{بیشترین بهره را ببرید} از پیگمنت استفاده کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 2 خرداد 1401
بازدید : 613
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 

اگر ماهیت شیمیایی پیگمنت شناخته شده نباشد، قاعده کلی این است که هر چه مساحت سطح بزرگتر باشد، سطح پیگمنت فعال تر است. پیگمنتها بر اساس خواص شیمیایی، فرمولاسیون و روش تولید به دو دستهی کلی پیگمنت آلی و پیگمنت معدنی تقسیم میشوند. در حالت کلی با شرایط مختلف کاربرد، عملکرد پیگمنتهای آلی نیز متفاوت است. این انواع طبیعی شامل معادلهای مصنوعی نیز هستند، بدین معنی که رنگدانه تاک فام از اجزای دیگر در طی یک فرایند شیمیایی ساخته خواهد شد و از نظر شیمیایی با مدل طبیعی آن برابری میکند اما امکان دارد که خواص متفاوتی داشته باشد. بوسیله مستربج، پلاستیک های مورد نیاز را میتوان به رنگ های متفاوتی درآورد. بررسی خصوصیات و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی رنگ مواد شوینده با پایه آلی و معدنی بسیار کمک میکند که این صنعت مهم را بشناسیم. رنگ مواد شوینده بر پایه مولکول های آلی، وزن سبک تر و ذرات کوچکتری دارند، بنابراین حجم زیادی را در تولید انبوه در صنعت شوینده تولید می کنند. این عمل را رنگ پس دهی(bleeding) گویند. این ماده به راحتی در حلالهای آلی حل می شود. پیگمنتهای آلی با رنگهای روشن مشخص میشوند. به طور کلی، همین پیگمنتها هستند که در رنگهای پایه روغن و پایه آب، جوهر چاپ و پلاستیک استفاده میشوند.

پیگمنتهای آلی عمدتا در جوهر (%50)، رنگ (%25)، پلاستیک (%12) و لاستیک (%10) و 3% دیگر موارد کاربرد دارند. دوده در صنایع رنگ سازی ، گرانول ، پی.وی.سی، سیم و کابل ، لاستیک و چرم مصنوعی کاربرد دارد. اکسید کروم، رنگدانه سبز معدنی است که رنگ سبز تیره داشته و پایداری خوبی نسبت به حرارت، اسید و قلیا از خود نشان می دهد اما پشت پوشی ضعیفی دارد. شناخت کامل این مثلث رنگی برای آرایشگرها اهمیت زیادی دارد زیرا میتوانند خیلی راحت رنگ دلخواه مشتری را درست کنند. این پیگمانها دارای اهمیت خاصی بودند، زیرا علاوه بر موارد استعمال پیگمانهای معدنی ( لاکها، رنگهای روغنی، صنعت چاپ و … ) در رنگرزی الیاف و منسوجات هم بکار میرفتند. تولید رنگ ها بخش مهمی از صنعت است. به طور کلی، پیگمنتهای معدنی معمولاً در صنعت مورد استفاده قرار میگیرند که به دلیل ثبات نوری و کم هزینه بودن مورد پسند هستند.

تفاوت عمده در ارزش بازار مربوط به ثبات و خواص پراکندگی رنگدانه های معدنی است که آنها را برای صنایع رنگ و لوازم آرایشی ارزشمندتر می کند. اما میتوان آنها را مانند رنگدانههای مورد مصرف در نقاشی، توسط حلال مناسبی به صورت سوسپانسیون در آورد. • به دلیل این که پیگمنت آلی، درخشندگی و روشنی بالایی دارند، با استفاده از آنها میتوان روشنترین و جالبترین رنگها را تولید کرد. پیگمنت یا رنگدانه مادهای است که با استفاده از جذب طول موج انتخابی میتواند رنگ نوری انعکاسی یا انتقالی را تغییر دهد. تعداد بسيار کمي از پيگمنت هاي آلي در بالاتر از 300 درجه سانتيگراد پايدار مي باشندکه ممکن است متلاشي يا ذوب گردند در حالي که پيگمنت معدني در برابر دماهای بسیار بالا کاملا مقاوم است. از آنجا که مستربچ ها برای تعداد محدود از پلاستیک های مصرفی صنعتی ساخته میشود، نیازمندیم در مورد توانایی رنگ آمیزی پلاستیک ها با رنگدانه هم اطلاعاتی ارائه کنیم. مصریان قدیم تعداد گوناگونی از پیگمنتهای طبیعی را بکار میبردند. معمولا مواد رنگی را به دو دسته پیگمانها ( رنگدانهها ) و رنگها طبقهبندی میکنند. بسیاری از مواد انتخابی، طول موجهای خاصی از نور را جذب خود میکنند.

بنا به ماهیت شیمیایی پلاستیک ها میتوانیم رنگ مورد نظر برای آن را انتخاب نماییم . آنها از نظر ساختار شیمیایی کاملاً ساده هستند. آنها اغلب با وجود شفافیت، قدرت رنگ آمیزی بالایی را ایجاد میکنند. معمولاً آرایشگرها برای دکلره از این اکسیدان استفاده میکنند. اگر سفیدی موهای شما زیاد است بهتر است از اکسیدان استفاده کنید تا موهایتان بهخوبی تحریک شود و رنگ مو را بهخوبی به خود جذب کند اما درصورتیکه سفیدی موهایتان کم است نیاز به استفاده از اکسیدان ندارید. زمانی که هیدروکربنها با اکسیژن بسیار پایین در غالب سوختن ناقص سوخته میشوند دوده به عنوان فراوردهٔ فرعی به وجود میآید.و بیشتر دوده ها در حدود ۹۸% کربن بوده و ۲٪ بقیه را اکسیژن و نیتروژن و سولفور تشکیل می دهد. فتالوسیانینها از جمله مهمترین انواع این محصول هستند که در رنگ های آبی و سبز وجود دارند. اجرای عایق استخر کردانعایق کاری استخری در منطقه کردان توسط تیم اجرایی این شرکت و با عایق نانوپول انجام گرفت. اجرای عایق سقف ایرانشهرعایق رطوبتی نانوآردوکالر بر پایه رزین های اکریلیک و در رنگ های متنوع برای عایق کاری رطوبتی سقف شیبدار استفاده می شود. عایق رطوبتی نانوشیلد مخصوص کف کولر موجب آب بندی کف کولر آبی می شود و از بروز تمامی این مشکلات جلوگیری می نماید.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com