی جایگاه ایران در شاخص رقابتپذیری جهانی و فضای کسبوکار پرداخته و به این نتیجه رسیده که لازم است فرایندهای انجام کار اصلاح شود. اشرفی و فهیمیفر (2011) طی مطالعهای به بررسی و مقایسه شاخصهای مرتبط با بهبود فضای کسبوکار بین ایران و کشورهای همسایه پرداختند.

بهبود فضای کسبوکار در کشورها همواره بهمنزله بستری لازم برای رشد اقتصادی مطرح است. محیط کسبوکار به مفهوم مجموعه قوانینی است که بر هزینه شرکتها تأثیر دارد، مانند هزینه مجوزها، تشریفات اداری، مالیات، هزینههای نیروی کار و غیره (احمدپور داریانی، داوری و رمضانپور نرگسی، 2010). محیط کسبوکار عوامل مؤثر بر عملکرد بنگاههای اقتصادی است که مدیران یا مالکان بنگاهها نمیتوانند آنها را تغییر دهند یا بهبود بخشند. شرکت از اجتماع 2 یا چند شریک یا سهامدار و یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن به یک هدف واحد تشکیل می شود گفته می شود و از زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند. این شاخص مراحل الزامی برای صادرات و واردات محموله استاندارد کالا را گردآوری و درواقع سهولت تجارت با خارج، موانع و مشکلات صدور و ورود کالاها را اندازه میگیرد. سهشنبه 00/9/23، تهران , (اخبار رسمی): با جهانی که کارآفرینی در آن در حال گسترش است، دیگر ثبت برند تجاری کافی نیست! نتایج تحقیق وی بیانگر آن است که اصلاحات فضای کسبوکار ارتباط مثبت معنیداری با رشد اقتصادی کشورها دارد.

 

منابع:

https://www.my.gov.sa/

 https://www.sabterahroshan.com/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com