اقدامات ویژه مهاجرتی کانادا برای افغانستان و نحوه کمک به آن‌ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 30 شهريور 1401
بازدید : 581
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر
دولت کانادا لیستی از موارد زیر را برای ارایه کمک به مردم افغانستان در نظر گرفته است.
وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) لیستی از روش‌هایی که کانادایی‌ها می‌توانند به وسیله آن‌ها به مهاجران افغان کمک کنند را در وبسایت خود منتشر کرده است.
این اقدامات به دلیل بازگشت حکومت طالبان، برای مردم افغانستان در نظر گرفته شده است.
همچنین در وبسایت این وزارتخانه در خصوص قدم‌هایی که برای کمک به کانادایی‌های و افغان‌هایی که تحت تاثیر این بحران قرار گرفتند، توضیحاتی ارایه شده است.
 
 
داوطلب شدن و اهدا کردن

اگر می‌خواهید به مهاجرین افغانستانی که به کانادا می‌آیند کمک کنید (از طریق در اختیار قرار دادن زمان، اهدای لباس، لوازم خانه، پول و...) IRCC پیشنهادات زیر را ارایه می‌دهد:

 
  •          از طریق ایمیل afghaniresettlement@ccislive.ca با سازمان‌های کانادایی اسکان پناهندگان که به پناهندگان افغان کمک می‌کنند در تماس باشید.
  •      با یک سازمان ارایه دهنده خدمات محلی تماس بگیرید. این‌ها سازمان‌هایی هستند که ماموریت آن‌ها کمک به تازه واردان به کانادا است.
 
اسپانسر یک پناهنده افغان شوید

از سال 1978، کانادایی‌های می‌توانند به طور خصوصی اسپانسر یک پناهنده شوند تا آن پناهنده بتواند به کانادا بیاید. راه‌های مختلفی برای پروسه اسپانسرشیپ وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را طی کنید:
 
  •          شما می‌توانید با یک دارنده قرارداد اسپانسرشیپ (SAH) کار کنید. این‌ها سازمان‌هایی هستند که با IRCC قرارداد امضا کردند تا پناهندگان را برای اسکان مجدد به کانادا بیاورند.
  •      به عنوان گروه پنج نفره. افراد این گروه که متشکل از 5 نفر یا بیشتر هستند، شهروند کانادایی و یا افراد دارای اقامت دائم هستند که با یکدیگر برای اسپانسر شدن برای پناهندگان به توافق می‌رسند.
 

 
اسپانسرشیپ خانواده

IRCC اعلام کرده است که برنامه‌های کلاس اسپانسرشیپ خانواده را برای شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم که قصد دارند عزیزان خود را از افغانستان به کانادا بیاورند در اولویت قرار می‌دهد. این مورد شامل حمایت از همسر، شریک زندگی و یا فرزندان وابسته، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و یا بستگان یتیم زیر 18 سال می‌شود.
 
برنامه‌های ویژه برای افغان‌ها

کانادا متعهد شده است که 20000 افغانستانی آسیب پذیر را از طریق روش‌های زیر اسکان دهد:
 
  •         یک برنامه ویژه برای افغانستانی‌ها و خانواده آن‌هایی که به دولت کانادا کمک کردند.
  •         یک برنامه بشر دوستانه ویژه برای اسکان افغان‌هایی که در خارج از کشور هستند و یک کشور ثالث ثابت ندارند مانند رهبران زنان، مدافعان حقوق بشر، افراد دارای گرایش‌های جنسی متفاوت، ژورنالیست‌ها و افرادی که به رژورنالیست‌های کانادایی کمک کردند، خانواده نزدیک آن‌ها و اعضای خانواده گسترده مترجمانی که پیش از این در کانادا مستقر شدند و به دولت کانادا کمک کردند.

IRCC
خاطرنشان برای این که بتوانید واجد شرایط این برنامه‌های ویژه شوید، نیازی نیست که در افغانستان زندگی کنید. IRCC گفته است که می‌توانید از طریق ایمیلی که در ادامه آدرس آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت، در مورد این برنامه‌های ویژه با آن‌ها در ارتباط باشید: Canada-Afghanistan@international.gc.ca
همچنین می‌توانید سوالات خود را در خصوص اسکان مجدد افغانی‌های مقیم خارج از کشور و پیوستن مجدد کانادایی‌ها با اعضای خانوده افغان خود، از طریق آدس ایمیلی که در ادامه می‌آید با IRCC تماس بگیرید: IRCC.SituationAfghanistan.IRCC@cic.gc.ca

 
افغانستانی‌های ساکن موقت کانادا

ساکنان موقت اهل افغانستان می‌توانند برای تمدید اقامت خود در کانادا اقدام کنند.
 

اگر یک شهروند کانادایی و یا یک فرد دارای اقامت دائم هستید و اکنون در افغانستان به سر می‌برید و نیاز فوری به مدارک سفر دارید

https://www.immigrationdoor.com/i-9662/%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com