سگ های عقیم شده، در سن های بالا، بیشتر دچار درد ناشی از آرتروز میشوند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 637
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

سگ های نر با همجنسان خود احساس رقابت شدیدی دارند و رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهند که با عقیم سازی، این رفتار کاهش پیدا می کند. سوالی که همواره ذهن صاحبان حیوانات خانگی را به خود مشغول کرده است، این است که آیا عقیم سازی حیوانات خانگی لازم است یا خیر؟ با عقیم سازی، از بیماری فیستول مقعد که یک بیماری پوستی است پیشگیری خواهد شد. احتمال ایجاد کم کاری در غدد درون ریز مثل غدد تیروئید که البته این بیماری هم با دارو و مراقبت پزشک بر طرف میشود. بااینحال، جراحی تنها میزان تستوسترون را در سیستم سگ شما را کم میکند، اما به طور کامل هورمون را از بین نمیبرد. کودکان قربانی عموما از طبقه کم برخوردار حاشیه نشین جامعه در شهر قم بوده اند که به واسطه مشاغل والدین شان در بیابان های اطراف و حومه این شهر سکونت داشته اند. گربه ها از لحاظ جنسی در بازه زمانی ۶ تا ۹ ماهگی به بلوغ رسیده و میل جنسی پیدا میکنند و صاحبان را در دوراهی عقیم کردن حیوان یا آوردن جفت قرار میدهند، از آنجایی که گربه ها در سال میتوانند 2 تا 3 با زایمان داشته باشند، معمولا با توجه به محیط نگه داری و فضای کم آپارتمانها، صاحبان از آوردن جفت خودداری کرده و اقدام به عقیم سازی گربه میکنند.

https://nikpetclinic.com/sterilization/

گربه های ماده بین 5 تا 12 ماهگی و بطور متوسط در 6 ماهگی فحل می شوند. بهترین زمان عقیم سازی گربه نر، حدود 6 ماهگی است. مردی 35ساله هم عقیده دارد با نگهداری از حیوان خانگی حس مسئولیت پذیری را در فرزندش افزایش داده است. روز جمعه ۲۴ خرداد از صبح مجددا افراد تیم اجرایی با همان روش قبلی (بدون حضور زندهگیر با داروی بیهوشی) برای گرفتن سگهای بیشتر مشغول به کار شدند ولی در نهایت تا ساعت ۱ ظهر تنها موفق به گرفتن یک سگ شدند. بدون درمان سگ از بین می رود .درمان و جراحی پیومتر جزو درمانهای گران است . گرچه این مساله به اثبات نرسیده است ولی اعتقاد بر این است که انجام عمل در این زمان روی وزن، مصرف غذای روزانه، سطح فعالیت حیوان اثر می گذارد و متعاقبا چاقی رخ می دهد. عقیم کردن حیوانات خانگی باعث می شود که آنها سهمی در مشکل بی سرپناهی سگ ها و گربه ها نداشته باشند. در حیوانات نر، برشی در پوست کیسه بیضه ایجاد کرده و بیضه ها برداشته می شوند.

البته به ندرت جمعیت آنقدر زیاد می شود که از قحطی بمیرند. عقیم سازی حیوانات خانگی یا Pet sterilization رایجترین روش ناباروری حیوانات به شمار میرود که در طی این پروسه بخشی از اندام جنسی حیوان یا تمام آن از بدن او جدا میشود. ممکن است قبلاً چیزهای زیادی در مورد عقیم سازی شنیده یا خوانده باشید اما حالا به خوب میدانید انجام این کار چقدر برای حیوان خانگی مفید است. سگ های عقیم شده، ممکن است نسبت به صاحبانشان حالت تهاجمی بیشتری پیدا کنند. افزایش شدت بیماری های ادراکی در سگ هایی که نشانه های بیماری از قبل تظاهر شده است. مثلاً پهن بودن استخوان های ران و جمجمه و قفسه سینه و رشد و تکامل عضلانی، سگ های عقیم شده بلند قدتر میشوند و هر چقدر قد سگ بلندتر باشد، عمرش کوتاهتر است. اگر گربه شما قبل از عقیم کردن فعالیت جنسی را تجربه کرده باشد، ممکن است گاه به گاه میل جنسی از خود نشان دهد. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی، هنوز در مورد عقیم سازی حیوانات خانگی خود به جمعبندی نرسیدهاند ولی باید بدانند پای طول عمر وسلامتی دوست کوچکشان در میان است. 

https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/

ممکن است دچار ناهنجاری رفتاری شود. پس از عقیم سازی، به دلیل عدم ترشح بعضی از هورمون ها، وزن سگ بالا خواهد رفت و دچار چاقی خواهد شد. رنگ مو و رشد موها میتواند دچار تغییر شود. سگها اندام جنسی خود را لیس میزنند و بر روی اجسام مختلف و پای انسان قرار گرفته و از خود رفتار جنسی و حرکات آمیزشی نشان می دهند. در اروپا که سگها خیلی کمتر از آمریکا عقیم هستند، این مشکل کمتر دیده میشود. لازم به ذکر است در کلینیک دامپزشکی وی آی پت خدمات حمایتی از حیوانات بی سرپرست ارائه میشود. هر جراحی نیاز به طی کردن دوره مراقبت پس از جراحی داره ولی در عقیم سازی این دوره کوتاه تر است مخصوصا اگر توسط یک متخصص جراحی این کار صورت بگیره. دکتر ایمان امیران می گوید: نگهداری از حیوانات خانگی بخشی از نیاز جامعه است و ما نمی توانیم منکر گرایش نسل جدید به حیوانات خانگی باشیم بلکه باید برخورد صحیح و عشق ورزی به حیوانات را از کودکی جایگزین ترس از حیوانات کنیم. گربه ها در زمان نیاز جنسیشون خشن میشن. سایت مرکز جمع آوری سگهای بلاصاحب صفیره اقدامات لازم را در این خصوص بر عهده دارد. عقیم سازی بیشتر بر روی سگهای نر و ماده، گربه، خرگوش و خوکچه هندی انجام میشود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com