برای این شیربرقی، نیاز به یک کنترلر خواهید داشت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 708
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

برای آن شیربرقی، نیاز به یک کنترلر خواهید داشت. باید گفت که کنترلر هانتر یکی از تولیدی های معتبر کارخانه چین است که تحت لیسانس کشور آمریکا می باشد. یک تولید کننده گلخانه باید بداند، چه نوع سیستم مه پاشی برای گلخانه خود انتخاب نماید. یکی از دستگاه های مهم که در این زمینه استفاده می شود دستگاه مه پاش یا فوگر گلخانه است که به دستگاه رطوبت ساز نیز معروف است. با ادامه فعالیت های رو به رشد و ترقی Interpump group در اوایل دهه 90 میلادی شرکت دست به گسترش فعالیت های خود زد و به سمت تولید موتورهای الکتریکی و هیدرولیکی روی آورد و توانست طی مدت کوتاهی توجه شرکت های مرتبط در این زمینه را به سوی محصولات خود جلب نماید. در این فرآیند ذرات پودری شکل آب رطوبت هوا را گرفته و خود تبخیر شده و باعث خنک سازی می شود. در آب و هوای خشک به علت وجود رطوبت کمتر از 50 درصد مه پاش به خوبی عمل می کند. به عنوان مثال، در مناطقی که مدام با رطوبت 80 درصد یا بیشتر مواجه هستند یا گرمای ناچیزی دارند مه پاش عملا کاربردی ندارد و دلیل آن هم این است، که قطرات آب به علت نبود گرمای کافی تبخیر نمی شوند و به جای خنک سازی، تنها محیط را مرطوب می کنند.

که در این حالت نازل مه پاش به علت خروج آب به منطقه ی کم فشار ذرات را به صورت پودری شکل شبیه به مه خارج می کند. مقدار رطوبت مورد نیاز برای گلخانه به عواملی همچون، سایه اندازی، تهویه، آب و هوای محلی و همچنین نوسانات روزانه آب و هوا بستگی دارد. سیستم مه پاش سیستمی می باشد که توسط آن فضای گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های بزرگ طی فرآیند تبخیر آب و بدون خیس کردن و ریزش آب روی خود گیاهان خنک می شود. به عبارتی دیگر، بدون نیاز به هیچ پرسنلی در نگهداری باغ، فرایندهای تأمین آب مورد نیاز گیاهان در سطح ایده آل به لطف سیستم های آبیاری اتوماتیک به روش عملی انجام می شود. یک سیستم مه پاش باکیفیت قادر است، قطرات آب را به ریزترین شکل تبدیل و در محیط پخش کند، که حتی گیاهان بدون خیس شدن رطوبت لازم را از محیط دریافت کنند.

تایمر آبیاری آکوا تایوان AQUA : این تایمر محصول کشور تایوان می باشد ، از لحاظ کارایی در نوع خود یکی از بهترین ها می باشد و قابل رقابت از لحاظ کیفیت با دیگر تایمر های تایوانی داخل بازار مانند تایمر آبیاری بهکو می باشد . سیستم کلی این مدل تایمر ها بر حسب چرخ دنده تشکیل شده اند . داخل این تایمر ها خبری از شیر برقی نیست و سیستم قطع و وصل جریان آب به وسیله یک برد دیجیتالی و یک سری چرخ دنده هدایت و کنترل می شود . بنابر این دارای کیفیتی متوسط و با قیمتی متوسط می باشند . مناسب برای کارهای فصلی و مکان های کوچک که با هزینه اندکی می خواهند یک سیستم اتوماتیک آبیاری داشته باشند .

تایمر آبیاری گالکون آمریکا GALCON : این تایمر و برند را می توان یکی از بروزترین ها در نوع خود نامید . تنوع بالا و سیستم های جدید تولیدی در صنعت آبیاری در بیشتر مواقع اولین در نوع خود و پیشگام می باشند ، همان طور که در این مدل که با نام تجاری DIG عرضه شده است دیگر نیازی نه به باطری و نه برق شهری نیست . تنها به وسیله نور خورشید شارژ شده و ادامه کار برای یک آبیاری اتوماتیک محیا می باشد . با توجه به تکنولوژی این تایمر قیمت آن کمی بالا می باشد که مشتری های خاص خود را دارا است .

برای جلوگیری از خشکی هوا در زمستان می توان از سیستم مه پاش و آب گرم اقدام به ایجاد هوای گرم نمود. همچنین به دلیل فشار بالا باید تمامی ادوات مورد استفاده مقاوم در برابر فشار بالا باشند، ازجمله شلنگ ها، نازل ها، پایه ه او… تایمر قطره ای در صورتی که از باتریهایی گرانتر استفاده کند با اصطلاح High end Battery یا باطریهای نسل جدید خوانده میشود و در عین حال نسبت به باتری های معمولی گرانتر است. مصرف باتری کمی هم دارد. برای راه اندازی مجدد فقط کافیست تا باتری ها را تعویض کنید. در مورد آبیاری اتوماتیک اطلاعات لازم را کسب میکنید و همچنین انواع تایمر آبیاری خانگی را هم خواهید شناخت تا متناسب با نیازتان بهترین تایمر را انتخاب کنید. اتوماسیون آبیاری فضاهای سبز کارخانجات، مراکز تفریحی، پارک ها و پاساژها و مراکز خرید از موارد دیگر استفاده از تایمرآبیاری است. لازم به ذکر است استفاده از تایمر در سیستم آبیاری هزینه­ها را پایین می­آورد و از هدر رفتن آب جلوگیری می­کند. دراین سیستم آب با فشار زیاد الکتروپمپ های فشار قوی پمپاژ شده و وارد سیستم مه پاش گلخانه می شود. گلخانه شرایطی دارد که حتی گیاهان خاصی که در بیرون قابل پرورش نیستند هم رشد کنند.

در پمپ های جنبشی سرعت به مایع منتقل می شود. حتی اگر اولین پمپ گریز از مرکز در حدود سال 1680 معرفی شد ، پمپ های جنبشی تا قرن بیستم کمی استفاده می شدند. از این نوع سیستم که با نام هایی نظیر سیستم رطوبت سازی یاد می شود به عنوان یک ابزار مؤثر و کارا در جهت خنک کردن و فراهم آوردن رطوبت مورد نیاز صنایع مختلف استفاده می شود. این نوع آبپاش برای انتهای لوله استفاده میشود، همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید ما با قیچی بریدیم و نازل آبیاری قطرهای را به آن وصل کردهایم. با استفاده از یک فرمول ساده که در ادامه به آن ذکر می کنیم می توانید، به مقدار ظرفیت آبی که برای سیستم مه پاش نیاز دارید پی ببرید. به کمک این دستگاه هوشمند می توان مقدار مورد نیاز آب را در زمان مناسب برای آبیاری محصولات کشاورزی در نظر گرفت تا بتوان علاوه بر تولید با کیفیت و مرغوبی از انواع محصولات، نهایت بهره برداری از بالاترین میزان انرژی و مواد شیمیایی موجود در یک اکوسیستم را برد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com