آیا می‌توان از برنج در رژیم غذایی ژرمن شپرد استفاده کرد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 مرداد 1401
بازدید : 650
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

برنج یکی از غذاهایی است که در ژریم غذایی انسان ها به وفور استفاده می‌شود. فرهنگ های زیادی از برنج در برنامه غذایی روزانه خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل ممکن است بخواهید در به سگ ژرمن خود برنج بدهید ولی نمی‌دانید که این کار درست است یا خیر. باید بدانید که ژرمن ها می‌توانند برنج سفید یا قهوه ای بخورند اما باید مواردی را هم در نظر گرفت. در این مطلب به شما میگوییم که چه مقدار و با رعایت چه نکاتی به سگ ژرمن خود برنج بدهید.

 

است که ژرمن شپردها می خورند. اگرچه در حد اعتدال، ژرمن شپردها هم برنج قهوه ای و هم برنج سفید می خورند. برای اطمینان از اینکه مقدار مناسبی برنج را سرو می کنید، 10 درصد یا کمتر از کالری دریافتی روزانه او را سرو کنید. در حالی که برنج قهوه ای بهتر از برنج سفید است، بهتر است در مقدار کمتری سرو شود زیرا هضم آن سخت است. 

فواید برنج برای سگ های ژرمن شپرد

1- برنج فاقد گلوتن است و این در حالی است که سگ ها به گلوتن آلرژی دارند. وجود گلوتن در برنامه غذایی سگ میتواند مشکلات گوارشی زیادی را به همراه داشته باشد.

 

2- برنج سرشار از مواد مغذی (پروتئین، کربوهیدرات و فیبر) است. یک فنجان برنج تقریبا حاوی 5.03 گرم پروتئین، 3.12 گرم فیبر نامحلول و 44.77 گرم کربوهیدرات است.

پروتئین ها منبع اسیدهای آمینه هستند. سگ های ژرمن شپرد برای رشد سالم ماهیچه ها، موها، تاندون ها، پوست، رباط ها، ناخن ها و غضروف ها به اسیدهای آمینه نیاز دارند.

فیبر موجود در برنج به تولید PH سالم روده کمک می کند. در نتیجه، باکتری های ناخواسته نمی توانند در روده سگ ژرمن شپرد شما رشد کنند. با این حال، فیبر برای منظم بودن روده ژرمن ضروری است.

 

3- برنج همچنین حاوی انرژی زیادی است که استقامت سگ ژرمن شپرد شما را افزایش می دهد. از آنجایی که برنج قهوه ای انرژی آهسته اما پایداری آزاد می کند، سگ شما ساعت های طولانی سیر می ماند.

 

چه نوع برنجی برای ژرمن ژرمن شپرد بهتر است؟

برنج سفید نسبت به برنج قهوه‌ای راحت‌تر هضم می‌شود، زیرا پوسته آن طی مراحل خاصی برداشته شده است و همین باعث هضم راحت تر آن می شود. اما همین موضوع باعث شده که برنج سفید نسبت به قهوه ای مقدار مواد مغذی کمتری برای سگ ژرمن داشته باشد.

برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید فیبر بیشتری دارد. دامپزشکان نیز به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، آن را توصیه می کنند. اما وجود این پوسته روی برنج قهوه ای،‌هضم آن را سخت تر میکند، به همین دلیل بهتر است به سگ ژرمن کمتر داده شود.

نکته: اگر ژرمن شپرد شما مشکلات گوارشی دارد، هرگز به آن برنج قهوه ای ندهید. به آن برنج سفید بدهید زیرا هضم آن آسان است.

 

چه مقدار برنج می توان به سگ ژرمن داد؟

مقدار برنج مورد استفاده در غذای سگ ژرمن شپرد به وضعیت سلامت فعلی سگ بستگی دارد. یک ژرمن شپرد سالم می تواند از برنج سفید و قهوه ای تغذیه کند. البته در ترکیب با سایر غذاها برای اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی متعادل.

 

اگر سگ ژرمن شما دیابتی است یا فشار خون دارد، مقدار برنجی که باید مصرف کند، خیلی کم و محدود باید باشد. از دادن برنج سفید به این سگ ها خودداری کنید.

برنج حاوی مقدار زیادی گلیسمیک glycemic است که باعث افزایش سطح قند خون می شود.

 

در صورتی که سگ شما مشکل سلامتی خاصی نداشت، می‌توانید به اندازه یک قاشق چای خوری یا قاشق غذاخوری برنج را به غذاهای او اضافه کنید.

برای سگ های ژرمن شپرد سالم، بیش از 10 درصد کالری دریافتی در روز را مصرف نکنید. همچنین شایان ذکر است که برنج قهوه ای باید در وعده های کوچکتر از برنج سفید سرو شود.

 

سگ ژرمن با مشکلات گوارشی می‌تواند برنج بخورد؟

برنج قهوه ای برای سگ ژرمن شپرد با ناراحتی معده مناسب نیست، چون هضم آن سخت است. برنج سفید و خوب پخته بهترین جایگزین است.

برای سگ های که اسهال دارند یا مدفوع آنها شل است، برنج سفید مناسب‌تر است. برنج سفید مدفوع ژرمن را سفت میکند.

اما اگر سگ دارای مشکل یبوست است، پس به میزان زیادی فیبر نیاز دارد. در این حالت برنج قهوه ای به اندازه خیلی کم می تواند خوب باشد.

 

آیا برنج سرخ شده برای سگ ژرمن شپرد خوب است؟

 

سرخ کردن برنج باعث پخت نادرست آن می شود. از این رو، ممکن است عوارضی برای سلامتی سگ شما ایجاد کند. سعی کنید برنج را بدون ادویه و به صورت بخار پز یا آب پز به سگ ژرمن خود بدهید.

 

آیا لازم است روزانه به سگ ژرمن برنج بدهم؟

برای سگ ژرمن شپرد دیابتی، قطعا نه، اما برای یک ژرمن سالم می‌توانید.

البته فراموش نکنید که برنج جزو غذای اصلی سگ ژرمن نباشد چون نیازهای بدن او را تامین نمی‌کند. اگر میخواهید بدانید که غذای سگ ژرمن شپرد چیست، این مقاله را بخوانید.

 

رژیم غذایی سگ ژرمن باید حاوی ویتامین های ضروری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی و فیبر باشد. اگر متوجه شدید وزن او در حال افزایش است، هر روز به او برنج ندهید.

 

آیا برنج خام و نپخته برای ژرمن شپرد خوب است؟

در کل هضم غلات و به خصوص برنج برای سگ سخت است. حال اگر شما برنج خام و نپخته به سگ خود بدهید، مانند این است که به یک بچه 6 ماهه یا تازه متولد شده قرمه سبزی بدهید. معده بچه تحمل چنین غذای سنگینی را ندارد و ممکن است بمیرد. برای سگ ژرمن هم همینطور است. هرگز به سگ ژرمن خود برنج خام و یا نپخته ندهید. چون حتما معده و سیستم گوارشش هنگ میکند.

 

برنج نپخته، زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند باعث مشکلات کبدی در برخی از سگ های ژرمن شپرد شود. با این حال، اگر او برنج نپخته را در وعده های کوچک مصرف کند، ممکن است جای نگرانی زیادی وجود نداشته باشد. اما باید مقدار زیادی آب به او بدهید.

 

در صورتی که سگ شما ناخواسته مقدار زیادی برنج خام خورد، بهتر است علائم و وضعیت او را لحظه به لحظه چک کنید و با دامپزشک متخصص مشورت کنید.

 

مقدار کمی برنج نپخته باعث یبوست یا اسهال می شود. اگر اسهال داشته باشد، مشخص است که مقدار زیادی آب از دست می دهد. از این رو به آب بیشتری نیاز دارد. اما اگر مشکل یبوست داشته باشد در دفع مدفوع دچار مشکل می شود. برای جلوگیری از آن، به او آب بدهید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com